Čeští silničáři považují bohužel sůl stále za nejlepší řešení posypu. Výsledkem je sice odstranění sněhu a náledí, ale často provází posyp břečka, ve které bývají auta nezvladatelná. Ve Skandinávii se nesolí a přesto je počet nehod menší.
Krásná bílá silnice s ujetým sněhem je nejen příjemnější, ale není ani o nic víc klouzavá než s rozbředlým sněhem. A sůl ovlivňuje i účinnost brzd, dokáže dokonce ohrozit bezpečí. Sůl obsažená v rozstřikované vodě může vytvářet solné škraloupy na brzdách a jejich účinnost se tak snižuje, aniž to řidič bezprostředně postřehne. Proto se při jízdě na vozovkách ošetřených solí doporučuje brzdy průběžně prověřovat. Samozřejmě „testovat“ můžeme jen tehdy, když to umožňují okolnosti v provozu a povrch vozovky je drsný. Ukáže-li se, že brzdný účinek je nižší než obvykle, je vhodné přibrzdit během jízdy prudčeji (opět na vhodném místě a za vhodných provozních podmínek) a tím solný povlak obrousit. Správná účinnost brzd se pak obnoví.