Pozor na falešné dálniční známky, opět se množí

Přestože není zpráva o výskytu falešných dálničních známek novinkou, není od věci na tento fakt po delší době opět upozornit. Nyní se ukazuje, že množství falešných známek mezi řidiči je daleko větší, než se původně předpokládalo; zdaleka nejde o ojedinělé pŕípady. Policisté nyní usilovně pátrají po původci těchto falešných známek, který je prostřednictvím klasické distribuční sítě dokázal "udat" na pultech benzínových pump.

O tom, jak je množství falsifikátů velké, hovoří i prozatímní předpoklady možných škod, které se dle informací pohybují nad sto miliony korun. Policie však předpokládá, že celkový objem známek bude v hodnotě okolo dvou set milionů korun, což je zhruba desetina částky, kterou stát prostřednictvím dálničních známek ročně vybere.

Policie tak mimo samotné pátrání po původci rozjela i poměrně velkou akci, která se zaměřuje na hledání falsifikátů přímo na vozech. Řidiči, u kterého bude nalezena takováto známka, sice nehrozí přímý postih, ale známka mu bude zabavena a bude nucen si zakoupit novou, bez náhrady. Tu může uplatnit pouze po prodejci, který mu známku prodal.

Přesné identifikační znaky dálničních známek a porovnání originálů s falsifikáty můžete najít na webu Ministerstva vnitra, kde také naleznete kompletní informace jak postupovat, pokud si nejste jisti pravostí.
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků