Poznejte ženu, která vtiskla duši ostrým Golfům. Bez ní by to nebylo ono

Málokdo má v automobilovém průmyslu tak hluboký zářez jako Gunhilda Liljequistová. Její nápady do prvního Golfu GTI žijí již skoro padesát let.

Asi každý zná legendární prvky interiéru Golfu GTI. Sedadla s károvým vzorem a hlavice řadící páky s motivem golfového míčku jsou poznávacím znamením ostrých hatchbacků od Volkswagenu již po sedm generací. Vsadíme se, že ani v té osmé to nebude jinak. Kdo se ale pod tento legendární vzor v roce 1976 podepsal? 

Minitest Volkswagen Golf GTI TCR: Německá paprička pálí hned dvakrát

Minitest Volkswagen Golf GTI TCR: Německá paprička pálí hned dvakrát

Automobilka vzpomíná na rok 1964, když do designového oddělení přijala Gunhildu Liljequistovou, malířku porcelánu a návrhářku krabic od bonboniér. Tehdy jí bylo 28 let a v automobilce měla na starosti lakování detailů interiéru. 

Když se pak první Golf GTI dostal do výroby, dala automobilka designérce za úkol vymyslet mu několik sportovních elementů do interiéru. Gunhilda se proto inspirovala svými četnými cestami po Anglii, kde se nechala ovlivnit spoustou velmi kvalitních látek s pravidelnými vzory. Přesně to tedy implementovala i do návrhu potahů sedadel. Dá se tedy říct, že v GTI je trocha britské inspirace.

Minitest VW Golf GTI Performance: Odpověď na většinu otázek

Minitest VW Golf GTI Performance: Odpověď na většinu otázek

A co hlavice řadící páky připomínající golfový míček? To byl Gunhildin spontánní nápad, když se začala rozvíjet její láska k tomuto sportu. I když se její nápady zpočátku sešly s nepochopením, nakonec se všechny dostaly do sériové výroby. Ještě, že se tak stalo. Velký vliv těchto prvků na celkového ducha ostrých golfů je nepopíratelný. Postupně se rozšířil i do ostatních ostrých modelů značky.

Gunhilda ve Volkswagenu pracovala třicet let. Mezi její další práce se řadilo například zpracování unikátní edice Golfu Mk1 Etienne Aigner pro stejnojmennou značku výrobce kožených módních doplňků. 

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

dnes | Michal Dokoupil | 15 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 51 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků