Pozitivní pololetní výsledky Škoda Auto

Letos poprvé zveřejňuje společnost Škoda Auto konsolidované výsledky dle International Financial Reporting Standards IFRS (Mezinárodní standardy účetního výkaznictví).

V prvním pololetí roku 2005 dodala Škoda Auto zákazníkům na téměř 90 světových trzích celkem 244 569 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb. V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 7,3%. Nejprodávanější modelovou řadou zůstává Fabia, která oslovila 121 315 zákazníků, za ní následuje modelová řada Octavia s celosvětově 112 812 prodanými vozy. V samotném měsíci červnu však prodej modelové řady Octavia modelovou řadu Fabia překonal. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 442 zákazníků.  Nová Škoda Octavia Combi a nová Octavia Combi 4x4 uvedené na trh v lednu 2005 získaly za prvních šest měsíců svého prodeje 30 483 zákazníků.

V porovnání se srovnatelným loňským obdobím byl stav kmenového personálu v tuzemských výrobních závodech k 30.6.2005 navýšen celkem o 1 050 zaměstnanců. Hlavním důvodem navýšení je operativní přizpůsobování přímého personálu výrobnímu programu a poptávce na trhu. Při probíhající optimalizaci činností se i nadále dařilo snižovat nepřímý personál.

Tržby společnosti Škoda Auto vykázaly dodatečný kvalitativní nárůst vlivem uvedení nové modelové řady  Škoda Octavia a s hodnotou 97,3 miliard Kč se oproti předchozímu roku zvýšily o 16,8%. Tím podstatně přispěly k nárůstu hrubého zisku z 10,8 miliard Kč na současných 12,3 miliard Kč (+14,4%).

Díky uvedeným skutečnostem, ale také díky pokračujícím optimalizačním opatřením v rámci celokoncernového programu „ForMotion“ bylo možné kvalitativně zlepšit operativní výsledek – hodnota 5 522 milionů Kč a rovněž tak i výsledek před zdaněním – hodnota 5 096 milionů CZK (předchozí rok 2 919 milionů Kč).

Detlef Wittig, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, přiblížil budoucí vývoj: „S ohledem na pololetní výsledky očekáváme, že kladný vliv naší optimalizace nákladů bude dále vyrovnávat trvalé oslabení trhu, a že takto lze zajistit výsledek před zdaněním za rok 2005 minimálně na úrovni roku předchozího.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků