Pozitivní pololetní výsledky Škoda Auto

Letos poprvé zveřejňuje společnost Škoda Auto konsolidované výsledky dle International Financial Reporting Standards IFRS (Mezinárodní standardy účetního výkaznictví).

V prvním pololetí roku 2005 dodala Škoda Auto zákazníkům na téměř 90 světových trzích celkem 244 569 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb. V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 7,3%. Nejprodávanější modelovou řadou zůstává Fabia, která oslovila 121 315 zákazníků, za ní následuje modelová řada Octavia s celosvětově 112 812 prodanými vozy. V samotném měsíci červnu však prodej modelové řady Octavia modelovou řadu Fabia překonal. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 442 zákazníků.  Nová Škoda Octavia Combi a nová Octavia Combi 4x4 uvedené na trh v lednu 2005 získaly za prvních šest měsíců svého prodeje 30 483 zákazníků.

V porovnání se srovnatelným loňským obdobím byl stav kmenového personálu v tuzemských výrobních závodech k 30.6.2005 navýšen celkem o 1 050 zaměstnanců. Hlavním důvodem navýšení je operativní přizpůsobování přímého personálu výrobnímu programu a poptávce na trhu. Při probíhající optimalizaci činností se i nadále dařilo snižovat nepřímý personál.

Tržby společnosti Škoda Auto vykázaly dodatečný kvalitativní nárůst vlivem uvedení nové modelové řady  Škoda Octavia a s hodnotou 97,3 miliard Kč se oproti předchozímu roku zvýšily o 16,8%. Tím podstatně přispěly k nárůstu hrubého zisku z 10,8 miliard Kč na současných 12,3 miliard Kč (+14,4%).

Díky uvedeným skutečnostem, ale také díky pokračujícím optimalizačním opatřením v rámci celokoncernového programu „ForMotion“ bylo možné kvalitativně zlepšit operativní výsledek – hodnota 5 522 milionů Kč a rovněž tak i výsledek před zdaněním – hodnota 5 096 milionů CZK (předchozí rok 2 919 milionů Kč).

Detlef Wittig, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, přiblížil budoucí vývoj: „S ohledem na pololetní výsledky očekáváme, že kladný vliv naší optimalizace nákladů bude dále vyrovnávat trvalé oslabení trhu, a že takto lze zajistit výsledek před zdaněním za rok 2005 minimálně na úrovni roku předchozího.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků