Kdy přezout na zimní pneumatiky? Oficiálně teď, reálně není kam spěchat

120 komentářů

Jiří
7. prosince • 23:12

Jaká kola jste prosím vybral? Je v nich nějaký rozdíl, že některé stojí třeba dva a jiné osm tisíc? Bavím se o ceně jednoho kola..

Tom
9. prosince • 23:03

Největší rozdíl, jaký můžete najít v kolech na auto, tedy v alu kolech je kvalitní slitiny. Já jsem se tím hodně zabýval, než jsem si vybral kola na své auto a koupil jsem je od prodejce aluapneu .cz, který má skladem obrovské množství kol všech rozměrů z kvalitní slitiny.

Jiří
1. prosince • 12:20

Máte na autě na zimních nazutá litá kola? Dostává to při zimě hodně zabrat?

Tom
5. prosince • 17:15

Dříve jsem měl na autech vždy jen plechová kola. Teď už však máme doma nové auto, které na plechách vypadalo opravdu hrozně, tak jsem si tam alu kola koupil. Mají za sebou už druhou sezónu a pořád vypadají dobře.

Pepe
28. září • 10:25

!!!Kecaj !!! MB GL 350 jsem jel z kramu kde jsem ho koupil na KVALITNICH letnich, bylo kolem nuly a malem jsem nedojel domu a to je ta kara 4x4. Auto se nedalo udrzet na silnici. Neposlouchejte tyhle "chytraky" proste si prezujte na zimni a mate klid, nez pak se drbat na hlave az zrusite karu nebo nekoho prizabijete. Zase tak velkej vydaj to neni.

Luboš
31. ledna • 20:02

Zdravím, myslím si, že je lepší mít přezuto než vyčkávat. Koukal jsem, že budu muset měnit ještě letos na nové zimní pneumatiky. Znáte tyhle stránky: https://www.pneu-kvalitne.cz/novinky/zimni-pneu-kumho-... ... - mají tam dost na výběr. Děkuji.

Robin Hudecek
18. října • 15:28

Díky za tipy. Rozhodně souhlasím, že podceňovat přezutí nelze, ai ho necháat na poslední chvíli a největší nával zákazníků. Osobně jezdím do pneuservisu: https://www.autoindividual.cz/bezne-servisni-prace... a to vždy s určitým předstihem, abych se vyhnul čekání.

Petr Hovorka
23. ledna • 6:22

Já přezouvám radši už v říjnu. Nerad bych byl zaskočený mrazem, nebo sněhem, tak abych byl připravený. Výběr zimních pneumatik nepodceňuji a kupuji ty nejkvalitnější https://www.pneuok.cz/... , abych měl jistotu, že auto bude na silnici držet, protože s ním jezdí i manželka.

2. listopadu • 9:18

Cely clanok je total bullshit, ako sami spominaju na zaciatku. Jedine posledny odstavec ma hlavu a patu.

Mara
2. listopadu • 11:32

Ale jinak ti je už lépe :)

2. listopadu • 22:01

Ale ano, len podaktorym tu sa evidentne pohorsilo.

MUDr. Chocholoušek
1. listopadu • 16:00

Co říká na letní pneumatiky v zimě pojišťovna? To bych řekl, že je důležitější než kvalita a typ.

runner42
2. listopadu • 9:43

Pokud dojde k něhodě na sněhu a máte letní, pojišťovna krátí plnění v případě, že se tak stalo po 1.listopadu. Důvodem je nesplnění zákonem předepsané povinosti stran technické způsobilosti provozu vozidla.Z pohledu majitele firem je to jednoduché - interní směrnicí nařizuji mít přezutá firemní auta do 1.listopadu. Protože nelze řešit individuálně kdo kdy a kam jede a pak se následně dohadovat s pojišťovnou.

F40
1. listopadu • 15:40

Řiďte se rozumem? Tak to fungovat nebude.........

VS3
1. listopadu • 13:15

NEZNÁTE NĚKDO NĚJAKÝ KVALITNÍ WEB O AUTECH? Pohle se už nedá číst.
Debilní lživý nadpis, debilní lživý úvodník. Auto.cz už nečtu, protože takovou bandu hovad co tam píšou to aby člověk pohleda, podobně je to zde, na autorevue, bohužel nemám alternativu.
Díky takový textů podkávám hovada co mi tvrdí, že mám mít od listopadu přezuto.

2. listopadu • 9:10

Autickar.cz

VS3
2. listopadu • 21:25

Díky

Aladin
1. listopadu • 13:34

V rámci českého nezpoplatněného prostředí má občas kloudný článek autobible. Ale také to není hitparáda.

VS3
1. listopadu • 14:41

Díky, neznám, kouknu.

Mirek
2. listopadu • 19:16

Tam si ale v diskuzi neužiješ takovou srandu, jako zde.

VS3
2. listopadu • 21:27

Přiznám se, že o zdejší srandu nestojím, číst tu bolševická hovada jak píšou, že Lada Vestou válcuje západ, považuji spíše za horor.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Katana
3. listopadu • 10:31

A jeje, kryptobolševik se ohání bolševikama! :-D

Lord Owl
1. listopadu • 12:42

Jenom k té právní síle, tj. zákon vs. dopravní značka. Místní dopravní značení (tj. speciální úprava) má přednost před úpravou obecnou (zákon). Tj. kde správce komunikace osadí značku "povinná výbava", tak se předpokládá že ví co dělá a platí tak povinnost mít obuto na zimní pneu absolutně, bez ohledu na stav a povahu vozovky....Jinak se to zbytečně nafukuje (v médiích) i obecně, prostě policie si honí čárky na úplně jiných přestupcích než je neužití zimních pneu.
Spíš v případě dopravní nehody by se na tom slušně točily pojišťovny, to jsou vykutálenci...

Moik
1. listopadu • 12:41

To jsem myslel, že je AF dál...naopak máte pomoct s tím, že je třeba zapojit selský rozum a mít zimní když je to reálně potřeba. A ne podrývat výklad zákona způsobem až dětinským.
Hodně lidem není jasné, že není v pořádku přejet na letních ani 20km po sněhu, protože tím ohrožuji OSTATNÍ. Není ani v pořádku ujet 3km "než to roztaje úplně".
Tady začíná úloha např. AF - aby pomohli řidičům definovat, kdy přezout. :-/

runner42
1. listopadu • 12:09

Reálně už mělo být přezuto minulý týden. Teploty byly už nízké pro letní pneu.

JirkaK
1. listopadu • 13:47

"Teploty byly už nízké pro letní pneu."
Především tvrzení o tom, že "letní gumy pod 7 stupňů nefungují" je s největší pravděpodobností propagandistická lež Goebbelsovských parametrů (stačí lež tisíckrát zopakovat a stane se z ní obecně uznávaná pravda) . Všude se tvrdí, že to tak je, ale nikdy to nikdo nedokázal. Všichni výrobci pneumatik se přímému porovnání zimní a letní pneumatiky při srovnatelných podmínkách - například porovnání brzdné dráhy při +10, 0 a -10 stupních a suché silnici - vyhýbají velkým obloukem. Asi vědí dobře proč. Naopak - existují nezávislé testy, podle kterých při teplotě kolem nuly na suchém asfaltu mají zimní pneumatiky o 20% delší brzdnou dráhu než letní!
A ten náš zákon je v naprostém pořádku - za normálních okolností vyžaduje zimní pneumatiky jen na sněhu a náledí, kdy mají skutečně smysl. Na suchu je výsledek opačný. A navíc máme poslední dobou zimy, kdy je na silnici sníh asi tak 5% doby. Takže selským rozumem - na auto, kterým jezdím denně do práce, ty zimáky samozřejmě dám. Na auto, které je v podstatě nastávající veterán a kterým jedu jen když je sucho a svítí slunce, nemá smysl zimáky dávat, protože se se sněhem prostě nepotká.

runner42
2. listopadu • 10:01

Víte kulové.
Teplota má zcela zásadní vliv na adhezi, protože pneumatika se v závislosti na ní deformuje a přilne k povrchu.
Tvrdá letní pneumatika má v zimě zásadně horší vlastnosti a to především po startu, kdy není v provozní teplotě. Před týdnem jsem byl na okruhu a časy na první kola o 10% pomalejší oproti létu jen kvůli teplotě. Než se pneu zahřeje, tak je to o ničem.Samozřejmě lze pořídit i měkké letní pneumatiky, které s poklesem teplot "tvrdnou" výrazně méně. Ovšem jejich kilometrový průběh je pak okolo 10-12 tisíc km maximálně.Diskuze o sněhu nebo nesněhu sem netahejte, to je otázka vzorku.
Ano, letní pneu může být v zimě lepší, než zimní - pokud je velmi měkká, už v provozní teplotě a na silnici je mokro. Pak bude lepší.
Pokud máte pneumatiku koncipovanou na 30 tisíc km, je velká zima a sucho, nebo na silnici sníh, na letních je to nebezpečné.

Jirka
5. listopadu • 15:51

No a pak tam hodíte zimní a časy jsou o 30% pomalejší. Proboha, to si fakt nevidíte na špičku nosu? Bavíme se, jestli je letní lepší než zimní. A ne o tom, že letní je v nižších teplotách horší než při vyšších.

runner42
6. listopadu • 8:27

To se mílíte hned 2x.
Zaprvé tady vyvracím zvrácenou teorii, že cituji "Letní guma je furt stejná jinak by nenajela nic."
Zadruhé po přezutí na "zimáky" Pirelli jsem zajížděl zhruba srovnatelné časy jako v létě na letních SuperSportech, protože jsem mohl posunout brzdný bod víc do zatáček.
Problém by nastal po zajíždění 3 a více kol v kuse, protože se začnou hodně přehřívat. Jenže na tom okruhu se jezdí jen 1 rychlé kolo a pak na chladící okruh, takže to šlo.(byl to jen experiment, stejně jsem se pak vrátil na supersporty je dorazit, ale docela užitečný).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
6. listopadu • 8:28

Omluvám se za tu hrubku, ještě spím :D

homer
2. listopadu • 17:58

si vůl, letní má problém jenom se sněhem a ledem s teplotou silnice vůbec - stačí porovnat brzdnou dráhu plošek na letních a lamel na zimních

runner42
3. listopadu • 16:25

Někomu kdo nikdy v ruce nedržel letní a zimní gumu a mele pořád jen něco o brždění asi nemá smysl vysvětlovat závislost teploty a boční deformace, nebo že o teplotu povrchu tu vůbec nejde, mám pravdu?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
3. listopadu • 17:53

teplota a boční deformace? bavíme se o pneumatikách na osobáky nebo okruhový speciály? tvl...

runner42
4. listopadu • 9:36

Sorry, ty vlastně jezdíš na letních, tak tohle https://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneumatika.php... Uřij si je.

kkk
5. listopadu • 20:42

Autoklub celkem otestoval devět pneumatik, přičemž jedna byla letní. U osmi druhů pneumatik šlo o nové (nepoužité) zimní pláště, a pro srovnání byla testována i sada letních pneumatik (Hankook Optimo K4 15). V testování na suchém povrchu byla nejlepší letní pneumatika Hankook Optimo K4 15.https://www.novinky.cz/auto/182466-test-ukazal-m... ... Takže vzali nové zimní pneu a ojetou letní, která přesto na suchu vyhrála a na mokru byla třetí.tady to hezky ocenili http://dfens-cz.com/jak-autoklub-testoval-gum... ...

runner42
6. listopadu • 8:17

Testování provedeno při teplotách až 10 stupňů Celsia?
:-D:-D:-D

kkk
6. listopadu • 13:08

A ta spodní hranice?:-D hodnocení Dfens jste doufám četl, a jistě vám dochází jak se testují pneu a manipululování výsledkůB-]

runner42
7. listopadu • 11:40

Spodní hranice je +5 stupňů, přičemž není uvedeno, která pneu byla testována při jaké teplotě.
Dovoluji si upozornit, že teplotní průměr v ČR +5 stupňů Celsia je v říjnu.
Tudíž celý test je absolutní pitomost.

kkk
7. listopadu • 17:17

Doplnění o zajímavé odkazy http://dfens-cz.com/mythbusting-zimni-gumy-a-... ... http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/nejvetsi-myt... ... Poku narazíte na testy zimní/letní při mínus 10-20st.o výrobců tak se s námi prosím podělte :-D

kkk
7. listopadu • 16:27

To, že ty testy jsou pochybný se vás snažím celou dobu upozornit:-DBohužel tady opět všem radíte a teorizujete "Reálně už mělo být přezuto minulý týden. Teploty byly už nízké pro letní pneu.Nesmysl. Kromě sportovních softových pneumatik bude běžná letní pneu pří -5 ℃ tvrdá jako kámen a přesně takovou přilnavost bude mít."atd.Nebylo by lepší, aby si to každý rozhodl dle sebe?(kde jezdí jak často atd,)Závěrem, vy si jezděte na čem chcete ale ostatním do toho prosím nemluvteB-]

runner42
4. listopadu • 9:34

Teplotní funkční rozsah a průběh boční deformace mají zásadní vliv na jízdní vlastnosti, proto si vybíráme pneu podle klimatického určení a výšky profilu.Já vzdávám ti něco vysvětlovat. Kup si na zimu něco takového https://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneumatika.php... a kámoš od hasičů tě pak někde sebere.

LOL
1. listopadu • 14:49

Ale ono na podzim taky docela často prší.
Já jsem jednou na podzim, když bylo sychravo, ale teplota okolo 7 st. celsia, jeda na letních, málem nedobrzdil. Od té doby poctivě přezouvám, jakmile je pár dní okolo 7-8 st., těch cca 15 tisíc na dva roky za zimáky nejsou žádná horentní suma. Ono stačí jezdit plynuleji, když je zimákům teplo, pak se skoro neojíždí. :-)

CalebCox
2. listopadu • 21:51

To ze neumite jezdit, za to letni/zimni guma opravdu nemuze ;-)

Pavel
2. listopadu • 14:04

Letní s pořádným vzorkem mají na mokru v plusových teplotách menší brzdnou vzdálenost než zimní. Samozřejmě ty letní nesmí být nějaký čínský šmejd. Já se vždy těším na okamžik, kdy přezuji na letní a auto mě přestane v zatáčkách pochodovat na tom vysokém prořezaném zimním vzorku.

JirkaX
2. listopadu • 18:01

K té poslední větě, kdysi jsem míval přesně tyto pocity. Ale v posledních letech už je nemám, téměř necítím rozdíl. Asi i vývoj zimních pneu pokročil. Používám pneu jenom s asymetrickým vzorkem, možná je to i tím.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
3. listopadu • 16:31

Souhlas, měkká asymetrická pneu je poslední zimy to nejlepší, co lze pro většinu oblastí ČR obout. Ale i na naše hory bych si pořád podržel směrové Nokiany, i když to bude při vyšších teplotách trochu žvýkačka.

homer
2. listopadu • 1:39

rozumis psanemu textu? letni pneu je vzdy lepsi za jakychkoliv teplot s vyjimkou snehu a ledu

Mirek
2. listopadu • 19:10

Chceš říci, že při -10°C na čisté cestě bude lepší letní pneumatika? Tebe ty konspirační teorie tedy vzaly, jen co je pravda. Dej odkaz na zdroj těchto informací, rád se také pobavím.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
3. listopadu • 17:56

si zblblej stejně jako nekritický zastánci abs: na suchu smykem zastaví auto dřív než s abs to je překvapení co?

Mirek
4. listopadu • 18:48

Co to má společného s tím, že chci relevantní informace o tom, že letní pneumatika je při -10°C na suchém povrch lepší, než zimní? Zblblý jsi akorát ty, když nedokážeš svá tvrzení prokázat a místo toho tady meleš nesmysly o ABS. Je to stejný nesmysl, jako zimní v létě. Sám jsem si to vyzkoušel a pneumatiky šly okamžitě z auta pryč a to byl jen začátek května a teploty vzduchu cca 22 °C.

Jirka
5. listopadu • 15:48

Zimní v létě jsou přece opačný případ než on tvrdí. Na -10 bych si nevsadil, ale při nule je letní na suchu o 100% lepší. Zmní guma mi pokaždé zničí dobré jízdní vlastnosti auta, to vážně nikdo nepozná ten rozdíl v ovladatelnosti? Zimní jsou jak žvýkačky a to prosím i Conti TS850, witersporty, D4, každou sezonu mám jiné a každé jsou horší než letní, které nahrazují.

runner42
6. listopadu • 8:13

To není chyba těch pneumatik, že sis vybral směrové do sněhu a pak po něm nejezdíš.
Brání ti něco pořídit si zimní asymetrické, třeba Pirelli SottoZero?

4. listopadu • 9:49

To je vuuul. Vies vobec na co sluzi ABS?

tom
4. listopadu • 17:51

Má pravdu, s čím máš problém?

2. listopadu • 9:03

Jdu blejt velebnosti. Podla testov je za mokra brzdna draha letnych horsia ako pri vacsine zimnych.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
2. listopadu • 10:02

Záleží na teplotě. Letní pneumatika lépe vede vodu. Pokud ale teplota klesne, ztrácí adhezi.

2. listopadu • 14:01

Za mokra, nie ked uz hrozi pomaly aquaplaning.

homer
2. listopadu • 10:06

co to píšeš za kraviny o poklesu adheze? tenhle blábol rozšiřujou jenom výrobci pneumatik a pneuservisy

Mirek
2. listopadu • 19:14

A tys to testoval a tím výrobce odhalil a Elvis žije na Marsu.:-D

runner42
2. listopadu • 13:15

A ještě taková drobnost - ekonomickým zájmem výrobců by bylo, aby se nepřezouvalo.
Ono je totiž úplně jedno, jestli za dobu životnosti auta sjedeš 16 sad univerzálních, nebo 8 letních a k tomu 8 zimních. Ale tím že nebudeš přezouvat bez ohledu na klima a budeš provozovat pneumatiku v nevhodných podmínkách zkrátíš její životnost. A koupíš si nakonec víc sad.

Jirka
5. listopadu • 15:44

Tohle by přece platilo pouze v případě provozování zimní pneu v létě. Naopak to neplatí, to je snad každému jasné, tak kam tím míříte?

runner42
6. listopadu • 8:01

To se mýlíte, provoz letní pneu v mínusových teplotách výrazně urychluje stárnutí gumy. To samé, byť samozřejmě mnohem méně, platí i při uskladnění letních pneu v mínusových teplotách.

runner42
2. listopadu • 12:54

Jasný, běž Houmre radit do formule, ať se nepárají se supersoftama a nazouvaj jen tvrdý ;-)

LOL
2. listopadu • 12:47

prostě letní gumy kloužou.

homer
2. listopadu • 17:50

na čem kloužou na vodě? musíš mít vzorek aby jí vytlačil a drží ty pilote

runner42
3. listopadu • 16:59

Kloužou, protože s poklesem teploty ztrácí elasticitu a přilnavost k povrchu.
Pokud bys nebyl borec z vesnice, tak bys znal každoroční grotesku s protáčením kol borců na letňákách, co se po ochlazení snaží rozjet na světlech stejným stylem, jako v létě.

Jirka
5. listopadu • 15:41

Pokud jezdíš kolem komína, tak to platí. Ale kdo jezdí dál než pár km ví, že se pneumatika jízdou zahřeje a to klidně i opravdu hodně zahřeje, pokud se neloudáte.

runner42
6. listopadu • 7:51

To rozhodně není pár km. To nejsou slicky, dostat při mínusových teplotách letní pneu do provozní teploty v běžném provozu je prakticky nereálné. Vyloučené to není, ale bavíme se o desítkách km jízdy.

Joe Doe
2. listopadu • 8:55

A ty rozumies autam?Takze pri -5 za mokra* bude letna pneu lepsia? Nebud za blazna, ok?*Pre rypalov a osoby rozumu mdleho, -5 za mokra je vcelku realna situaca.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
2. listopadu • 10:04

přesně tak že bude lepší, najdi si testy

runner42
2. listopadu • 12:51

Nesmysl. Kromě sportovních softových pneumatik bude běžná letní pneu pří -5 ℃ tvrdá jako kámen a přesně takovou přilnavost bude mít.
Ale jo, kup si letní SuperSporty nebo Advansporty na ježdění v zimě, to má logiku :-D

homer
2. listopadu • 17:48

hovno, to by se při -20°C rozsypaly na kusy. Letní guma je furt stejná jinak by nenajela nic.

runner42
3. listopadu • 11:31

Říká se tomu glass transition. Pro samotnou gumu je to -70 stupňů, pak ji rozbiješ kladivem. Ale vlastnosti v závislosti na klesající teplotě ztrácí progresivně. Směsi prodávané na ČR trhu ztrácí vlastnosti při teplotě 8 stupňů, při nule jsou nebezpečné.

Jirka
5. listopadu • 15:37

Hned po vyjetí to samozřejmě platí, ale guma se jízdou zahřeje a při +5 stupních bude mít klidně stupňů 25. Dále gumu zahřívají brzdy a přední trochu i motor.

runner42
6. listopadu • 7:46

Ano, s tím částečně souhlasím. Pneu se skutečně zahřeje, nikoliv od motoru, ale především deformací, při které se přeměňuje pohyb v teplo.
Problém je, že ohřát letní gumu v zimě je prakticky nereálné, protože je při nízké teplotě příliš tvrdá a záhřívání deformací příliš nefunguje a na zahřátí od brzd je potřeba hodně času a dynamická jízda, což tvrdá letní pneu v zime současně vylučuje.

Joe Doe
2. listopadu • 16:17

Suhlas.

Jan
2. listopadu • 6:37

A kdyz necekane napadne snih, tak v nem pojedete na letnich jo? Takovych jsem za minuly prvni snih videl na strese nekolik behem jedne cesty.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
CalebCox
2. listopadu • 21:50

Tak a ted prosim tu o cervene karkulce ;-)

Jan
2. listopadu • 22:29

Kez by to byla jen pohadka, ale takovych volu je spousta. Az budete na strese a pojedu okolo vas, zastavim jen abych vam ji rekl, pak pojedu dal, tem co si za to mohou sami nepomaham ;-)

Kankunen
2. listopadu • 6:50

Nečekaně, třeba váří nebo květnu.

Jan
2. listopadu • 10:12

U nas uz tuhle nedeli napad

Jan
1. listopadu • 11:43

Nemyslim si ze neni kam spechat, uz nekolik dni rano skrabu a delam to prece pro svoji bezpecnost, zvlast kdyz se pocasi meni ze dne na den. Pred par tydny u nas bylo jiz pod nulou, ja prezul, nebudu prece setrit par korun a pak se rano probudim, bude ledovka ana zabiju sebe nebo nekoho cestou do prace.

VS3
1. listopadu • 13:16

Asi jde o to, kde bydlíte, pokud v Krkonoších, tak asi ano, u nás v Brně asi těžko, předevšírem tam bylo i v noci 15 C.

Jan
2. listopadu • 6:34

Na Sumave, kazde rano uz ted nanejvys okolo nuly.

Km
1. listopadu • 13:11

Na letních se na ledovce zabijete úplně stejně

Jakub
1. listopadu • 10:29

Ten zákonk resp. paragraf je napsaný dobře. Sice tam vidíte vágní ustanovení, ale já tam vidím ustanovení, které tak nějak cituje selský rozum a není striktně řečeno, že musíme přeziut. Ten paragraf se dá celkem srozumitelně vyložit tak, že lidi bydlící v nížině, kde na začátku listopadu sotva teploty klesnou k nule a sníh je vidět leda na fotkách, stačí jezdit na letních. Zatímco na horách, kde mrzne od konce srpna a kde v říjnu běžně napadne pár centimetrů sněhu, jsou zimní gumy potřeba a pokud tam přijede někdo z té nížiny na letních, tak ho policajti můžou poprávu pokutovat a nebo poslat na autobus.
Také si myslím, že drama z toho dělají spíš novináři v placených článcích, než policisti. Nebo máte opačnou zkušenost?

bzzz
1. listopadu • 11:32

Pekne napsano. Jista vagnost v zakonech je dana mj. snahou strucne a srozumitelne popsat obecny stav veci, jinak by to vsechno bylo delsi nez jihoamericke telenovely.

Joe Doe
1. listopadu • 9:31

Pri hodnoteni zakonov odbornikmi sa pri hranicnych pripadoch pouziva fraza 'zakonodarca na to nemyslel'. Ide spravidla o situacie, resp. zmeny, ktore su nasledkom mimoriadnych udalosti, technologickeho vyvoja atd. Napr. zakonodarca pred 10 rokmi nemyslel na vyvodenie pravnej zodpovednosti v pripade, ze zakon porusi autonomne vozidlo.Pri hodnoteni zakonov amatermi s pravnym povedomim konvergujucim k nule, pripadne profesionalmi ktori obhajuju neobhajitelne, dochadza casto k napadaniu paragrafov prostrednictvom spochybnovania vyznamu slov, ktore semantika daneho jazyka definuje uplne jasne a jednoznacne. Zakonodarca totiz spravne predpoklada istu inteligencnu a vzdelanostnu uroven obyvatelstva a tak nema potrebu suplovat zbierkou zakonou slovnik.Inymi slovami, zakonodarca predpoklada, ze nemusi prihluplym magorom vysvetlovat terminy ako 'suvisla vrstva snehu'. Takze tolko moj nazor k hodnote clanku.

ferdoz.
2. listopadu • 14:06

Pán kolega a akú asi inteligencnu a vzdelanostnú uroveň predpokladá zákonodarca u orgánov ktorí majú kontrolovať dodržiavanie právnej úpravy v praxi? Príklad: po prvom miernom nočnom snežení sa na ceste vplyvom pohybu vozidiel utvorili pásy úplne bez snehu. Pomáhači a chrániči však odstavovali vozidlá na odstavnú plochu (zasneženú) a pokutovali vodičov s vozidlami bez zimných pneumatík. Na námietku o súvislosti snehovej pokrývky reagovali "nepriestrelným argumentom: "sú všetky 4 kolesá vášho vozidla na snehu? Sú! tak Vám udeľujem pokutu . . . Zdá sa Vám to správne?

runner42
3. listopadu • 17:07

Díky za příspěvek, ukládám si ho.
Zastávám názor, že by se řidičáky měly dávat na dobu určitou, psychotesty pro všechny a teď vidím, že by bylo vhodné tam zařadit i IQ testy.

2. listopadu • 21:58

Ty vole, toto ked niekto napise a mysli vazne, to musi byt riadny idiot. Bez pardonu.

Joe Doe
2. listopadu • 16:15

Vzhladom na tuto vetu...
"po prvom miernom nočnom snežení sa na ceste vplyvom pohybu vozidiel utvorili pásy úplne bez snehu"
... mozno skonstatovat, ze zakonodarcom predpokladana uroven je vyssia ako tvoja.Pretoze tie pasy bez snehu neexistuju vo vzduchoprazdne a na ceste sa naozaj nachadzala suvisla vrstva snehu. Ze bola vyjazdena stopa bez snehu je v tomto pripade irelevantne - z pravnych i praktickych dovodov. Auto na ceste v beznej premavke po kolajniciach nejazdi.Zakon stanovuje mieru zodpovednosti a predvidania vodica celkom jasne - medzi novembrom a marcom moze snezit a vodic ma byt na taku eventualitu pripraveny.

Stan
1. listopadu • 8:35

předpověď na další týden hlásí 16-18 stupňů a i ranní teploty kolem 8, takže rozhodně si nebudu rasovat zimni gumy, když je klidně možné, že takové počasí vydrží i další dva týdny. Na cestě je navíc mnohem nebezpečnější magor na zimních než opatrný a rozumný člověk na letních.

Aladin
1. listopadu • 10:41

Při těchto teplotách jsou naprosto v pohodě i zimní. Já už mám přezuto. Nemusím sledovat předpověď počasí a pak se snažit vecpat do servisu, kam se v daný týden všichni zpozdilci objednají.Kamarád objevil dle německých testů nějakou "zázračnou" celoroční pneu. Je to m+s, takže na zimu i léto. V testech dopadla velmi dobře, jak mezi letními, tak mezi zimními pneu. Je to 16" a už jsem zapomněl značku. Michelin, Dunlop?? Musím se optat. Stojí asi 4500. A je s ní spokojen. Možná ji taky zkusím. Odpadne návštěva servisu a hlídání, kdy přezout.

kkk
1. listopadu • 11:47

https://www.michelin.cz/auto-pneu/michelin-crossc... ... měla dobré hodnocení v testech a také na forech

Mirek
2. listopadu • 19:05

Při všech testech celoročních pneumatik, kde s tomu snažili trochu seriozně věnovat, vždy uvedli, že vlastností letních, ani zimních, pneumatik nikdy nedosáhly. Je na každém, jak si to přebere a je na každém, jak bude zacházet s minimální výškou vzorku 4 mm pro zimní provoz, jestli je v tomto případě vyhodí, a koupí další sadu celoročních pneumatik. Něco mi říká, že tohle bude nákladnější záležitost, než mít dvě sady pneumatik, na léto a na zimu.

kkk
5. listopadu • 20:06

Oprava šestém místě:-(

kkk
5. listopadu • 20:04

Tady jsou celoročky na pátém místě https://www.pneunet.cz/testy-pneumatik/test-pneu... ... v dalším rozměru byly lepší než často používané polarisky.Kdo najede do deseti tisíc ročně a nejezdí pravidelně na hory vyjde lépe jedna sada,kterou mění cca za 4-5let,než dvě sady pokud je nenecháte na voze8-10let, nemusíte mít dvoje disky a odpadne vám ročně 2x přezouvání

Lukáš
1. listopadu • 10:51

Odpadne návštěva servisu? Co s tou celoročkou uděláte, když jednou po létě zjistíte, že má vzorek hloubku těsně pod 4 mm. Na příští letní sezónu by byla naprosto v pohodě, ale na zimu už ji mít na autě nemůžete. Koupíte si novou celoročku na zimu a na tu starou přezujete na jaře? Pak se přezouvání nevyhnete. Nebo ji vyhodíte s polovinou vzorku? To zase není moc ekonomické ani ekologické.

Pavel
2. listopadu • 13:58

Jezdím po Jižní Moravě, kde je sníh 3x do roka a vydrží i dvě hodiny (čest vyjímkám). Takže zimní, které jsou pod 4 klidně používám dále do 1,6 mm. Pokud by řádně napadlo počkát ty zmíněné 2 hoďky než to Sv. Petr uklidí.

runner42
11. ledna • 20:16

Tož jsem se chtěl zeptat... máme začátek ledna a normální zimu, jižní Morava stejně jako zbytek republiky zavalená sněhem, sv. Petr na dovolené... jak se na těch sjetejch zimákách jezdí?

Aladin
1. listopadu • 11:01

To je taky pravda. Při přezouvání mi gumy odchází na degradaci stářím, ne na vzorek. Bez přezouvání už tomu může být jinak. Jednou zkusím a když se sjede rychle, budu zase přezouvat. Žádné řešení není univerzální. Jinak se musí zařídit řidiči dle ročního nájezdu, dle síly vozu a způsobu jízdy, dle komunikací, kde jezdí.

runner42
2. listopadu • 13:20

Univerzální guma je v našich zeměpisných šířkách fikce. Nelze vyrobit pneu, které bude funkční při rozpětí teplot 70 stupňů a současně poskytne rozumnou ekonomiku provozu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Robin Huhu
29. ledna • 21:44

Souhlasím, navíc když přezutí pneumatik, například v mém pneuservisu: http://www.autoindividual.cz/pneuservis... stojí doslova pár korun. Celoročními se zkrátka ušetřit nedá.

Joe Doe
2. listopadu • 16:08

a) 70 stupnovy rozdiel je extrem, ktory v nasich zemepisnych sirkach a dlzkach zazivame naozaj vynimocne.b) Nikto nikde netvrdi, ze taka pneu existuje.c) Nikto sa taku pneu nesnazi vyrobit.d) Nikto netvrdi, ze taku pneu vyraba.e) V regionoch, kde k takym extremnym rozdielom dochadza, maju ludia spravidla dost rozumu, aby obom krajinym hodnotam vcas prisposobili pneumatiky.

runner42
3. listopadu • 16:51

Nevím, o čem se bavíš, jestli o teplotě vzduchu, povrchu nebo pneu.
Roční rozpětí teplot vzduchu může mít 70 stupňů, ale to je extrém.
Roční rozpětí teploty povrchu 70 stupňů není žádný extrém, to je normální, může to být i 85 stupňů, to ale nastává výjimečně. Viz silniční meterologie a model FORTE.Skutečně univerzální pneu by naproti tomu musela ozvládnout fungovat v rozsahu 90-100 stupňů Celsia, protože to je rozpětí studené pneu v mrazivé zimě po startu a rychlou jízdou po klikaté okresce od brzd a ráfků zahřáté pneu v parném létě. Taková neexistuje.

Mirek
2. listopadu • 18:58

To nemáš vůbec pravdu, zkus si někdy změřit teplotu v blízkosti asvaltového povrch v létě, možná se nebuš stačit divit, když volně naměříš 50°C.

kkk
1. listopadu • 8:28

Děkuji za perfetní článek ,konečně rozumný názor na danou problematiku, pouze se obávám, že vás za to někteří sponzoři nepochválí.

pirate
1. listopadu • 8:42

Konkrétně kteří sponzoři?

kkk
1. listopadu • 9:16

Domníváte se,že pneu-lobi neexistuje?

pirate
1. listopadu • 9:26

Neodpověděl jste mi na otázku.

kkk
1. listopadu • 10:06

Jsou to výrobci rohlíků:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pirate
1. listopadu • 10:14

Přesně jak jsem čekal, žádný argument, jen odpověď na úrovni žáka pomocné školy.

bzzz
1. listopadu • 11:27

Vsak tak i pise 'pneu-lobi' ;-)

kkk
1. listopadu • 10:25

Máte svatou pravdu:-D

><
1. listopadu • 8:17

Tyhle články jsou moc dobré. Podle všeho je hlavně čtou sousedé u nás mezi paneláky, protože evidentně vyčkávají do poslední chvíle a pak si tu dělají nedobrovolnou rally letní gumy.

Pavel
2. listopadu • 13:54

Větší část svého života jsem celoročně jezdil na letních nejdříve diagonálkách a až později na radiálkách. Zimní gumy se tenkrát moc nenosily a z parkoviště od paneláků se odjíždělo s litinovým pokopem v kufru a kýblem od marmelády s pískem. Na hory se nasazovaly řetězy a později vzniklo kratičké období ohřebíkovaných gum. Na náledí je zimní guma platná jako mrtvému zimník ovšem v dnešním hustém provozu je do prosolené neodhrnuté břečky o něco lepší než letní a hlavně všichni v těch kolonách mají stejné podmínky z hlediska obutí.

Lojza
5. listopadu • 17:03

Pneu loby staci se podivat v jakych zemi musi byt min. vzorek zimnich pneu u nas 4mm.V Nemecku, Island 1.6mm, Severskych zemich 3mm a ted pecka zebraci ukrajinci maji 6mm-) Tam uplatky stoji asi mene nez kdekoliv jinde. Jezdim na univerzalech a 4 kolce a mam klid od prezouvani.

Doporučujeme

Články odjinud