Kdy přezout na zimní pneumatiky? Oficiálně teď, reálně není kam spěchat

><  |  01. 11. 2018 08:17

Tyhle články jsou moc dobré. Podle všeho je hlavně čtou sousedé u nás mezi paneláky, protože evidentně vyčkávají do poslední chvíle a pak si tu dělají nedobrovolnou rally letní gumy.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  02. 11. 2018 13:54

Větší část svého života jsem celoročně jezdil na letních nejdříve diagonálkách a až později na radiálkách. Zimní gumy se tenkrát moc nenosily a z parkoviště od paneláků se odjíždělo s litinovým pokopem v kufru a kýblem od marmelády s pískem. Na hory se nasazovaly řetězy a později vzniklo kratičké období ohřebíkovaných gum. Na náledí je zimní guma platná jako mrtvému zimník ovšem v dnešním hustém provozu je do prosolené neodhrnuté břečky o něco lepší než letní a hlavně všichni v těch kolonách mají stejné podmínky z hlediska obutí.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  05. 11. 2018 17:03

Pneu loby staci se podivat v jakych zemi musi byt min. vzorek zimnich pneu u nas 4mm.V Nemecku, Island 1.6mm, Severskych zemich 3mm a ted pecka zebraci ukrajinci maji 6mm-) Tam uplatky stoji asi mene nez kdekoliv jinde. Jezdim na univerzalech a 4 kolce a mam klid od prezouvani.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  01. 11. 2018 08:28

Děkuji za perfetní článek ,konečně rozumný názor na danou problematiku, pouze se obávám, že vás za to někteří sponzoři nepochválí.

Odpovědět  |   | 
pirate  |  01. 11. 2018 08:42

Konkrétně kteří sponzoři?

Odpovědět  |   | 
kkk  |  01. 11. 2018 09:16

Domníváte se,že pneu-lobi neexistuje?

Odpovědět  |   | 
pirate  |  01. 11. 2018 09:26

Neodpověděl jste mi na otázku.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  01. 11. 2018 10:06

Jsou to výrobci rohlíků

Odpovědět  |   | 
pirate  |  01. 11. 2018 10:14

Přesně jak jsem čekal, žádný argument, jen odpověď na úrovni žáka pomocné školy.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  01. 11. 2018 10:25

Máte svatou pravdu

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  01. 11. 2018 11:27

Vsak tak i pise 'pneu-lobi'

Odpovědět  |   | 
Stan  |  01. 11. 2018 08:35

předpověď na další týden hlásí 16-18 stupňů a i ranní teploty kolem 8, takže rozhodně si nebudu rasovat zimni gumy, když je klidně možné, že takové počasí vydrží i další dva týdny. Na cestě je navíc mnohem nebezpečnější magor na zimních než opatrný a rozumný člověk na letních.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  01. 11. 2018 10:41

Při těchto teplotách jsou naprosto v pohodě i zimní. Já už mám přezuto. Nemusím sledovat předpověď počasí a pak se snažit vecpat do servisu, kam se v daný týden všichni zpozdilci objednají.

Kamarád objevil dle německých testů nějakou "zázračnou" celoroční pneu. Je to m+s, takže na zimu i léto. V testech dopadla velmi dobře, jak mezi letními, tak mezi zimními pneu. Je to 16" a už jsem zapomněl značku. Michelin, Dunlop?? Musím se optat. Stojí asi 4500. A je s ní spokojen. Možná ji taky zkusím. Odpadne návštěva servisu a hlídání, kdy přezout.

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  01. 11. 2018 10:51

Odpadne návštěva servisu? Co s tou celoročkou uděláte, když jednou po létě zjistíte, že má vzorek hloubku těsně pod 4 mm. Na příští letní sezónu by byla naprosto v pohodě, ale na zimu už ji mít na autě nemůžete. Koupíte si novou celoročku na zimu a na tu starou přezujete na jaře? Pak se přezouvání nevyhnete. Nebo ji vyhodíte s polovinou vzorku? To zase není moc ekonomické ani ekologické.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  01. 11. 2018 11:01

To je taky pravda. Při přezouvání mi gumy odchází na degradaci stářím, ne na vzorek. Bez přezouvání už tomu může být jinak. Jednou zkusím a když se sjede rychle, budu zase přezouvat. Žádné řešení není univerzální. Jinak se musí zařídit řidiči dle ročního nájezdu, dle síly vozu a způsobu jízdy, dle komunikací, kde jezdí.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  02. 11. 2018 13:20

Univerzální guma je v našich zeměpisných šířkách fikce. Nelze vyrobit pneu, které bude funkční při rozpětí teplot 70 stupňů a současně poskytne rozumnou ekonomiku provozu.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  02. 11. 2018 16:08

a) 70 stupnovy rozdiel je extrem, ktory v nasich zemepisnych sirkach a dlzkach zazivame naozaj vynimocne.

b) Nikto nikde netvrdi, ze taka pneu existuje.

c) Nikto sa taku pneu nesnazi vyrobit.

d) Nikto netvrdi, ze taku pneu vyraba.

e) V regionoch, kde k takym extremnym rozdielom dochadza, maju ludia spravidla dost rozumu, aby obom krajinym hodnotam vcas prisposobili pneumatiky.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  02. 11. 2018 18:58

To nemáš vůbec pravdu, zkus si někdy změřit teplotu v blízkosti asvaltového povrch v létě, možná se nebuš stačit divit, když volně naměříš 50°C.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  03. 11. 2018 16:51

Nevím, o čem se bavíš, jestli o teplotě vzduchu, povrchu nebo pneu.
Roční rozpětí teplot vzduchu může mít 70 stupňů, ale to je extrém.
Roční rozpětí teploty povrchu 70 stupňů není žádný extrém, to je normální, může to být i 85 stupňů, to ale nastává výjimečně. Viz silniční meterologie a model FORTE.

Skutečně univerzální pneu by naproti tomu musela ozvládnout fungovat v rozsahu 90-100 stupňů Celsia, protože to je rozpětí studené pneu v mrazivé zimě po startu a rychlou jízdou po klikaté okresce od brzd a ráfků zahřáté pneu v parném létě. Taková neexistuje.

Odpovědět  |   | 
Robin Huhu  |  29. 01. 2019 21:44

Souhlasím, navíc když přezutí pneumatik, například v mém pneuservisu: http://www.autoindividual.cz/pneuservis... stojí doslova pár korun. Celoročními se zkrátka ušetřit nedá.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  02. 11. 2018 13:58

Jezdím po Jižní Moravě, kde je sníh 3x do roka a vydrží i dvě hodiny (čest vyjímkám). Takže zimní, které jsou pod 4 klidně používám dále do 1,6 mm. Pokud by řádně napadlo počkát ty zmíněné 2 hoďky než to Sv. Petr uklidí.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  11. 01. 2019 20:16

Tož jsem se chtěl zeptat... máme začátek ledna a normální zimu, jižní Morava stejně jako zbytek republiky zavalená sněhem, sv. Petr na dovolené... jak se na těch sjetejch zimákách jezdí?

Odpovědět  |   | 
kkk  |  01. 11. 2018 11:47

https://www.michelin.cz/auto-pneu/michelin-crossc... ... měla dobré hodnocení v testech a také na forech

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  02. 11. 2018 19:05

Při všech testech celoročních pneumatik, kde s tomu snažili trochu seriozně věnovat, vždy uvedli, že vlastností letních, ani zimních, pneumatik nikdy nedosáhly. Je na každém, jak si to přebere a je na každém, jak bude zacházet s minimální výškou vzorku 4 mm pro zimní provoz, jestli je v tomto případě vyhodí, a koupí další sadu celoročních pneumatik. Něco mi říká, že tohle bude nákladnější záležitost, než mít dvě sady pneumatik, na léto a na zimu.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  05. 11. 2018 20:04

Tady jsou celoročky na pátém místě https://www.pneunet.cz/testy-pneumatik/test-pneu... ... v dalším rozměru byly lepší než často používané polarisky.Kdo najede do deseti tisíc ročně a nejezdí pravidelně na hory vyjde lépe jedna sada,kterou mění cca za 4-5let,než dvě sady pokud je nenecháte na voze8-10let, nemusíte mít dvoje disky a odpadne vám ročně 2x přezouvání

Odpovědět  |   | 
kkk  |  05. 11. 2018 20:06

Oprava šestém místě

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  01. 11. 2018 09:31

Pri hodnoteni zakonov odbornikmi sa pri hranicnych pripadoch pouziva fraza 'zakonodarca na to nemyslel'.

Ide spravidla o situacie, resp. zmeny, ktore su nasledkom mimoriadnych udalosti, technologickeho vyvoja atd. Napr. zakonodarca pred 10 rokmi nemyslel na vyvodenie pravnej zodpovednosti v pripade, ze zakon porusi autonomne vozidlo.

Pri hodnoteni zakonov amatermi s pravnym povedomim konvergujucim k nule, pripadne profesionalmi ktori obhajuju neobhajitelne, dochadza casto k napadaniu paragrafov prostrednictvom spochybnovania vyznamu slov, ktore semantika daneho jazyka definuje uplne jasne a jednoznacne. Zakonodarca totiz spravne predpoklada istu inteligencnu a vzdelanostnu uroven obyvatelstva a tak nema potrebu suplovat zbierkou zakonou slovnik.

Inymi slovami, zakonodarca predpoklada, ze nemusi prihluplym magorom vysvetlovat terminy ako 'suvisla vrstva snehu'.

Takze tolko moj nazor k hodnote clanku.

Odpovědět  |   | 
ferdoz.  |  02. 11. 2018 14:06

Pán kolega a akú asi inteligencnu a vzdelanostnú uroveň predpokladá zákonodarca u orgánov ktorí majú kontrolovať dodržiavanie právnej úpravy v praxi? Príklad: po prvom miernom nočnom snežení sa na ceste vplyvom pohybu vozidiel utvorili pásy úplne bez snehu. Pomáhači a chrániči však odstavovali vozidlá na odstavnú plochu (zasneženú) a pokutovali vodičov s vozidlami bez zimných pneumatík. Na námietku o súvislosti snehovej pokrývky reagovali "nepriestrelným argumentom: "sú všetky 4 kolesá vášho vozidla na snehu? Sú! tak Vám udeľujem pokutu . . . Zdá sa Vám to správne?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  02. 11. 2018 16:15

Vzhladom na tuto vetu...
"po prvom miernom nočnom snežení sa na ceste vplyvom pohybu vozidiel utvorili pásy úplne bez snehu"
... mozno skonstatovat, ze zakonodarcom predpokladana uroven je vyssia ako tvoja.

Pretoze tie pasy bez snehu neexistuju vo vzduchoprazdne a na ceste sa naozaj nachadzala suvisla vrstva snehu. Ze bola vyjazdena stopa bez snehu je v tomto pripade irelevantne - z pravnych i praktickych dovodov. Auto na ceste v beznej premavke po kolajniciach nejazdi.

Zakon stanovuje mieru zodpovednosti a predvidania vodica celkom jasne - medzi novembrom a marcom moze snezit a vodic ma byt na taku eventualitu pripraveny.

Odpovědět  |   | 
 |  02. 11. 2018 21:58

Ty vole, toto ked niekto napise a mysli vazne, to musi byt riadny idiot. Bez pardonu.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  03. 11. 2018 17:07

Díky za příspěvek, ukládám si ho.
Zastávám názor, že by se řidičáky měly dávat na dobu určitou, psychotesty pro všechny a teď vidím, že by bylo vhodné tam zařadit i IQ testy.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  01. 11. 2018 10:29

Ten zákonk resp. paragraf je napsaný dobře. Sice tam vidíte vágní ustanovení, ale já tam vidím ustanovení, které tak nějak cituje selský rozum a není striktně řečeno, že musíme přeziut. Ten paragraf se dá celkem srozumitelně vyložit tak, že lidi bydlící v nížině, kde na začátku listopadu sotva teploty klesnou k nule a sníh je vidět leda na fotkách, stačí jezdit na letních. Zatímco na horách, kde mrzne od konce srpna a kde v říjnu běžně napadne pár centimetrů sněhu, jsou zimní gumy potřeba a pokud tam přijede někdo z té nížiny na letních, tak ho policajti můžou poprávu pokutovat a nebo poslat na autobus.
Také si myslím, že drama z toho dělají spíš novináři v placených článcích, než policisti. Nebo máte opačnou zkušenost?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  01. 11. 2018 11:32

Pekne napsano. Jista vagnost v zakonech je dana mj. snahou strucne a srozumitelne popsat obecny stav veci, jinak by to vsechno bylo delsi nez jihoamericke telenovely.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  01. 11. 2018 11:43

Nemyslim si ze neni kam spechat, uz nekolik dni rano skrabu a delam to prece pro svoji bezpecnost, zvlast kdyz se pocasi meni ze dne na den. Pred par tydny u nas bylo jiz pod nulou, ja prezul, nebudu prece setrit par korun a pak se rano probudim, bude ledovka ana zabiju sebe nebo nekoho cestou do prace.

Odpovědět  |   | 
Km  |  01. 11. 2018 13:11

Na letních se na ledovce zabijete úplně stejně

Odpovědět  |   | 
VS3  |  01. 11. 2018 13:16

Asi jde o to, kde bydlíte, pokud v Krkonoších, tak asi ano, u nás v Brně asi těžko, předevšírem tam bylo i v noci 15 C.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  02. 11. 2018 06:34

Na Sumave, kazde rano uz ted nanejvys okolo nuly.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  01. 11. 2018 12:09

Reálně už mělo být přezuto minulý týden. Teploty byly už nízké pro letní pneu.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  01. 11. 2018 13:47

"Teploty byly už nízké pro letní pneu."
Především tvrzení o tom, že "letní gumy pod 7 stupňů nefungují" je s největší pravděpodobností propagandistická lež Goebbelsovských parametrů (stačí lež tisíckrát zopakovat a stane se z ní obecně uznávaná pravda) . Všude se tvrdí, že to tak je, ale nikdy to nikdo nedokázal. Všichni výrobci pneumatik se přímému porovnání zimní a letní pneumatiky při srovnatelných podmínkách - například porovnání brzdné dráhy při +10, 0 a -10 stupních a suché silnici - vyhýbají velkým obloukem. Asi vědí dobře proč. Naopak - existují nezávislé testy, podle kterých při teplotě kolem nuly na suchém asfaltu mají zimní pneumatiky o 20% delší brzdnou dráhu než letní!
A ten náš zákon je v naprostém pořádku - za normálních okolností vyžaduje zimní pneumatiky jen na sněhu a náledí, kdy mají skutečně smysl. Na suchu je výsledek opačný. A navíc máme poslední dobou zimy, kdy je na silnici sníh asi tak 5% doby. Takže selským rozumem - na auto, kterým jezdím denně do práce, ty zimáky samozřejmě dám. Na auto, které je v podstatě nastávající veterán a kterým jedu jen když je sucho a svítí slunce, nemá smysl zimáky dávat, protože se se sněhem prostě nepotká.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  01. 11. 2018 14:49

Ale ono na podzim taky docela často prší.
Já jsem jednou na podzim, když bylo sychravo, ale teplota okolo 7 st. celsia, jeda na letních, málem nedobrzdil. Od té doby poctivě přezouvám, jakmile je pár dní okolo 7-8 st., těch cca 15 tisíc na dva roky za zimáky nejsou žádná horentní suma. Ono stačí jezdit plynuleji, když je zimákům teplo, pak se skoro neojíždí.

Odpovědět  |   | 
homer  |  02. 11. 2018 01:39

rozumis psanemu textu? letni pneu je vzdy lepsi za jakychkoliv teplot s vyjimkou snehu a ledu

Odpovědět  |   | 
Jan  |  02. 11. 2018 06:37

A kdyz necekane napadne snih, tak v nem pojedete na letnich jo? Takovych jsem za minuly prvni snih videl na strese nekolik behem jedne cesty.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  02. 11. 2018 06:50

Nečekaně, třeba váří nebo květnu.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  02. 11. 2018 10:12

U nas uz tuhle nedeli napad

Odpovědět  |   | 
CalebCox  |  02. 11. 2018 21:50

Tak a ted prosim tu o cervene karkulce

Odpovědět  |   | 
Jan  |  02. 11. 2018 22:29

Kez by to byla jen pohadka, ale takovych volu je spousta. Az budete na strese a pojedu okolo vas, zastavim jen abych vam ji rekl, pak pojedu dal, tem co si za to mohou sami nepomaham

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  02. 11. 2018 08:55

A ty rozumies autam?

Takze pri -5 za mokra* bude letna pneu lepsia? Nebud za blazna, ok?

*Pre rypalov a osoby rozumu mdleho, -5 za mokra je vcelku realna situaca.

Odpovědět  |   | 
homer  |  02. 11. 2018 10:04

přesně tak že bude lepší, najdi si testy

Odpovědět  |   | 
runner42  |  02. 11. 2018 12:51

Nesmysl. Kromě sportovních softových pneumatik bude běžná letní pneu pří -5 ℃ tvrdá jako kámen a přesně takovou přilnavost bude mít.
Ale jo, kup si letní SuperSporty nebo Advansporty na ježdění v zimě, to má logiku

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  02. 11. 2018 16:17

Suhlas.

Odpovědět  |   | 
homer  |  02. 11. 2018 17:48

hovno, to by se při -20°C rozsypaly na kusy. Letní guma je furt stejná jinak by nenajela nic.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  03. 11. 2018 11:31

Říká se tomu glass transition. Pro samotnou gumu je to -70 stupňů, pak ji rozbiješ kladivem. Ale vlastnosti v závislosti na klesající teplotě ztrácí progresivně. Směsi prodávané na ČR trhu ztrácí vlastnosti při teplotě 8 stupňů, při nule jsou nebezpečné.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  05. 11. 2018 15:37

Hned po vyjetí to samozřejmě platí, ale guma se jízdou zahřeje a při +5 stupních bude mít klidně stupňů 25. Dále gumu zahřívají brzdy a přední trochu i motor.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  06. 11. 2018 07:46

Ano, s tím částečně souhlasím. Pneu se skutečně zahřeje, nikoliv od motoru, ale především deformací, při které se přeměňuje pohyb v teplo.
Problém je, že ohřát letní gumu v zimě je prakticky nereálné, protože je při nízké teplotě příliš tvrdá a záhřívání deformací příliš nefunguje a na zahřátí od brzd je potřeba hodně času a dynamická jízda, což tvrdá letní pneu v zime současně vylučuje.

Odpovědět  |   | 
 |  02. 11. 2018 09:03

Jdu blejt velebnosti. Podla testov je za mokra brzdna draha letnych horsia ako pri vacsine zimnych.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  02. 11. 2018 10:02

Záleží na teplotě. Letní pneumatika lépe vede vodu. Pokud ale teplota klesne, ztrácí adhezi.

Odpovědět  |   | 
homer  |  02. 11. 2018 10:06

co to píšeš za kraviny o poklesu adheze? tenhle blábol rozšiřujou jenom výrobci pneumatik a pneuservisy

Odpovědět  |   | 
LOL  |  02. 11. 2018 12:47

prostě letní gumy kloužou.

Odpovědět  |   | 
homer  |  02. 11. 2018 17:50

na čem kloužou na vodě? musíš mít vzorek aby jí vytlačil a drží ty pilote

Odpovědět  |   | 
runner42  |  03. 11. 2018 16:59

Kloužou, protože s poklesem teploty ztrácí elasticitu a přilnavost k povrchu.
Pokud bys nebyl borec z vesnice, tak bys znal každoroční grotesku s protáčením kol borců na letňákách, co se po ochlazení snaží rozjet na světlech stejným stylem, jako v létě.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  05. 11. 2018 15:41

Pokud jezdíš kolem komína, tak to platí. Ale kdo jezdí dál než pár km ví, že se pneumatika jízdou zahřeje a to klidně i opravdu hodně zahřeje, pokud se neloudáte.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  06. 11. 2018 07:51

To rozhodně není pár km. To nejsou slicky, dostat při mínusových teplotách letní pneu do provozní teploty v běžném provozu je prakticky nereálné. Vyloučené to není, ale bavíme se o desítkách km jízdy.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  02. 11. 2018 12:54

Jasný, běž Houmre radit do formule, ať se nepárají se supersoftama a nazouvaj jen tvrdý

Odpovědět  |   | 
runner42  |  02. 11. 2018 13:15

A ještě taková drobnost - ekonomickým zájmem výrobců by bylo, aby se nepřezouvalo.
Ono je totiž úplně jedno, jestli za dobu životnosti auta sjedeš 16 sad univerzálních, nebo 8 letních a k tomu 8 zimních. Ale tím že nebudeš přezouvat bez ohledu na klima a budeš provozovat pneumatiku v nevhodných podmínkách zkrátíš její životnost. A koupíš si nakonec víc sad.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  05. 11. 2018 15:44

Tohle by přece platilo pouze v případě provozování zimní pneu v létě. Naopak to neplatí, to je snad každému jasné, tak kam tím míříte?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  06. 11. 2018 08:01

To se mýlíte, provoz letní pneu v mínusových teplotách výrazně urychluje stárnutí gumy. To samé, byť samozřejmě mnohem méně, platí i při uskladnění letních pneu v mínusových teplotách.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  02. 11. 2018 19:14

A tys to testoval a tím výrobce odhalil a Elvis žije na Marsu.

Odpovědět  |   | 
 |  02. 11. 2018 14:01

Za mokra, nie ked uz hrozi pomaly aquaplaning.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  02. 11. 2018 19:10

Chceš říci, že při -10°C na čisté cestě bude lepší letní pneumatika? Tebe ty konspirační teorie tedy vzaly, jen co je pravda. Dej odkaz na zdroj těchto informací, rád se také pobavím.

Odpovědět  |   | 
homer  |  03. 11. 2018 17:56

si zblblej stejně jako nekritický zastánci abs: na suchu smykem zastaví auto dřív než s abs to je překvapení co?

Odpovědět  |   | 
 |  04. 11. 2018 09:49

To je vuuul. Vies vobec na co sluzi ABS?

Odpovědět  |   | 
tom  |  04. 11. 2018 17:51

Má pravdu, s čím máš problém?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  04. 11. 2018 18:48

Co to má společného s tím, že chci relevantní informace o tom, že letní pneumatika je při -10°C na suchém povrch lepší, než zimní? Zblblý jsi akorát ty, když nedokážeš svá tvrzení prokázat a místo toho tady meleš nesmysly o ABS. Je to stejný nesmysl, jako zimní v létě. Sám jsem si to vyzkoušel a pneumatiky šly okamžitě z auta pryč a to byl jen začátek května a teploty vzduchu cca 22 °C.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  05. 11. 2018 15:48

Zimní v létě jsou přece opačný případ než on tvrdí. Na -10 bych si nevsadil, ale při nule je letní na suchu o 100% lepší. Zmní guma mi pokaždé zničí dobré jízdní vlastnosti auta, to vážně nikdo nepozná ten rozdíl v ovladatelnosti? Zimní jsou jak žvýkačky a to prosím i Conti TS850, witersporty, D4, každou sezonu mám jiné a každé jsou horší než letní, které nahrazují.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  06. 11. 2018 08:13

To není chyba těch pneumatik, že sis vybral směrové do sněhu a pak po něm nejezdíš.
Brání ti něco pořídit si zimní asymetrické, třeba Pirelli SottoZero?

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  02. 11. 2018 14:04

Letní s pořádným vzorkem mají na mokru v plusových teplotách menší brzdnou vzdálenost než zimní. Samozřejmě ty letní nesmí být nějaký čínský šmejd. Já se vždy těším na okamžik, kdy přezuji na letní a auto mě přestane v zatáčkách pochodovat na tom vysokém prořezaném zimním vzorku.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  02. 11. 2018 18:01

K té poslední větě, kdysi jsem míval přesně tyto pocity. Ale v posledních letech už je nemám, téměř necítím rozdíl. Asi i vývoj zimních pneu pokročil. Používám pneu jenom s asymetrickým vzorkem, možná je to i tím.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  03. 11. 2018 16:31

Souhlas, měkká asymetrická pneu je poslední zimy to nejlepší, co lze pro většinu oblastí ČR obout. Ale i na naše hory bych si pořád podržel směrové Nokiany, i když to bude při vyšších teplotách trochu žvýkačka.

Odpovědět  |   | 
CalebCox  |  02. 11. 2018 21:51

To ze neumite jezdit, za to letni/zimni guma opravdu nemuze

Odpovědět  |   | 
runner42  |  02. 11. 2018 10:01

Víte kulové.
Teplota má zcela zásadní vliv na adhezi, protože pneumatika se v závislosti na ní deformuje a přilne k povrchu.
Tvrdá letní pneumatika má v zimě zásadně horší vlastnosti a to především po startu, kdy není v provozní teplotě. Před týdnem jsem byl na okruhu a časy na první kola o 10% pomalejší oproti létu jen kvůli teplotě. Než se pneu zahřeje, tak je to o ničem.

Samozřejmě lze pořídit i měkké letní pneumatiky, které s poklesem teplot "tvrdnou" výrazně méně. Ovšem jejich kilometrový průběh je pak okolo 10-12 tisíc km maximálně.

Diskuze o sněhu nebo nesněhu sem netahejte, to je otázka vzorku.
Ano, letní pneu může být v zimě lepší, než zimní - pokud je velmi měkká, už v provozní teplotě a na silnici je mokro. Pak bude lepší.
Pokud máte pneumatiku koncipovanou na 30 tisíc km, je velká zima a sucho, nebo na silnici sníh, na letních je to nebezpečné.

Odpovědět  |   | 
homer  |  02. 11. 2018 17:58

si vůl, letní má problém jenom se sněhem a ledem s teplotou silnice vůbec - stačí porovnat brzdnou dráhu plošek na letních a lamel na zimních

Odpovědět  |   | 
runner42  |  03. 11. 2018 16:25

Někomu kdo nikdy v ruce nedržel letní a zimní gumu a mele pořád jen něco o brždění asi nemá smysl vysvětlovat závislost teploty a boční deformace, nebo že o teplotu povrchu tu vůbec nejde, mám pravdu?

Odpovědět  |   | 
homer  |  03. 11. 2018 17:53

teplota a boční deformace? bavíme se o pneumatikách na osobáky nebo okruhový speciály? tvl...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  04. 11. 2018 09:34

Teplotní funkční rozsah a průběh boční deformace mají zásadní vliv na jízdní vlastnosti, proto si vybíráme pneu podle klimatického určení a výšky profilu.

Já vzdávám ti něco vysvětlovat. Kup si na zimu něco takového https://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneumatika.php...

a kámoš od hasičů tě pak někde sebere.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  04. 11. 2018 09:36

Sorry, ty vlastně jezdíš na letních, tak tohle https://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneumatika.php...

Uřij si je.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  05. 11. 2018 20:42

Autoklub celkem otestoval devět pneumatik, přičemž jedna byla letní. U osmi druhů pneumatik šlo o nové (nepoužité) zimní pláště, a pro srovnání byla testována i sada letních pneumatik (Hankook Optimo K4 15). V testování na suchém povrchu byla nejlepší letní pneumatika Hankook Optimo K4 15.https://www.novinky.cz/auto/182466-test-ukazal-m... ... Takže vzali nové zimní pneu a ojetou letní, která přesto na suchu vyhrála a na mokru byla třetí.tady to hezky ocenili http://dfens-cz.com/jak-autoklub-testoval-gum... ...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  06. 11. 2018 08:17

Testování provedeno při teplotách až 10 stupňů Celsia?

Odpovědět  |   | 
kkk  |  06. 11. 2018 13:08

A ta spodní hranice? hodnocení Dfens jste doufám četl, a jistě vám dochází jak se testují pneu a manipululování výsledků

Odpovědět  |   | 
runner42  |  07. 11. 2018 11:40

Spodní hranice je +5 stupňů, přičemž není uvedeno, která pneu byla testována při jaké teplotě.
Dovoluji si upozornit, že teplotní průměr v ČR +5 stupňů Celsia je v říjnu.
Tudíž celý test je absolutní pitomost.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  07. 11. 2018 16:27

To, že ty testy jsou pochybný se vás snažím celou dobu upozornitBohužel tady opět všem radíte a teorizujete "Reálně už mělo být přezuto minulý týden. Teploty byly už nízké pro letní pneu.Nesmysl. Kromě sportovních softových pneumatik bude běžná letní pneu pří -5 ℃ tvrdá jako kámen a přesně takovou přilnavost bude mít."atd.Nebylo by lepší, aby si to každý rozhodl dle sebe?(kde jezdí jak často atd,)Závěrem, vy si jezděte na čem chcete ale ostatním do toho prosím nemluvte

Odpovědět  |   | 
kkk  |  07. 11. 2018 17:17

Doplnění o zajímavé odkazy http://dfens-cz.com/mythbusting-zimni-gumy-a-... ... http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/nejvetsi-myt... ... Poku narazíte na testy zimní/letní při mínus 10-20st.o výrobců tak se s námi prosím podělte

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  05. 11. 2018 15:51

No a pak tam hodíte zimní a časy jsou o 30% pomalejší. Proboha, to si fakt nevidíte na špičku nosu? Bavíme se, jestli je letní lepší než zimní. A ne o tom, že letní je v nižších teplotách horší než při vyšších.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  06. 11. 2018 08:27

To se mílíte hned 2x.
Zaprvé tady vyvracím zvrácenou teorii, že cituji "Letní guma je furt stejná jinak by nenajela nic."
Zadruhé po přezutí na "zimáky" Pirelli jsem zajížděl zhruba srovnatelné časy jako v létě na letních SuperSportech, protože jsem mohl posunout brzdný bod víc do zatáček.
Problém by nastal po zajíždění 3 a více kol v kuse, protože se začnou hodně přehřívat. Jenže na tom okruhu se jezdí jen 1 rychlé kolo a pak na chladící okruh, takže to šlo.

(byl to jen experiment, stejně jsem se pak vrátil na supersporty je dorazit, ale docela užitečný).

Odpovědět  |   | 
runner42  |  06. 11. 2018 08:28

Omluvám se za tu hrubku, ještě spím :D

Odpovědět  |   | 
Moik  |  01. 11. 2018 12:41

To jsem myslel, že je AF dál...naopak máte pomoct s tím, že je třeba zapojit selský rozum a mít zimní když je to reálně potřeba. A ne podrývat výklad zákona způsobem až dětinským.
Hodně lidem není jasné, že není v pořádku přejet na letních ani 20km po sněhu, protože tím ohrožuji OSTATNÍ. Není ani v pořádku ujet 3km "než to roztaje úplně".
Tady začíná úloha např. AF - aby pomohli řidičům definovat, kdy přezout.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  01. 11. 2018 12:42

Jenom k té právní síle, tj. zákon vs. dopravní značka. Místní dopravní značení (tj. speciální úprava) má přednost před úpravou obecnou (zákon). Tj. kde správce komunikace osadí značku "povinná výbava", tak se předpokládá že ví co dělá a platí tak povinnost mít obuto na zimní pneu absolutně, bez ohledu na stav a povahu vozovky....

Jinak se to zbytečně nafukuje (v médiích) i obecně, prostě policie si honí čárky na úplně jiných přestupcích než je neužití zimních pneu.
Spíš v případě dopravní nehody by se na tom slušně točily pojišťovny, to jsou vykutálenci...

Odpovědět  |   | 
VS3  |  01. 11. 2018 13:15

NEZNÁTE NĚKDO NĚJAKÝ KVALITNÍ WEB O AUTECH? Pohle se už nedá číst.
Debilní lživý nadpis, debilní lživý úvodník. Auto.cz už nečtu, protože takovou bandu hovad co tam píšou to aby člověk pohleda, podobně je to zde, na autorevue, bohužel nemám alternativu.
Díky takový textů podkávám hovada co mi tvrdí, že mám mít od listopadu přezuto.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  01. 11. 2018 13:34

V rámci českého nezpoplatněného prostředí má občas kloudný článek autobible. Ale také to není hitparáda.

Odpovědět  |   | 
VS3  |  01. 11. 2018 14:41

Díky, neznám, kouknu.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  02. 11. 2018 19:16

Tam si ale v diskuzi neužiješ takovou srandu, jako zde.

Odpovědět  |   | 
VS3  |  02. 11. 2018 21:27

Přiznám se, že o zdejší srandu nestojím, číst tu bolševická hovada jak píšou, že Lada Vestou válcuje západ, považuji spíše za horor.

Odpovědět  |   | 
Katana  |  03. 11. 2018 10:31

A jeje, kryptobolševik se ohání bolševikama!

Odpovědět  |   | 
 |  02. 11. 2018 09:10

Autickar.cz

Odpovědět  |   | 
VS3  |  02. 11. 2018 21:25

Díky

Odpovědět  |   | 
F40  |  01. 11. 2018 15:40

Řiďte se rozumem? Tak to fungovat nebude.........

Odpovědět  |   | 
MUDr. Chocholoušek  |  01. 11. 2018 16:00

Co říká na letní pneumatiky v zimě pojišťovna? To bych řekl, že je důležitější než kvalita a typ.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  02. 11. 2018 09:43

Pokud dojde k něhodě na sněhu a máte letní, pojišťovna krátí plnění v případě, že se tak stalo po 1.listopadu. Důvodem je nesplnění zákonem předepsané povinosti stran technické způsobilosti provozu vozidla.

Z pohledu majitele firem je to jednoduché - interní směrnicí nařizuji mít přezutá firemní auta do 1.listopadu. Protože nelze řešit individuálně kdo kdy a kam jede a pak se následně dohadovat s pojišťovnou.

Odpovědět  |   | 
 |  02. 11. 2018 09:18

Cely clanok je total bullshit, ako sami spominaju na zaciatku. Jedine posledny odstavec ma hlavu a patu.

Odpovědět  |   | 
Mara  |  02. 11. 2018 11:32

Ale jinak ti je už lépe :)

Odpovědět  |   | 
 |  02. 11. 2018 22:01

Ale ano, len podaktorym tu sa evidentne pohorsilo.

Odpovědět  |   | 
Petr Hovorka  |  23. 01. 2019 06:22

Já přezouvám radši už v říjnu. Nerad bych byl zaskočený mrazem, nebo sněhem, tak abych byl připravený. Výběr zimních pneumatik nepodceňuji a kupuji ty nejkvalitnější https://www.pneuok.cz/... , abych měl jistotu, že auto bude na silnici držet, protože s ním jezdí i manželka.

Odpovědět  |   | 
Robin Hudecek  |  18. 10. 2019 15:28

Díky za tipy. Rozhodně souhlasím, že podceňovat přezutí nelze, ai ho necháat na poslední chvíli a největší nával zákazníků. Osobně jezdím do pneuservisu: https://www.autoindividual.cz/bezne-servisni-prace... a to vždy s určitým předstihem, abych se vyhnul čekání.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 63 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 54 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A