Povinné zimní pneumatiky: již „jen” do konce března, ovšem ne letos

Jirqa  |  03. 04. 2009 09:59

Stoprocentní souhlas, jak může takový nesmysl vůbec někoho napadnout a nikoho jiného nenapadne ho prostě zrušit...

Odpovědět  |   | 
StandaZPrahy  |  03. 04. 2009 10:25

Opet tleskam pane Jando. Je to opravu k zbli...ti, jakymi hlubokymi koreny se v nasem bananistamu usidlil (navic za "pravicove vlady") dopravni fasisumus vseho druhu.

Kdyby to nebylo k placi, tak by tento "zavod mrtvych koni" zimnich znacek (ale i spousta jineho) byl k smichu... Ale ne, u nas v Kocourkove se bude az do roztrhani tela tvrdit, ze kral ma saty...

Odpovědět  |   | 
ja  |  03. 04. 2009 10:52

Pro vrcholné hlupáky, kteří vyjedou na špatně sjízdnou cestu holt musí být i to Vrcholně hloupé nařízení.

Určitě by bylo jednodušší řešení, kdy by i pojišťovny na nehodu způsobenou nevhodnými pneumatikami pohlížely stejně, jak na nehody způsobené pod vlivem alkoholu a omamných látek, ale když si to samy pojišťovny nezařídily, tak alespoň tato berlička. Není sice dokonalá, ale některé hlupáky na silnici nepustí.

Já jsem s tímto nařízením spokojen. Alespoň něco, co zabrání srážce s blbcem. Tentokrát i doslovně.

Odpovědět  |   | 
Aaron  |  03. 04. 2009 11:09

Aaaaa, pan Janda se po delší odmlce pustil do absurdity některých nařízení a opět nám dokazuje svou dokonalost..

Kdyby nebylo blbců, nemuseli by být blbý zákony. Ale na náš národ vychcánků a neuvažujících lidí holt musí být hloupá pravidla. Dokud se to nenařídí, tak lidi prostě neuznají, že by to tak bylo lepší, dělat to dobrovolně a automaticky. Ať už je to svícení přes den, přezouvání, poutání se pásy.. Kdy má rozum, dělá to automaticky.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  03. 04. 2009 12:51

Nařídit zimní gumy lze dokonce rozumným a opravdu fungujícím způsobem - viz. německo.

A pokud někdo bude argumentovat tím, že v DE jsou řidiči odpovědnější, pak lze říci, že i přes současný CZ striktní zákaz stejně půlka vozů v těch místech ty zimáky nemá. Výsledek je tedy naprosto k ničemu.

Odpovědět  |   | 
ToT  |  03. 04. 2009 13:04

Souhlas, možná na jednu stranu ti Němci mají takovou mentalitu, že když mají něco nařízeno, nezkoumají, jestli je to v pořádku, nebo ne, ale prostě to celkem dodržují. Můj osobní názor je, že ty tabule u nás jsou na 2 věci!

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  03. 04. 2009 13:21

Presne tak, protoze zrovan za jednou cca 100 metru maji prarodice vyjezd z baraku. Je jedno, ze je slunicko, proste musi mit pri ceste cca 2 km do obchodu zimaky. Jejich soused bydlici pod nimi, ktery ma ovsem to stesti, ze cedule je vyse nez jeho vyjezd uz muze mit letni :) proste absurdita v pripmem prenosu.

Odpovědět  |   | 
Kryšpín  |  03. 04. 2009 21:59

Taky si budete stěžovat, když děda bude šukat dívenku týden pod 15 a dostane za to flastr, zatímco soused dívenku týden přes 15 a nic se mu nestane?
Prostě hranice byla nějak stanovena, pokud se to prarodičům nelíbí, mohli si stěžovat a požádat o posunutí značky o 5 m za svá vrata, aby mohli na ten nákup též na letňácích.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  04. 04. 2009 03:28

Konecne zareagoval nekdo rozumny.

Odpovědět  |   | 
messy  |  05. 04. 2009 18:11

Takze tebe pride normalne pri 25 stupnoch jazdit na zimnych len preto, ze to kaze debilny zakon?

Odpovědět  |   | 
ToT  |  03. 04. 2009 12:03

Není snad takovej problém nařídit zimní pneumatiky celoplošně např. listopad až březen? Mluvil jsem s pár Rakušákama, kde mají povinně zimní pneu všude a nikdo si nestěžuje. Kdo dneska jezdí v zimě na let%nácích je podle mě trodhu blázen. Něříkejte, že je takovej problém na Felicii koupit 4 zimní pneu dohormady za 5.000, kdo najede 3.000 km ročně, může mít na autě jenom zimáky celý rok, i tak mu vydržej 10 let. viděl jsem hromadu názorů, že tahá stát z lidí peníze na zimní pneu, podle mě je může dovolit každý s tím pravidlem, co jsem napsal výše.

Takovejhle blázinec co je teď znamená, že si budu v kufru vozit zimní kola a když bude někde značka s delší platností, budu přezouvat nebo jak?

Odpovědět  |   | 
ker  |  03. 04. 2009 13:15

Deset let staré pneu to bude opravdu bezpečné

Odpovědět  |   | 
ToT  |  03. 04. 2009 14:02

to je sice pravda, ale lepší mít v zimě deset let staré zimní, než deset let staré letní! Těch deset let bylo řečeno obrazně, že při malém nájezdu km vydrží déle.

Odpovědět  |   | 
ker  |  03. 04. 2009 14:10

Pro lidi co málo najezdí a nehrajou si na Kubiceho,jsou lepší celoroční,

Odpovědět  |   | 
Álojz  |  03. 04. 2009 12:25

To je těžké, když jeden působí dojmem mafiána a jeho nástupce je hasič!

Odpovědět  |   | 
Praktik  |  03. 04. 2009 12:30

Bude nutné měnit zákony při každé změně počasí. Ovšem než poslanci odhlasují potřebnou změnu v platnosti značky, tak se počasí změní a budou to muset projednávat znovu. Třeba to bude užitečnější, než neustálé dohadování od odstoupení či vytvoření nové vlády.

Odpovědět  |   | 
homer  |  03. 04. 2009 14:13

Podle výkladu značky se nejedná výhradně o povinné zimní pneumatiky se vzorkem min.4mm (což uvítali všichni co se kolem pneumatik točí) ale povinnou zimní výbavu - což jsou i řetězy a třeba v kufru.
Takže šikanovat důchodce jedoucího jenom za hezkého počasí nikdo nebude. A někoho svéprávného kdo jezdí denně celou zimu bez zimních pneumatik si ani neumím představit.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  03. 04. 2009 15:04

No to je otázka, chtělo by to znát "prováděcí předpis" policie.
Protože podle vyhlášky zimní pneumatiky mohou být nahrazeny sněhovými řetězy. Jenže když není dostatečná vrstva sněhu nemůžu řetězy použít a tedy ani jimi nahradit zimní pneu.
Takže když je dost sněhu, je to jasné, můžu mít letní + řetězy. Když je sněhu jen poprašek, stačí mít letní a řetězy v kufru? Asi ne!
A co když narazím na magora poldu, bude nad nulou, bez sněhu a mám letní gumy a řetězy v kufru?

Mátě někdo konkrétní zprávy jak policie přestupce řeší?

Odpovědět  |   | 
beat  |  03. 04. 2009 17:24

První článek psaný panem Jandou, se kterým na sto procent souhlasím

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  03. 04. 2009 19:44

Tahle věta se mi moc líbí a myslím, že to dokonale vystihuje. Bohužel se mi zdá, že se touhle větou naše zákonodárství řídí stále častěji. A nejhorší je, že nevratně. Nikdy se žádný zákon nezruší, jen se v případě, že se v praxi ukáže jeho nesmyslnost, spustí nekonečná řetězová reakce v podobě novel, dodatků, změn, doplňků a prováděcích vyhlášek.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  04. 04. 2009 03:31

No tak napr. u tebe by bylo stale lepsi tvuj lidsky rozum nahradit lejnem nez predpisem. I to by bylo prinosnejsi nez te nechat premyslet.

Odpovědět  |   | 
xXx  |  04. 04. 2009 11:46

Co kdybyste neargumentoval proti disktujicimu (a navic uplne blbe), ale proti tomu, co rika? Nebo na to nemate?

Odpovědět  |   | 
+++  |  07. 04. 2009 04:05

Nazouvat zimní jsem se naučil ve firmě pro kterou jsem dělal před patnácti lety a od té doby výhod kvalitních zimních pneumatik na neupravené silnici využívám. Nedávno jsem se zamýšlel nad tím kdy se objevil mýtus sedmi stupňů nad nulou při kterém údajně zimní pneumatika poskytuje lepší službu než letní. Musím říct že jsem se dopočítal tak maximálně pěti let co začala být tato kravina vtloukaná do hlav řidičů. Prostě PR blábol poslední doby ke zvýšení prodejů který se stal i záminkou politiků pečujících o "nevzdělané, asi dementní, nezodpovědné, eventuelně přímo sebevražedné" voliče - řidiče. Co na tom že některé zimní jsou s přehledem horší ve všech parametrech jak dobré letní nemluvě o celoročních? Stačí když mají z boku napsáno M+S a člověk se hned cítí líp. Tedy blbec s protektory z Tska jistě. Nebudu rozebírat falešný pocit bezpečí který na nich má. A zákonu je učiněno zadost. Jde mi o jinou věc. Jeli jste někdy v zimě z Německa do Čech například přes Rozvadov? Na německé straně silnice suchá (přemýšlel jsem kolik na to ti kluci silničářský německý spotřebují froťákových ručníků, nebo jak to hergot dělají), případně prosolená a pouze mokrá. Na české straně po přejetí čáry za stejného počasí hnus, marast, křivý povrch tudíž kaluže, znáte to sami. Proč u nás není silnice taky tak kvalitní a ošetřená? Načrtnu linku dalších úvah : nejsou peníze tak není silnice řádně postavena a ošetřena, tudíž je větší riziko na cestách, takže je více nehod na silnicích (podotýkám že nejsme nejhorší v Evropě jak se nám namlouvá, jsme v tabulkách kdesi uprostřed), takže aby se zdálo že vláda něco dělá pro bezpečnost a nestálo to prachy tak se zpřísňují zákony protože ehm.... je to nejjednodušší. Všchno ostatní je vyhazování peněz, na buzeraci jde i vydělat. Heslo dne je tudíž "Nezodpovědní piráti na silnicích. Bič na ně!!!". část národa to žere (tipuji skupiny obyvatel ale fakt bych se nerad někoho dotknul). A nastupuje zvyšující se represe. Čímž se z pokut generují veřejným rozpočtům i firmám jako Czech radar zisky. Jde o skryté daně, skryté poplatky, každý kdo dostane pravomoc se rád napase na člověku který si jede ničit svůj vůz na nebezpečné české silnice v katastrofálním stavu. O BEZPEČNOST tudíž NEJDE, kdyby šlo o bezpečnost tak se prostě udržuje silnice. A na závěr kvíz pro obhajovače debilit: je na D1 u Velké Bíteše na jaře počasí drsnější než v Alpách? Nápověda pro naprostého blbce: podle našich stupidních zákonů ano.

Odpovědět  |   | 
JiVi  |  07. 04. 2009 08:40

Co to je za blabol, ze jsou povinne zimni pneu? nekde se pise, v zakone, ze musim mit zimaky? Ja myslim, ze tam je i jina moznost, ne?

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  23. 04. 2009 18:01

hloupí poslanci - hloupé zákony

Potřebovali by nakopnout někam a to bez ohledu na to jestli mají rudou knížku, černou prd el, modrého ptáka, zelený mozek anebo jsou jen milovníci růží.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 46 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A