Povinné zimní pneumatiky: již „jen” do konce března, ovšem ne letos

Vrcholně hloupé nařízení přikazující používat zimní pneumatiky na určitých silnicích v určitém čase bez ohledu na to, jaké podmínky v daných místech panují, vstoupilo v platnost na sklonku loňského října. Snaha nahrazovat lidský rozum předpisem začala loni selhávat ještě dříve, než toto nařízení vůbec začalo platit a na jeho tvůrcích jsme již tehdy nenechali nit suchou. O samotném předpisu jsme vás informovali zde, první důkaz nesmylnosti následoval již druhý den a komedii zvanou „zimní výbava” uzavřely události okolo instalace „příkazové značky informačního typu” (to zřejmě aby těch hloupostí nebylo málo...), které se odehrály na naší nejstarší dálnici.

Mohlo by se zdát, že sebeztrapňování těch, kteří s tímto nápadem přišli, již musí skončit. Ale opačný konec zimy bohužel zasadil tvůrcům další tvrdou ránu. Předpis totiž ustanovuje povinnost používat zimní pneu na všech místech, kde je tato značky osazena, až do konce dubna. Což je na mnoha z nich naprostý nesmysl. Již minulý víkend, tedy ještě před koncem března, se na některých místech šplhala rtuť teploměru až ke 20° C a za takových podmínek jsou povinné zimní pneu opravdu významným přínosem bezpečnosti provozu. Nyní se podobné teploty vracejí, ale předpis platí dále.

A ještě dlouho platit bude. Místo jeho tichého zrušení a uznání vlastní chyby totiž ministerstvo dopravy, tentokrát již pod novým vedením, připravilo další „tuning”. Povinnost užití zimních pneu bude platit jen do konce března, to prý aby si kamiony zbytečně neojížděly zimní pneumatiky. Letos ovšem tato úprava vstoupí v platnost až 21. dubna, do té doby se na věci nic nezmění. A to je obzvláště pikantní, neboť pro zrušení povinnosti by přece stačilo odstranit značky z míst, kde jsou již více ke škodě než k užitku...

Ale co když bude v dubnu sněžit? Nebo příští březen bude teplo ještě dříve? Budeme měnit zákon každý týden? Nebo že bychom jej konečně nahradili něčím smysluplným? Kdy už konečně vedení ministerstva pochopí, že paušálním předpisem podobného typu tuto problematiku efektivně řešit zkrátka nelze...

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků