Povinné zimní pneumatiky: již „jen” do konce března, ovšem ne letos

Povinné zimní pneumatiky: již „jen” do konce března, ovšem ne letos

Vrcholně hloupé nařízení přikazující používat zimní pneumatiky na určitých silnicích v určitém čase bez ohledu na to, jaké podmínky v daných místech panují, vstoupilo v platnost na sklonku loňského října. Snaha nahrazovat lidský rozum předpisem začala loni selhávat ještě dříve, než toto nařízení vůbec začalo platit a na jeho tvůrcích jsme již tehdy nenechali nit suchou. O samotném předpisu jsme vás informovali zde, první důkaz nesmylnosti následoval již druhý den a komedii zvanou „zimní výbava” uzavřely události okolo instalace „příkazové značky informačního typu” (to zřejmě aby těch hloupostí nebylo málo...), které se odehrály na naší nejstarší dálnici.

Mohlo by se zdát, že sebeztrapňování těch, kteří s tímto nápadem přišli, již musí skončit. Ale opačný konec zimy bohužel zasadil tvůrcům další tvrdou ránu. Předpis totiž ustanovuje povinnost používat zimní pneu na všech místech, kde je tato značky osazena, až do konce dubna. Což je na mnoha z nich naprostý nesmysl. Již minulý víkend, tedy ještě před koncem března, se na některých místech šplhala rtuť teploměru až ke 20° C a za takových podmínek jsou povinné zimní pneu opravdu významným přínosem bezpečnosti provozu. Nyní se podobné teploty vracejí, ale předpis platí dále.

A ještě dlouho platit bude. Místo jeho tichého zrušení a uznání vlastní chyby totiž ministerstvo dopravy, tentokrát již pod novým vedením, připravilo další „tuning”. Povinnost užití zimních pneu bude platit jen do konce března, to prý aby si kamiony zbytečně neojížděly zimní pneumatiky. Letos ovšem tato úprava vstoupí v platnost až 21. dubna, do té doby se na věci nic nezmění. A to je obzvláště pikantní, neboť pro zrušení povinnosti by přece stačilo odstranit značky z míst, kde jsou již více ke škodě než k užitku...

Ale co když bude v dubnu sněžit? Nebo příští březen bude teplo ještě dříve? Budeme měnit zákon každý týden? Nebo že bychom jej konečně nahradili něčím smysluplným? Kdy už konečně vedení ministerstva pochopí, že paušálním předpisem podobného typu tuto problematiku efektivně řešit zkrátka nelze...

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků