Povinné ručení zřejmě půjde přerušit i bez depozitu

Nejednomu řidiči se občas stane, že svůj vůz odstaví na delší dobu. Značky ovšem nechce uložit do depozitu, protože je nějaká pravděpodobnost, že vůz by mohl náhle potřebovat, nebo se mu prostě jen nechce strávit den na obecním úřadu v diskusích s jeho milými úředníky.

V této chvíli má takový řidič smůlu a musí platit pojištění odpovědnosti za provoz motorových vozidel (povinné ručení) i v době, kdy s vozem nejezdí.

Často se tak stává u svátečních řidičů v zimě, kteří na podzim auto zazimují a jezdit začnou až na jaře, nebo u těch, kteří mají více aut a některá používají jen po omezenou část roku.

Vláda ovšem v této chvíli projednává novelu zákona, která by toto změnila. Novela počítá s tím, že by řidič mohl přerušit platnost pojištění, aniž by musel uložit registrační značky do depozitu.

Vše má ovšem háček. Řidič by musel odevzdat registrační značky a technický průkaz pojišťovně a to proto, aby s vozem nemohl jezdit bez pojistky. Jakmile by chtěl vůz pojistit, zašel by si obnovit pojistku a současně s tím, by dostal zpět i značky a technický průkaz.

I když se to může zdát, že vše bude při starém a řidič jen odnese značky na pojišťovnu, místo na dopravní inspektorát, výhody jsou zřejmé. Řidič nebude muset složitě obcházet několik úřadů a poté pojišťovnu, ale vše vyřídí na jednom místě.

V projednávané novele se ovšem počítá i s jinými změnami. Vláda chce např. prosadit, že řidič již nebude vozit dva doklady o zákonném pojištění, ale bude mu vydána pouze tzv. zelená karta. Dále chce vláda zvýšit minimální výši plnění zákonného pojištění na hmotnou zodpovědnost. Dosavadní minimum 18 mil. korun by se mělo zvednou až na 35 mil. korun.

Tyto změny budou projednány i parlamentem a pokud projdou, vstoupí v platnost již 1. července letošního roku.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků