Povinné ručení zřejmě půjde přerušit i bez depozitu

Nejednomu řidiči se občas stane, že svůj vůz odstaví na delší dobu. Značky ovšem nechce uložit do depozitu, protože je nějaká pravděpodobnost, že vůz by mohl náhle potřebovat, nebo se mu prostě jen nechce strávit den na obecním úřadu v diskusích s jeho milými úředníky.

V této chvíli má takový řidič smůlu a musí platit pojištění odpovědnosti za provoz motorových vozidel (povinné ručení) i v době, kdy s vozem nejezdí.

Často se tak stává u svátečních řidičů v zimě, kteří na podzim auto zazimují a jezdit začnou až na jaře, nebo u těch, kteří mají více aut a některá používají jen po omezenou část roku.

Vláda ovšem v této chvíli projednává novelu zákona, která by toto změnila. Novela počítá s tím, že by řidič mohl přerušit platnost pojištění, aniž by musel uložit registrační značky do depozitu.

Vše má ovšem háček. Řidič by musel odevzdat registrační značky a technický průkaz pojišťovně a to proto, aby s vozem nemohl jezdit bez pojistky. Jakmile by chtěl vůz pojistit, zašel by si obnovit pojistku a současně s tím, by dostal zpět i značky a technický průkaz.

I když se to může zdát, že vše bude při starém a řidič jen odnese značky na pojišťovnu, místo na dopravní inspektorát, výhody jsou zřejmé. Řidič nebude muset složitě obcházet několik úřadů a poté pojišťovnu, ale vše vyřídí na jednom místě.

V projednávané novele se ovšem počítá i s jinými změnami. Vláda chce např. prosadit, že řidič již nebude vozit dva doklady o zákonném pojištění, ale bude mu vydána pouze tzv. zelená karta. Dále chce vláda zvýšit minimální výši plnění zákonného pojištění na hmotnou zodpovědnost. Dosavadní minimum 18 mil. korun by se mělo zvednou až na 35 mil. korun.

Tyto změny budou projednány i parlamentem a pokud projdou, vstoupí v platnost již 1. července letošního roku.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 73 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků