Povinné ručení zřejmě půjde přerušit i bez depozitu

Nejednomu řidiči se občas stane, že svůj vůz odstaví na delší dobu. Značky ovšem nechce uložit do depozitu, protože je nějaká pravděpodobnost, že vůz by mohl náhle potřebovat, nebo se mu prostě jen nechce strávit den na obecním úřadu v diskusích s jeho milými úředníky.

V této chvíli má takový řidič smůlu a musí platit pojištění odpovědnosti za provoz motorových vozidel (povinné ručení) i v době, kdy s vozem nejezdí.

Často se tak stává u svátečních řidičů v zimě, kteří na podzim auto zazimují a jezdit začnou až na jaře, nebo u těch, kteří mají více aut a některá používají jen po omezenou část roku.

Vláda ovšem v této chvíli projednává novelu zákona, která by toto změnila. Novela počítá s tím, že by řidič mohl přerušit platnost pojištění, aniž by musel uložit registrační značky do depozitu.

Vše má ovšem háček. Řidič by musel odevzdat registrační značky a technický průkaz pojišťovně a to proto, aby s vozem nemohl jezdit bez pojistky. Jakmile by chtěl vůz pojistit, zašel by si obnovit pojistku a současně s tím, by dostal zpět i značky a technický průkaz.

I když se to může zdát, že vše bude při starém a řidič jen odnese značky na pojišťovnu, místo na dopravní inspektorát, výhody jsou zřejmé. Řidič nebude muset složitě obcházet několik úřadů a poté pojišťovnu, ale vše vyřídí na jednom místě.

V projednávané novele se ovšem počítá i s jinými změnami. Vláda chce např. prosadit, že řidič již nebude vozit dva doklady o zákonném pojištění, ale bude mu vydána pouze tzv. zelená karta. Dále chce vláda zvýšit minimální výši plnění zákonného pojištění na hmotnou zodpovědnost. Dosavadní minimum 18 mil. korun by se mělo zvednou až na 35 mil. korun.

Tyto změny budou projednány i parlamentem a pokud projdou, vstoupí v platnost již 1. července letošního roku.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků