Povinné ručení zřejmě půjde přerušit i bez depozitu

Nejednomu řidiči se občas stane, že svůj vůz odstaví na delší dobu. Značky ovšem nechce uložit do depozitu, protože je nějaká pravděpodobnost, že vůz by mohl náhle potřebovat, nebo se mu prostě jen nechce strávit den na obecním úřadu v diskusích s jeho milými úředníky.

V této chvíli má takový řidič smůlu a musí platit pojištění odpovědnosti za provoz motorových vozidel (povinné ručení) i v době, kdy s vozem nejezdí.

Často se tak stává u svátečních řidičů v zimě, kteří na podzim auto zazimují a jezdit začnou až na jaře, nebo u těch, kteří mají více aut a některá používají jen po omezenou část roku.

Vláda ovšem v této chvíli projednává novelu zákona, která by toto změnila. Novela počítá s tím, že by řidič mohl přerušit platnost pojištění, aniž by musel uložit registrační značky do depozitu.

Vše má ovšem háček. Řidič by musel odevzdat registrační značky a technický průkaz pojišťovně a to proto, aby s vozem nemohl jezdit bez pojistky. Jakmile by chtěl vůz pojistit, zašel by si obnovit pojistku a současně s tím, by dostal zpět i značky a technický průkaz.

I když se to může zdát, že vše bude při starém a řidič jen odnese značky na pojišťovnu, místo na dopravní inspektorát, výhody jsou zřejmé. Řidič nebude muset složitě obcházet několik úřadů a poté pojišťovnu, ale vše vyřídí na jednom místě.

V projednávané novele se ovšem počítá i s jinými změnami. Vláda chce např. prosadit, že řidič již nebude vozit dva doklady o zákonném pojištění, ale bude mu vydána pouze tzv. zelená karta. Dále chce vláda zvýšit minimální výši plnění zákonného pojištění na hmotnou zodpovědnost. Dosavadní minimum 18 mil. korun by se mělo zvednou až na 35 mil. korun.

Tyto změny budou projednány i parlamentem a pokud projdou, vstoupí v platnost již 1. července letošního roku.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků