Povinné ručení opět podraží

Přinášíme vám nové sazby povinného ručení. Tipujete-li, že budou opět vyšší, máte pravdu. Nic však nevyhráváte, spíše právě naopak ztratíte. Kolik ztratíte se dozvíte v následujícím článku.
Povinné ručení opět podraží
Sazby povinného pojištění vyhlašuje Česká kancelář pojistitelů, která sdružuje pojišťovny, které mají licenci na poskytování povinného ručení. Podle této instituce je důvodem ke zdražení povinného ručení:

  • výrazný nárůst škod u většiny tarifních skupin
  • meziroční zvýšení škod v průměru o 20%
  • odhad deficitu pojištění kolem 5 miliard korun
Běžného motoristu, vlastnící osobní auto můžeme uklidnit, protože nejvyšší zdražení čeká provozovatele tahačů či jiných automobilů nad 3,5 tuny (nad 20%). U osobních automobilů se zdražení nejvíce dotkne skupiny 1850 – 2500 ccm, kde se pojistné zdraží o 626 Kč, tedy na 6 576 Kč. (cca 9,5 %). U automobilů s obsahem od 1 000 do 1350 ccm a od 1 350 do 1850 ccm stouply minimální sazby o 5,5 procenta.

Pojišťovny však můžou využít povoleného násobku, který činí 1,3. Co to znamená v praxi najdete v této tabulce:

Objem motoru
rok 2001
rok 2002 základ
rok 2002 maximum
do 1000 ccm
1 188 Kč
1 257 Kč
1 544 Kč
od 1000 do 1350 ccm
2 682 Kč
2 838 Kč
3 487 Kč
od 1350 do 1850 ccm
3 837 Kč
4 060 Kč
4 988 Kč
od 1850 do 2500 ccm
5 950 Kč
6 576 Kč
7 735 Kč
od 2500 ccm
9 063 Kč
9 762 Kč
11 782 Kč


Vzhledem k objektivním ztrátám se dá předpokládat zdražení povinného ručení více než na minimální úroveň. Jakmile jednotlivé pojišťovny uvolní konkrétní informace budeme vás informovat.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků