Povinné ručení možná dražší nebude

Objem i počet škod motoristů se v roce 2002 u většiny pojišťoven mírně zvýšil. Nárůst ale není vzhledem k vyššímu vybranému pojistnému nijak dramatický, takže v příštím roce by ceny povinného ručení nemusely výrazněji zdražit.

Vývoj škod motorových vozidel se podle mluvčího České pojišťovny Václava Bálka v poslední době stabilizoval.

"Hospodaření v povinném ručení se pomalu dostává z červených čísel do černých, takže se řidiči nemusejí obávat takového nárůstu cen, jaký byl v uplynulých letech," dodal.

Pojišťovna České spořitelny vyplatila loni pojistná plnění 264 milionů Kč, informoval vedoucí pojištění vozidel PČS Roman Kouba. To je podle něj srovnatelná úroveň s rokem 2001, a to jak z hlediska objemu, tak z hlediska struktury škod dle jednotlivých kategorií vozidel.

U pojišťovny UNIQA náklady na plnění povinného ručení loni stouply o 57 procent na 74 milionů Kč, avšak i předepsané pojistné vzrostlo o 52 procent.

Průměrná škoda zůstává stejná, u škod na zdraví činí 18 000 Kč, u věcných škod 21 000 korun.

"Škodovost je v této oblasti tradičně vysoká. V roce 2002 představovala 90 procent, takže z jedné koruny přijatého pojistného vyplatíme na plnění zpět 90 haléřů," upozornila ředitelka marketingu UNIQA Eva Svobodová.

Kooperativa vyplatila loni na plněních z povinného ručení předběžně 1,7 miliardy Kč, což znamenalo meziroční nárůst o téměř čtyři procenta. Předpis pojistného v tomto období vzrostl o více než 5,5 procenta, takže vzhledem k vývoji inflace nešlo o dramatický nárůst, poznamenal mluvčí pojišťovny Marek Vích.

U IPB Pojišťovny v minulém roce klesl počet hlášených škod z 14.942 na 12.802, plnění se snížilo z 389 milionů na 364 milionů Kč.

"I přes menší počet škod a i menší celkovou výplatu oproti roku 2001 byla loni průměrná výplata na jednu škodu výrazně vyšší," podotkla mluvčí pojišťovny Kateřina Hamerská.

Počet vozidel pojištěných na povinné ručení vzrostl loni o 149 000 na 5,406 milionu vozů. Pojišťovny pro letošní rok poprvé stanovily ceny povinného ručení bez omezení regulací.

Vesměs zvyšovaly ceny pojištění u těch kategorií vozidel, které způsobují nejvíce nehod. Většina pojišťoven tak například zdvojnásobila sazby u nejslabších vozidel o obsahu motoru do 1000 ccm (Škoda 100, Trabant), u tahačů a traktorů. U ostatních automobilů vzrostlo pojištění nejvýše o několik stovek korun.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků