Povinné ručení možná dražší nebude

Objem i počet škod motoristů se v roce 2002 u většiny pojišťoven mírně zvýšil. Nárůst ale není vzhledem k vyššímu vybranému pojistnému nijak dramatický, takže v příštím roce by ceny povinného ručení nemusely výrazněji zdražit.

Vývoj škod motorových vozidel se podle mluvčího České pojišťovny Václava Bálka v poslední době stabilizoval.

"Hospodaření v povinném ručení se pomalu dostává z červených čísel do černých, takže se řidiči nemusejí obávat takového nárůstu cen, jaký byl v uplynulých letech," dodal.

Pojišťovna České spořitelny vyplatila loni pojistná plnění 264 milionů Kč, informoval vedoucí pojištění vozidel PČS Roman Kouba. To je podle něj srovnatelná úroveň s rokem 2001, a to jak z hlediska objemu, tak z hlediska struktury škod dle jednotlivých kategorií vozidel.

U pojišťovny UNIQA náklady na plnění povinného ručení loni stouply o 57 procent na 74 milionů Kč, avšak i předepsané pojistné vzrostlo o 52 procent.

Průměrná škoda zůstává stejná, u škod na zdraví činí 18 000 Kč, u věcných škod 21 000 korun.

"Škodovost je v této oblasti tradičně vysoká. V roce 2002 představovala 90 procent, takže z jedné koruny přijatého pojistného vyplatíme na plnění zpět 90 haléřů," upozornila ředitelka marketingu UNIQA Eva Svobodová.

Kooperativa vyplatila loni na plněních z povinného ručení předběžně 1,7 miliardy Kč, což znamenalo meziroční nárůst o téměř čtyři procenta. Předpis pojistného v tomto období vzrostl o více než 5,5 procenta, takže vzhledem k vývoji inflace nešlo o dramatický nárůst, poznamenal mluvčí pojišťovny Marek Vích.

U IPB Pojišťovny v minulém roce klesl počet hlášených škod z 14.942 na 12.802, plnění se snížilo z 389 milionů na 364 milionů Kč.

"I přes menší počet škod a i menší celkovou výplatu oproti roku 2001 byla loni průměrná výplata na jednu škodu výrazně vyšší," podotkla mluvčí pojišťovny Kateřina Hamerská.

Počet vozidel pojištěných na povinné ručení vzrostl loni o 149 000 na 5,406 milionu vozů. Pojišťovny pro letošní rok poprvé stanovily ceny povinného ručení bez omezení regulací.

Vesměs zvyšovaly ceny pojištění u těch kategorií vozidel, které způsobují nejvíce nehod. Většina pojišťoven tak například zdvojnásobila sazby u nejslabších vozidel o obsahu motoru do 1000 ccm (Škoda 100, Trabant), u tahačů a traktorů. U ostatních automobilů vzrostlo pojištění nejvýše o několik stovek korun.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků