Povinné ručení možná dražší nebude

Objem i počet škod motoristů se v roce 2002 u většiny pojišťoven mírně zvýšil. Nárůst ale není vzhledem k vyššímu vybranému pojistnému nijak dramatický, takže v příštím roce by ceny povinného ručení nemusely výrazněji zdražit.

Vývoj škod motorových vozidel se podle mluvčího České pojišťovny Václava Bálka v poslední době stabilizoval.

"Hospodaření v povinném ručení se pomalu dostává z červených čísel do černých, takže se řidiči nemusejí obávat takového nárůstu cen, jaký byl v uplynulých letech," dodal.

Pojišťovna České spořitelny vyplatila loni pojistná plnění 264 milionů Kč, informoval vedoucí pojištění vozidel PČS Roman Kouba. To je podle něj srovnatelná úroveň s rokem 2001, a to jak z hlediska objemu, tak z hlediska struktury škod dle jednotlivých kategorií vozidel.

U pojišťovny UNIQA náklady na plnění povinného ručení loni stouply o 57 procent na 74 milionů Kč, avšak i předepsané pojistné vzrostlo o 52 procent.

Průměrná škoda zůstává stejná, u škod na zdraví činí 18 000 Kč, u věcných škod 21 000 korun.

"Škodovost je v této oblasti tradičně vysoká. V roce 2002 představovala 90 procent, takže z jedné koruny přijatého pojistného vyplatíme na plnění zpět 90 haléřů," upozornila ředitelka marketingu UNIQA Eva Svobodová.

Kooperativa vyplatila loni na plněních z povinného ručení předběžně 1,7 miliardy Kč, což znamenalo meziroční nárůst o téměř čtyři procenta. Předpis pojistného v tomto období vzrostl o více než 5,5 procenta, takže vzhledem k vývoji inflace nešlo o dramatický nárůst, poznamenal mluvčí pojišťovny Marek Vích.

U IPB Pojišťovny v minulém roce klesl počet hlášených škod z 14.942 na 12.802, plnění se snížilo z 389 milionů na 364 milionů Kč.

"I přes menší počet škod a i menší celkovou výplatu oproti roku 2001 byla loni průměrná výplata na jednu škodu výrazně vyšší," podotkla mluvčí pojišťovny Kateřina Hamerská.

Počet vozidel pojištěných na povinné ručení vzrostl loni o 149 000 na 5,406 milionu vozů. Pojišťovny pro letošní rok poprvé stanovily ceny povinného ručení bez omezení regulací.

Vesměs zvyšovaly ceny pojištění u těch kategorií vozidel, které způsobují nejvíce nehod. Většina pojišťoven tak například zdvojnásobila sazby u nejslabších vozidel o obsahu motoru do 1000 ccm (Škoda 100, Trabant), u tahačů a traktorů. U ostatních automobilů vzrostlo pojištění nejvýše o několik stovek korun.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků