Povinné ručení možná dražší nebude

Povinné ručení možná dražší nebude

Objem i počet škod motoristů se v roce 2002 u většiny pojišťoven mírně zvýšil. Nárůst ale není vzhledem k vyššímu vybranému pojistnému nijak dramatický, takže v příštím roce by ceny povinného ručení nemusely výrazněji zdražit.

Vývoj škod motorových vozidel se podle mluvčího České pojišťovny Václava Bálka v poslední době stabilizoval.

"Hospodaření v povinném ručení se pomalu dostává z červených čísel do černých, takže se řidiči nemusejí obávat takového nárůstu cen, jaký byl v uplynulých letech," dodal.

Pojišťovna České spořitelny vyplatila loni pojistná plnění 264 milionů Kč, informoval vedoucí pojištění vozidel PČS Roman Kouba. To je podle něj srovnatelná úroveň s rokem 2001, a to jak z hlediska objemu, tak z hlediska struktury škod dle jednotlivých kategorií vozidel.

U pojišťovny UNIQA náklady na plnění povinného ručení loni stouply o 57 procent na 74 milionů Kč, avšak i předepsané pojistné vzrostlo o 52 procent.

Průměrná škoda zůstává stejná, u škod na zdraví činí 18 000 Kč, u věcných škod 21 000 korun.

"Škodovost je v této oblasti tradičně vysoká. V roce 2002 představovala 90 procent, takže z jedné koruny přijatého pojistného vyplatíme na plnění zpět 90 haléřů," upozornila ředitelka marketingu UNIQA Eva Svobodová.

Kooperativa vyplatila loni na plněních z povinného ručení předběžně 1,7 miliardy Kč, což znamenalo meziroční nárůst o téměř čtyři procenta. Předpis pojistného v tomto období vzrostl o více než 5,5 procenta, takže vzhledem k vývoji inflace nešlo o dramatický nárůst, poznamenal mluvčí pojišťovny Marek Vích.

U IPB Pojišťovny v minulém roce klesl počet hlášených škod z 14.942 na 12.802, plnění se snížilo z 389 milionů na 364 milionů Kč.

"I přes menší počet škod a i menší celkovou výplatu oproti roku 2001 byla loni průměrná výplata na jednu škodu výrazně vyšší," podotkla mluvčí pojišťovny Kateřina Hamerská.

Počet vozidel pojištěných na povinné ručení vzrostl loni o 149 000 na 5,406 milionu vozů. Pojišťovny pro letošní rok poprvé stanovily ceny povinného ručení bez omezení regulací.

Vesměs zvyšovaly ceny pojištění u těch kategorií vozidel, které způsobují nejvíce nehod. Většina pojišťoven tak například zdvojnásobila sazby u nejslabších vozidel o obsahu motoru do 1000 ccm (Škoda 100, Trabant), u tahačů a traktorů. U ostatních automobilů vzrostlo pojištění nejvýše o několik stovek korun.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků