Povinné ručení, které se zaměřuje na charakteristiku řidiče

Na český trh vstupuje povinné ručení, v němž nebude hrát u výše splátky takovou roli vozidlo, ale daleko víc se bude hledět na osobu řidiče. Od června zavádí takové pojištění ČSOB Pojišťovna. Při sjednání povinného ručení nebude pojišťovnu u automobilu přednostně zajímat objem motoru, ale spíš výkon. Rozhodující prý má být škodní historie řidiče, věk a bydliště.

„Na rozdíl od všech dosavadních zvyklostí není až tak důležité, jaké auto budeme pojišťovat, ale především, kdo je řídí,“ vysvětlil princip pojištění Naše auto při jeho prezentaci generální ředitel ČSOB Pojišťovny Jeroen van Leeuwen. „Dobří řidiči dostanou velmi dobrou cenu bez ohledu na to, jestli jezdí v menší fabii, větší octavii nebo třeba i v silném terénním autě.“

Sledovanými kritérii u šoférů bude doba, po kterou jezdí bez nehod, jejich věk a počet obyvatel místa, kde bydlí. „Z těchto hledisek platí úleva třeba pro řidiče z menších obcí. Spočívá v tom, že je tam nižší pravděpodobnost autohavárie. Je to statisticky podložené,“ řekl AutoRevue.cz tiskový mluvčí ČSOB Pojišťovny Petr Milata.

Klepněte pro větší obrázek 
Ilustrační foto

Historii nehodovosti má pojišťovna u svých klientů podchycenou, ale jak je to u lidí, kteří do ní teprve přicházejí? „Obracíme se na Českou kancelář pojistitelů, která má celorepublikovou databázi pojišťoven. I když je to poměrně mladý systém, dá se v něm škodní historie řidiče dohledat. Dokud tato databáze neexistovala, bylo možné provádět „turistiku“ po pojišťovnách. Potom záleželo jen na klientovi, jestli přiznal, že boural nebo ne,“ pokračoval mluvčí.

Podle něj novinku ocení zejména ti řidiči, kteří jezdili bez nehody s autem nižší kubatury, dají ho pryč a koupí si silnější vůz. „Za normálních okolností bychom se podívali na auto a napálili mnohem vyšší povinné ručení, protože dřív bylo postavené na kubatuře vozidla. Kdežto nyní řidič ani nepozná, že se změnila cena, protože u dobrého řidiče je nám v podstatě jedno, co řídí. Hlavně že nebourá,“ dodal Milata.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků