Povinné ručení, které se zaměřuje na charakteristiku řidiče

Povinné ručení, které se zaměřuje na charakteristiku řidiče

Na český trh vstupuje povinné ručení, v němž nebude hrát u výše splátky takovou roli vozidlo, ale daleko víc se bude hledět na osobu řidiče. Od června zavádí takové pojištění ČSOB Pojišťovna. Při sjednání povinného ručení nebude pojišťovnu u automobilu přednostně zajímat objem motoru, ale spíš výkon. Rozhodující prý má být škodní historie řidiče, věk a bydliště.

„Na rozdíl od všech dosavadních zvyklostí není až tak důležité, jaké auto budeme pojišťovat, ale především, kdo je řídí,“ vysvětlil princip pojištění Naše auto při jeho prezentaci generální ředitel ČSOB Pojišťovny Jeroen van Leeuwen. „Dobří řidiči dostanou velmi dobrou cenu bez ohledu na to, jestli jezdí v menší fabii, větší octavii nebo třeba i v silném terénním autě.“

Sledovanými kritérii u šoférů bude doba, po kterou jezdí bez nehod, jejich věk a počet obyvatel místa, kde bydlí. „Z těchto hledisek platí úleva třeba pro řidiče z menších obcí. Spočívá v tom, že je tam nižší pravděpodobnost autohavárie. Je to statisticky podložené,“ řekl AutoRevue.cz tiskový mluvčí ČSOB Pojišťovny Petr Milata.

Klepněte pro větší obrázek 
Ilustrační foto

Historii nehodovosti má pojišťovna u svých klientů podchycenou, ale jak je to u lidí, kteří do ní teprve přicházejí? „Obracíme se na Českou kancelář pojistitelů, která má celorepublikovou databázi pojišťoven. I když je to poměrně mladý systém, dá se v něm škodní historie řidiče dohledat. Dokud tato databáze neexistovala, bylo možné provádět „turistiku“ po pojišťovnách. Potom záleželo jen na klientovi, jestli přiznal, že boural nebo ne,“ pokračoval mluvčí.

Podle něj novinku ocení zejména ti řidiči, kteří jezdili bez nehody s autem nižší kubatury, dají ho pryč a koupí si silnější vůz. „Za normálních okolností bychom se podívali na auto a napálili mnohem vyšší povinné ručení, protože dřív bylo postavené na kubatuře vozidla. Kdežto nyní řidič ani nepozná, že se změnila cena, protože u dobrého řidiče je nám v podstatě jedno, co řídí. Hlavně že nebourá,“ dodal Milata.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků