Povinné ručení, které se zaměřuje na charakteristiku řidiče

Na český trh vstupuje povinné ručení, v němž nebude hrát u výše splátky takovou roli vozidlo, ale daleko víc se bude hledět na osobu řidiče. Od června zavádí takové pojištění ČSOB Pojišťovna. Při sjednání povinného ručení nebude pojišťovnu u automobilu přednostně zajímat objem motoru, ale spíš výkon. Rozhodující prý má být škodní historie řidiče, věk a bydliště.

„Na rozdíl od všech dosavadních zvyklostí není až tak důležité, jaké auto budeme pojišťovat, ale především, kdo je řídí,“ vysvětlil princip pojištění Naše auto při jeho prezentaci generální ředitel ČSOB Pojišťovny Jeroen van Leeuwen. „Dobří řidiči dostanou velmi dobrou cenu bez ohledu na to, jestli jezdí v menší fabii, větší octavii nebo třeba i v silném terénním autě.“

Sledovanými kritérii u šoférů bude doba, po kterou jezdí bez nehod, jejich věk a počet obyvatel místa, kde bydlí. „Z těchto hledisek platí úleva třeba pro řidiče z menších obcí. Spočívá v tom, že je tam nižší pravděpodobnost autohavárie. Je to statisticky podložené,“ řekl AutoRevue.cz tiskový mluvčí ČSOB Pojišťovny Petr Milata.

Klepněte pro větší obrázek 
Ilustrační foto

Historii nehodovosti má pojišťovna u svých klientů podchycenou, ale jak je to u lidí, kteří do ní teprve přicházejí? „Obracíme se na Českou kancelář pojistitelů, která má celorepublikovou databázi pojišťoven. I když je to poměrně mladý systém, dá se v něm škodní historie řidiče dohledat. Dokud tato databáze neexistovala, bylo možné provádět „turistiku“ po pojišťovnách. Potom záleželo jen na klientovi, jestli přiznal, že boural nebo ne,“ pokračoval mluvčí.

Podle něj novinku ocení zejména ti řidiči, kteří jezdili bez nehody s autem nižší kubatury, dají ho pryč a koupí si silnější vůz. „Za normálních okolností bychom se podívali na auto a napálili mnohem vyšší povinné ručení, protože dřív bylo postavené na kubatuře vozidla. Kdežto nyní řidič ani nepozná, že se změnila cena, protože u dobrého řidiče je nám v podstatě jedno, co řídí. Hlavně že nebourá,“ dodal Milata.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 18 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků