Ministerstvo chce upravit povinnou výbavu vozidel. Co všechno se mění?

bzzz  |  09. 08. 2018 13:57

Asi mne ukamenujete, ale podle mne v povinne vybave chybi hasici pristroj - a to tak ze velmi.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  09. 08. 2018 14:18

Hořící auto takovou hašlerkou neuhasíš, ale výrobci by byli rádi. Je zajímavé, že lékárničky jsou důležité, ale na chybějící DPF došlápnout nejde.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  10. 08. 2018 18:18

Nik sa nebavi o horiacom aute.

Ak sa poziar zacne v motorovom priestore, potom je velka sanca na to aby sa to zvladlo. Cize jemne nadvihnete kapotu /jemne, naozaj/, cim vytvorite podtlak. Do toho tam vysypete hasicak, zatvorite to a je po poziari.

Sci fi, ze.

Odpovědět  |   | 
Ota  |  12. 08. 2018 08:30

otevres kapotu a dostane to slusnej tah - jak komin ..
kazdopadne, pokud otevres kapotu rukou, tak tak zadny ohen neni, pac kdyby tam byl, tak na tu kapotu ani nesahnes

Odpovědět  |   | 
brk77  |  09. 08. 2018 14:18

A já si naopak myslím, že nechybí. Povinná výbava je to, co tam být musí. Ve chvíli, kdy i hasičák bude povinná výbava, tak se zase akorát rozjede šílená mašinerie s revizemi hasících přístrojů, homologacemi pro provoz v autě, správným umístěním a podobně.

Nikdo nikomu nezakazuje, aby si ten hasičák koupil a vozil sebou. Jestli je někdo schopen řídit auto, tak je snad schopen i zvážit, jestli hasičák ano, či ne. Já ho samozřejmě vozím dobrovolně a nikdo mi do toho zbytečně nekecá.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  09. 08. 2018 14:59

správně, já mám ten hasicí sprej, třeba na tu elektriku je dobréj, ale jednou jsem hasil dodávku a spotřeboval jsem dva velký práškový ze zdi, které každý rok jdou na revizi. Podle mojeho mínění, musel být v osobáku co mají nějaký nákladáky(ADR) nebo autobusy, menší je tak dobrý hasit skutra.

Odpovědět  |   | 
Jarin.  |  10. 08. 2018 10:52

Hasícím sprejem ohníček neuhasíš. V mnoha případech to ještě zhoršíš ...

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  10. 08. 2018 18:25

Problem vidim v tom, ze nik z dnesnych absolventov x-boxov nevie ako hasit poziar v zarodku, to v tej-ktorej hre nebolo. Viz moj prispevok vyssie.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  10. 08. 2018 19:20

ale ano, když ti chytne třeba spínačka nebo páčky pod volantem i třeba ten altík nebo startér, ale musíš hned v zárodku, až ti prohoří palivová hadička, tak i ten prášek ze zdi nestačí.

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  09. 08. 2018 15:02

Umístit ten hasičák správně, bude pro spoustu lidí neřešitelný problém.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  10. 08. 2018 07:27

Takže ve Fóbii si ho budou muset dát na sedadlo spolujezdce...

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  09. 08. 2018 15:05

V bmw mám runflaty s hlídáním, nemám rezervu ani hever, xenon dávno se nemusí vozit a ledky nejsou žárovky. Na motorce pojistky nemám, tam to hlídá počítač a ještě se nestalo, když mně stavěli, že byli netechnicky zdatní. Chce to aby policajtům vtloukli do hlavy, že musí logicky uvažovat a nemusí se dělat nějaký změny.

Odpovědět  |   | 
Joskal  |  09. 08. 2018 17:12

Je to jistě prima, co lze všechno hlídat elektronikou ale když vnoci poškodíte ráfek tak je všechn elektronika na dvě věci !!!

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  09. 08. 2018 17:47

proč to hlídání přes abs má včil každý auto,hlídá to otáčky kola a ty runflaty snad dojedou i s poškozeným ráfkem a když už, tak asi zavolám asistenci. Vy ji nemáte? mám ji na obou autech, tu nejvyšší.

Odpovědět  |   | 
Miro  |  09. 08. 2018 20:24

tiez mam daku asistenciu, ale radsej mam rezervu a ked bude treba kolo si vymenim a nebudem niekde kvasit a cakat na niekoho co mi pride prehodit kolo. na ceste mi to neste nevyfucalo, zatial vzdy len pocas uskladnenia potom co som nieco chytil, ale aj tak tu rezervu mam. Aktualne len dojazdovku ale staci.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  10. 08. 2018 19:24

jo na citroenu jsem si tak připlatil za dojezdovku, ale u bmw není ji kam dát, nebot za předníma sedačkama jsou už zadní světla a proto jsou tam ty runflaty a proto ta asistence.

Odpovědět  |   | 
Jaromír  |  09. 08. 2018 15:18

Dobrý den,
co to je za novinky jakože se zase něco mění a tohle neplatí?
https://www.povinne-ruceni.com/clanky/povinna-vybava-auta/...
Jsem si uložil tadyten článek co vyšel v Dubnu a zase změna?

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  09. 08. 2018 15:34

co to je za server, jaký zimní pneumatiky, doporučuji Vám ten odkaz smazat.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  09. 08. 2018 16:31

Nuz, nadavame kolektivne na zmysel ci nezmysel toho ci onoho nariadenia nasich zakonodarcov, ale netreba zabudat na invenciu sukromneho sektora prist s vlastnou sadou nariadeni.

Realna situacia.

Znamy, tzv. vodic z povolania, stara skola, jazdi pre velkeho medzinarodneho prepravcu. V povinnej vybave ma, samozrejme, ziarovky. A jedna praskla. Hadajte, aky bol spravny protokol.

Odstavit vozidlo, zavolat zmluvneho servisneho a pockat na vymenu ziarovky - chlapik to mal do ciela tak malo, ze by to bol do konca dna dal, keby si ziarovku mohol vymenit sam. Co aj urobil, pretoze zmluvny partner k nemu mohol vyslat servisne vozidlo az za niekolko hodin. Na miesto urcenia dorazil vcas, urobil co mal.

A ako reagoval onen medzinarodny prepravca? Mileho vodica spravodlivo a po zasluhe pokarhal.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  09. 08. 2018 17:54

zas to nepřehánějte, jet se nemůže bez předního-u nás leveho světla a když praskne, tak u některých aut se automaticky zapne mlhovka, vzadu brzdu supluje 1 a naopak. Kdyby to byl můj ročník, tak by místo telefonování tu žárovku vyměnil, startér, altík,vodní pumpu atd. Ten Váš známý je asi kecal.

Odpovědět  |   | 
monokl  |  09. 08. 2018 18:23

konečné je to napadlo

Odpovědět  |   | 
Michal  |  09. 08. 2018 21:25

A co zruseni platnosti lekarnicky? Kvalita obsahu je zalostna a mit trvanlivost na nekazici se veci je pouhy bic na ridice...

Ci, proc s sebou musi ridic mit zelenou kartu, kdyz policiste okamzite zjisti, jestli je vozidlo pojistene ci ne?

Odpovědět  |   | 
Ota  |  12. 08. 2018 08:36

s tou zelenou kartou me dostali .. pac jsem jim dal jen ridicak .. od auta nechtelui zadny doklady, proste si vsechno zjistili online, vcetne zeleny karty kterou jsem jim podaval. defakto by nepotrebovali ani ridicak, stacil by nejaky prukaz totoznosti

Odpovědět  |   | 
SV  |  09. 08. 2018 21:43

Takto ořezanou lékárničku mohou zákonodárci úplně zrušit, lékárnička by měla být dostatečně vybavená a kvalitní s dobou použitelnosti alespoń na 10let pokud nejsou porušené obaly, žárovky jsou jasné, pouze pro hlavní, koncové a brzdové světlomety a rezerva s nářadím, přislabém prúpichu je možno použít dojezdovou sadu , jinak rezerva je potřebná, asistence nemá všechny rozměry pneumatik a disků. Je to zase takový pěkný kočkopes.Někdo asi dostal funkci , tak se musí ukázat a zviditelnit. Kdo má rozum , doplňuje si často nová vozidla bez rezervního kola rezervou.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  10. 08. 2018 04:02

Asistence má odtahovku a dojede do nějakého pneuservisu, který něco má. Rezervu tedy zrušit možné a vcelku rozumné je (beztak hodně lidí ani nepovolí servisem přetažené hliníkové kolo), nicméně měla by zůstat doporučená, sám se jí vzdávat nehodlám.

V lékárničce mi chybí ostré nůžky, naopak přebývá folie, doba expirace u lékárničky nemusí existovat vůbec - sterilní obvaz v neporušeném obalu nemá jak projít a v konečném důsledku je při záchraně života jedno, jestli se podvazuje správným škrtidlem nebo kusem oblečení, tady by mělo jít jen o to, zda je lékárna kompletní. K žárovkám, pokud nejsou xenony / LED, pak ano, potkávací a brzdové světlo (do obrysovky se v nejhorším strčí silnější žárovka), přidávám ale ještě přední / zadní směrové.

Mnohem víc bych ale uvítal, aby pro denní svícení bylo povinné svícení i ZADNÍCH obrysových světel (kolik blbů bez nich jezdí i za snížené viditelnosti, hustého deště nebo mlhy) a vepředu denní jedině v hlavním světlometu, ne nabastlené mžourátko místo mlhovky...

Hasící přístroj bych důrazně doporučil, ale ne vynucoval.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 08. 2018 07:07

Pri dennim sviceni by nemela svitit palubka. Coz se uz nedeje. A pak samozrejme dotycny nechape, ze neni videt. Ovsem pokud bude svitit zadek, nemusi byt denni sviceni.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  10. 08. 2018 12:07

Na jednom autě nemám led/xenon a přední žárovku na jedné straně bez rozebrání airboxu nevyměním, na druhé tam ruku procpu... Přední blinkry se mění přes podběh... Ani jedno na ulici dělat nabudu a radši dojedu s klopenýma dálkama nebo s mlhovkama domů a až tam to vyměním...

Lepící sadu jsem vyhodil a radši mám v obou autech dojezdovku a hever s klíčem a hasičák...

Denní jsem měl homologované 2v1 s mlhovkou a svítilo velmi dobře (ovšem celá sranda stála kolem 2tis. - možná víc), problém je, že lidi radši ušetří 300,- Kč a dají nejlevnějsí nehomologované za 500,- místo již homologovaných za 800,- a víc..

Odpovědět  |   | 
Johny  |  10. 08. 2018 12:17

Při denním svícení je svícení zadku zbytečné a pokud už nastane "snížená viditelnost", je řidič povinen rozsvítit hlavní světla, nehledě k tomu, že DRL mohou již v šeru oslňovat díky své vyzařovací charakteristice. Co se týče přídavných světel pro denní svícení, problém je v tom, že spousta řidičů používá co nejlevnější LED světla nehomologovaná, případně homologovaná pouze jako obrysovky, svítící slabě. Homologované DRL jsou všechny dostatečně jasné i za slunečního svitu, jejich cena začíná na 800 za pár včetně integrovaného zhasínání při rozsvícení už parkovaček.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  10. 08. 2018 12:46

Daleko více potřebuju vidět auto před sebou, než auto jedoucí proti mně. A za takového krásně střídavého počasí, na přechodu do lesa se zatáčkou, není tmavé auto bez zadních světel vůbec vidět. Za to naopak třeba Renaultu velké plus, když při denním svícení svítí i zadní světla.

Odpovědět  |   | 
Juras  |  14. 08. 2018 09:02

To je blbost, žádný auto nedojedu tak náhle v lese za zatáčkou, aniž bych o němu už chvíli nevěděl. Svítit i v zadu pak není denní svícení, ale normální svícení.

Odpovědět  |   | 
Luděk  |  10. 08. 2018 13:01

K lékárničkám
Velice mě pobavilo, že najednou nebude nutné dodržovat expiraci materiálu v lékárničce.
Do teď musel každý řidič pravidelně kontrolovat a když propadla platnost, doplnit / koupit novou - naprosto zbytečně. A to musel vždy před STK, tam si na to zvlášť dávají pozor! Vydělávaly na tom pouze organizace a firmy, které na trh nové a nové lékárničky dodávaly.
To platí i v okamžiku, kdy došlo k novele a do lékárničky "přibyla" nějaká "naprosto nepostradatelná" pomůcka.
A je pravdou, že nás vždy učili, že v první řadě zastav krvácení,čímkoliv, případnou infekci budeme řešit, až zachráníme život zraněného.
Rezerva
U velkého SUV je problém, pokud rezerva není, ale uznávám, že ne vždy je jednoduché vyměnit velké kolo na těžkém ráfku. Pokud poškodím pneumatiku na boční stěně, tak ji stejně nikdo neopraví, uspokojivě nebude fungovat ani dojezdová lepící souprava (osobní zkušenost). Asistenční službu sice mám, ale defekt na dovolené v zahraničí zřejmě velice znepříjemní život každému. Je však možnost vozit si páté kolo s sebou, i když není v povinné výbavě, zabere pouze místo v zavazadlovém prostoru.
Hasicí přístroj
Souhlasím s názorem, že není nutné ho zařazovat do povinné výbavy, kdo cítí potřebu ho mít ve voze, má možnost si ho koupit a vozit ho. Hasící schopnost je však omezená velikostí požáru a v určitém okamžiku je lepší nechat auto shořet a odejít do bezpečné vzdálenosti.

Odpovědět  |   | 
ludmila  |  09. 08. 2018 23:22

Myslím, že lidé už této vlády mají plné zuby.Takto splácejí cestu ke korytu.Je horší než komunistická,jen buzeruje národ a vymýšlí jak ještě vydřít z něj těch pár korun které si za 30-35 let vydřel.Hanba ji !

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  10. 08. 2018 08:08

Milá dámo, nechápu v čem tato vláda buzeruje lidi když ruší nesmyslné zákony a nařízení vlád minulých.

Odpovědět  |   | 
Fildas  |  10. 08. 2018 11:27

Cele je to spatne, dnes aby clovek kvuli sebemensimu prdu na ceste volal asistenci nebo rovnou odtahovku. Je to tezkopadne a zabije to plno casu, nedokazu si predstavit ze bych bezne problemy na ceste resil timto zpusobem ale takove jsou bohuzel dnesni auta, obalene plasty a zbavene zakladnich moznosti udrzby a oprav, kdo by se stim taky dneska sral z beznych uzivatelu.. a lidi pak sypou neskutecne penize za servisy kvuli prkotinam to je dan za zdanlivy luxus a vystrelky techniky

Odpovědět  |   | 
Sam  |  10. 08. 2018 12:38

Když tam nebude rezerva, hever , klíč na kola a ořezaná lékárnička a bez žárovek - o kolik výrobce resp. prodejce sníží cenu takového auta? Těm co jezdí bez rezervy, heveru a klíče na kola - ( pokud skutečně nemají runflaty), bych popřál hodně štěstí až pojedou kolkem půlnoci např. na letiště na letadlo a píchnou kolo pořádně nebo v kraji vzorku. Lepící sada s kapalinou a kompresorem je v zásadě k ničemu - mám vyzkoušeno 3 x . Použití opravné sady s "knotem" je sice lepší ale na kole namontovaném na autě v noci je to taky problém. Takže jsem si koupil v Bauhausu hever , klíč na kola vozím oříšek a nástavce z Gola sady a jako rezervu zimní gumu s diskem - nechám uskladnit jen 3. Už se mně to jednou v noci cestou na letiště do Mnichova velmi vyplatilo.

Odpovědět  |   | 
Fildas  |  10. 08. 2018 13:33

Vsak prave na takovych vecech automobilky setri, a misto toho cpou do aut plno nepotrebnych cicovin.. a kdyz nekde praskne pneumatika nebo mi v noci odejde pojistka ke svetlum, tak si tak akorat u krajnice muzu zahrat tetris na tabletu, ktery se dnes dava tam, kde mel kazdy normalni smrtelnik radio

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  10. 08. 2018 19:34

No a co když praskne ta pojistka k tomu tabletu?Ale k věci, je lepší kde bylo rádio tam nacpat jen displej a rádio dát dovnitř, kde ho zloděj neodmontuje....nevím jak u které, ale lékárničku, lano, trojuhelník, žárovky a vestu jsem dostal od prodejce(citron) v takové podlouhé tašce, Od škody to byla jen krabička žárovek-taky prodejce a tak se ta výbava prodejce může lišit podle místa.

Odpovědět  |   | 
bod  |  11. 08. 2018 14:27

Jsou dvě možnosti - buď jste šikovný a opravíte si závadu sám (a potřebné věci vozíte sebou), nebo musíte volat odtahovku. To platilo před desítkami let stejně, jako to platí dnes.
Sám jezdím starším Citroenem C5, v servisu vás budou přesvědčovat, že na výměnu přední H7 žárovky musí sundat masku, přitom mi tam stačí prostrčit shora ruku za světlomet a za chvíli mám žárovku vyměněnou. Nikdo vám ani dřív ani nadále od října přece nebrání, abyste jakékoli nepovinné věci vozil sebou.
Ani za výstřelky techniky to nepovažuji. Začínal jsem s mladýma očima na Octavií roku 1971. Po letech to nikdo s očima nemá jako zamlada, a dnes bych s autem vybaveným tehdejšími světlomety nejel za tmy ani zanic. Svítilo to asi jako dnes obrysovky.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  10. 08. 2018 18:31

Vidim problem niekde inde.
a/ vie dnesna mlada moderna generacia pouzit skrtidlo?
b/ vie pouzit hasicak?
c/ vie co je to kyslik?
atd…

Nie, to nie je ucet na nejakom icloude, tu ide o zivot. A tak nevie reagovat v pripade situacie: call of duty ich ucil ze po 20 ranach, granate a poziari Ste uplne v pohode. Takze staci nahrat posledny save.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  10. 08. 2018 22:19

Možná bys koukal, jak snadno tě "mladá generace" strčí do kapsy, tupče.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  12. 08. 2018 14:20

Nuž, niekto vie. Vrátil som sa z dovolenky, kde bolo dosť teplo a ľudia cez obed padali ako muchy. Popri tom som si všimol, že veľa teenagerov vie zachovať chladnú hlavu a poskytuje prvú pomoc veľmi rýchlo. Zjavne nie všetci sú hráči CoD...

Odpovědět  |   | 
Clayton  |  11. 08. 2018 05:05

Nevím. Žiju v USA a žádnou povinnou výbavu tu nemáme (aspoň ve většině států). Stejně jako v mnoha státech USA neexistuje technická ani emisní kontroly. A kupodivu, nic strašného se neděje. Každý si vozí, co chce. Já třeba vždy mám rezervu, dobře vybavenou lékárničku, v zimě nějakou výbavu pro přežití (když spadne u nás v horách lavina, tak mohu uvíznout někde i dost dlouho) a v Jeepu, kterým jezdím do terénu, mám samozřejmě i velký hasičák a satelitní telefon (kupodivu, velká část USA není pokryta mobilním signálem).

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  11. 08. 2018 10:00

ale zase tam máte po autě vše napsaný co máte dělat.

Odpovědět  |   | 
Clayton  |  12. 08. 2018 05:51

Kde? Ničeho jsem si nevšimnul...

Odpovědět  |   | 
Standa  |  12. 08. 2018 21:47

No rekl bych ze je to tak 50:50 Co se tyce emisi a technicke. V tech zemedelskych statech kde je vic dobytka jak lidi opravdu zadne takove kontroly nejsou. Ale v tech vyspelych ano.
A verim tomu, ze se tam tak nepodvadi jak u nas.
Taky jsem odpurce ruznych regulaci a narizeni, ale co se tyce emisi, tak jsem pro aby se kontrolovaly poradne. CO2 a Oxidy Dusiku jsou me ukradene. Ale to, ze nektere auta projdou Emisemi a pritom kouri jak stare kamna me vadi hodne. V tomhle si bohuzel nasi zakonorarci nevezmou priklad z Rakouska.

Odpovědět  |   | 
Lang  |  13. 08. 2018 17:31

Rezervu budu vozit vždy, jako i pojistky, žárovky...fakt je, že např výměnu na zadku si nechám udělat od servisu, tak jako tak si vozím i lepící soupravu s náplní atd, VW Golf na to má dostatečné místo a co se týče lékárničky, ta by se neměla nikdy podceňovat! Hezký den všem slušným motoristům!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků

Nejčtenější články

Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V n…

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky převodovky vidět na první pohled. Často ji vnímáme jen jako nutný technický prvek, ovšem pod sebou skrývá funkci, která může být v krajních momentech zásadní.

14.  8.  2018 | | 32 N/A
Takto před 30 lety vypadal Renault Mégane. Jeho výbava ohromí i dnes

Takto před 30 lety vypadal Renault Mégane. …

Pod jménem Mégane si představíte vcelku normální hatchback od Renaultu. Francouzská značka však tohle jméno uvedla ještě dříve u futuristického konceptu, který ve své době nadchl neskutečnou výbavou a technologiemi.

3.  8.  2018 | | 31 N/A
Škoda dělala SUV už v 60. letech. Zostudily i GAZ, Češi však měli smůlu

Škoda dělala SUV už v 60. letech. Zostudily…

Chloubou Škody je dnes Kodiaq a Karoq, univerzální stroje schopné plnit různé úkoly však měl mladoboleslavský výrobce už před půlstoletím. Akorát jsme si na ně museli nechat zajít chuť.

8.  8.  2018 | | 31 N/A
Nová Škoda Octavia už se rýsuje. Bude to hybrid s technikou Golfu

Nová Škoda Octavia už se rýsuje. Bude to hy…

Na zcela novou generaci Octavie si sice ještě nějaký ten čas počkáme, už nyní se však objevují zajímavé podrobnosti o její technice. Mild-hybridní pohon je tak v českém bestselleru docela pravděpodobný.

3.  8.  2018 | | 73 N/A
Produktové fotky klamou: Maybach Ultimate Luxury je v reálu absurdní!

Produktové fotky klamou: Maybach Ultimate L…

Postavte vedle ultraluxusního konceptu od Maybachu člověka na běžné ulici, a najednou začnete vnímat, o jak opuletní kus se jedná.

2.  8.  2018 | | 32 N/A