EU chce další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

101 komentářů

romo123
2. června • 11:36

EU zaujimaju neskutocne kraviny. Znizenie nehodovosti riesia, ale politicke dohody nie, v zbytocnych konfliktoch ako napriklad na Ukrajine ci na Blizkom vychode zahynu tisice ludi.

Asdfghjkl
29. května • 8:36

a do roku 2050 bude cilem EU dokonala rasa, jen cisti lide, zadne hrisne a kacirske myslenky. Nevyhovujici jedinci budou filtrovani jiz v mladi a poslani na prevychovu do institutu. Nekdy to ta EU uz jako bere hodne zvostra, uz to nevypada jako vule vsech statu ale jako diktatura jen tech nejvetsich a uz jen cekam, az se cela zacne trhat a páček cele EU.

bob
23. května • 10:08

Tenhle systém jsem viděl včera ve Simpsonových - Marge, pojď mi nastartovat auto, jedu k Vočkovi...

Net
22. května • 9:24

To by mě zajímalo, jak se bude (ne)řešit sterilita náhubku na takové foukání. A kdo bude kontrolovat, zda skutečně fouká řidič a ne třeba pumpička nebo pasažér.

Madla Fakla
21. května • 10:02

Aneb kterak EU chce nahradit progresivní lidský egoismus a degeneraci hipsterských mysliveckých heterobuze právní úpravou. Přitom si stačí uvědomit, že na silnici jsme si všichni v podstatě rovni a vzájemný respekt a sledování provozu rozhodně k bezpečnosti přispěje víc, než nějaký nový zákon. Za chvíli opravdu bude lepší, kdyby všechna auta jezdila autonomně než tohle. A hitlerjugend městský myslivci a pseudonáckové či lopaty v náklaďácích věčně s mobilem na uchu by měli klid a mohli si třeba přes instagram navzájem pochvalovat ty svoje úlisný fotbalistický kérky atd. a nemuseli by se věnovat řízení...

Tony
21. května • 2:24

Koho zajímá bezpečnost provozu... už dávno jde jen o prachy.. kokoti něco vymyslí a všichni to budou muset kupovat.. tak je to se vším

Dušan
20. května • 19:34

K čemu? Lidí jak sraček.:-D

Ggolan
20. května • 15:08

Jjj a na vaše názory jsou zvědaví policajti na Slovensku my tady rozhodně ne cobolaci

Ggolan
20. května • 15:00

Já navrhuji kontrolovat i moc a krev to foukání na rozjezd se dá ojebavat

Petr
20. května • 8:45

Teď když se někomu něco stane a máte v krvi alkohol, tak i tak ho můžete odvézt. Opilý kolega byl s kamarádem a jeho synem, když si rozbil hlavu o schody a záchranka odmítala přijet!! Opravdu odmítla, tak musel řídit opilý. Mít tohle "super" auto, tak jak byjej odvezl? Měli by udělat nouzový režim, který by nebyl zneužíván tím, že by byl monitorován, jestli je používán často, popř. jestli jede opravdu do nemocnice (už tak mají sledování pro SOS tlačítko).
Navíc jak to bude, když povezete opilce a auto táhne jak lihovar? To také nenastartujete?

Falcon
19. května • 18:58

Jo, a příště bude poroučet EU větru a dešti a Mekelová řekne, že to zvládne.
Tohle poručníkování už má dnes za následek, že jsou lidi opravdu jako tupé ovce a sami nepřemýšlí. Tohle už jsem zažil za bolševika a za lidi myslela KSČ. Dnes je to pro změnu komoušská EU. A jak by měl za lidi vše řešit automat, tak už nebudou myslet vůbec. Stačí se podívat na úroveň myšlení dětí ve škole. Ty dnes už bez mobilu a nebo nějakého toho padu a internetu nedají ani ránu a bez nich se už pomalu neobejdou. Pokud lidi nemyslí, degenerují. Pokud mají být lidé svéprávné bytosti a ne jen ovce co se jim bude rozkazovat co mohou a co ne, tak by lidé měli mít možnost volby. Chceš manuálně řízené vozidlo s menším počtem bezpečnostních omezení, tak zaplatíš třeba vyšší pojištění, auto bude dražší atd. Ale lidé by se měli mít o možnost rozhodovat o sobě sami. A ne že jim bude někdo stále více organizovat život. Ne nadarmo se říká, že cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysli.

setr
20. května • 16:54

Hezky propracovaná argumentace, až na ty zkraty. S tou automatizací je to tak, že se uživatelé stejně dělí na důvěřující konzumenty a poučené obcházeče. Čím vyšší stupeň automatizace máte, tím zasvěcenější a chytřejší musíte být, aby systém udělal to, co chcete vy a ne to, k čemu směřuje on.
Takže ty děti s tabletama a mobilama vůbec nejsou tupé, právě naopak. Naprostá většina ví o nastavování a obcházení systémů víc, než Falcon. Zase neumějí uříznout klacek na buřta...

redmond
19. května • 12:54

Ja tieto zmeny vitam, hlavne cierna skrinka a zaznam. Uz roky sa sudim s jednou picou, co si nechce priznat vinu a celne mi zramovala auto v mojom jazdnom pruhu. Netusim co robila za volantom, ale bola pri plnom vedomii. Dalsia vec co by sa minimalne na SK malo zmenit je sudnictvo.

světelná tyč
19. května • 7:39

Hnus fialovej. Za chvíli už bude v podstatě jedno, zda je člověk v base nebo na “svobodě”. Demolition Man byla přepověď hrozné budoucnosti. Buďte dobrý.

Benzín
19. května • 18:17

Jo a nakonec nám Brusel, pro úsporu toaleťáku, nařídí používat i ty tři mušličky. Ale měli by vydat metodický pokyn jak je pužívat, z toho filmu to nebylo jasné. :-D

Bouce
19. května • 11:07

a ještě k tomu se přidá "Equilibrium"

Joe Doe
19. května • 7:23

Aj redaktor ma pravo na nazor, ale ocakaval by som, ze nazor to bude informovany a jeho vyjadrenie nebude prejavom ventilovania frustracii v podobe ideologicky zafarbenych korelacnych, avsak nie kauzalnych konstruktov.Davam palce hore kazdemu gadgetu, kazdemu riadku legislativy a kazdemu policajtovi, ktory ma ochrani
- pred ozratym dementom za volantom
- pred debilom, co jazdi “rychlo ale bezpecne”
- kretenom bez zapnuteho pasu
- debilovi s telefonom v ruke
- 95% navstevnikov tohto fora

Peťan
19. května • 15:10

Jak vás ohrožuje "kretén bez zapnutého bezp. pásu", že před ním potřebujete chránit?

Aladin
19. května • 11:35

Všechno je o míře. Já vítám rozumné nápady. Bezpečnostní pásy, airbag, mlhovka, třetí brzdové světlo. V novém návrhu souhlasím s bočními výstuhami. Ale buzerovat chudáky a malé živnostníky, kteří se klepou na vůz za 200tis tím, že si musí připlatit za parkovací senzory, kameru, obrazovku (nevím, proč nestačí senzory s akustickým signálem) a i jiné zbytečnosti, to je za hranou. Hlavně je to principiálně špatně. Tobě by se mohl líbit komunismus. Tam se taky stát staral, aby měl člověk VŠE co potřeboval. Zreguloval ti cenu potravin, aby jsi na ně měl. Zajistil ti práci, aby jsi nebyl bez peněz. Dostal jsi poukaz na byt, aby jsi nebyl bezdomovec. Dokonce jsi dostal v rámci roh i poukaz na rekreaci, aby jsi si odpočinul. Ve zlém kapitalismu jsi bohužel sám svého štěstí strůjce. Ale blýská se ti a tobě podobným na lepší časy. V Bruselu budete vyslyšeni ve více ohledech.

Rejpal
21. května • 17:32

Zrovna ti chudáci živnostníci (kteří často parkují přes chodník nebo couvají do pěších zón, parkovišť a přechodů) mají na svědomí mnoho zranění chodců z důvodu nezabezpečného couvání.
Parkovací senzory v hodnotě půlky nádrže, nebo kameru s obrazovkou v hodnotě dvou nádrží benzínu jsem dával do svých ojetin koupených za 100 tisíc a byla to investice, která mne bolela méně než třeba nová sada pneumatik.

světelná tyč
19. května • 7:56

Tupá ovce zabečela.

kapytalysta
29. května • 17:50

smola, uz nebudes moct jazdit ozraly.

18. května • 23:51

Nechci nechci tyto ani jine pomocniky v aute strcte si je do zadele chytraci v EU

Pete1
19. května • 18:12

Si kúp Škodu 120 génius...

Petr
18. května • 22:35

Ještě by měli přidat něco pro chodce, nekoukali na mobil a všude okolo, když jdou skupinka tak ať nemluví a další věci.

Asdfghjkl
18. května • 22:05

a za chvili bude mit kazde auto skener lidskeho tela, kdy ten vyplivne, ze ses dost najezenej at se des vysrat a vychcat ze odlehcis autu o pul kila a bude mensi spotreba. Na tuto hnusnou manipulaci by EU je bouzel jediny lek : nekupovat auta s takovyma sratchkama... a nebo vystoupit z EU. EU ma sjednocovat, ale urcite nema tu moc mluvit za vsechny jeji obcany ohledne mnoha veci.

Ggolan
20. května • 15:05

Má řeč

Josef
18. května • 17:49

Zaujala mne věta: "Vedle výše zmíněných prvků budou muset být vozy vybaveny pokročilým systémem nouzového brzdění, měřením alkoholu v dechu, detekcí únavy, systémy prevence proti rozptylování pozornosti..."
Hlavně to rozptylování pozornosti - to by mohlo bý i nadýmání, kýchání, kašlání, erekce (případně už i symbolický rytmus dechu...),.... a třeba i "mnohomluvná" či "nadávající" (vyčítající) manželka, plačící dítě (zejména v případě, že bude za volantem matka dítěte a nikdo jiný v autě) atd. Co ještě vymyslí "evropští" úředníci a s čím nás překvapí, to jsem moc zvědav.:-)

Aladin
18. května • 18:18

Překvapí nás, že vůz půjde přes zabudovanou sim vypnout/zabrzdit na dálku či mu skrz gps zakázat jízdu ve vyhrazených prostorách. Z důvodu bezpečnosti. Ona totiž některá auta jsou zlá a občas najedou do lidí.

runner42
18. května • 17:30

Pokud je opravdu plán EU snížit počet obětí na nulu, musím bohužel hlasovat pro vystoupení ČR z EU.Jako profesionál v oblasti řízení rizik vím, že vysoká redukce rizika je možná s relativně malým úsilím, ale každé další snížení je dražší a složitější. Absolutní eliminace rizika pak znamená absolutní náklady a složitost.Pokud tedy EU tvrdí, že hodlá riziko eliminovat, tak buď nerozumí o čem vlastně mluví, nebo hodlá riziko eliminovat tím, že eliminuje individuální osobní dopravu jako takovou.Tudíž je buď nekompetentní, nebo totalitní.

Lukas
21. května • 21:14

Ty tomu nerozumis. Deset let od zacatku provozu autonomnich vozidel (tzn. pet let po zakazu provozu ne-autonomnich vozidel) nebudou na silnicich zadne dopravni nehody.

Joe Doe
19. května • 7:26

o absolutnej eliminacii rizik naozaj nikto nehovori...

runner42
19. května • 17:09

"Violeta Bulc, eurokomisařka pro dopravu, představila plán nazvaný Vision Zero. „Vše, co v Evropské komisi děláme, bude zaměřeno na tři nuly,“ uvedla na probíhajícím summitu Bulc. Přitom zmínila, že oněmi třemi nulami je míněno snížení počtu smrtelných zranění, emisí spojených s dopravou a byrokratických obstrukcí na nulu."

setr
18. května • 17:43

Omezit IAD je naprosto v pořádku. Správná cesta.Nikdo je nezruší, ale je třeba ji co nejvíce automatizovat.

martin
21. května • 10:51

Kvoli moulom ako ty tu komunisti pred pred desiatkami rokov revzali moc. Obmedzovanie nechaj na pokoji, za seba mas vybavene a do ostatnych sa nestaraj.

runner42
18. května • 17:48

Důvod?

setr
18. května • 19:37

Individuální autodoprava už dávno překročila míru únosnosti. Prostě není možné, aby každý jezdil autem a kdykoli má chuť. Škody na životním prostředí jsou nedozírné, krajina se devastuje, přírodní zdroje, obyvatelstvo platí daň na zdraví, životech a osudech. Automobilismus má následky permanentní války. Měla by se rozvíjet veřejná doprava a osobní auto by mělo ztratit status postavení majitele. A to se mi auta líbí a jezdím denně.

Hloupý Honza
19. května • 14:34

Chyba - individuální doprava překročila míru únosnosti na silnicích projektovaných pro prvorepublikový provoz. Řešení je přizpůsobit silnice současné míře provozu, vyprojektovat obchvaty, aby centry měst nemuseli projíždět lidé, kteří do něj nesměřují; omezit nesmyslné zužování silnic na úkor cyklopruhů (a ujasnit si, zda opravdu cyklisté smějí ohrožovat chodce na chodníku a v pěších zónách nebo patří na silnici); místo regulace parkovacích míst a barevných zón dostavět parkovací domy a podzemní garáže. Věřím tomu, že i ekologové a různí aktivisté uvítali v centru měst dvoupatrové podzemní parkoviště nad, kterým by byl park a kavárny.Porovnejte si silnice v Atlantě a Brně - oboje to jsou podobně velké aglomerace.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rejpal
21. května • 17:15

Atlanta s aglomerací (tedy včetně Alpharetty, Woodstocku a pod. ) je stejně velká jako Brno (včetně Ořešína, Rajhradu a Veverské Bítišky)?

Hloupej Honza
19. května • 19:56

Nás na venkově opravdu tyhle problémy se zónama, nebo šlapálistama fakt nenepálej. Ale až Vám zdražime zeleninu, mlíko , maso, protože nějakej exot Zbrusele myslí, že musij u služebního auta kameru a hlasové ovládání, budou rádi fakt všici. Zadarmo to nebude.

Hloupý Honza
20. května • 0:32

Aby ses pak nedivil, až ti na vesnici začnou zklidňovat dopravu o víkendu. :-)Brusel je v tom často nevinně - jeden skoroprezident měl bonmot: „Když se kecaj blbosti, tak spím“. A ono to fakt tak opravdu v Bruselu často je - místo podávání vlastních návrhů, hlasování proti návrhům, lobbování a blokování většina europoslanců shrábne plat a se staženým ocasem dojde domů: „oni v tom Bruselu zase něco odhlasovali“. Tím EU samozřejmě neobhajuji, je to nepopiratelné zlo, ale větší zlo je nečinnost volených zástupců.

setr
19. května • 19:24

S tím souhlasím, silniční síť v USA je sakra o něčem jiném. Jenže tady NENÍ Amerika. Nemáme na to prachy, místo, ani politickou vůli. Evropa Amerikou nikdy nebude. Stejně jako ČR nikdy nebude Německem.

Hloupý Honza
20. května • 0:28

Tím bych si úplně nebyl jistý. Záleží na budoucí vládnoucí elitě a vůli nepoklonkovat se a jít vlastní cestou.Československo mělo před druhou světovou válkou vyšší životní úroveň než Rakousko nebo Itálie. Ekonomicky jsme na tom lépe nebyli, spíše o něco hůře. S Německem jsme mohli rovnat leda tak při porovnání našich vyspělých míst se zaostalými v Německu - Zlínsko překonalo Bavorsko apod. Pak ale stačilo budovat pár let nacionální a později internacionální socialismus, rozdávat majetek občanů a nerostné bohatství „spojencům/okupantům“ (dle tehdejších vlád byli Třetí říše a Sovětský svaz spojenci, z dnešního pohledu byli obě země okupanti), několikrát devalvovat měnu, vyhnat nebo povraždit elity... a z 50 let nefunkčních experimentů jsme se nevzpamatovali ani téměř po třiceti letech.

Shimi
19. května • 19:59

setr: Že tady není Amerika a že Evropa Amerikou nikdy nebude? No však to je jedině dobře! O obří nesplatitelné dluhy, morální degeneraci + pocit, že můžu řídit celou planetu a zvrácený konzum fakt nestojím. Ta země je naprosto ztracená. A o Německu to platí v bledě modrém. Dnešní prohlášení státního tajemníka ministerstva vnitra o tom, že Benešovy dekrety nepatří do dnešní Evropy, tu jejich zvrácenost jenom dokresluje. Ku*vy germánský, tfuj. Ale ono se jim to všechno vrátí. Muslimové už na tom tvrdě pracují.

setr
20. května • 16:32

Jistě. Takže mi dáváš za pravdu. Dopravní infrastruktura jako je v USA, u nás nebude, protože je to cesta všeobecně nepřijatelná. Nemáme k dispozici obrovské plochy k expanzi, každý kousek pozemku někomu patří a ten někdo nehodlá ve veřejném zájmu ustoupit ani o milimetr.
Takže máme příliš mnoho aut na málo - ještě špatných silnic. Musí se regululovat, aby všichni dojeli.

Hloupý Honza
20. května • 0:40

Benešovy dekrety je, bylo a bude zku*vené zlo!Projdi se po většině dnešních podniků nebo významných budov. Ty většinou za první republiky patřily bohatým židům nebo osobám s názory neslučitelnými s nacismem. Došlo k arizaci majetku a fyzické likvidaci těch co neutekli. Po válce došel prakticky nikdo z dědiců nedostal majetek zpět, slabý a nemocný Beneš, servilně lezoucí do zadnice Gottwaldovi, odsouhlasil několik vln znárodnění, takže to málo, co se vracelo přeživším z koncentráků bylo opět ukradeno. A ani po roce 1989 nedošlo k navrácení dědicům, většinou alibisticky omlouvaných tím, že „je přece ve veřejném zájmu jim nic nevracet„ a „oni si v emigraci vydělali dost, tak jim nemusíme nic dávat“.

světelná tyč
19. května • 7:55

Bolševická svině.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
setr
19. května • 19:20

Tvůj fotr, co....

Vlk z Vlkohradu
19. května • 21:24

Ty, odporné prase!

Shimi
18. května • 20:15

setr: Ano, toto je přesně pohled na svět, který se nám snaží vnutit neomarxisti. Sociální inženýrství v praxi. Gratuluju, prošel jsi na výbornou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
setr
18. května • 21:39

Komu tykáš, pravičáckej dacane?:-))

aod
19. května • 17:36

Drž hubu, hovado komunisticke.

jehovista
18. května • 17:35

Absolutni bezpecnost by se dala zaridit s celkem malymi naklady. Maximalni rychlost se omezi na 5 km/h a kolem auta se da par ultrazvukovych senzoru, ktere auto zabrzdi pri jakemkoliv naruseni perimetru.

runner42
18. května • 17:52

Možná vás to překvapí, ale celá řada lidí zemře i ve stojícím autě.
Rizika dopravy nejsou vždy způsobena hrozbami spojenými s rychlostí nebo nepozorností.

jcb
18. května • 17:11

Najíždím na motorce kolem 6 až 8 tisíc km ročně. I k moři. Itálie, Řecko....Pohled ze se(da)dla motorky má jinou atmosféru, než z auta. A taky jiné priority ve vnímání provozu kolem sebe. Nemohu s klidným svědomím říct, že řidiči dražších a vybavenějších vozů mně nedají méně často přednost a páchají méně dopravních přestupků. (A to, že nedávají blinkr, mi realita naučila za přestupek už snad ani nepovažovat.) Naopak mám dojem, že čím víc má auto asistentů, tím méně se řidiči věnují řízení. Díky těm asistentům sice často přežijí i to, při čem by třeba ještě před deseti za svou chybu zaplatili životem, ale je otázka, do jaké míry to je benefit pro ostatní. Ti se s nimi potom na silnici setkávájí dále. A je to jen věcí náhody, kdy sebou příště vezmou i někoho jiného. V protisměru, před sebou, z hlavní. Příležitostí mají spoustu. Nedělám si iluze, že technika udělá z uživatelů řidiče. Spíš se bojím trendu, že řidiči pomalu vymřou.

TT
18. května • 15:52

Tohle jsou super napady, zde je jednoznacne pozitivni vliv EU, fandim vsem temto vylepsenim. Ty kecy ze EU je spatna si nechte, ja jsem jednoznacne pro!

VW
19. května • 0:41

Seš provokatér, nebo vážně takovej vůl?

tazzz007
18. května • 16:31

Nějak se mi nezdá, že by ventilek do kola za 1.500,- nebo couvací kamera do nějakého malého auta byly kdovíjaké supernápady.On i ten měřák na hladinu alkoholu není geniální - je řada lidí, kteří z důvodu nemoci mají běžně třeba 0,15 promile v krvi a díky eurodobroserům nebudou moci řídit.A co feťáci?Dáme do každého auta měřák na drogy?Ten rozhodně nebude za pár korun.
Většina nehod není způbonema opilci, ale bezohlenými řidiči a idioty.Není mi jasné jak si europoslanci poradí s tou druhou skupinou, aniž by stříleli do vlastních řad.

Tom
23. května • 16:30

Halo, pane, pojďte mi sem fouknout prosím vás....

setr
18. května • 17:41

Opilci jsou bezohlední idioti v okamžiku, kdy se rozhodnou řídit. Máte tam zásadní průnik skupin.
Navíc opilec za volantem je právě vysokým rizikem smrtelné nehody. Obvykle při ní zemře někdo střízlivý, případně neřídící.

Yearling
18. května • 15:42

Další zbytečná sr..ka, která přispěje k další složitosti a tudíž i snížení spolehlivosti automobilů a to ani nemluvím o dalším zvýšení ceny.
Mezi dobro.ery v Evropském parlamentu je zjevně nedostatek techniků, kteří ví, že spolehlivost zařízení klesá spolu se zvyšováním složitosti.
Příští volby do EP volím techniky a je mi úplně fuk jestli to budou komunisti nebo fašisti.

Pavel F.
18. května • 15:21

Hned mám tip na jednu úsporu.Pokud EU dotáhne plán "ani jedna mrtvola na silnici", tak černá skříňka je naprosto zbytečná. :-D

setr
18. května • 17:37

Pro pojišťovnu dobrá...

uspokojena lepenka
18. května • 14:56

Je skutecne moc mile, ze nase zdravi a bezpeci lezi bruselskym urednikum tolik na srdci. Jen si nejsem jisty, zda to skutecne mysli uprimne a vazne. On takovy system udrzovani v jizdnim pruhu je ponekud mimo misu, kdyz stale na rade silnic v CR a SR nejsou nakreslene ani krajnice.

dpcstb
19. května • 13:05

aj regulacie v potravinarstve ti vadia? ci ty si rad kupis hnile maso a plesnive orechy?

lepokove uspokojeni
21. května • 15:25

Ona uz EU zakazala hniti masu a plesniveni orechum? :-O To je mazec! :-P

Hloupý Honza
19. května • 14:24

Pokud je mi známo, tak nelegální bylo prodávat maso ze zvířat vykrmovanými antibiotiky, nelegální bylo prodávat maso se salmonelou a stejně se prodává a prodávalo. Poroučení větru dešti už tu bylo a nefungovalo.

Ef
18. května • 14:54

No myslím, že z mého městečka tímto zmizí veškerý dopravní ruch:-)))Nikdo nenastartuje

uspokojena lepenka
18. května • 15:01

Omyl pane kolego! Vase mestecko se skokove presune do kosmickeho veku, neb kazdy ozrala vybaven zapalovacem, bude disponovati tez reaktivnim pohonem. Mrtvych mozna bude i vice, jelikoz mame hezkou narodni tradici uhoret pri startu. Nicmene, takoveto obeti nebudou vykazovany do statistik silnicni nehodovosti. B-]

nadrzeny eurohujer
18. května • 14:46

Tuto snahu vitam a na rovinu rikam, ze EU by nemela byt falesne skromna a davat si vetsi cile: Jiste, umirani si jen tak kvuli nehodam by mela EU zakazat pod pohruzkou nemalych trestu pro zemrele. Ztraty na lidskych zivotech z minula by ovsem mely byt kompenzovany, tudiz necht EU naridi, aby nehody produkovaly nove jedince lidskeho pokoleni.:-D;-)

Jig
18. května • 14:49

tím nemalým tresteb by měl být rovnou trest smrti :)

Neurotic
18. května • 14:40

Jelikož nechci poslouchat pípání a přetahovat se s volantem až mě pruhy budou navádět do příkopu tak si prostě nekoupím auto s rokem výroby po 2020. Což je ovšem docela optimistický odhad, protože poslední auto co se mi líbí a nemá žádný zásadní mínus bylo vyrobeno v roce 2013:-/

Jméno
18. května • 18:07

Tak si kup normální auto a nebudeš se přetahovat... U Toyoty se kupříkladu asistent pro jízdu v pruzích vypíná automaticky, když jedeš pod 50km/h. To je podle mě rozumné.

Bouce
19. května • 11:04

Tady bych nesouhlasil. Mě by naopak nevadilo, kdyby fungoval i pod 50. Nevidím důvod proč by neměl. Hodne lidi jede v městě a čučí do mobilu, načež přejíždí do jiného pruhu aniž to vidí, takže tady jsem pro aby to fungovalo i pod 50. Problém u Toyoty je, že jakákoli zvuková signalizace se nezesiluje souměrně s rádiem. Takže když máte radio "potichu" tak ji slyšíte dobře. S radiem nahlas je signalizace pořád stejná, takže velmi špatně slyšitelná.

Harley-Davidson
18. května • 13:53

A zase tu máme ochranitelskou ruku EU, která bdí nad zdravím obyvatelstva. A tak si vesele degenerujme, buďme tupí jak třídenní telata, vždyť nás vždy ochrání nějaký ten hlídací asistent. Ať už táhnou veškeří ti mocipáni do hajzlu, já se chci ohlídat sám a ne, že mě bude někdo non-stop špiclovat na každém kroku.

dpcstb
19. května • 13:03

takze kto ma dnes dobre vybavene auto je tupe trojdenne tela?

setr
18. května • 17:35

V tom případě si jezdi na soukromých pozemcích. My ostatní tě potkávat na silnici nechceme.

amolad
18. května • 15:46

Sam ses tele, i kdyby to zachranilo jen jeden zivot, tak je to super napad!

Peťan
19. května • 14:53

Lidí je jak sraček. Množí se to jak králíci. Už je nás přes 7,5 mld. Nějak se to redukovat musí.

redukování
20. května • 8:43

Tak začni u sebe

světelná tyč
19. května • 7:52

Tupá ovce zabečela

Hloupej Honza
18. května • 13:38

Hmmm povinná couvací kamera a hlasové ovládání základních funkcí bez ve služebním autě bez radia to je takové praktické :-D

Aladin
18. května • 13:33

To je jak špatný apríl. Nejlevnější vozy to % znatelně prodraží a lidi to nažene do bazarů. Vědí ti šlechtici, kteří to schvalují, jaké mzdy má třeba Bulharsko?

dpcstb
19. května • 13:03

bazaraky treba zakazat. kto nema na auto, tak nech ho nema. aspon bude na cestach volnejsie

Mirek von Zlín
20. května • 22:12

A tebe zavřít do blázince, protože takový ko.ot nemá co chodit po chodníku. Aspoň na něm bude volněji.

Aladin
19. května • 13:53

A proč jen bazaráky? Proč nezavést povinnost odevzdat zdarma vůz stáří 6 měsíců k recyklaci. Alespoň bude na silnicích ještě volněji. Mrazí mě, jak je levicové myšlení v kurzu. Jsi konformní člověk.

kapytalysta
29. května • 17:47

to znie vyborne. Posielam kvety.

Vševěd
18. května • 13:26

Nevím proč by měla výrazně stoupat hmotnost aut, melete nesmysly. Část těch věcí umí většina nových aut, jedná se třeba jen o sofistikovanější využití současných systémů, připadně software úpravy. Přemýšlejte.
S cenou bych také nebrečel. Nepřišlo mi, že by auta kvůli eCall a dalším věcem zdražovala. Systémy se s objemem samozřejmě zlevní, příp. výrobce ušetří jinde.

Terminator3
18. května • 18:59

Auta za několik posledních let zdražila dosti výrazně....

dpcstb
19. května • 13:02

ale to je silnejucou ekonomikou. mozu si dovolit ceny podvyhnut

Leoš
19. května • 11:08

Já bych řekl, že před 10 lety byla u některých značek větší. Naši kupovali před 10 lety Fabii kombi v té nejvyšší řadě za 390 tisíc Kč a letos kupovali taky Fabii kombi v nejvyší radě s lepší výbavou a silnějším motorem za 340 tisíc.

Johny
21. května • 2:33

Jak která. Otec si v r. 2008 koupil Dacii Logan Arctica 1,6 64kW sedan, metalíza + koule za 255 tis. Dnes po 10 letech by ho shodné auto jen s motorem 1,0 turbo 64 kW vyslo na 252 tis.

Michal
21. května • 6:46

A za kolik by byl ji po 10ti letech prodat ?

Q
19. května • 14:03

A v roce 2002 stála vrcholná Fabia Combi 2.0 Elegance 520 tisíc Kč a k tomu byl seznam příplatkové výbavy.

Hloupej Honza
18. května • 13:41

Couvací kamera stojí xxxx od Číňana a konfigurátorech xxxxxx a to jen jako příplatek k lepšímu audiu za xxxx s vééékou obrazovkou. Jak to chcete dělat u služebáků kde nechcete platit měsíčně státu za radio? Určitě zadarmo...

petr r. (petrumr)
18. května • 19:23

no nevím, nemám audinu a mám kameru bez příplatku a služebák bez rádia je jenom u policie, možná v muzeu.:-D

Aleš
21. května • 15:56

Nejmenovaný český obchodní řetězec až do minulého roku provozoval trojkové Fábie bez rádií...

Jméno
18. května • 18:03

Tak služebák bez rádia jsem neviděl snad 10 let... I ty obyčejný dacie je mají téměř v základu a s ovládáním pod volantem...

Jan Mička
18. května • 13:34 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý den,samozřejmě, software nic neváží, ale opatření pro zvýšení pasivní bezpečnosti ano. Myslíte, že automobilky budou u modelů za 200.000 korun investovat do uhlíkových vláken a podobně?

bzzz
18. května • 16:41

Bez urazky ale jedna pani povidala. Ono by k tomu stejne doslo, protoze se automobil(k)y nemaji pomalu jak odlisit a tudiz prilakat zajemce. Vypalovacky, rekordery, plazmy atp taky stavaly ranec a dnes je to spotrebak za par kacek. Software/system je spise otazkou standardizace nez dostupnosti (proprietarni blackbox reseni je samozrejme drahe). Navic priplatkove systemy jsou bez debat casto nechutne predrazene. A automobily samozrejme zdrazi, protoze poroste cena surovin, energetickych zdroju i lidske prace.

Vševěd
18. května • 15:03

Ok, díky za reakci.Nevím co myslíte "investovat do uhlíkových vláken a podobně". O článku o tomto nic nepíšete. Na co se odvoláváte?Ano, v tom výčtu jsou i opatření pro pasivní bezpečnost. Ale opět - cena těchto opatření bude nižší než by byla dnes. Všichni výrobci v EU ji budou muset respektovat.

Doporučujeme

Články odjinud