EU chce další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Vševěd  |  18. 05. 2018 13:26

Nevím proč by měla výrazně stoupat hmotnost aut, melete nesmysly. Část těch věcí umí většina nových aut, jedná se třeba jen o sofistikovanější využití současných systémů, připadně software úpravy. Přemýšlejte.
S cenou bych také nebrečel. Nepřišlo mi, že by auta kvůli eCall a dalším věcem zdražovala. Systémy se s objemem samozřejmě zlevní, příp. výrobce ušetří jinde.

Odpovědět  |   | 

Dobrý den,

samozřejmě, software nic neváží, ale opatření pro zvýšení pasivní bezpečnosti ano. Myslíte, že automobilky budou u modelů za 200.000 korun investovat do uhlíkových vláken a podobně?

Odpovědět  |   | 
Vševěd  |  18. 05. 2018 15:03

Ok, díky za reakci.

Nevím co myslíte "investovat do uhlíkových vláken a podobně". O článku o tomto nic nepíšete. Na co se odvoláváte?

Ano, v tom výčtu jsou i opatření pro pasivní bezpečnost. Ale opět - cena těchto opatření bude nižší než by byla dnes. Všichni výrobci v EU ji budou muset respektovat.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  18. 05. 2018 16:41

Bez urazky ale jedna pani povidala. Ono by k tomu stejne doslo, protoze se automobil(k)y nemaji pomalu jak odlisit a tudiz prilakat zajemce. Vypalovacky, rekordery, plazmy atp taky stavaly ranec a dnes je to spotrebak za par kacek. Software/system je spise otazkou standardizace nez dostupnosti (proprietarni blackbox reseni je samozrejme drahe). Navic priplatkove systemy jsou bez debat casto nechutne predrazene. A automobily samozrejme zdrazi, protoze poroste cena surovin, energetickych zdroju i lidske prace.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  18. 05. 2018 13:41

Couvací kamera stojí xxxx od Číňana a konfigurátorech xxxxxx a to jen jako příplatek k lepšímu audiu za xxxx s vééékou obrazovkou. Jak to chcete dělat u služebáků kde nechcete platit měsíčně státu za radio? Určitě zadarmo...

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  18. 05. 2018 18:03

Tak služebák bez rádia jsem neviděl snad 10 let... I ty obyčejný dacie je mají téměř v základu a s ovládáním pod volantem...

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  18. 05. 2018 19:23

no nevím, nemám audinu a mám kameru bez příplatku a služebák bez rádia je jenom u policie, možná v muzeu.

Odpovědět  |   | 
Aleš  |  21. 05. 2018 15:56

Nejmenovaný český obchodní řetězec až do minulého roku provozoval trojkové Fábie bez rádií...

Odpovědět  |   | 
Terminator3  |  18. 05. 2018 18:59

Auta za několik posledních let zdražila dosti výrazně....

Odpovědět  |   | 
Leoš  |  19. 05. 2018 11:08

Já bych řekl, že před 10 lety byla u některých značek větší. Naši kupovali před 10 lety Fabii kombi v té nejvyšší řadě za 390 tisíc Kč a letos kupovali taky Fabii kombi v nejvyší radě s lepší výbavou a silnějším motorem za 340 tisíc.

Odpovědět  |   | 
Q  |  19. 05. 2018 14:03

A v roce 2002 stála vrcholná Fabia Combi 2.0 Elegance 520 tisíc Kč a k tomu byl seznam příplatkové výbavy.

Odpovědět  |   | 
Johny  |  21. 05. 2018 02:33

Jak která. Otec si v r. 2008 koupil Dacii Logan Arctica 1,6 64kW sedan, metalíza + koule za 255 tis. Dnes po 10 letech by ho shodné auto jen s motorem 1,0 turbo 64 kW vyslo na 252 tis.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  21. 05. 2018 06:46

A za kolik by byl ji po 10ti letech prodat ?

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  19. 05. 2018 13:02

ale to je silnejucou ekonomikou. mozu si dovolit ceny podvyhnut

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  18. 05. 2018 13:33

To je jak špatný apríl. Nejlevnější vozy to % znatelně prodraží a lidi to nažene do bazarů. Vědí ti šlechtici, kteří to schvalují, jaké mzdy má třeba Bulharsko?

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  19. 05. 2018 13:03

bazaraky treba zakazat. kto nema na auto, tak nech ho nema. aspon bude na cestach volnejsie

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  19. 05. 2018 13:53

A proč jen bazaráky? Proč nezavést povinnost odevzdat zdarma vůz stáří 6 měsíců k recyklaci. Alespoň bude na silnicích ještě volněji. Mrazí mě, jak je levicové myšlení v kurzu. Jsi konformní člověk.

Odpovědět  |   | 
kapytalysta  |  29. 05. 2018 17:47

to znie vyborne. Posielam kvety.

Odpovědět  |   | 
Mirek von Zlín  |  20. 05. 2018 22:12

A tebe zavřít do blázince, protože takový ko.ot nemá co chodit po chodníku. Aspoň na něm bude volněji.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  18. 05. 2018 13:38

Hmmm povinná couvací kamera a hlasové ovládání základních funkcí bez ve služebním autě bez radia to je takové praktické

Odpovědět  |   | 
Harley-Davidson  |  18. 05. 2018 13:53

A zase tu máme ochranitelskou ruku EU, která bdí nad zdravím obyvatelstva. A tak si vesele degenerujme, buďme tupí jak třídenní telata, vždyť nás vždy ochrání nějaký ten hlídací asistent. Ať už táhnou veškeří ti mocipáni do hajzlu, já se chci ohlídat sám a ne, že mě bude někdo non-stop špiclovat na každém kroku.

Odpovědět  |   | 
amolad  |  18. 05. 2018 15:46

Sam ses tele, i kdyby to zachranilo jen jeden zivot, tak je to super napad!

Odpovědět  |   | 
světelná tyč  |  19. 05. 2018 07:52

Tupá ovce zabečela

Odpovědět  |   | 
Peťan  |  19. 05. 2018 14:53

Lidí je jak sraček. Množí se to jak králíci. Už je nás přes 7,5 mld. Nějak se to redukovat musí.

Odpovědět  |   | 
redukování  |  20. 05. 2018 08:43

Tak začni u sebe

Odpovědět  |   | 
setr  |  18. 05. 2018 17:35

V tom případě si jezdi na soukromých pozemcích. My ostatní tě potkávat na silnici nechceme.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  19. 05. 2018 13:03

takze kto ma dnes dobre vybavene auto je tupe trojdenne tela?

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  18. 05. 2018 14:40

Jelikož nechci poslouchat pípání a přetahovat se s volantem až mě pruhy budou navádět do příkopu tak si prostě nekoupím auto s rokem výroby po 2020. Což je ovšem docela optimistický odhad, protože poslední auto co se mi líbí a nemá žádný zásadní mínus bylo vyrobeno v roce 2013

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  18. 05. 2018 18:07

Tak si kup normální auto a nebudeš se přetahovat... U Toyoty se kupříkladu asistent pro jízdu v pruzích vypíná automaticky, když jedeš pod 50km/h. To je podle mě rozumné.

Odpovědět  |   | 
Bouce  |  19. 05. 2018 11:04

Tady bych nesouhlasil. Mě by naopak nevadilo, kdyby fungoval i pod 50. Nevidím důvod proč by neměl. Hodne lidi jede v městě a čučí do mobilu, načež přejíždí do jiného pruhu aniž to vidí, takže tady jsem pro aby to fungovalo i pod 50. Problém u Toyoty je, že jakákoli zvuková signalizace se nezesiluje souměrně s rádiem. Takže když máte radio "potichu" tak ji slyšíte dobře. S radiem nahlas je signalizace pořád stejná, takže velmi špatně slyšitelná.

Odpovědět  |   | 
nadrzeny eurohujer  |  18. 05. 2018 14:46

Tuto snahu vitam a na rovinu rikam, ze EU by nemela byt falesne skromna a davat si vetsi cile: Jiste, umirani si jen tak kvuli nehodam by mela EU zakazat pod pohruzkou nemalych trestu pro zemrele. Ztraty na lidskych zivotech z minula by ovsem mely byt kompenzovany, tudiz necht EU naridi, aby nehody produkovaly nove jedince lidskeho pokoleni.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  18. 05. 2018 14:49

tím nemalým tresteb by měl být rovnou trest smrti :)

Odpovědět  |   | 
Ef  |  18. 05. 2018 14:54

No myslím, že z mého městečka tímto zmizí veškerý dopravní ruch)Nikdo nenastartuje

Odpovědět  |   | 
uspokojena lepenka  |  18. 05. 2018 15:01

Omyl pane kolego! Vase mestecko se skokove presune do kosmickeho veku, neb kazdy ozrala vybaven zapalovacem, bude disponovati tez reaktivnim pohonem. Mrtvych mozna bude i vice, jelikoz mame hezkou narodni tradici uhoret pri startu. Nicmene, takoveto obeti nebudou vykazovany do statistik silnicni nehodovosti.

Odpovědět  |   | 
uspokojena lepenka  |  18. 05. 2018 14:56

Je skutecne moc mile, ze nase zdravi a bezpeci lezi bruselskym urednikum tolik na srdci.

Jen si nejsem jisty, zda to skutecne mysli uprimne a vazne. On takovy system udrzovani v jizdnim pruhu je ponekud mimo misu, kdyz stale na rade silnic v CR a SR nejsou nakreslene ani krajnice.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  19. 05. 2018 13:05

aj regulacie v potravinarstve ti vadia? ci ty si rad kupis hnile maso a plesnive orechy?

Odpovědět  |   | 
Hloupý Honza  |  19. 05. 2018 14:24

Pokud je mi známo, tak nelegální bylo prodávat maso ze zvířat vykrmovanými antibiotiky, nelegální bylo prodávat maso se salmonelou a stejně se prodává a prodávalo. Poroučení větru dešti už tu bylo a nefungovalo.

Odpovědět  |   | 
lepokove uspokojeni  |  21. 05. 2018 15:25

Ona uz EU zakazala hniti masu a plesniveni orechum? To je mazec!

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 05. 2018 15:21

Hned mám tip na jednu úsporu.

Pokud EU dotáhne plán "ani jedna mrtvola na silnici", tak černá skříňka je naprosto zbytečná.

Odpovědět  |   | 
setr  |  18. 05. 2018 17:37

Pro pojišťovnu dobrá...

Odpovědět  |   | 
Yearling  |  18. 05. 2018 15:42

Další zbytečná sr..ka, která přispěje k další složitosti a tudíž i snížení spolehlivosti automobilů a to ani nemluvím o dalším zvýšení ceny.
Mezi dobro.ery v Evropském parlamentu je zjevně nedostatek techniků, kteří ví, že spolehlivost zařízení klesá spolu se zvyšováním složitosti.
Příští volby do EP volím techniky a je mi úplně fuk jestli to budou komunisti nebo fašisti.

Odpovědět  |   | 
TT  |  18. 05. 2018 15:52

Tohle jsou super napady, zde je jednoznacne pozitivni vliv EU, fandim vsem temto vylepsenim. Ty kecy ze EU je spatna si nechte, ja jsem jednoznacne pro!

Odpovědět  |   | 
tazzz007  |  18. 05. 2018 16:31

Nějak se mi nezdá, že by ventilek do kola za 1.500,- nebo couvací kamera do nějakého malého auta byly kdovíjaké supernápady.On i ten měřák na hladinu alkoholu není geniální - je řada lidí, kteří z důvodu nemoci mají běžně třeba 0,15 promile v krvi a díky eurodobroserům nebudou moci řídit.A co feťáci?Dáme do každého auta měřák na drogy?Ten rozhodně nebude za pár korun.
Většina nehod není způbonema opilci, ale bezohlenými řidiči a idioty.Není mi jasné jak si europoslanci poradí s tou druhou skupinou, aniž by stříleli do vlastních řad.

Odpovědět  |   | 
setr  |  18. 05. 2018 17:41

Opilci jsou bezohlední idioti v okamžiku, kdy se rozhodnou řídit. Máte tam zásadní průnik skupin.
Navíc opilec za volantem je právě vysokým rizikem smrtelné nehody. Obvykle při ní zemře někdo střízlivý, případně neřídící.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  23. 05. 2018 16:30

Halo, pane, pojďte mi sem fouknout prosím vás....

Odpovědět  |   | 
VW  |  19. 05. 2018 00:41

Seš provokatér, nebo vážně takovej vůl?

Odpovědět  |   | 
jcb  |  18. 05. 2018 17:11

Najíždím na motorce kolem 6 až 8 tisíc km ročně. I k moři. Itálie, Řecko....Pohled ze se(da)dla motorky má jinou atmosféru, než z auta. A taky jiné priority ve vnímání provozu kolem sebe. Nemohu s klidným svědomím říct, že řidiči dražších a vybavenějších vozů mně nedají méně často přednost a páchají méně dopravních přestupků. (A to, že nedávají blinkr, mi realita naučila za přestupek už snad ani nepovažovat.) Naopak mám dojem, že čím víc má auto asistentů, tím méně se řidiči věnují řízení. Díky těm asistentům sice často přežijí i to, při čem by třeba ještě před deseti za svou chybu zaplatili životem, ale je otázka, do jaké míry to je benefit pro ostatní. Ti se s nimi potom na silnici setkávájí dále. A je to jen věcí náhody, kdy sebou příště vezmou i někoho jiného. V protisměru, před sebou, z hlavní. Příležitostí mají spoustu. Nedělám si iluze, že technika udělá z uživatelů řidiče. Spíš se bojím trendu, že řidiči pomalu vymřou.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  18. 05. 2018 17:30

Pokud je opravdu plán EU snížit počet obětí na nulu, musím bohužel hlasovat pro vystoupení ČR z EU.

Jako profesionál v oblasti řízení rizik vím, že vysoká redukce rizika je možná s relativně malým úsilím, ale každé další snížení je dražší a složitější. Absolutní eliminace rizika pak znamená absolutní náklady a složitost.

Pokud tedy EU tvrdí, že hodlá riziko eliminovat, tak buď nerozumí o čem vlastně mluví, nebo hodlá riziko eliminovat tím, že eliminuje individuální osobní dopravu jako takovou.

Tudíž je buď nekompetentní, nebo totalitní.

Odpovědět  |   | 
jehovista  |  18. 05. 2018 17:35

Absolutni bezpecnost by se dala zaridit s celkem malymi naklady. Maximalni rychlost se omezi na 5 km/h a kolem auta se da par ultrazvukovych senzoru, ktere auto zabrzdi pri jakemkoliv naruseni perimetru.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  18. 05. 2018 17:52

Možná vás to překvapí, ale celá řada lidí zemře i ve stojícím autě.
Rizika dopravy nejsou vždy způsobena hrozbami spojenými s rychlostí nebo nepozorností.

Odpovědět  |   | 
setr  |  18. 05. 2018 17:43

Omezit IAD je naprosto v pořádku. Správná cesta.Nikdo je nezruší, ale je třeba ji co nejvíce automatizovat.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  18. 05. 2018 17:48

Důvod?

Odpovědět  |   | 
setr  |  18. 05. 2018 19:37

Individuální autodoprava už dávno překročila míru únosnosti. Prostě není možné, aby každý jezdil autem a kdykoli má chuť. Škody na životním prostředí jsou nedozírné, krajina se devastuje, přírodní zdroje, obyvatelstvo platí daň na zdraví, životech a osudech. Automobilismus má následky permanentní války. Měla by se rozvíjet veřejná doprava a osobní auto by mělo ztratit status postavení majitele. A to se mi auta líbí a jezdím denně.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  18. 05. 2018 20:15

setr: Ano, toto je přesně pohled na svět, který se nám snaží vnutit neomarxisti. Sociální inženýrství v praxi. Gratuluju, prošel jsi na výbornou.

Odpovědět  |   | 
setr  |  18. 05. 2018 21:39

Komu tykáš, pravičáckej dacane?

Odpovědět  |   | 
aod  |  19. 05. 2018 17:36

Drž hubu, hovado komunisticke.

Odpovědět  |   | 
světelná tyč  |  19. 05. 2018 07:55

Bolševická svině.

Odpovědět  |   | 
setr  |  19. 05. 2018 19:20

Tvůj fotr, co....

Odpovědět  |   | 
Vlk z Vlkohradu  |  19. 05. 2018 21:24

Ty, odporné prase!

Odpovědět  |   | 
Hloupý Honza  |  19. 05. 2018 14:34

Chyba - individuální doprava překročila míru únosnosti na silnicích projektovaných pro prvorepublikový provoz. Řešení je přizpůsobit silnice současné míře provozu, vyprojektovat obchvaty, aby centry měst nemuseli projíždět lidé, kteří do něj nesměřují; omezit nesmyslné zužování silnic na úkor cyklopruhů (a ujasnit si, zda opravdu cyklisté smějí ohrožovat chodce na chodníku a v pěších zónách nebo patří na silnici); místo regulace parkovacích míst a barevných zón dostavět parkovací domy a podzemní garáže. Věřím tomu, že i ekologové a různí aktivisté uvítali v centru měst dvoupatrové podzemní parkoviště nad, kterým by byl park a kavárny.

Porovnejte si silnice v Atlantě a Brně - oboje to jsou podobně velké aglomerace.

Odpovědět  |   | 
setr  |  19. 05. 2018 19:24

S tím souhlasím, silniční síť v USA je sakra o něčem jiném. Jenže tady NENÍ Amerika. Nemáme na to prachy, místo, ani politickou vůli. Evropa Amerikou nikdy nebude. Stejně jako ČR nikdy nebude Německem.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  19. 05. 2018 19:59

setr: Že tady není Amerika a že Evropa Amerikou nikdy nebude? No však to je jedině dobře! O obří nesplatitelné dluhy, morální degeneraci + pocit, že můžu řídit celou planetu a zvrácený konzum fakt nestojím. Ta země je naprosto ztracená. A o Německu to platí v bledě modrém. Dnešní prohlášení státního tajemníka ministerstva vnitra o tom, že Benešovy dekrety nepatří do dnešní Evropy, tu jejich zvrácenost jenom dokresluje. Ku*vy germánský, tfuj. Ale ono se jim to všechno vrátí. Muslimové už na tom tvrdě pracují.

Odpovědět  |   | 
Hloupý Honza  |  20. 05. 2018 00:40

Benešovy dekrety je, bylo a bude zku*vené zlo!

Projdi se po většině dnešních podniků nebo významných budov. Ty většinou za první republiky patřily bohatým židům nebo osobám s názory neslučitelnými s nacismem. Došlo k arizaci majetku a fyzické likvidaci těch co neutekli. Po válce došel prakticky nikdo z dědiců nedostal majetek zpět, slabý a nemocný Beneš, servilně lezoucí do zadnice Gottwaldovi, odsouhlasil několik vln znárodnění, takže to málo, co se vracelo přeživším z koncentráků bylo opět ukradeno. A ani po roce 1989 nedošlo k navrácení dědicům, většinou alibisticky omlouvaných tím, že „je přece ve veřejném zájmu jim nic nevracet„ a „oni si v emigraci vydělali dost, tak jim nemusíme nic dávat“.

Odpovědět  |   | 
setr  |  20. 05. 2018 16:32

Jistě. Takže mi dáváš za pravdu. Dopravní infrastruktura jako je v USA, u nás nebude, protože je to cesta všeobecně nepřijatelná. Nemáme k dispozici obrovské plochy k expanzi, každý kousek pozemku někomu patří a ten někdo nehodlá ve veřejném zájmu ustoupit ani o milimetr.
Takže máme příliš mnoho aut na málo - ještě špatných silnic. Musí se regululovat, aby všichni dojeli.

Odpovědět  |   | 
Hloupý Honza  |  20. 05. 2018 00:28

Tím bych si úplně nebyl jistý. Záleží na budoucí vládnoucí elitě a vůli nepoklonkovat se a jít vlastní cestou.

Československo mělo před druhou světovou válkou vyšší životní úroveň než Rakousko nebo Itálie. Ekonomicky jsme na tom lépe nebyli, spíše o něco hůře. S Německem jsme mohli rovnat leda tak při porovnání našich vyspělých míst se zaostalými v Německu - Zlínsko překonalo Bavorsko apod. Pak ale stačilo budovat pár let nacionální a později internacionální socialismus, rozdávat majetek občanů a nerostné bohatství „spojencům/okupantům“ (dle tehdejších vlád byli Třetí říše a Sovětský svaz spojenci, z dnešního pohledu byli obě země okupanti), několikrát devalvovat měnu, vyhnat nebo povraždit elity... a z 50 let nefunkčních experimentů jsme se nevzpamatovali ani téměř po třiceti letech.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  19. 05. 2018 19:56

Nás na venkově opravdu tyhle problémy se zónama, nebo šlapálistama fakt nenepálej. Ale až Vám zdražime zeleninu, mlíko , maso, protože nějakej exot Zbrusele myslí, že musij u služebního auta kameru a hlasové ovládání, budou rádi fakt všici. Zadarmo to nebude.

Odpovědět  |   | 
Hloupý Honza  |  20. 05. 2018 00:32

Aby ses pak nedivil, až ti na vesnici začnou zklidňovat dopravu o víkendu.

Brusel je v tom často nevinně - jeden skoroprezident měl bonmot: „Když se kecaj blbosti, tak spím“. A ono to fakt tak opravdu v Bruselu často je - místo podávání vlastních návrhů, hlasování proti návrhům, lobbování a blokování většina europoslanců shrábne plat a se staženým ocasem dojde domů: „oni v tom Bruselu zase něco odhlasovali“. Tím EU samozřejmě neobhajuji, je to nepopiratelné zlo, ale větší zlo je nečinnost volených zástupců.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  21. 05. 2018 17:15

Atlanta s aglomerací (tedy včetně Alpharetty, Woodstocku a pod. ) je stejně velká jako Brno (včetně Ořešína, Rajhradu a Veverské Bítišky)?

Odpovědět  |   | 
martin  |  21. 05. 2018 10:51

Kvoli moulom ako ty tu komunisti pred pred desiatkami rokov revzali moc. Obmedzovanie nechaj na pokoji, za seba mas vybavene a do ostatnych sa nestaraj.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  19. 05. 2018 07:26

o absolutnej eliminacii rizik naozaj nikto nehovori...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  19. 05. 2018 17:09

"Violeta Bulc, eurokomisařka pro dopravu, představila plán nazvaný Vision Zero. „Vše, co v Evropské komisi děláme, bude zaměřeno na tři nuly,“ uvedla na probíhajícím summitu Bulc. Přitom zmínila, že oněmi třemi nulami je míněno snížení počtu smrtelných zranění, emisí spojených s dopravou a byrokratických obstrukcí na nulu."

Odpovědět  |   | 
Lukas  |  21. 05. 2018 21:14

Ty tomu nerozumis. Deset let od zacatku provozu autonomnich vozidel (tzn. pet let po zakazu provozu ne-autonomnich vozidel) nebudou na silnicich zadne dopravni nehody.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  18. 05. 2018 17:49

Zaujala mne věta: "Vedle výše zmíněných prvků budou muset být vozy vybaveny pokročilým systémem nouzového brzdění, měřením alkoholu v dechu, detekcí únavy, systémy prevence proti rozptylování pozornosti..."
Hlavně to rozptylování pozornosti - to by mohlo bý i nadýmání, kýchání, kašlání, erekce (případně už i symbolický rytmus dechu...),.... a třeba i "mnohomluvná" či "nadávající" (vyčítající) manželka, plačící dítě (zejména v případě, že bude za volantem matka dítěte a nikdo jiný v autě) atd. Co ještě vymyslí "evropští" úředníci a s čím nás překvapí, to jsem moc zvědav.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  18. 05. 2018 18:18

Překvapí nás, že vůz půjde přes zabudovanou sim vypnout/zabrzdit na dálku či mu skrz gps zakázat jízdu ve vyhrazených prostorách. Z důvodu bezpečnosti. Ona totiž některá auta jsou zlá a občas najedou do lidí.

Odpovědět  |   | 
Asdfghjkl  |  18. 05. 2018 22:05

a za chvili bude mit kazde auto skener lidskeho tela, kdy ten vyplivne, ze ses dost najezenej at se des vysrat a vychcat ze odlehcis autu o pul kila a bude mensi spotreba. Na tuto hnusnou manipulaci by EU je bouzel jediny lek : nekupovat auta s takovyma sratchkama... a nebo vystoupit z EU. EU ma sjednocovat, ale urcite nema tu moc mluvit za vsechny jeji obcany ohledne mnoha veci.

Odpovědět  |   | 
Ggolan  |  20. 05. 2018 15:05

Má řeč

Odpovědět  |   | 
Petr  |  18. 05. 2018 22:35

Ještě by měli přidat něco pro chodce, nekoukali na mobil a všude okolo, když jdou skupinka tak ať nemluví a další věci.

Odpovědět  |   | 
 |  18. 05. 2018 23:51

Nechci nechci tyto ani jine pomocniky v aute strcte si je do zadele chytraci v EU

Odpovědět  |   | 
Pete1  |  19. 05. 2018 18:12

Si kúp Škodu 120 génius...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  19. 05. 2018 07:23

Aj redaktor ma pravo na nazor, ale ocakaval by som, ze nazor to bude informovany a jeho vyjadrenie nebude prejavom ventilovania frustracii v podobe ideologicky zafarbenych korelacnych, avsak nie kauzalnych konstruktov.

Davam palce hore kazdemu gadgetu, kazdemu riadku legislativy a kazdemu policajtovi, ktory ma ochrani
- pred ozratym dementom za volantom
- pred debilom, co jazdi “rychlo ale bezpecne”
- kretenom bez zapnuteho pasu
- debilovi s telefonom v ruke
- 95% navstevnikov tohto fora

Odpovědět  |   | 
světelná tyč  |  19. 05. 2018 07:56

Tupá ovce zabečela.

Odpovědět  |   | 
kapytalysta  |  29. 05. 2018 17:50

smola, uz nebudes moct jazdit ozraly.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  19. 05. 2018 11:35

Všechno je o míře. Já vítám rozumné nápady. Bezpečnostní pásy, airbag, mlhovka, třetí brzdové světlo. V novém návrhu souhlasím s bočními výstuhami. Ale buzerovat chudáky a malé živnostníky, kteří se klepou na vůz za 200tis tím, že si musí připlatit za parkovací senzory, kameru, obrazovku (nevím, proč nestačí senzory s akustickým signálem) a i jiné zbytečnosti, to je za hranou. Hlavně je to principiálně špatně. Tobě by se mohl líbit komunismus. Tam se taky stát staral, aby měl člověk VŠE co potřeboval. Zreguloval ti cenu potravin, aby jsi na ně měl. Zajistil ti práci, aby jsi nebyl bez peněz. Dostal jsi poukaz na byt, aby jsi nebyl bezdomovec. Dokonce jsi dostal v rámci roh i poukaz na rekreaci, aby jsi si odpočinul. Ve zlém kapitalismu jsi bohužel sám svého štěstí strůjce. Ale blýská se ti a tobě podobným na lepší časy. V Bruselu budete vyslyšeni ve více ohledech.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  21. 05. 2018 17:32

Zrovna ti chudáci živnostníci (kteří často parkují přes chodník nebo couvají do pěších zón, parkovišť a přechodů) mají na svědomí mnoho zranění chodců z důvodu nezabezpečného couvání.
Parkovací senzory v hodnotě půlky nádrže, nebo kameru s obrazovkou v hodnotě dvou nádrží benzínu jsem dával do svých ojetin koupených za 100 tisíc a byla to investice, která mne bolela méně než třeba nová sada pneumatik.

Odpovědět  |   | 
Peťan  |  19. 05. 2018 15:10

Jak vás ohrožuje "kretén bez zapnutého bezp. pásu", že před ním potřebujete chránit?

Odpovědět  |   | 
světelná tyč  |  19. 05. 2018 07:39

Hnus fialovej. Za chvíli už bude v podstatě jedno, zda je člověk v base nebo na “svobodě”. Demolition Man byla přepověď hrozné budoucnosti. Buďte dobrý.

Odpovědět  |   | 
Bouce  |  19. 05. 2018 11:07

a ještě k tomu se přidá "Equilibrium"

Odpovědět  |   | 
Benzín  |  19. 05. 2018 18:17

Jo a nakonec nám Brusel, pro úsporu toaleťáku, nařídí používat i ty tři mušličky. Ale měli by vydat metodický pokyn jak je pužívat, z toho filmu to nebylo jasné.

Odpovědět  |   | 
redmond  |  19. 05. 2018 12:54

Ja tieto zmeny vitam, hlavne cierna skrinka a zaznam. Uz roky sa sudim s jednou picou, co si nechce priznat vinu a celne mi zramovala auto v mojom jazdnom pruhu. Netusim co robila za volantom, ale bola pri plnom vedomii. Dalsia vec co by sa minimalne na SK malo zmenit je sudnictvo.

Odpovědět  |   | 
Falcon  |  19. 05. 2018 18:58

Jo, a příště bude poroučet EU větru a dešti a Mekelová řekne, že to zvládne.
Tohle poručníkování už má dnes za následek, že jsou lidi opravdu jako tupé ovce a sami nepřemýšlí. Tohle už jsem zažil za bolševika a za lidi myslela KSČ. Dnes je to pro změnu komoušská EU. A jak by měl za lidi vše řešit automat, tak už nebudou myslet vůbec. Stačí se podívat na úroveň myšlení dětí ve škole. Ty dnes už bez mobilu a nebo nějakého toho padu a internetu nedají ani ránu a bez nich se už pomalu neobejdou. Pokud lidi nemyslí, degenerují. Pokud mají být lidé svéprávné bytosti a ne jen ovce co se jim bude rozkazovat co mohou a co ne, tak by lidé měli mít možnost volby. Chceš manuálně řízené vozidlo s menším počtem bezpečnostních omezení, tak zaplatíš třeba vyšší pojištění, auto bude dražší atd. Ale lidé by se měli mít o možnost rozhodovat o sobě sami. A ne že jim bude někdo stále více organizovat život. Ne nadarmo se říká, že cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysli.

Odpovědět  |   | 
setr  |  20. 05. 2018 16:54

Hezky propracovaná argumentace, až na ty zkraty. S tou automatizací je to tak, že se uživatelé stejně dělí na důvěřující konzumenty a poučené obcházeče. Čím vyšší stupeň automatizace máte, tím zasvěcenější a chytřejší musíte být, aby systém udělal to, co chcete vy a ne to, k čemu směřuje on.
Takže ty děti s tabletama a mobilama vůbec nejsou tupé, právě naopak. Naprostá většina ví o nastavování a obcházení systémů víc, než Falcon. Zase neumějí uříznout klacek na buřta...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  20. 05. 2018 08:45

Teď když se někomu něco stane a máte v krvi alkohol, tak i tak ho můžete odvézt. Opilý kolega byl s kamarádem a jeho synem, když si rozbil hlavu o schody a záchranka odmítala přijet!! Opravdu odmítla, tak musel řídit opilý. Mít tohle "super" auto, tak jak byjej odvezl? Měli by udělat nouzový režim, který by nebyl zneužíván tím, že by byl monitorován, jestli je používán často, popř. jestli jede opravdu do nemocnice (už tak mají sledování pro SOS tlačítko).
Navíc jak to bude, když povezete opilce a auto táhne jak lihovar? To také nenastartujete?

Odpovědět  |   | 
Ggolan  |  20. 05. 2018 15:00

Já navrhuji kontrolovat i moc a krev to foukání na rozjezd se dá ojebavat

Odpovědět  |   | 
Ggolan  |  20. 05. 2018 15:08

Jjj a na vaše názory jsou zvědaví policajti na Slovensku my tady rozhodně ne cobolaci

Odpovědět  |   | 
Dušan  |  20. 05. 2018 19:34

K čemu? Lidí jak sraček.

Odpovědět  |   | 
Tony  |  21. 05. 2018 02:24

Koho zajímá bezpečnost provozu... už dávno jde jen o prachy.. kokoti něco vymyslí a všichni to budou muset kupovat.. tak je to se vším

Odpovědět  |   | 
Madla Fakla  |  21. 05. 2018 10:02

Aneb kterak EU chce nahradit progresivní lidský egoismus a degeneraci hipsterských mysliveckých heterobuze právní úpravou. Přitom si stačí uvědomit, že na silnici jsme si všichni v podstatě rovni a vzájemný respekt a sledování provozu rozhodně k bezpečnosti přispěje víc, než nějaký nový zákon. Za chvíli opravdu bude lepší, kdyby všechna auta jezdila autonomně než tohle. A hitlerjugend městský myslivci a pseudonáckové či lopaty v náklaďácích věčně s mobilem na uchu by měli klid a mohli si třeba přes instagram navzájem pochvalovat ty svoje úlisný fotbalistický kérky atd. a nemuseli by se věnovat řízení...

Odpovědět  |   | 
Net  |  22. 05. 2018 09:24

To by mě zajímalo, jak se bude (ne)řešit sterilita náhubku na takové foukání. A kdo bude kontrolovat, zda skutečně fouká řidič a ne třeba pumpička nebo pasažér.

Odpovědět  |   | 
bob  |  23. 05. 2018 10:08

Tenhle systém jsem viděl včera ve Simpsonových - Marge, pojď mi nastartovat auto, jedu k Vočkovi...

Odpovědět  |   | 
Asdfghjkl  |  29. 05. 2018 08:36

a do roku 2050 bude cilem EU dokonala rasa, jen cisti lide, zadne hrisne a kacirske myslenky. Nevyhovujici jedinci budou filtrovani jiz v mladi a poslani na prevychovu do institutu. Nekdy to ta EU uz jako bere hodne zvostra, uz to nevypada jako vule vsech statu ale jako diktatura jen tech nejvetsich a uz jen cekam, az se cela zacne trhat a páček cele EU.

Odpovědět  |   | 
romo123  |  02. 06. 2018 11:36

EU zaujimaju neskutocne kraviny. Znizenie nehodovosti riesia, ale politicke dohody nie, v zbytocnych konfliktoch ako napriklad na Ukrajine ci na Blizkom vychode zahynu tisice ludi.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 32 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A