EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí v platnost od roku 2021. Dlouhodobým cílem je snížit počet smrtelných nehod na nulu.
EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Nové automobily dnes mají ve standardní výbavě řadu prvků, které byly kdysi za příplatek, nebo jsme si je nedovedli ani představit. Řeč je například o stabilizačním systému, kontrole nahuštění pneumatik, nafukovacích vacích nebo systému eCall, jenž je u nových aut povinný od dubna letošního roku.

Systém eCall bude od dubna povinný. Přinášíme vše, co musíte vědět

Systém eCall bude od dubna povinný. Přinášíme vše, co musíte vědět

Cílem těchto systémů je snižovat počet smrtelných nehod, což se podle statistik daří. Jenom za posledních sedm let došlo k poklesu zhruba o pětinu, to ale Evropské unii nestačí (a samozřejmě to chápeme!) a nastavuje další laťky. Do roku 2030 má počet smrtelných nehod klesnout o polovinu, a o dvacet let později by při autonehodě neměl v EU zemřít žádný člověk.

Ford našel způsob, jak vyřešit problém s nalezením parkovacího místa

Ford našel způsob, jak vyřešit problém s nalezením parkovacího místa

Tvor jako takový dělá chyby a nelze pouze nařídit „neumírejte!“, proto v Bruselu vymysleli jiný plán. Od roku 2021 dojde k rozšíření standardní výbavy nových aut o dvanáct systémů, z nichž některé známe už v současnosti. Řeč je například o couvací kameře či systému udržování v jízdním pruhu, jedná se nicméně o prvky, které jsou často dostupné pouze za příplatek.

Za jak dlouho vyprchá jedno pivo? Za volant můžete klidně až za 4,5 hodiny!

Za jak dlouho vyprchá jedno pivo? Za volant můžete klidně až za 4,5 hodiny!

Vedle výše zmíněných prvků budou muset být vozy vybaveny pokročilým systémem nouzového brzdění, měřením alkoholu v dechu, detekcí únavy, systémy prevence proti rozptylování pozornosti (hlasové ovládání základních funkcí), černou skříňkou pro pořízení záznamu o nehodě, signalizací nouzového brzdění, zlepšením ochrany cestujících, rozšířenými zónami ochrany chodců (kapota, bezpečnostní čelní sklo), inteligentním asistentem rychlosti a systémem ochrany při bočním nárazu.

6 největších prohřešků českých řidičů. Tyto prasárny nás stojí nervy

6 největších prohřešků českých řidičů. Tyto prasárny nás stojí nervy

Jak vidíte, jedná se o prvky aktivní i pasivní bezpečnosti. Ty však samozřejmě něco váží, kvůli čemuž budou nové automobily pravděpodobně těžší než ty současné, a navzdory statusu standardní výbavy to ještě neznamená, že se nepromítnout do ceníků. Spíše počítejme s tím, že nové automobily od roku 2021 zdraží, a nebude to jenom kvůli mnohými zástupci značek stále omílané inflaci.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků