Povídat si můžete už i se Škodovkou. Asistentka z Boleslavi se jmenuje Laura

Navigování, přehrávání muziky nebo i posílání SMS. To vše teď můžete dělat v nejnovějších modelech Škoda bez jediného pohybu ruky.

Digitální asistenti jsou ve světě aut zajímavou inovativní vlnou. Povídat si můžete například s vozy Mercedes-Benz nebo BMW, nyní už to ale jde i se i se Škodovkou. Poslouchat na slovo vás teď budou modely Scala a Kamiq prostřednictvím virtuální asistentky Laury.

Nové BMW řady 3 Touring oficiálně: Větší kufr, až 374 koní a osobní asistent

Nové BMW řady 3 Touring oficiálně: Větší kufr, až 374 koní a osobní asistent

Hlavním důvodem přítomnosti těchto asistentů je samozřejmě bezpečnost. Některé funkce auta můžete ovládat s rukama na volantu a očima upřenýma na vozovku. Stačí říct: „Okay, Lauro“ a vyslovit příkaz. Nenechte se vystrašit přiloženým videem v angličtině - Laura umí i česky.

Problém navíc nemá ani s dialekty. Takže si to budeme moct i „šinout“, či „valit“ do obchoďáku. Laura se bude od nynějška pojit s vrcholnou verzí infotainmentu Amundsen, který má vestavěnou eSIM kartu. Laura totiž potřebuje neustálý přístup k internetu, aby vás mohla navigovat, vyhledávat pro vás a všemožně jinak sloužit.

TEST Škoda Kamiq 1.6 TDI DSG: Tohle auto už Škodovka nutně potřebovala

TEST Škoda Kamiq 1.6 TDI DSG: Tohle auto už Škodovka nutně potřebovala

Seznam toho, co Laura umí se bude rozšiřovat. Škoda pak slibuje, že v budoucnu bude umět vést i jednoduchou konverzaci. Už teď ale rozumí celým větám a nemusíte kvůli ní tlumit rádio. Udělá to sama.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

TEST Hyundai i10 1.0i D-CVVT: Kde jiní pomalu končí, on stále zůstává

Hyundai i10 1.0i

Ve vodách městských aut začíná být poněkud mrtvo. Trh skomírá, ceny stoupají a někteří výrobci si myslí, že to zachrání s ještě dražší elektrifikací. Přesto existují automobilky, které věří minivozům v jejich původní podobě a Hyundai i10 je jedním z nich.

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

8.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků