Povídat si můžete už i se Škodovkou. Asistentka z Boleslavi se jmenuje Laura

Navigování, přehrávání muziky nebo i posílání SMS. To vše teď můžete dělat v nejnovějších modelech Škoda bez jediného pohybu ruky.

Digitální asistenti jsou ve světě aut zajímavou inovativní vlnou. Povídat si můžete například s vozy Mercedes-Benz nebo BMW, nyní už to ale jde i se i se Škodovkou. Poslouchat na slovo vás teď budou modely Scala a Kamiq prostřednictvím virtuální asistentky Laury.

Nové BMW řady 3 Touring oficiálně: Větší kufr, až 374 koní a osobní asistent

Nové BMW řady 3 Touring oficiálně: Větší kufr, až 374 koní a osobní asistent

Hlavním důvodem přítomnosti těchto asistentů je samozřejmě bezpečnost. Některé funkce auta můžete ovládat s rukama na volantu a očima upřenýma na vozovku. Stačí říct: „Okay, Lauro“ a vyslovit příkaz. Nenechte se vystrašit přiloženým videem v angličtině - Laura umí i česky.

Problém navíc nemá ani s dialekty. Takže si to budeme moct i „šinout“, či „valit“ do obchoďáku. Laura se bude od nynějška pojit s vrcholnou verzí infotainmentu Amundsen, který má vestavěnou eSIM kartu. Laura totiž potřebuje neustálý přístup k internetu, aby vás mohla navigovat, vyhledávat pro vás a všemožně jinak sloužit.

TEST Škoda Kamiq 1.6 TDI DSG: Tohle auto už Škodovka nutně potřebovala

TEST Škoda Kamiq 1.6 TDI DSG: Tohle auto už Škodovka nutně potřebovala

Seznam toho, co Laura umí se bude rozšiřovat. Škoda pak slibuje, že v budoucnu bude umět vést i jednoduchou konverzaci. Už teď ale rozumí celým větám a nemusíte kvůli ní tlumit rádio. Udělá to sama.

Speciál: Škoda Kamiq

Škoda Kamiq je městské SUV (tzv. B-SUV) automobilky Škoda Auto. Vůz byl oficiálně představen 26. 2. 2019, světová premiéra připadla na Autosalon Ženeva 2019. Kamiq stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

Cena, výbava, motoryPrvní test 1.0 TSIKamiq vs. ScalaNejlevnější verzePrvní dojmyČínská Škoda KamiqStudie Vision X

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků