Pověst VW po Dieselgate má napravit nový „radikální“ elektromobil

41 komentářů

audax
12. února • 20:22

za chvílu prísne predpisy EU povolia len šlapacie flinstone autá,ktoré nebú mať žiadne výfukové plyny,ani nebudú žrať elektrinu,len šofér miesto STK bude musieť mať vždy umyté nohy,čisté ponožky a nebude si smieť pri šlapaní uprdnúť,aby emisie vozidla zostali na nule......

WinNatural
9. února • 20:32

Tak to mě pobavilo, ten výjimečný design v případě VW měli taky dát do uvozovek stejně jako "technický potenciál" Volkswagenu :-D:-D:-D

Sarcasticus
10. února • 8:51

Většina současných elektromobilů má tak vyjímečný design, že by snad bylo lépe, kdyby ten vyjímečný design "radikálního" elektromobilu od VW vypadal aspoň trochu "normálně" ... ;-)

Lovap
10. února • 8:57

To je, myslím, blbosť, nie? Zvláštny dizajn pri súčasných elektromobiloch má, pokiaľ viem, len Leaf, Zoe a iMiev (a Peugeot iOn a Citroen C-zero). Mám taký letmý dojem, že e-Golf, e-Up!, Kia Soul EV, Fiat 500 EV, Chevrolet Spark EV a vlastne aj taká Tesla vyzerajú úplne normálne.

ficus
9. února • 18:04

Zatím mám elektrickýho Golfa z r 1996, a jezdí na nový typ baterií celkem slušně, až skoro 200km. Topí v zimě bufíkem. No a ted ty nový vehikly v zimě nenajedou ani 100km, a je teda nepoužití bufíku a podivný počet baterií jen krokem zpět... Za tři roky teda tam konečně dají to co se dávalo před dvaceti lety, a bude to pokrok? No tak to si stím stařičkým Golfíkem počkám....

Tomáš
9. února • 17:08

jako by na dieselgate ještě dnes někomu záleželo. Lidi co nejsou z oboru si možná něco málo pamatují z tv, jinak je to už mrtvé téma.

Marekx
9. února • 14:02

Pravda, tady má zatím VW čistý štít, no snad mu to nějaký čas i vydrží.

Ludek_II
10. února • 10:42

Zalhali jednou, budou lhát vždycky.

Antiautomat
9. února • 12:29

hm takze skutocny dojazd so zapnutou klimou a normalnou cestovnou rychlostou bude polovicny a cenovo to bude este ustrelenejsie ako ich diesely. Stavme sa. :-D

Jane Doe, nee Roe
9. února • 12:17

To je zvlastne, ako buduce auta z dielne VAG vzdy porazaju sucasne modely konkurencie.V tomto pripade navyse VAG model, ktory neexistuje ani na papieri. No Bravwo.Samozrejme, motyka moze vystrelit.
Ale treba pamatat na to, ze VAG dnes nema na trhu pouzitelny a overeny hybrid, a to co ma, nedokaze predat za cenu, ktorou by konkuroval napr. Toyote Auris, co je auto s vyse 10 rokov starou technologiou. V situacii, ked Toyota odstartovala seriovu vyrobu vodikoveho auta, VAG rozmysla o elektrickej a hybridnej ofenzive.

tom
9. února • 13:27

Tak ono hybrid v tom malem autu nejak nedava smysl. Akorat si s sebou vozim tezke baterie a druhy motor.
V praci jezdime ekologi ky priusy. Uvnitr je to male, ale to neni vina auta, rozhodne to neni stredni trida, jak tu nekteri pisi. Ale pri normalni jizde je prhmerna spotreba mezi 6 a 7 litru. Ve meste to obcas jede jen na baterie, jenze v tom rezimu vychladne katalyzator a nez se po nastartovani motoru zase zahreje, tak z toho litaj pekny sracky, takze u te soucasne techniky vyhodu hybridu nejak nevidim...

mpolan
9. února • 15:10

Prius nikdy nebyl prezentovaný jako střední třída, je to klasická nižší střední (Golf, Astra, Octavia).

Mio
9. února • 11:57

Ředitel Das SmellyAuto jasně řekl, že chce vymazat vzpomínky na smradlavé diesely masivním nasazením elektromobilů. Bohužel pro něj těch jeho TDI smradláků jezdí hodně a ještě pár let bude, takže si dusící lidé zapamatují jeho firmu jako tu, které jim ztěžovala život. Nejsem fanda Mlaska a jeho Tesla motors, ale všichni musíme uznat, že jeho firma má v tomto směru stokrát lepší image. Smrad z dieselů je v některých situacích odporný - to se nezapomíná.

Marek
9. února • 13:29

Až se začnou řešít škodlivé emise u moderních benzínů, tak ještě budete rádi za naftáky.

zaplosak
9. února • 14:19

To teda těžko...;-)

Marek
9. února • 20:01

To, že přimo-vstřikované motory vypouští obrovské množství pevných častit (stejně jako nafty) se zatím neřeší... Až ktomu dojde, ze silnic zmiznou auta... Protože nikdo nedostane technickou

Mio
9. února • 20:48

To teda těžko...:-D
Možná až v době kdy budou všechny diesely zrecyklované.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
10. února • 11:28

Zanedlouho se začnou nasazovat filtry pevných částit i do benzínů... Hádej proč?
A jak dlouho bude trvat než zas přijdou nějaký ekoteroristi a budou se snažit to zničit jako ted v případě naftáků?
Ty si myslíš že benzínaky vypouštějí barevnou duhu? To asi těžko.

Mio
9. února • 13:41

To těžko. Zapomínáš, že např. hybridní Toyoty mají nepřímé vstřikování benzínu a přesto smrdí minimálně a saze mají asi o 3 řády menší než DPF diesel. Přímovstřikové benzíny sice mají saze, ale celkově vycházejí lépe než diesel.

space
9. února • 14:39

A povedzte mi Kefalín a čo si predstavujete pod takým pojmom menšie sadze? ;-)

space
9. února • 15:16

Vím kdo mi dal mínus. Sluníčkář žijící z dotací neznaje reality...:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mio
9. února • 15:22

Já ti ho nedal. Menší saze jsem napsal nepřesně. Mají menší množství sazí ve výfukových plynech. Nebo ještě jinak. Menší počet PM.

Marek
9. února • 20:01

Já mluvil o moderních přímovstřikovaných motorech.

Mio
9. února • 20:47

Existují i moderní nepřímovstřikové benzíny. Možnost volby stále existuje. Mimochodem TSI spalující i CNG je proti dieselu v pohodě.

Marek
10. února • 11:30

A jak dlouho se budou dělat? VW děla přímé... Renautl taky, hundaj/kia začínají taky... a spousta dalších automobilek. Řekni kolik zustalo automobilek které mají motor z posledních let nepřímo vstřikovaný?... Nemyslím motory obdoby 1.0mpi.

EL
10. února • 16:56

Nové 2.0 TSI a 1.8 TSI mají kombinaci nepřímého a přímého vstřiku. Právě kvůli sazím se v určitých situacích používá nepřímý vstřik.

Marek
10. února • 19:32

A jak dlouho a kdo dal bude používat takové komplikované řešení?

tom
9. února • 13:24

A elektrina pro elektromoby se bere z kyticek. Ale jasne, je to zero emission:-)

Radek
10. února • 13:02

Drtivá většina elektromobilů se nabijí přes noc, kdy je nadbytek proudu, protože elektrárnu na noc vypnout nemůžete. Proto nabíjení elektromobilů nezatěžuje životní prostředí.

Mio
9. února • 13:39

Smrad z uhelných elektráren mi nevadí (necítím ho přesto, že jednu mám 12km od domu) a z jaderek-solárů-větrníků už vůbec ne. Už jste s podobnými slaboduchými argumenty trapní.

uzivatel
9. února • 15:08

takže tvrdíš, že výroba elektrické energie vůbec nezatěžuje životní prostředí???

Mio
9. února • 15:20

Ne. Jenže díky elektrické energii (velkému množství) se vyrábí benzín a nafta, tudíž je z celkového pohledu elektromobilita pro moje plíce výrazně lepší.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
9. února • 20:39

To je mazec, jak je takto demagogie nesmrtelná..

Lovap
10. února • 8:51

Mohol by som vedieť aká demagógia? Chceš snáď tvrdiť, že sa elektrická energia pri výrobe palív nepoužíva?

zlepšovák
11. února • 10:27

Problém asi bude to "velké množství" elektrické energie, což poněkud relativní pojem. Kdyby třeba na výrobu 1 litr PHM (benzínu, nafty) by byla zapotřebí 1kWh el. energie, tak by se to nějak projevilo na ceně PHM. Zkrátka ta cena za 1kWh při výrobě by asi významně zvýšila cenu benzínu nebo motorové nafty?

Lovap
11. února • 13:34

Pravda je, že netuším či je tej elektiny použitej veľa alebo málo. Tuto je nejaký súhrn: http://www.eia.gov/dnav/pet/pet_pnp_capfuel_... ...
Mám taký dojem, že angličtina používa na odelenie desatinných miest bodku a na oddelenie tisícok čiarku, nie?

zlepšovák
13. února • 23:08

V USA se používá v číslech čárka na oddělení tisíců a tečka na oddělení desetinných míst, ale jinde to může být i opačně. Nicméně to množství elektřiny uvedené v tom odkazu jako množství spotřebované v rafinériích je v porovnání s množstvím těch dalších spotřebovaných zdrojů opravdu nízké. Třeba jen ten Natural gas (tedy zemní plyn) v těch miliardách metrů krychlových určitě představuje řádově větší množství spotřebované energie v porovnání s tou spotřebovanou elektřinou. A kdyby se to spotřebovaných energií (elektřina, plyn, atd.) mělo rozpočítat tak, že bylo použito jen na výrobu PHM, tak by to znamenalo, že by na výrobu ostatních produktů z rafinerií nebyla použita žádná energie. Což by určitě nebyl správný výpočet.

Mio
9. února • 20:45

Trápí snad tebe smrad z uhelky? To bys lhal. Diesel smrad štve každého kdo si nic nenalhává.

homer
12. února • 19:34

viděl jsi někdy povrchovej hnědouhelnej důl? tu obří díru v zemi kde kdysi byla normální příroda, žila zvířata, bydleli lidi?

ficus
9. února • 17:58

To je pravda. A zejména také, mnozí z nás elektromobilistů, dobíjí auto na solár, anebo na vlastní vodní elektrárně.... A ta teda nesmrdí určitě. A nabije až 10 auta najednou...
Ale to se zapšklým odporníkům vysvětlit nedá, mají pořád to svoje...

tom
9. února • 13:28

Elektromobily

Doporučujeme

Články odjinud