Kompaktní elektroautíčko se inspiruje u vozidel, která japonská značka nasadila na olympiádách
Miniauta by měla v budoucnu představovat zajímavé řešení pohybu po městech, v nichž kvůli dopravě není již moc k hnutí. Několik takových vozů již na trhu je, například Citroën Ami a jeho klony Opel Rocks-e a Fiat Topolino, vozidlo Microlino, vzpomenout můžete také na Renault Twizy a jeho nástupce EZ-1. Svůj příspěvek k mikromobilitě chystá i Seat, který již před dlouhými šesti lety představil koncept Minimó.
Novinka od Toyoty si bere za vzor vozový park, který značka nasadila na olympiádách v Tokiu a v Paříži. Samozřejmě jezdí na elektřinu, z hlediska designu si bere za vzor přilby. Na délku měří méně než 2,5 metru, potřebuje tak dvakrát menší parkovací místo, než normální auto. V případě parkování kolmo pak dokonce třikrát menší. V závislosti na dopravních předpisech v konkrétních zemích by toto vozítko mohli řídit již čtrnáctiletí, ale samozřejmě může sloužit i dospělým řidičům nebo jako užitkové firemní auto.
Vůz je dvoumístný, ale nabídne variabilní interiér i s dostatkem zavazadlového prostoru. Drobnou specialitou je možnost výhradně ručního řízení, takže jej mohou bez úprav používat i paraplegici.
Dle trendu dnešní doby konstrukce využívá ekologické materiály, FT-Me tak má o 90 procent nižší uhlíkovou stopu než současná mikroauta. Dále Toyota tvrdí, že spotřebovává na každý ujetý kilometr třikrát méně energie než vozidla s bateriemi s větší kapacitou. K většímu dojezdu si pomáhá také střechou se solárními panely, která umí každý den dodat 20 až 30 kilometrů, čímž pro mnoho potenciálních uživatelů hlavně ve městech téměř eliminuje nutnost nabíjet. Kdy by mohla sériová verze dorazit na silnice zatím automobilka neuvedla.