Používáte dětské autosedačky správně? Dle studie to dvě třetiny řidičů neumí

Španělská studie radí, jak co nejlépe a nejbezpečněji přepravovat děti v autosedačkách. I v tak jednoduché věci totiž lidé stále dělají chyby.

Nepřipoutané dítě o hmotnosti osmi kilogramů prý utrpí při nehodě v 50 km/h rychlosti stejná zranění, jako by vypadlo z okna ve třetím patře. Britská organizace Child Seat Safety na to konto tvrdí studií, že dvě třetiny dětí v autech poutají rodiče nesprávně. Aby se situace zlepšila, stačí si hlídat pár jednoduchých a jasných pravidel.

Mercedes nám ukázal ultrabezpečné auto příštích 10 let. Řidič už nebude potřeba

Mercedes nám ukázal ultrabezpečné auto příštích 10 let. Řidič už nebude potřeba

Jedním z nejdůležitějších bodů je používání homologované sedačky, jejíž parametry jsou v souladu s hmotností a výškou dítěte. Dále byste měli děti poutat výhradně na zadních sedadlech, která jsou pro ně dle statistik nejbezpečnější. Na předním sedadle by se měla dětská sedačka objevit pouze v krajních případech.

Spousta lidí prý také pořádně nečte návody a poutají sedadla špatně. To jde ruku v ruce s utáhnutím popruhů, které jsou prý často uvolněné, přitom by měly být co nejvíce napnuté a přiléhat k tělu, i za cenu omezeného pohybu toho nejcennějšího pasažéra. To se váže i k tomu, že některé děti mají při jízdě v autosedačce na sobě bundy, nebo dokonce i batohy. V takovém případě může být funkčnost bezpečnostního pásu omezena.

Půl století dětských autosedaček: Od látkové pleny po kosmický program

Půl století dětských autosedaček: Od látkové pleny po kosmický program

Dětská sedačka by měla být do 15 měsíců věku dítěte natočena proti směru jízdy, protože krk dítěte neunese v případě kolize hmotnost hlavy. Norma EHK R129 však doporučuje tuto polohy až do výšky dítěte 105 cm.

Velmi riskantní jsou i cesty na krátké vzdálenosti. Podle španělského královského autoklubu prý 37 % řidičů přiznává, že občas své děti při jízdě na krátkou vzdálenost vůbec nepoutá, nebo je nechají, ať se připoutají samy. Připoutaní by měli být i samotní rodiče a jít tak svým ratolestem příkladem.

Pes v autě a úmorné horko: Experti radí, jak v dnešním počasí převážet mazlíčky

Pes v autě a úmorné horko: Experti radí, jak v dnešním počasí převážet mazlíčky

Veškeré nezajištěné předměty v autě se mohou v případě kolize proměnit v projektily, ovšem to platí i při cestování o samotě. Pokud dojde k nejhoršímu, je doporučeno dítě z havarovaného vozidla vyprostit v sedadle, nikoliv v náručí.

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků