Používáte dětské autosedačky správně? Dle studie to dvě třetiny řidičů neumí

Španělská studie radí, jak co nejlépe a nejbezpečněji přepravovat děti v autosedačkách. I v tak jednoduché věci totiž lidé stále dělají chyby.

Nepřipoutané dítě o hmotnosti osmi kilogramů prý utrpí při nehodě v 50 km/h rychlosti stejná zranění, jako by vypadlo z okna ve třetím patře. Britská organizace Child Seat Safety na to konto tvrdí studií, že dvě třetiny dětí v autech poutají rodiče nesprávně. Aby se situace zlepšila, stačí si hlídat pár jednoduchých a jasných pravidel.

Mercedes nám ukázal ultrabezpečné auto příštích 10 let. Řidič už nebude potřeba

Mercedes nám ukázal ultrabezpečné auto příštích 10 let. Řidič už nebude potřeba

Jedním z nejdůležitějších bodů je používání homologované sedačky, jejíž parametry jsou v souladu s hmotností a výškou dítěte. Dále byste měli děti poutat výhradně na zadních sedadlech, která jsou pro ně dle statistik nejbezpečnější. Na předním sedadle by se měla dětská sedačka objevit pouze v krajních případech.

Spousta lidí prý také pořádně nečte návody a poutají sedadla špatně. To jde ruku v ruce s utáhnutím popruhů, které jsou prý často uvolněné, přitom by měly být co nejvíce napnuté a přiléhat k tělu, i za cenu omezeného pohybu toho nejcennějšího pasažéra. To se váže i k tomu, že některé děti mají při jízdě v autosedačce na sobě bundy, nebo dokonce i batohy. V takovém případě může být funkčnost bezpečnostního pásu omezena.

Půl století dětských autosedaček: Od látkové pleny po kosmický program

Půl století dětských autosedaček: Od látkové pleny po kosmický program

Dětská sedačka by měla být do 15 měsíců věku dítěte natočena proti směru jízdy, protože krk dítěte neunese v případě kolize hmotnost hlavy. Norma EHK R129 však doporučuje tuto polohy až do výšky dítěte 105 cm.

Velmi riskantní jsou i cesty na krátké vzdálenosti. Podle španělského královského autoklubu prý 37 % řidičů přiznává, že občas své děti při jízdě na krátkou vzdálenost vůbec nepoutá, nebo je nechají, ať se připoutají samy. Připoutaní by měli být i samotní rodiče a jít tak svým ratolestem příkladem.

Pes v autě a úmorné horko: Experti radí, jak v dnešním počasí převážet mazlíčky

Pes v autě a úmorné horko: Experti radí, jak v dnešním počasí převážet mazlíčky

Veškeré nezajištěné předměty v autě se mohou v případě kolize proměnit v projektily, ovšem to platí i při cestování o samotě. Pokud dojde k nejhoršímu, je doporučeno dítě z havarovaného vozidla vyprostit v sedadle, nikoliv v náručí.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků