Používáte dětské autosedačky správně? Dle studie to dvě třetiny řidičů neumí

Španělská studie radí, jak co nejlépe a nejbezpečněji přepravovat děti v autosedačkách. I v tak jednoduché věci totiž lidé stále dělají chyby.

Nepřipoutané dítě o hmotnosti osmi kilogramů prý utrpí při nehodě v 50 km/h rychlosti stejná zranění, jako by vypadlo z okna ve třetím patře. Britská organizace Child Seat Safety na to konto tvrdí studií, že dvě třetiny dětí v autech poutají rodiče nesprávně. Aby se situace zlepšila, stačí si hlídat pár jednoduchých a jasných pravidel.

Mercedes nám ukázal ultrabezpečné auto příštích 10 let. Řidič už nebude potřeba

Mercedes nám ukázal ultrabezpečné auto příštích 10 let. Řidič už nebude potřeba

Jedním z nejdůležitějších bodů je používání homologované sedačky, jejíž parametry jsou v souladu s hmotností a výškou dítěte. Dále byste měli děti poutat výhradně na zadních sedadlech, která jsou pro ně dle statistik nejbezpečnější. Na předním sedadle by se měla dětská sedačka objevit pouze v krajních případech.

Spousta lidí prý také pořádně nečte návody a poutají sedadla špatně. To jde ruku v ruce s utáhnutím popruhů, které jsou prý často uvolněné, přitom by měly být co nejvíce napnuté a přiléhat k tělu, i za cenu omezeného pohybu toho nejcennějšího pasažéra. To se váže i k tomu, že některé děti mají při jízdě v autosedačce na sobě bundy, nebo dokonce i batohy. V takovém případě může být funkčnost bezpečnostního pásu omezena.

Půl století dětských autosedaček: Od látkové pleny po kosmický program

Půl století dětských autosedaček: Od látkové pleny po kosmický program

Dětská sedačka by měla být do 15 měsíců věku dítěte natočena proti směru jízdy, protože krk dítěte neunese v případě kolize hmotnost hlavy. Norma EHK R129 však doporučuje tuto polohy až do výšky dítěte 105 cm.

Velmi riskantní jsou i cesty na krátké vzdálenosti. Podle španělského královského autoklubu prý 37 % řidičů přiznává, že občas své děti při jízdě na krátkou vzdálenost vůbec nepoutá, nebo je nechají, ať se připoutají samy. Připoutaní by měli být i samotní rodiče a jít tak svým ratolestem příkladem.

Pes v autě a úmorné horko: Experti radí, jak v dnešním počasí převážet mazlíčky

Pes v autě a úmorné horko: Experti radí, jak v dnešním počasí převážet mazlíčky

Veškeré nezajištěné předměty v autě se mohou v případě kolize proměnit v projektily, ovšem to platí i při cestování o samotě. Pokud dojde k nejhoršímu, je doporučeno dítě z havarovaného vozidla vyprostit v sedadle, nikoliv v náručí.

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

dnes | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 75 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků