Používání mlhovek je v Česku stále problém. Učit bychom se mohli od Itálie i Polska

V zákoně není přesně definováno, co to vlastně mlha je. Některé pomůcky bychom si molhli adaptovat třeba z Německa.

Dle zákona o silničním provozu je nutné používat zadní mlhovky vždy za mlhy, silného deště a sněžení. Platforma Vize 0 však upozorňuje na to, že v zákoně není uvedena přesná definice toho, co vlastně mlha je. „Osobně doporučuji používat mlhová světla při dohlednosti pod 100 metrů. A zhoršené viditelnosti za mlhy je také potřeba přizpůsobit rychlost jízdy, což řada našich řidičů ne vždy udělá,“ říká Roman Budský z Platformy Vize 0.

Nejhůře parkující auta v Česku: Drzost těchto řidičů nezná hranic!

Nejhůře parkující auta v Česku: Drzost těchto řidičů nezná hranic!

Čeští řidiči by se také mohli adaptovat pomůcku od těch německých. Ti mlhovky používají, pokud dohlednost klesne pod padesát metrů. Zároveň nepřekračují rychlost 50 km/h, což platí i pro jízdu na dálnici. Druhým extrémním případem je prý ponechání zapnutých mlhových světel tam, kde to není potřeba.

Kdy a jak správně používat mlhovky? Neznalost škodí vám i ostatním řidičům

Kdy a jak správně používat mlhovky? Neznalost škodí vám i ostatním řidičům

V Polsku a Itálii je například zákonem stanoveno, že zadní mlhová světla nelze používat, pokud je viditelnost delší než padesát metrů. V Anglii je to zase 100 metrů. Dobré je také mít na paměti, že přední mlhová světla nejsou povinná. Pokud je nimi vaše auto vybaveno, smí se používat za stejných podmínek jako zadní.

Video jen pro otrlé: K pětině smrtelných nehod chodců dochází na přechodech

Video jen pro otrlé: K pětině smrtelných nehod chodců dochází na přechodech

„Pozorní by měli být i řidiči spoléhající na funkci automatického přepnutí světel pro denní svícení na světla potkávací. Před vjetím do mlhového oparu je nutno zkontrolovat, zda se tak skutečně stalo,“ upozorňuje Roman Budský.

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 59 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků