Použití zimních pneumatik bude možná povinné

48 komentářů

Zdenek z Vysociny
27. ledna • 8:39

Zimni pneu by mely byt u nakladnich, dodavkovych a osobnich vozidel povinne. Navic by melo byt povoleno u osobnich vozidel pouzivani zimnich pneu s hreby, protoze kdyz je silnice namrzla, nebo ujety snih, tak ani zimni pneu nepomohou. Pouzivani zimnich pneu a u osobnich vozidel zimnich pneu s hreby by pomohlo odstranit mnoho nehod,  zachranit hodne lidi a  usetrit mnoho penez. za skody pri bourackach.

Lukas Cafourek
30. listopadu • 22:24

Jsem linej cist vsechny prispevky, takze mozna budu nekoho opakovat. A uprimne by do docela potesilo. Bodovy system je podle meho nazoru kravina. Akorat to probudi dalsi vlnu korupce. Idealni system je resit vse pokutami a kazdy byt sebemensi prestupek evidovat po doby X let v centralni databazi. Pokud pak nekdo udela velkej pruser, tak by se mkrlo do te databaze a s prihlednutim k historii vinika by se navrhl postih.

A co se tyka pneu a sviceni. Oboji pokladam za samozrejmost. Sviceni je zaklad - auto je spatne videt jak za sera, tak proti slunci, takze stopro po cely rok - bezpecnost je predni a v tom pul roce sviteni a pul roce nesviceni je dost problem registrovat nesvitici mezi sviticima. Kazdej kdo jezdi to zna. Bohuzel tohle potkavani nastava i v zimnim svitivem obdobi. Je to smutny. No a pneu jsou snad jasny. Prinejmensim si usetrite starosti. A kldine bych povolil i pneu s hreby. Vzhledem k pohodicce, s jako silnicari obsypavaji a udrzuji silnice by to k bezpecnosti jiste take prispelo, tim spis, ze tyto pneu jsou srovnatelne drahe s jinymi zimnimi pneu. Jen bych presne vymezil dobu jejich pouzivani.

PS - ten omezenej system me nechtel pustit s adresou lukas@cafa.info, tak jsem ji upravil tak, ze jsem jeste dodal .cz, ktere tam ale nepatri, to kdyby mi chtel nekdo poslat neco hezkyho, a nebo treba nehezkyho, me je to jedno, kdyz se mi to nebude libit, tak to skonci mezi spamem.

panho
26. listopadu • 10:05

tady v jesenikach je nemyslitelne jezdit v zime na letnich gumach. snih je tu v zime vicemene porad jsou tu drsne klimaticke podminky staly vitr =jazyky nez to silnicari zvladnou po ranu tak se jezdi v hlubokem snehu naledi je tu obvykle. ten kdo tu jezdi na nejakych letnich olackach ohrozuje nejenom sebe , ale i ostatni ucastniky sil. provozu. tady se zkratka bez poradne zimni vybavy neobejdete :)ale je fakt , ze na ledovici vam nepomuze ani svecena voda a muzete ject krokem. v utery jsem byl svedkem jak vecer po celodenim desti to tu zmrzlo a autobus ktery jel krokem a zastavil se sesunul do prikopy vlivem sklonu silnice. zkratka drsny sever :)

mik
25. listopadu • 14:46

je to fakt, když si 3/4 národa koupí slevněné, šmejdivé a nefunkční zimní gumy no name v supermarketu bude na cestě bezpečněji. stejně jako nasazování 4 roky staré zimní se vzorkem 2-3mm s argumentem - ale mám zimní takže mi můžete... to je zkrátka realita českého človíčka. všechno ochcat.koukněte občas na auto se zimníma gumama jakej má vzorek. takže si iluze nedělejme. pak zjistíme, že třeba človíček s univerzálkama např. Vector 5 je na cestě ohodně menší překážkou a jede bezpečněji než borci s gumama sice zimníma, ale na hov..

KKK
25. listopadu • 22:30

mik:jsi vůl.Já jsem žádné šmejdivé a nefunkční gumy v žádném supermarketu neviděl,kromě protektorůJeště tu začneš tvrdit,že letní značkové jsou v zimě lepší než třeba Debica Frigo a bude vymalováno

Lukas Cafourek
30. listopadu • 22:27

Debica Frigo nejsou spatny.. :) Ale Nokian je Nokian..

mik
26. listopadu • 12:12

tos toho ještě neviděl chytrouši

KKK
26. listopadu • 15:26

mik: už viděl všechno

jozef
25. listopadu • 8:52

páni bratia, myslím že to neprejde ani u vás.
Keď u nás spočítali, kolko by stálo prezutie MHD v Bratislave + náklady na skladovanie pneu, a o kolko by následne museli zvýšiť cestovné, tak ten návrh zmietli zo stola.

Pan Klobouk
25. listopadu • 9:29

Přesně tak Jozefe. To je to o čem tady celou dobu mluvím. Mě by se taky líbilo kdyby všichni měli zimáky, cejtil bych se na silnici přeci jen o něco líp. Ale realita je bohužel jiná. A všichni co tady píšou oddělujou krásný a určitě dobře myšlený přání o zimních pneumatikách s běžnou realitou živoat v ČR. A veřejný rozpočty jsou na tom fakt blbě a co ty auta co rozvážej chleba, mlíko apod. ? Ty všichni by museli zdražit. Jsem zastáncem zimních pneu, ale ne ze zákona. Myslím, že k tomu musíme dospět sami vývojem doby. Tak jako ke svícení. Dnes už většína lidí svítí i v létě. A Švýcaři přezouvaj na zimní a nepotřebujou to mít ani v zákoně. Prostě to chce čas.

xxx
24. listopadu • 19:54

hm, tak aspon vy co,tak tvrdite, ze zimni ze zakona sou zbytecny, tak si aspon stahnete, nejaky video nebo aspon kouknete na test rozdilu brzdnejch drah ruznejch pneumatik prosim.
Protoze chapu, jit si tu klouzacku osobne vyzkouset je pro vas moc drahy, nekdo samozrejme nema pouzitelnou plochu v dozsahu.
Proc to pisu ?
jezdeni autem ma jednu nevyhodu,VELKOU, kdyz vjedu do zrmzly zatacky na letnich (mam vetsi sanci ze to uklouzne nez na zimnich)a pak bohuzel vubec nebude zaruceny ze budu mit na strome pomnicek jenom ja, ale i nekdo jinej(v nejhorsim pripade), co treba investoval do zimnich.

se zakonem souhlasim, pro lidi ktery pneu meni spravne, nejezdi s pneu bez vzorku, to bude fakt rozdil +- jen to prezuti v celkovej cene.
ten kdo nema sanci sehnat 3000,- na zimaky, jak muze mit na benzin ? a na hospodu samozrejme ?
takovejch asi bude vetsina,
samozrejme bude urcite mensina lidi, co nato opravdu nemaji, ale kolik jich je ?
jestli 1% ridicu ?

jo a ty lidi co proste budou mit smulu kdyz to nahodou uklouzne i kamionu, ty urcite bude hodne srat kdyz se udrazej rohliky x o%(promile :D)

Zdenda
24. listopadu • 18:36

Presne tak, svycarsky model mi prijde nejlepsi - napadne snih, nemas zimni - mas smulu a sed doma nebo nazuj bezky, popripade zaprahni psy. Vyskomery - volovina, regiony - tezkopadne (uz vidim ty cedule - Vita vas kraj Vysocina, region zimnich pneumatik Rozhodne pojistovny by v tom mohly taky udelat pokrok, jak uz kdosi zminoval, - zpusobis nehodu na letnich na snehu - 10% spoluucast. Navic kdyz nejezdite tolik ( treba jako ja, 15-20tkm/rok), vyplati se na zimni poridit plechace, za tri sezony je to zpet (+- kdyz pocitam poskozovani gum i rafku pri prezouvani, cas atp.) Jedinej problem je, ze zimni by nemely byt starsi 4 let, ale urcite lepsi bezny osmilety nesjety zimni nez novy super letni.

A celorocni sviceni mi taky prijde fajn. Na druhou stranu chapu odpurce dalsich omezeni, nicmene toto jsou veci, ktere maji smysl a kdyz se navrhne dostatecne elegantni reseni....

goes
24. listopadu • 19:08

pro lidi, kteri nejadou tak malo existuji celorocni pneu, coz je pro ne to nejlepsi...

Zkazius Catrix
24. listopadu • 19:58

To jsou ty, co stojej za ho*no v lete i v zime?

 

Nicmene - kdyz je nekdo na tom opravdu tak spatne, ze si nemuze koupit na starou plecku ani dnes jiz relativne kvalitni a cenove dostupne zimni protektory (stejne se nesmi jezdit rychle a v zime to kolikrat ani nejde), tak at jezdi prostredky hromadne dopravy. Vetsinou by se pak zjistilo, ze za rok prokouri v cigaretach v hospode u piva nejen ty protektory, ale uplne nove zimaky a mnohdy i kolik sad...  Odpurci prezouvani (ale i sviceni, detskych sedacek atd.) maji vzdy plnou hubu nejruznejsich argumentu, obvykle financnich - kdyby ale misto mlaceni prazdne slamy u pocitace sli pracovat, na gumy by si jiste vydelali...  Jejich argumenty jim vydrzi jen do te doby, nez nekde nemuzou projet, protoze cestu zablokoval kamion na letnich gumach nebo kdy je nejaky podobny chytrolin sestreli do taluty (v tom lepsim pripade).  

Zdenda
24. listopadu • 20:29

Souhlasim s tim, ze celorocni jsou na hovno v lete i v zime, nejsem sice odbornik, ale pochybuju, ze mne kdy kdo presvedci o opaku. Jedna se o tak rozdilne podminky (teplota, zaber na vode vs. na snehu, kvalitni vedeni smeru atp.), ze kosmicka technologie, ktera by, (kdyby existovala), se blizila standardu v lete i zime, by byla asi nezaplatitelna.

Proste celorocni jsem uz parkrat vyzkousel a nikdy vice. Na druhou stranu, pokud jezdi nekdo jen v nedeli do kostela do sousedni dediny (nic proti tomu), at si je poridi, je to porad lepsi, nez zimni, to jo, ale na cestovani jednoduse nevhodne... Doufam, ze tu nikdo nevytahne, ze na celorocnich jezdi skoro cela Amerika...

Lukas
24. listopadu • 17:38

Problém Čechů je v tom, že neustále hledám důvody, jak se z něčeho vykroutit a jak ušetřit na zcela nevhod místech. Byla tu správná připomínka o Švýcarsku a hned se samozřejmě našla spousta chytráků, která ji sepsula s tím, jak by se u nás měly rozdělovat regiony. Teda pokud tu někdo chce kritizovat kvalitu řidičů ve Švýcarsku, tak si nevidí na špičku nosu - ještě dlouho se na jejich ohleduplnost a disciplinovanost budeme muset dotahovat. Co se týká těch zimních gum samotných, jak chce někdo zaručit, že někde nebude kalamita? Jasně, dřív jezdila taky většina lidí na letních, jenže auta jsou čím dál chytřejší a absolventi autoškol nešikovnější, nejlépe namachrovaný chlapečkové v novým autě co se nedokázali v pondělí na sněhu v Praze rozjet, protože umí jen ostře šlapat na plyn... A ještě ke světlům - stejně už si většina lidí zvykla svítit i přes léto a pochopila, že naprosto nepodstatný výdaj za žárovky je nic v porovnáním s tím, že jsou dobře vidět. Ještě kdyby si tak někteří seřídili pořádně světla, aby jedno nesvítilo dálkovým a druhý světlo parkovacím...V tomhle ohledu jsme myslím kupodivu lepší než Němci, kde si leckdy někteří na dálnici nerozsvítí ani za nejhustšího deště, což je bez zástěrek opravdu velmi na palici.

rmira
24. listopadu • 12:53

ale na auto, na benzin a na to, aby si rozbili hubu už maj... Možná by zimní gumy nemusely být povinně, ale stačilo by, aby při havárii s letníma gumama dotyčný dostal automaticky spoluvinu, neboť:

"§ 4

Povinnosti účastníka provozu na pozemních komunikacích

Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen
a) chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval
život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby
nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat,
své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu
a dopravně technickému stavu pozemní komunikace,1)
povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních
komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu,"

atd....

goes
24. listopadu • 13:02

uzakoneni ruznych veci... proc ne a proc jo? nekdo poukazuje, ze dogmaticke narizovani co ano a co ne je navrat ke komunismu, ALE...

- v rakousku jsou zimni povinne, zda se vam tato zeme jako komunisticka? Jiste, muzete rict, ze tam maji alpy, ano to maji, ale clovek zijici ve Vidni ma klima mirnejsi, nez u nas zijici lidi treba na Mikulovsku...
- urcite veci by se mely uzakonit, tak jako sviceni. To sviceni je velmi prakticke, neni horsi situace, nez kdyz jedno auto v kolone sviticich nesviti. A proto by se melo brat, ze bud vsichni, nebo nikdo.
- co se tyce zimnich gum. Nechapu, proc se jich lidi tak boji, nebo se jim tak brani. Proc? Casty argument je ten, ze proc davat penize na neco, co nevyuziji, protoze bydlim tam a tam, protoze jedu jednou za zimu nekam atd. Kdyz by se jezdilo 8mesicu na letnich a 4na zimnich, tak ty zimni gumy prodlouzi zivotnost tech letnich, takze mozna bude kapku vyssi naklad, diky prezouvani, ale diky prodlouzeni zivotnosti jezdenim na dvou sadach vysledek bude nastejno. Uskladneni? Drtvia vetsina pneuservisu nabizi pri zakoupieni gum u nich i uskladneni pres rok. Eventuelne neznam nikoho, komu by se 4gumy nevesly treba do sklepa v byte atd.
- zavedl bych tedy povinnosti: celorocni sviceni, snehove retezy v povinne vybave, u aut nad 3,5T zimni gumy od 1.10.-31.3., u osobnich aut bych videl 2 modely. Jeden by se lidis dle regionu, byly by proste "horske kraje" kde pri vjezdu do tohoto kraje by muselo byt zimni obuti taky v tomto obdobi a v ostatnich castech republiky treba od 1.11.-28/29.2.
- je to muj maly soukromy nazor vyplyvajici ze zkusenosti, kde bydlim (Brno+Beskydy) a tak muzu srovnavat oboji, tedy situace, kde jsou denne kalamity a situaci ve meste, kde snih skoro neni. V obou pripadech jsou zimni gumy dulezite.
- co se tyce poznamek o tom, ze je to o ridicich a ne o gumach jsou sice zcasti pravdive, ale ta zimni guma je vyrazne bezpecnejsi, neni spasitelna, ani letni gumy v lete nejsou spasitelne a proste ustreli a tak i zimni, ale proti letnim vyrazne pozdeji. To uz by mohl byt i argument, proc je predepsana vyska vzorku na letnich gumach, kdyz je vetsinou sucho a na to staci slicky a na mokru pojedu pomalu a stejne dojedu...

Pan Klobouk
24. listopadu • 14:31

O Rakusench si myslim svoje. Za vzor bych je rozhodne nebral.

Jak bys delil regiony ? To jako podle kraju ? Kde by byly hranice ? Jaky casti republiky ? Ty jsi k smichu.

Auta nad 3,5t zimni gumy na vsech napravach ? hmm, koukni kolik ma tahac a naves pneumatik ? Myslis, ze ma smysl mit zimni pneu na vsech napravach na navesu ? Videls nekdy cenik zimnich pneu na nakladak ? Tchan zimni pneu nidky nemel a nema. Proste v zime nejezdi, nebo si pujci auto.

Viktor
24. listopadu • 17:03

Hranice, kam by byly zimní pneumatiky povinné, bych nechal na Matce Přírodě - dle nadmořské výšky.

Pan Klobouk
24. listopadu • 17:11

Sorry, ja jsem hrozny prase. Vysokmery !!!

A jakou nadmorskou vysku navrhujes ? Konkretizuj! To je jinak placani do vody. A myslis, ze by treba pod kopcem melo byt oznaceni, ze vrchol kopce se nachazi treba nad to tvoji stanovenou nadmorskou vyskou ?

 

Pan Klobouk
24. listopadu • 17:05

Jo, takze bychom v autech museli mit povine vyskomeri a museli by byt asi cejchovane kazde 2 roky, ze jo ?

goes
24. listopadu • 15:12

tvuj prispevek je typu "nemam nazor, na vsechno seru, ale musim vse pomluvit". Kritiku je vzdy krasny zastup, ale lidi, co umi zformulovat svuj nazor, byt ne takovy, ktery uspeje uz je pak pomalu. Tak vezmu to poporade...

- jak delit regiony? No to je vic nez jednoduche kde jsou hory a problemy tak tam ta povinnost, kde nejsou neni povinnost. Kde jsou nase hory snad kazdy vi...
- auta nad 3,5T jsem pro zimni na kazde naprave u privesu atd. taky. Ano vim kolik stoji obuti, na takovou T815 3 napravovou to vychazi dle typu pouzite pneu kolem 100-120tisic. Ale taky vim, ze v pripade, ze auto jezdi nonstop s letnimi, tak je zase rychleji sjede. Dejme tomu za 1 rok, kdyz bude mit letni a zimni, sjede je za 2 roky = vysledek vyjde cenove +- stejne. (jiste zaplati za prezuti, to je ten cenovy rozdil)
- rikas, ze tchan nikdy zimni nemel a nema, protoze nejezdi nebo si pujci auto, nechapu tuto poznamku. Kdyz nejezdi, proc by mel mit v zime zimni gumy?

- jsi jen dalsi ukazka toho, ze si neumi nekdo zpocitat, ze ne vse vyjde draz, ajk se to rado publikuje. Napr. na me auto...
sada letnich gum - cca 16tis (cca 40tkm) - ujedu 4tkm/mesic
sada zimnich gum - cca 12-16tis (cca 40tkm) - ujedu 4tkm/mesic
- budu li pouzivat 8 mesicu letni a 4 mesice zimni
letni mam na 10 mesicu, zimni taky, tzn. v souctu s timto ujedu 20 mesicu provozu za cenu 28-32tisic v pripade, ze budu jezdit jen na letnich bude mne to stat urcite min. tech 32tis. a ujedu stejnou vzdalenost a mam to na stejnou dobu. Ano 1x prezuti u osobaku vyjde na cca 400-500Kc, kdyz bych je za tu dobu i 4x prezul jsem porad na stejne cene, jako jezdit jen na letnich...

- mozna jsem k smichu, ale nemelu blbosti

Pan Klobouk
24. listopadu • 16:01

Dobre, jak by tedy mely byt v zakone deleny ty regiony ? Na to jsi neodpovedel ? To myslis, ze tam napisou, ze v horach ano a kde nejsou hory tam ne. A kde jsou hory, to kazdy vi ? To by asi neproslo, museli by to konretizovat. Jak ? Ja myslim, ze to je problem. Myslis, ze je to snadne? To jako podle bydliste, nebo registrace auta ? Tak napisu auta na pribuznyho, kterej bydli jinde. Nebo na jinou pobocku firmy, ktera ma sidlo jinde. Nebo by to melo byt formulovano, ze nekde do hor nemuzu vjet na letnich v urcitem obdobi ? To jako do narodnich parku? Jak bys stanovil hranice? Tak me pouc ?

To s tim, ze zimaky nejsou zas tak drahy, protoze usetris na ojeti letnich je castecne pravda. Ale taky je fakt, ze ti v tom lezi dost penez a pocatecni investice je vysoka. Viz dopravni podniky a jejich autobusy, vozidla zachranne sluzby apod. Ne vsechny si muzou dovolit zimni pneu. Tak to dame do zakona a oni nevyjedou, nebo snizej pocet spoju. Nebo nam zdrazej.

Ta poznamka o tom tchanovi vychazela z toho, ze myslim, ze je rozumnej a nejede v zime - mysleno v zimnim pocasi. Myslis, ze by pak melo smysl cekat treba na 1.3. a uz muze vyjet a 28.2. jeste ne ? O tom to preci neni.

A jeste jednou Ti musim zduraznit, ze ja vzdycky prezouvam na zimni a jsem zastance zimnich pneumatik. Ale rozhodne si myslim, ze je velmi obtizne - spis nemozne stanovit nejake rozumne a smysluplne podminky kdy a kde, kym a jak, by mely byt pouzity zimni pneumatiky. Proste si myslim, ze do zakona tato povinnost nepatri.

 

 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
goes
24. listopadu • 16:20

Treba moravskoslezsky kraj v danem obdobi musi ridic, ktery v danem regionu jede zimni gumy mit. Jestli tam bydli nebo ne, je jedno. V techto krajich by to bylo dele to bodobi. A s tim datem proc zrovna takto? Obcanku taky clovek dostane v 15ti, byt kdyz mu je 14 a 364 dnu nebo 15 roku neni zadny rozdil. Svitit se taky musi od zimniho casu po letni a je jedno, ze treba pak sviti slunko atd. Vzdy se udela urcite obodobi. Pokud poukazujes na to, ze dopravni podniky, sanitky atd. maji s timto velke naklady, tak o tom bych pomlcel uplne, takoveto podniky by to mely mit narizeno automaticky bez debat a diskusi. Jiste, ze je to investice navic, ale vse neco stoji a melo by se dodrzovat. Zni to drsne, ale kdyz na to nemam, tak nemuzu jezdit. Kdyz nemam penize na auto, tak taky nejezdim a gumy jsou soucasti toho vozu. Kazdy jen uvazuje nad spotrebou a cenou auta, nic jineho uz nevidi. At si rika kdo chce co chce, kdyby zimni gumy jen snizil o procento pocet nehod v zime, kdyby se usetril jeden zivot, tak je to opatreni na svem miste. V teto chvili je situace takova, ze zakon nechava toto rozhodnuti na ridicich a predpoklada, ze oni maji dost rozumu, aby zhodnotili situaci kdy jet, kdy prezout atd. jenze jde videt, ze jakmile nekdo neco nemusi a jen muze, tak automaticky bere, ze to delat nebude. Na co zimni gumy atd. Pak se vsichni divime, ze v Praze, Brne atd. napadne v zimne prez noc 5cm snehu a je z toho dopravni kolaps na pul dne. Nerikam, ze zimni gumy tomuto zamezi, ale velmi toto omezi. Pak by se nemohlo stat, ze clovek uslysi od ridicu vety uprostred listopadu "ten snih nas prekvapil, tak brzy jsme ho necekali" toto mluvi za vse...

Pan Klobouk
24. listopadu • 16:39

Goesi ja chapu tvuj nazor. Ale ja si stojim stale za svym. Proste jsi me nepresvedcil, ze jde stanovit vhodny termin a jednoznacne uzemi pro pouzivani zimnich pneu tak aby to melo smysl a nebyla to jen zakonna buzerace.

Pises podle kraju, tak se na to podivejme jak by to mohlo vypadat:
Moravskoslezsky (Ostravsky) - ano -jsou tam Beskydy
Olomoucky - ano  - jsou tam preci Jeseniky, ale taky treba niziny kolem Olomouce a Prostejova
Zlinsky - ano - Beskydy, Vizovicke vrchy atd, ale taky Uhersky Ostroh atd. tam na jihu - niziny
pak treba Ustecky - ano - Krusne hory, ale taky treba Louny a Roudnice na Labem
Budejovicky - ano - Sumava, ale taky treba Trebon, Tabor apod.
atd., atd.

Myslim, ze podle kraju by to asi nefungovalo, to neni dobrej napad. Jak tedy ?
To o tech autobusech MHD a vozech zachranny sluzby je bohuzel drsna realita a zakony by mely korespondovat s realitou a nebejt nekde ve vakuu nebo skleniku. Proste z rozpoctu nemaj prachy.

Proste si myslim, ze to prezouvani na zimni pneu musi zvazit kazdej jak je rozumnej a jaky jsou jeho moznosti. A myslim, ze jak se vyvijime za posledni roky ta se to zlepsuje a nez vymysli par demagogu (pan Simonovsky bezpochyby demagog je) nejakej zakon, kterej bude mit smysl, tak zimni pneumatiky bude pouzivat uz drtiva vetsina lidi tam kde je potreba a kdy je potreba.Vsichni postupem dostavaj rozum a financni podminky se zlepsujou. A kdyz je nekdo blbej, tak si stejne radsi koupi tuzingovej spojler nez kloudny pneumatiky.

 

kraso
24. listopadu • 13:30

nez zacnes neco plkat, tak si nejdriv zjisti, jak je to s povinosti zimnich gum v Rakousku ...

rool50
24. listopadu • 12:43

Jak stanovit datum přezutí, když zima udeří pokaždé jindy? Anebo obráceně, budou povinné letní gumy v létě? A co celoroční gumy? Mám malé lehké auto a s letníma gumama vyjedu tam kde těžké (čti velké rodinné) měly problémy i se zimníma. Navíc žiji na rovině kde jsou mírné zimy a sníh na cestách se málokdy udrží. Proč tedy, abych mohl jezdit stejně rychle jako v létě?

Zimní gumy si sice koupím, ale jen proto, že chci jet do hor lyžovat. Jinak spousta lidí na to nebude mít, jen by zbytečně platily pokuty, anebo by si kupovali celoroční gumy. Je to blbost.

Martin
24. listopadu • 13:09

Přesně tak, je to nesmysl. V každé části země přichází zima jindy, někdy stačí přezout až v prosinci, jindy už v říjnu. Moc se mi to nepozdává.

Spíš bych to udělal tak, že pojišťovna nevyplatí pojistku tehdy, pokud auto na letních zaviní nehodu při teplotě nižší než dejme tomu 0 st. C. (nebo tak nějak). A to si pak každý rozmyslí.

Ace2
24. listopadu • 15:08

No to lze udělat jednoduše. Jak to mají ve Švýcarsku ? Zcela fikaně. Proč buzerovat lidi aby si někdo kupoval zimní pneumatiky, když je skutečně nebude celou zimu potřebovat. Ve Švýcarsku není povinnost mít zimní gumy, ale můžete dostat pokutu když pojedete na sněhu na letních. Prostě když se někdo bude pořád plácat po městě kde sníh není, nebo jen pár dnů v roce, kdy stejně radši nevyjede, tak na mokré, nebo suché vozovce jsou zimáky nesmyslem. Ovšem když se budete chtít podívat na venkov, nebo do hor a nebudete mít zimáky... jo to už je něco jiného. Chytré a elegantní řešení. Zkrátka by stačilo aby policie stála někde v Krkonoších a koukala kdože to jede po sněhu na letních, no a ve městech bych to nekontroloval neb to nemá smysl. Jen v případě případné nehody kdy byl prokazatelně sníh bych to dával jako přitěžující okolnost, třeba jako spoluúčast. Jednoduché, logické, nerepresivní zcela ve smyslu prosté logiky a nikdo se nemůže cítít persekuován.

Golias
24. listopadu • 16:14

Souhlasim s tebou Ace2 ... "Zkrátka by stačilo aby policie stála někde v Krkonoších a koukala kdože to jede po sněhu na letních" ... Stejně tak, jak kontroluji sněhové řetězy, tak můžou kontrolovat i letni.

Pan Klobouk
24. listopadu • 16:05

OK. pojede linkovej autobus mista A do B, obvykle v regionu, kde temer nesnezi a v zime se tam snih nedrzi. Zacne snezit v puli cesty. Autobus bude mit letni pneu. Ridic nebude riskovat pokutu a zastavi a dal nepojede, bude cekat az snih roztaje. Nebo jak ? Jak budou policajti posuzovat, kdy je snih na silnici a kdy ne ? To jako nakym merakem ?

Ne, vazne u nas je to nesmysl.

I kdyz stojim nekde v zacpe v kopci, tak si taky rikam, ze bych to zavedl povinny. Ale kdyz vychladnu tak si uvedomim, ze je to nesmysl.

Ace2
24. listopadu • 16:23

No co na tom nechápeš. Když jezdíš tam kde by ses mohl se sněhem setkat, tak zimní a nebudeš o tom vůbec přemýšlet. A ne že vyrazíš na letních a hle na Vysočině je sníh... no kdo by to v lednu čekal... Tak asi vím, že když jezdím na chalupu na Vysočinu tak tam je někdy sníh i když v Praze není, dám v listopadu zimní a nemusíš o ničem přemýšlet. Koupil sis Fiestu abys měl čím jezdit po Praze? Tak necháš letní, protože v Praze sníh nepotkáš a když ano tak pojedeš sockou to 3x za sezónu to vydržíš a ušetříš 6 tis za gumy.

Všichni jsou spokojený, zimáky má stejně dnes de facto už každej kdo jezdí mimo velká města, tak těch se to nedotkne, a ti co nejezdí vůbec, nebo vyjimečně tak se nemusejí obávat, že když pojedou v počasí jako dnes v Praze na letních, že je za to někdo bude buzerovat.

Celé je to jenom o tom, že když se někdo bude škrábat do Krkonoš na letních, tak nejenže sám ví, že je to samozřejmě kravina, ale taky bude vědět, že za tu transparentní kravinu může být taky pokutovaný.

kraso
24. listopadu • 15:34

jenze ono je prece jednodussi to naridit direktivne. V tom jsme mistri.

mfilip
24. listopadu • 12:34

ja jsem taky proti nejakemu narizeni mit zimni gumy povinne, stejne jako proti povinnemu sviceni, ale to je jina diskuze, ze. Sam chci uznavat za vhodne, kdy nazout a zout zimni gumy atd. Ja zajimave, ze pokazde kdyz napadne snih, je okamzite milion prispevku, jak to je priserne, ti ridici na letnich atd, kolik zpusobi havarek atd. V mediich je s oblibou pripad, hazarder se zivotem  na zledovatele vozovce narazil do stromu a zahynul. Ze ale na jinem miste republiky zahynul ridic se zimnimi pneu z duvodu vysoke rychlosti, to uz jaksi neni v tomto obdobi zajimave.

Rad bych, aby si taky nekdo uvedomil, ze stejne tak jak ma zimni pneu lepsi vlastnosti v jistych podminkach nez letni, stejne tak ma letni pneumatika jizdni vlastnosti v nekterych podminkach lepsi. Treba v aquaplaningu nebo hlavne pri teplotach nad 7 st. C. Nebyva to sice pravidlem, ale treba letos v lednu bylo par dnu, kdy bylo pres den i 15 st a v tomto pocasi jaksi sebelepsi zimni pneu bude mit horsi vlastnosti nez letni. Mno ale narod bude povinne muset mit zimni ....

Mam zimni, ale jsem proti povinnemu zazvedeni. Zase chceme byt papezstejsi nez papez.

Anndy
25. listopadu • 9:53

mfilip: nesuhlasim!

mas pravdu, zimne v lete (resp. pri cc 12-15°C) maju horsie vlastnosti, ako letne, ale nie tak vyrazne horsie vlastnosti, ako letne v zime. Priklad? Brzdna draha. Ta moze byt v zime aj o 100% dlhsa na letnych gumach, ako za tych istych podmienok na zimny. A takyto pripad ti nenastane pri opacnom garde. A mysilm si, ze sudny clovek ma v zime zimne a ked zisti, ze je xvilu napr. +15°C tak jazdi jemne opatrnejsie, ako keby mal letne.

mino
24. listopadu • 22:22

uz vidim, jak v lednu prezouvas na tyden letni pneumatiky, protoze je +15 stupnu a v unoru zpatky na letni, protoze je pod nulou.

Pan Klobouk
24. listopadu • 12:10

Sám zimní pneumatiky vždy používám a myslím si, že mají smysl. Ale jsem rozhodně proti zavedení povinného přezouvání. To jako stanověj podle datumu, nebo podle regionu ? V Liberci může bejt sníh a mrazi v úplně jinou dobu než třeba v Budějovicích. Tak když to bude povinné tak spousta lidí na to nebude mít. A povinné na nákladních autech, to jako na všech kolech ? Jo, jasný třeba na hlavní nápravě, nebo na tahači. Ale na všech kolech na celým návěsu ??? Jak to chtěj stanovit ? Kdyby všechny náklaďáky museli mít zimní pneumatiky, tak to dost ovlivní náklady na provoz toho auta, pneumatika na náklaďák je pekelně drahá. No a pak to zaplatíme v cenách všech produktů, zboží, který kamiony převážej. Takže to zase dopadne na nás všechny. Povinné přezouvání na zimní pneu je blbost - nelze stanovit optimální kritéria  pro všechny auta - kdy jak kde atd. Ale je pravdou, že by to pojišťovny mohli zohledňovat v případě pojistných údálostí. 

KKK
24. listopadu • 12:00

Pan ministr sám nemá žádnou budoucnost,takže někdy v budoucno už nenavrhne nic.Co se týka zimních gum nejsem zastáncem povinného používání,ale pojišťovny by měly v této věci zapracovat a v podstatě říci toto(způsobyls nehodu na sněhu?,měl jsi letní gumy,nedostaneš nic a je to)Měly by to dát do smluv o pojištění,není potřeba žádný zákon.

Milda
24. listopadu • 11:55

Zimní pneumatiky možná nejsou vše ale mají rozhodně vliv velmi významný, možná rozhodující. Pomohou samozřejmě i na ledě. Když jsem jel v noci po suché silnici a potom jsem najel do zatáčky kde byla nateklá a zmrzlá voda tak potom jsem pochopil k čemu jsou zimní gumy na ledu. Bydlím v kopci a hrozně mě baví sledovat souseda jak po každém sněžení sjíždí dolů jako na saních a brzdí o obrubník dole. Každé jaro potom dělá generálku přední nápravy, hlavně že ušetřil za gumy. 
Co se týká financí tak to nějak nechápu. Většina lidí u nás si kupuje auto na několik let a za tu dobu spotřebují určitě alespoň dvě sady pneumatik. Proč si teda nekoupit místo dvou letních sad letní a zimní. Je to větší investice na počátku ale rozhodně lépe koupit na splátky zimní pneumatiky než předražený televizor s nápisem SLEVA v supermarketu.

r69
24. listopadu • 11:49

jsem rozhodně pro povinné používání zimních pneu - ale jen u firemních aut. soukromá auta bych nechal na pokoji,spousta lidí na to opravdu nemá

Žíža
24. listopadu • 20:43

Že nemají lidi na zimní gumy ??? Pěkná hovadina, hlavně že mají na gigára, chlast a jiné blbosti a pak "nemají" na potřebné a rozumné věci. Je jednoduché říct "nemám na to prachy" a na pohřeb už má našetřeno ?

Jogurt
24. listopadu • 12:48

Pokud na ně nemá, ať jezdí i v létě na zimních. Je to rozhodně menší zlo než v zimě na letních.

Obyčejná levná zimní guma stojí na obyčejné levné staré auto 750 korun. Krát čtyři je 3 000 na celé auto. 3000 děleno životností třeba jen slabých 30000 km je desetník na kilometr. Naprostý bezvýznamný zlomek ostatních provozních nákladů. Dvacetina nákladů na benzín. Argument že na zimní gumy někdo nemá je nesmysl.

XXYY
24. listopadu • 11:41

No já myslim že zimní pneumatiky zdaleka nejsou vše. Ostatně na ledě stejně nepomůžou a když budou dány zákonem tak spousta řidičů přestane jezdit protože je hooodně moc lidí na nich nejezdí protože na ně nemá peníze. Až budou vyšší platy a nižší daně tak bude podle mě i vyšší bezpečnost protože si lidi budou moct dovolit bezpečnější auta a na každou sezonu nové PNEU.  Já osobně zimní pneumatiky mám ale vidim kolem sebe jak si lidi povzdychnou že na ně nemaji. A p. Š mi už docela začíná lézt na nervy s jeho návrhama proti slušným řidičům, protože piráty nepostihne

Mirko
24. listopadu • 10:07

Zimní pneu u kamiónů by mělo být povinné už dávno a u osobáků ostatně taky 

 

V0i+@
24. listopadu • 11:38

A taky by mělo být povinné každé dvě hodiny jíst, protože se zjistilo, že se pravděpodobnost smrti hladem sníží o 90%... Lidi, trochu myslete, další zbytečné praidlo a za chvíli budeme kde?

kruch
24. listopadu • 12:00

Rozdil je ze i kreten pozna ze se ma najist, ale to ze by mel prezout gumy to ne.

Anndy
25. listopadu • 9:42

ne-ne, rozdiel je v tom, ze ked clove neje a umrie neohrozi okrem seba nikoho ineho. Ale ked jazdi na letnych, ako v lete ohrozuje vsetkych okolo - to je HLAVNY ROZDIEL

Doporučujeme

Články odjinud