Potvrzeno: VW Golf GT s motory 1.4T a 2.0 TDI

30 komentářů

j
31. srpna • 11:05

ked porovnavate s motorom 1.8t tak to pocitate nejako zle. atmosfericky 1.8 mal tusim 92 kw, atmosfericky 1.4 ma 74 kw, potom 1.4T a 125kw je taky upgrade ako 1.8T a 155 kw, to snad nie je ziaden extrem...   chyba nastala, ze ste za zaklad povazovali 1.8 T 110kw ale uz to bol preplnany motor, to su jablka s hruskami

Dinar
31. srpna • 13:04

Přesněji, TSI vychází z motoru 1,4FSI a ten má v golfu výkon 66kW.  To znamená, že TSI s výkonem 125kW je navýšeno o 90%, takže analogicky s 1,8 92kW by se 1,8T mohla dostat někam ke 174kW, což je na ni už celkem dost. Ale i tak podobná přirovnání nedávají moc smysl, boxer imprezy má taky v základu 92kW a STi přes 190kW.
Jinak, aby tento motor a filozofie malých přeplňovaných benzínů dávaly smysl, musí to být v praxi opravdu tak jak tvrdí VW, tj. výkon 2,0 atm. benzínu a spotřeba 1,6ky. I když atm. benzínů se 125kW dnes moc nejezdí, ty současné kolem 105kW se pohybují ve spotřebě kolem 8,5l na sto. Pokud by si 1,4TSI dokázal v průměru vzít jen o litr méně, najde při dnešních cenách phm kupce celkem snadno, a navíc dává bonus 240Nm krouťáku, to žádný atm. dvoulitr nemá.

Šumící tráva
30. srpna • 16:13

kdy bude 1,6TDI??? asi nikdy...

Skyline
30. srpna • 10:55

Na papire dost dobry, logika mi trochu unika. Nevite nekdo, na zaklade jakeho motoru to stoji? 1.4 16V 100 k? Tech 70% nahoru mi prijde jako dost brutalni tuning (asi jako 1.8T 110 kW vytunena na 187 kW), takze jsem zvedav, jak to za techto podminek bude zrat 7.2 litru. Osobne tipuju, ze mesto bude 9-10 pri normalni jizde, prumer tak 8, spis vic. Jasne, kdo jezdi denne do prace 30 km mimo mesto se mozna dostane niz. Dalsi vec, ktera me zajima, je trvanlivost, ty vstrikovaci tlaky musi byt nekde u STi, mozna jeste daleko vyssi (podle konkurencniho serveru bude mit tech 240 Nm uz pri 1750 otackach (!!).
 
Dost me prekvapilo, ze dali turbo na 1.4 - radsi bych videl 1.6 FSI 125 kW, veril bych tomu podstatne vic (predevsim co se trvanlivosti tyce).

doubt
30. srpna • 11:48

Myslels spíš 1.6 TFSI, ne? Bez turba by to zvládla tak leda Honda :) Jinak já bych soudruhům z NDR pro tentokrát věřil, poslední verze 1.8T má 184kW, což v přepočtu na objem 1.4 dává 143kW ... takže 125 není nějaký extrém.

Skyline
30. srpna • 12:34

Jo, presne to jsem myslel.
 
V cem tech 184 kW bylo? Ja mel za to, ze 184 kW mel sestivalec 3.2 (TT, R32 a dalsi) a nezda se mi, ze by VW vyrobilo stejne silnou 1.8T (urcite ne pro TT, to by nemelo smysl). V TT byl nejsilnejsi 165 kW a to by odpovidalo 1.4/128, takze vazne celkem blizko. Ale cim mensi motor, tim hur podobne zatizeni snasi... Uvidime, jsem zvedav na testy. Kazdopadne na sprintech bude mit trida do 1.6 dalsiho favorita.

doubt
30. srpna • 12:49

Sakryš, seknul jsem se, bylo to 176kW (viz http://autorevue.cz/Bleskovky/AR.asp?ARI=4950), takže to odpovídá 137kW. Pokud bych měl strach o motor, tak asi v tomhle případě: http://autorevue.cz/Tuning/AR.asp?ARI=6203 :))

Jiri
30. srpna • 14:52

1,8T 165kW se běžně čipuje na 184 kW - od ABT, přes MTM a Oettinger až po BB Automobiltechnik (ti dokonce 191kW). Někteří pak nabízejí další úpravy až po nějakých 300 koní - to už je ale přestavba se vším všudy (jiné turbo, mezichladič, výfuk ...).
Životnost motoru po takové úpravě by mě taky docel zajímala, jsou to ale renomovaní úpravci s praxí desítek let a s certifikací TUV na každou úpravu, žádní garážisti s pájkou v ruce ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pjanda
31. srpna • 0:03

Mam 1,8T 165 kW v Audi S3 a uprimne receno bych to nechipoval ani kdyby mi vrtali koleno. Vykon uz mi v zakladu prijde byt dost na hrane, vyuzivate-li jej temer neustale, a jsem presvedcen, ze pri dalsim zvyseni plniciho tlaku by hodne trpel. Uz 225 PS mi prijde byt extrem na seriovou 1,8, ktera by mela vydrzet pres 100 tkm bez vetsich problemu. Jina vec je, ze chipovat motor si nechava spousta lidi, kteri mu dvakrat za normalni cestu pri predjizdeni slapnou na krk, to pak je bez problemu, ale mate-li auto s takovym motorem pro polosportovni vyuziti, do dalsiho SW zvysovani vykonu bych se v zadnem pripade nepoustel...

Skyline
30. srpna • 12:58

A jezdilo to vubec u nas? V nabidce zadny model Sport neni (mozna to kvuli cenovce do CR vubec nevozili). I tak si ale nemyslim, ze je to pohoda. Ani u toho TT a tim min u te 1.4. Ale jak rikam, uvidime, ja tomu po strance spolehlivosti neverim. A k tomu strachu - 1.8T 355 k je slusny, ale co je potom tohle: http://www.autosrapidos.com/superautos/n/nissan-veilsideskylinegtrr34.htm 

Radek Ondrášík
30. srpna • 12:44

S tím sprintem to není tak jednoduché, za instalaci turba se násobí obsah motoru koeficientem a 1.4T se tedy dostane nad obsah 2 litry a bude jezdit v kategorii do 2500 ccm.

Skyline
30. srpna • 12:54

No nevim, myslim, ze v Mimoni a na podobnych akcich se na to nehledi. Celkove samozrejme ano, ale fakt bych chtel videt nekoho, kdo si to koupi za ucelem zavodeni...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
30. srpna • 13:05

To nejspíš ne, každopádně v takovém Polu, Fabii, popř. i Golfu si tento motor umím přeedstavit a bude jim poměrně slušet. Otázkou, která mne zajímá daleko více, je to, zda VW nasadí i 1.4T do Passatu.

Skyline
30. srpna • 13:14

To jo, konecne by RS nebylo synonymem pro Ropny Slimak, ze. Ja ale celou tu vec moc nechapu, porad si myslim, ze 1.6 TFSI by byl motor s mnohem vetsim potencialem a nepotreboval by takovy tlak, jako 1.4. Vzdyt tech 240 Nm pri 1750 otackach je proste strasne moc. Jsem zvedav, jak dlouho ten motor vydrzi. Doufam, ze to AR dostane brzo na test. Na druhou stranu, spekulovalo se o 1.2 HTP turbo a proti tomu je tohle porad aspon ctyrvalec.

Marek_Litzman
30. srpna • 22:13

Co se objemu týče, šlo hlavně o spotřebu. Vysoký výkon z malého objemu při nízké spotřebě. To splňuje všechny zásady tzv. downsizingu.

A myslím, že v tom hrála svou roli i ta motivace. Přecijen ... kdo jiný to má?

Skyline
31. srpna • 9:07

Auto s brutalnim plnicim tlakem uz od volnobehu a nizka spotreba? Tech 7.2 je tezky optimismus, tipuju, ze v testech to bude jezdit prumerne za 8.5-9 a ve meste pri normalni jizde 9-10, pri sportovni klidne vic. Samozrejme ne v AutoTipu, AMS a SM, tam to bude jezdit za 6.

LeonardoCupranek
30. srpna • 8:31

Zajimava bude cena. O kolik bude 2.0 TDI 125kW drazsi, nez 103kW verze? O kolik bude 1.4 125kW drazsi, nez 2.0 FSI 110kW a o kolik levnejsi, nez TFSI 147kW?
A hlavne: jaky bude cenovy rozdil obou GT variant (TSI a TDI 125kW)? Na tom bude zalezet velmi mnoho. Bude na tom zalezet hlavne to, jestli 1.4 TSI prezije. Protoze kdo chce vykon, sahne spise po GTI (nerkuli po R32). A kdo chce naftu, holt musi zvolit nejsilnejsi naftak. Kazdopadne asi bude pravdou, ze s vykonem toho TSI asi uz nepujde udelat tolik, co asi pujde s TDI (min 20% nahoru - cili minimalne na vykon GTI).

doubt
30. srpna • 10:31

Jo jo, o cenu jde v první řadě. Jakožto fandovi turbo benzínů se mi ten motor na papíře hodně zamlouvá, hned jak se objeví, půjdu ho vyzkoušet. S klidnou nohou úsporný, přitom s dostatečnou výkonovou rezervou. Čipovat nehodlám, to uznávám pouze u záměrně (softwarově) přiškrcených motorů, tenhle je tak na hraně, že by to už nemusel vydržet. Jo a doufám, že to není tříválec

Haya
30. srpna • 8:33

a jakou bude mít 1,4T 125 kw trvanlivost???

LeonardoCupranek
30. srpna • 9:03

To zalezi na mnoha faktorech. Teoreticky samozrejme mensi, nez 3.2 V6. Ale zalezi na tom, jak se povede. Navic kdo si auto kupuje na vic, jak 3 roky?
A pokud nekdo za ty 3 roky najede vic jak 100tKm, zase casto kupuje spis TDI. Nicmene i TDI muze mit problemy se zivotnosti. Dnesni "vymakane" diesely uz bohuzel nejsou co do spolehlovosti a trvanlovosti to same, jako nejake stare (MB) trilitrove sestivalcove atmosfericke diesely.

Haya
30. srpna • 9:24

souhlasím, a proto lituji potencionální majitele ojetých "moderních" vozidel... 

LeonardoCupranek
30. srpna • 10:18

No to souhlasim. Kdo si koupi treba 6 let stare BMW 535d, Mazdu s Wankelem, VW ctrnactistovku se 125kW,, atd... ktery bude mit najeto 200tKm, tak ma zadelano na docela velke (financni) problemy. Ale toto preci uz lide/trh vedi a proto treba u sestileteho golfa bude cena stejna za verzi s motorem 1.6 75kW jako za tuto 1.4 125kW - prestoze porizovaci cena byla znacne rozdilna. Vzdyt si zajdete do bazaru - O1 TDI 66kW bude treba drazsi, nez stejne stare BMW, ktere puvodne stalo 3x tolik. Proste proto, ze u sestileteho auta se uz predpoklada potreba servisovani a to bude u toho BMW o dost drazsi.

puck
30. srpna • 8:03

ta 1.4T bude mat zvuk jak vysavac

Elvis
30. srpna • 10:52

ty saso... mam najradsej takych ako ty... premudrali a vseznali... 1.4 turbo ma VELMI zaujimavy zvuk, to ze je to mensi objem este nic neznamena, tento VW sice tazko hodnotit ale R5 Turbo je proste sila...

puck
30. srpna • 15:08

VELMI zaujimavy zvuk vysavaca chces povedat, ze to bude zniet inak ?

ACE.
30. srpna • 20:12

Zvuk bude takovej, jakej se naladí.

doubt
30. srpna • 7:42

Hmm, tohle se Volkswagenu (aspoň papírově) povedlo. Jo a mimochodem, vy všichni, kdo tu pořád operujete s nenahraditelností krouťáku: teď se dobře podívejte, která z těch verzí má při stejném výkonu lepší zrychlení ... a argumenty o vyšší hmotnosti mě nezajímají

LeonardoCupranek
30. srpna • 8:31

Jo, zprevodovani si vybira svou dan.

Marek_Litzman
30. srpna • 0:13

TSI je zkratka čeho? ( http://autorevue.cz/obrazky/2005/08srpen/golfgt/12.jpg )

pjanda
30. srpna • 0:34

Zrejme komercni oznaceni maleho TFSI pro zrejmejsi odliseni od dvoulitru...

Doporučujeme

Články odjinud