Potvrzeno: Volkswagen udělá z Jetty samostatnou značku. Výhradně však pro Čínu

Ze známého modelového jména se Volkswagen rozhodl na čínském trhu vytvořit samostatnou značku, pod kterou vznikne širší rodina dostupných vozů.

Dřívější spekulace se potvrzují. Volkswagen oznamuje, že z dostupného modelu Jetta vytvoří na čínském trhu samostatnou značku s širším portfoliem dalších vozů. Jméno Jetta je na tamním trhu dobře známé a automobilka si od tohoto kroku slibuje ještě silnější zájem o levnější modely Volkswagenu.

Německý gigant prodal loni v Číně 3,1 milionu aut, čímž je země pro automobilku stále největším trhem. A právě menší sedan Jetta si od uvedení v roce 2010 vytvořil silnou reputaci pro dostupné vozidlo, které dále přivedlo masy lidí k možnosti pořídit si vlastní vozidlo.

Volkswagen T-Roc R oficiálně: Má 300 koní, čtyřkolku a vypínatelné ESP!

Volkswagen T-Roc R oficiálně: Má 300 koní, čtyřkolku a vypínatelné ESP!

„Model Jetta pro nás hraje v Číně opravdu důležitou roli. Přivedl osobní dopravu k masám podobně jako v Evropě dříve Beetle. S vývojem u Volkswagenu a výrobou v Číně se Jettě podařilo Číňany postavit na čtyři kola. Dodnes je v Číně jedním z nejpopulárnějších modelů – je opravdovou ikonou. Proto jsme se poprvé v historii Volkswagenu rozhodli model proměnit v samostatnou značku a stanovit ji zcela novou modelovou rodinu,“ prohlásil Jürgen Stackmann, člen představenstva VW.

Od nové značky Jetta tak mohou nyní čínští zákazníci očekávat jak klasický dostupný sedan se současnou technikou VW, tak v budoucnu příchod dvou nových SUV. Na představu jednoho z nových SUV se můžete podívat v galerii. Lze očekávat, že novinky budou stát na dosavadní technice použité již například u evropského Tiguanu či T-Rocu.

V Americe budou mít VW Golf GTI s batohem. A my ho tady chceme taky!

V Americe budou mít VW Golf GTI s batohem. A my ho tady chceme taky!

K rozjetí samostatné značky bude patřit i otevření nové sítě dealerství Jetta na více jak 200 místech. VW pak hledí i na možnost spuštění digitálních showroomů a internetového prodeje nových vozů. Prodeje prvních aut začnou ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Galerie doplněna o současný Volkswagen Jetta pro čínský trh.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 3 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků