Potvrzeno: Volkswagen udělá z Jetty samostatnou značku. Výhradně však pro Čínu

Ze známého modelového jména se Volkswagen rozhodl na čínském trhu vytvořit samostatnou značku, pod kterou vznikne širší rodina dostupných vozů.

Dřívější spekulace se potvrzují. Volkswagen oznamuje, že z dostupného modelu Jetta vytvoří na čínském trhu samostatnou značku s širším portfoliem dalších vozů. Jméno Jetta je na tamním trhu dobře známé a automobilka si od tohoto kroku slibuje ještě silnější zájem o levnější modely Volkswagenu.

Německý gigant prodal loni v Číně 3,1 milionu aut, čímž je země pro automobilku stále největším trhem. A právě menší sedan Jetta si od uvedení v roce 2010 vytvořil silnou reputaci pro dostupné vozidlo, které dále přivedlo masy lidí k možnosti pořídit si vlastní vozidlo.

Volkswagen T-Roc R oficiálně: Má 300 koní, čtyřkolku a vypínatelné ESP!

Volkswagen T-Roc R oficiálně: Má 300 koní, čtyřkolku a vypínatelné ESP!

„Model Jetta pro nás hraje v Číně opravdu důležitou roli. Přivedl osobní dopravu k masám podobně jako v Evropě dříve Beetle. S vývojem u Volkswagenu a výrobou v Číně se Jettě podařilo Číňany postavit na čtyři kola. Dodnes je v Číně jedním z nejpopulárnějších modelů – je opravdovou ikonou. Proto jsme se poprvé v historii Volkswagenu rozhodli model proměnit v samostatnou značku a stanovit ji zcela novou modelovou rodinu,“ prohlásil Jürgen Stackmann, člen představenstva VW.

Od nové značky Jetta tak mohou nyní čínští zákazníci očekávat jak klasický dostupný sedan se současnou technikou VW, tak v budoucnu příchod dvou nových SUV. Na představu jednoho z nových SUV se můžete podívat v galerii. Lze očekávat, že novinky budou stát na dosavadní technice použité již například u evropského Tiguanu či T-Rocu.

V Americe budou mít VW Golf GTI s batohem. A my ho tady chceme taky!

V Americe budou mít VW Golf GTI s batohem. A my ho tady chceme taky!

K rozjetí samostatné značky bude patřit i otevření nové sítě dealerství Jetta na více jak 200 místech. VW pak hledí i na možnost spuštění digitálních showroomů a internetového prodeje nových vozů. Prodeje prvních aut začnou ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Galerie doplněna o současný Volkswagen Jetta pro čínský trh.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků