Potvrzeno: Toyota poletí na Měsíc. Prototyp lunárního vozidla ukáže v roce 2022

K příležitosti výročí přistání Apolla 11 na Měsíci zveřejňuje Toyota další informace o svém lunárním vozidle.

Možná je tomu už 50 let, co na povrchu Měsíce poprvé stanul člověk, přesto je ale cesta do této destinace stále zajímavá pro řadu společností. Na Měsíc by se tedy v budoucnu ráda vydala i japonská vesmírná agentura JAXA, která již oficiálně podepsala smlouvu s Toyotou na vývoji vlastního lunárního vozidla pro lidskou posádku.

První grafické návrhy jsme viděli již na začátku letošního roku, přičemž finální plány vozidla a jeho specifikace mají být hotovy do konce roku. Produkce jednotlivých dílů má poté započít v roce 2020 a jejich testování chystá JAXA a Toyota na rok 2021. Funkčního prototypu se máme dočkat v roce 2022. Stále ale mluvíme o vcelku daleké budoucnosti, odlet na Měsíc je totiž plánovaný na rok 2029.

Lunar Rover je nejlepší elektrický off-road světa. Překročil totiž jeho hranice

Lunar Rover je nejlepší elektrický off-road světa. Překročil totiž jeho hranice

Na délku bude mít lunární vozidlo 6 metrů, na šířku 5,2 metru a na výšku 3,8 metru. Kabina o rozloze 13 m³ pak bude přetlaková, tudíž se v ní budou moci kosmonauti pohybovat bez skafandrů. Ubytovací prostor má být uzpůsoben pro dvě osoby, nouzově až čtyři.  

A uvnitř zřejmě kosmonauti stráví dost času, jelikož vodíkové pohonné ústrojí Toyoty má vozidlu zajistit dojezd až 1000 km, přičemž o dostatečný přísun elektrické energie pro palubní akumulátory se postará i vysunovací solární panel na boku vozidla.

Toyota Corolla Sedan zlevnila až o 149 tisíc! Ve verzi Prime má i bohatou výbavu

Toyota Corolla Sedan zlevnila až o 149 tisíc! Ve verzi Prime má i bohatou výbavu

Cílem cesty na Měsíc je další úroveň průzkumu včetně výzkumu zmrzlé vody na povrchu. JAXA a Toyota nakonec věří, že vývoj nového lunárního vozidla přinese nové poznatky a inovace pro budoucí transportní metody nutné k navštívení dalších planet. 

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků