Potvrzeno: Seat Ateca Cupra míří do Ženevy! Můžeme mu tak ale říkat?

Ostrá verze Seatu Ateca bude jedním z modelů nově vzniklé značky Cupra. Redakci Autorevue to potvrdilo české zastoupení Seatu.

O nově vzniklé značce Cupra, která bude zahrnovat sportovní deriváty vozů Seat, jsme v tomto týdnu již psali. Množství dostupných informací je ale pro tuto chvíli tak omezené, že vlastně ani nevíme, jak se budou nabízené modely jmenovat a kolik jich nakonec bude. Jasno nastane dvaadvacátého února, kdy dojde k oficiálnímu uvedení značky.

Seat slíbil, že modely Cupra vystaví na březnovém autosalonu v Ženevě. Slovo „modely“ je nesmírně důležité, protože aktuálně Španělé nabízejí jediný – Leon Cupra. Před časem jsme se dozvěděli, že v Ženevě uvidíme i Ibizu Cupra, která se prý ale nakonec nebude vyrábět, a otazník se vznášel i nad ostrou verzí Atecy. A ta mezi vystavenými vozy skutečně bude! Redakci Autorevue to potvrdil zaměstnanec automobilky.

Seat Ateca Cupra existuje. Krotí ho vysoce postavený činitel značky

Seat Ateca Cupra existuje. Krotí ho vysoce postavený činitel značky

Vývojový prototyp byl k vidění už před docela dlouhou dobou. Sériový vůz by měl vypadat hodně agresivně, což je možná trochu překvapení. Když totiž srovnáte standardní Leon a Leon Cupra, sice přesně víte, „který je který“, na druhou stranu ale ostrá verze neprezentuje svůj charakter příliš okatě. V přiložené fotogalerii najdete fotky prototypu, není však zatím jisté, že bude sériové auto skutečně takto vypadat.

Běžná Ateca může mít až 19palcová kola, brzdy Brembo však zpoza nich budou koukat pouze verzi Cupra. U Leonu jsou k dispozici v rámci paketů Performance v cenách od 84.900 Kč do 109.900 Kč (zahrnují i jiná kola nebo aerodynamické doplňky karoserie), u SUV příliš odlišností nečekáme. Podvozek bude o něco tužší a chybět mu nebudou tlumiče DCC, které k verzím s pohonem všech kol nabízí už standardní model.

Seat Leon Cupra R ve velké fotogalerii. V Česku jich bude pouze deset!

Seat Leon Cupra R ve velké fotogalerii. V Česku jich bude pouze deset!

Pod kapotou najdeme motor z Leonu Cupra. Dvoulitr TSI poskytne 221 kW (300 koní), roztáčet bude všechna čtyři kola a pravděpodobně bude párován pouze s převodovkou DSG, což je kombinace známá z Leonu Cupra ST. Připravme na maximální rychlost 250 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za zhruba šest vteřin.

Možná se to nyní ještě nezdá, rychlá verze Atecy je ale ve skutečnosti velice důležitá. Představuje totiž první ostré SUV mezi mainstreamovými značkami VW Group a lze očekávat, že se brzy přidají i další výrobci. Jak by se vám například líbil Volkswagen Tiguan R, který se už podle všeho také testuje?

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků