A budeme vůbec v Ženevě z něčeho překvapeni? Trendem posledních let je odhalit v podstatě všechny karty ještě před velkou akcí, ale letos je utajovaných vozů více, než si možná myslíte. Plně sériovou podobu jsme zatím neviděli u Jaguaru I-Pace. V rámci koncernového večera, 5. března, se pak zřejmě ukáže malý crossover Volkswagen T-Cross. Lexus ještě stále vůz stejné třídy, UX. Range Rover plánuje možná až přímo na autosalonu odhalit své kupé. Toyota možná ukáže novou Supru, kterou později doplní příbuzné BMW. Z malých výrobců láká na nové supersporty Zenvo a Rimac. | Jaguar I-Pace

A budeme vůbec v Ženevě z něčeho překvapeni? Trendem posledních let je odhalit v podstatě všechny karty ještě před velkou akcí, ale letos je utajovaných vozů více, než si možná myslíte. Plně sériovou podobu jsme zatím neviděli u Jaguaru I-Pace. V rámci koncernového večera, 5. března, se pak zřejmě ukáže malý crossover Volkswagen T-Cross. Lexus ještě stále vůz stejné třídy, UX. Range Rover plánuje možná až přímo na autosalonu odhalit své kupé. Toyota možná ukáže novou Supru, kterou později doplní příbuzné BMW. Z malých výrobců láká na nové supersporty Zenvo a Rimac. | Jaguar I-Pace

49
Fotogalerie

Potvrzeno, produkční I-Pace se ukáže v Ženevě. Co o revolučním Jaguaru víme?

Jaguar potvrdil, že sériová varianta modelu I-Pace se představí v Ženevě. Zatím jsme na autosalonech vídali jen koncept.

Na březnovém autosalonu v Ženevě bude hlavní hvězdou stánku produkční verze modelu I-Pace od Jaguaru. Své čestné místo už si na předchozích výstavách vysloužil jeho koncept.

Jedná se o projekt prvního plně elektrického Jaguaru. O novince s prvky SUV se mluví jako o konkurentovi pro Teslu Model X. Karoserie konceptu však nesla dynamičtější tvary, jak se ostatně ke značce sluší a patří.

Nedávné špionážní snímky testovacích prototypů, které ostatně uvolnila i sama automobilka, napovídají, že design konceptu se u sériové verze změní jen minimálně. Sériovka tedy zdědí velmi krátké převisy a dlouhý rozvor náprav, díky čemuž nabídne velké množství prostoru uvnitř.

O vzhledu a místu premiéry máme docela jasno, otazníky však stále visí nad tím nejdůležitějším - pohonným ústrojím. Jisté je jen to, že půjde o plně elektrický model a že si jej na základě česko-anglické výslovnosti Češi budou navzájem konverzačně plést s crossoverem E-Pace...

Ve formě konceptu měl I-Pace elektromotor na obou nápravách. Kombinovaný výkon činil 400 koňských sil a 700 Nm točivého momentu. Díky baterii s kapacitou 90 kWh prý zvládl na jedno nabití 500 kilometrů. Jestli tyto parametry zůstanou i u aut sjíždějících z pásů automobilky, bude to zajímavý počin. Evropský prodej bude předcházet tomu americkému, takže k mání by měl být už těsně po březnové premiéře.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Doporučujeme

Články odjinud