Potvrzeno: příští Ferrari Enzo dostane turbomotor

A je to oficiální, šéf značky Ferrari Amedeo Felisa v rozhovoru pro britský magazín Autocar uvedl, že další generace vrcholného modelu Enzo bude poháněna motorem s přeplňováním. Současná generace je přitom osazena atmosféricky plněným vidlicovým dvanáctiválcem s objemem rovných 6 l. Příznivci atmosférického plnění si tak mohou ze svého seznamu odškrtnout další modlu, a to zřejmě nejen v případě modelu Enzo - dvanáctiválcový motor Ferrari zjevně míří do záhuby jako celek.

Na podrobnosti byl Felisa skoupý, nicméně alespoň popřel, že by u Ferrari nyní vyvíjeli šestiválec. Místo toho se prý soustředí na vývoj osmi a desetiválcových jednotek, jejichž vlastnosti má vylepšovat kombinace s elektromotorem. Felisa zároveň oznámil, že na rozdíl od McLarenu nebo BMW nehodlají nijak významně rozšiřovat použití kompozitních materiálů, ale nové Enzo, jež se má představit v roce 2012, jimi bude našlapáno, neboť se příliš nepočítá s jeho provozem na běžných silnicích. „Nyní v podstatě nikdo neví, co se stane, kdyby auto s kompozitní strukturou karoserie havarovalo,“ konstatoval Felisa.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Ferrari Enzo v provedení FXX
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků