Potvrzeno: Příští Audi RS4 přijde o osmiválec

Potvrzeno: Příští Audi RS4 přijde o osmiválec

Současné Audi RS4 je poslední sportovec, který kope za atmosférické motory. Příští generace modelu RS4 přejde do jiné ligy, neboť nebude mít osmiválec, ale vsadí na downsizing - menší objem a přeplňování. Magazínu Motoring to řekl šéf divize Quattro Heinz Hollerweger.

Ačkoli nikdo nechtěl prozradit motor použitý v příští generaci Audi RS4, celkem s jistotou se dá počítat s třílitrovým vidlicovým šestiválcem, který by mohl dostat elektricky ovládané turbodmychadlo. S tímto systémem Audi nyní experimentuje a sériová výroba je na spadnutí.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Hollerweger také přiznal, že potenciální klientele chybí v nabídce modelů RS4 a RS6 sedany, takže se pravděpodobně vrátí. Vše ale musí schválit vedení Audi. Nové Audi RS4 by se mělo představit na začátku roku 2016, tedy rok po představení nové generace modelu A4. Její příchod se očekává na jarním autosalonu v Ženevě.

Současné Audi RS4 pohání osmiválec 4,2 l s výkonem až 450 koní ve vysokých 8250 ot./min. Ačkoli by se mohl přeplňovaný šestiválec výkonem k této hodnotě přiblížit, určitě nebude dosahovat takových otáček. Nicméně se očekává výrazný nárůst točivého momentu ze současných 430 Nm dostupných v rozmezí 4000 až 6000 ot./min.

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků