Potvrzeno: Příští Audi RS4 přijde o osmiválec

Potvrzeno: Příští Audi RS4 přijde o osmiválec

Současné Audi RS4 je poslední sportovec, který kope za atmosférické motory. Příští generace modelu RS4 přejde do jiné ligy, neboť nebude mít osmiválec, ale vsadí na downsizing - menší objem a přeplňování. Magazínu Motoring to řekl šéf divize Quattro Heinz Hollerweger.

Ačkoli nikdo nechtěl prozradit motor použitý v příští generaci Audi RS4, celkem s jistotou se dá počítat s třílitrovým vidlicovým šestiválcem, který by mohl dostat elektricky ovládané turbodmychadlo. S tímto systémem Audi nyní experimentuje a sériová výroba je na spadnutí.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Hollerweger také přiznal, že potenciální klientele chybí v nabídce modelů RS4 a RS6 sedany, takže se pravděpodobně vrátí. Vše ale musí schválit vedení Audi. Nové Audi RS4 by se mělo představit na začátku roku 2016, tedy rok po představení nové generace modelu A4. Její příchod se očekává na jarním autosalonu v Ženevě.

Současné Audi RS4 pohání osmiválec 4,2 l s výkonem až 450 koní ve vysokých 8250 ot./min. Ačkoli by se mohl přeplňovaný šestiválec výkonem k této hodnotě přiblížit, určitě nebude dosahovat takových otáček. Nicméně se očekává výrazný nárůst točivého momentu ze současných 430 Nm dostupných v rozmezí 4000 až 6000 ot./min.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků