Zatímco se Porsche chystá na uvedení svého prvního elektromobilu Taycan, už máme rovněž potvrzené datum výroby jeho praktičtější varianty na základě konceptu Cross Turismo.
Nedávno nám Porsche potvrdilo zářijovou premiéru elektromobilu Taycan a pro zkrácení času nám německá automobilka ukázala i dvojici nových ilustrací, předpovídajících produkční design této novinky. U „čtyřdveřového kupé“ však značka na poli elektromobilů nezůstane a již nyní oficiálně potvrzuje produkci verze Cross Turismo, tedy Taycanu s vyšším podvozkem a lehce větším kufrem.
Takzvanou crossover variantu Taycanu nám již minulý rok v Ženevě ukázalo Porsche ve formě konceptu Mission E Cross Turismo. Rokem uvedení do produkce druhého elektromobilu v nabídce je nyní oficiálně rok 2020. Přibližně rok po premiéře standardního Taycanu – nejspíše na letošním zářijovém autosalonu ve Frankfurtu – se tak vzápětí dočkáme i jeho robustnější verze.
Novinka bude tedy stát na stejné platformě jako Taycan, měla by nabídnout dvojici elektromotorů o celkovém výkonu kolem 447 kW (600 koní) a zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h za přibližně 3,5 vteřiny. Porsche má ovšem v plánu nabízet i slabší, výchozí specifikaci o výkonu přibližně 294 kW (400 koní).
Bateriový modul by měl přitom zajistit dojezd na jedno nabití až 500 kilometrů, přičemž dostupná bude i rychlonabíječka, díky které si během 15 minut obstaráte energii na ujetí 400 km. Koncept Cross Turismo byl vybaven i řadou praktických vychytávek jako složitelnými sedačkami do rovné plochy nebo popruhy k zajištění nákladu v kufru.
Praktičtěji a terénně střižená verze Taycanu zatím nemá přesně dané jméno, lze však očekávat, že minimálně dodatek Cross Turismo vozu zůstane a bude následovat formu zavedenou větší Panamerou Sport Turismo.