Potvrzeno: Porsche Taycan Cross Turismo se objeví v produkci už příští rok

Zatímco se Porsche chystá na uvedení svého prvního elektromobilu Taycan, už máme rovněž potvrzené datum výroby jeho praktičtější varianty na základě konceptu Cross Turismo.

Nedávno nám Porsche potvrdilo zářijovou premiéru elektromobilu Taycan a pro zkrácení času nám německá automobilka ukázala i dvojici nových ilustrací, předpovídajících produkční design této novinky. U „čtyřdveřového kupé“ však značka na poli elektromobilů nezůstane a již nyní oficiálně potvrzuje produkci verze Cross Turismo, tedy Taycanu s vyšším podvozkem a lehce větším kufrem.

Porsche Taycan na dalších ilustracích: První elektromobil značky se objeví už v září

Porsche Taycan na dalších ilustracích: První elektromobil značky se objeví už v září

Takzvanou crossover variantu Taycanu nám již minulý rok v Ženevě ukázalo Porsche ve formě konceptu Mission E Cross Turismo. Rokem uvedení do produkce druhého elektromobilu v nabídce je nyní oficiálně rok 2020. Přibližně rok po premiéře standardního Taycanu – nejspíše na letošním zářijovém autosalonu ve Frankfurtu – se tak vzápětí dočkáme i jeho robustnější verze.

Novinka bude tedy stát na stejné platformě jako Taycan, měla by nabídnout dvojici elektromotorů o celkovém výkonu kolem 447 kW (600 koní) a zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h za přibližně 3,5 vteřiny. Porsche má ovšem v plánu nabízet i slabší, výchozí specifikaci o výkonu přibližně 294 kW (400 koní).

Jak pracuje mokrý režim nového Porsche 911? Nemá pouze jedno využití

Jak pracuje mokrý režim nového Porsche 911? Nemá pouze jedno využití

Bateriový modul by měl přitom zajistit dojezd na jedno nabití až 500 kilometrů, přičemž dostupná bude i rychlonabíječka, díky které si během 15 minut obstaráte energii na ujetí 400 km. Koncept Cross Turismo byl vybaven i řadou praktických vychytávek jako složitelnými sedačkami do rovné plochy nebo popruhy k zajištění nákladu v kufru.  

Praktičtěji a terénně střižená verze Taycanu zatím nemá přesně dané jméno, lze však očekávat, že minimálně dodatek Cross Turismo vozu zůstane a bude následovat formu zavedenou větší Panamerou Sport Turismo.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků