Potvrzeno: Porsche Cayman S s novým boxerem

Porsche potvrdilo, že kupé odvozené od Boxsteru se bude jmenovat Cayman S; neoficiálně jsme o tom psali minulý měsíc. Pod kapotou bude mít Cayman S šestiválcový boxer 3.4 l s výkonem 217 kW (295 k). Pro zajímavost, Boxster končí s objemem 3.2 l a výkonem 206 kW, 911 Carrera začíná s motorem 3.6 l a výkonem 239 kW. Cayman S tedy leží takřka přesně mezi nimi.

Novinka se představí na frankfurtském autosalonu na podzim tohoto roku, do prodeje půjde začátkem roku 2006. Později se představí i slabší, „neesková“ verze. Už nyní se ví, že Cayman S bude dražší než než Boxster S, a bude tedy stát mezi Boxsterem a 911 Carrerou. Cena je odhadována na cca 1,8 mil. Kč.

Nový Cayman by měl více než zdvojnásobit prodeje značky, a to na rovných 100 tisíc kusů ročně v roce 2008. Přitom loni prodala automobilka jen necelých 36 tisíc kusů. Podle britského analytika z banky Morgan Stanley by mohl být Cayman až třikrát profitabilnější než Boxster.

Tip: Nová generace Porsche Boxster

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků