Potvrzeno: Porsche 911 GT3 dostane po faceliftu manuální převodovku

Potvrzeno: Porsche 911 GT3 dostane po faceliftu manuální převodovku

Brzy se dočkáme odhalení faceliftu pro Porsche 911 GT3 a GT3 RS. Design se nebude příliš lišit, spíše očekávejte podobné změny detailů, jakých se dočkala běžná řada modelu Porsche 911. Ovšem ta v rámci faceliftu poprvé v historii dostala přeplňovaný motor. Nic takové se pro GT3 nechystá.

Naopak, přijde jedna poměrně zásadní změna. Ta snad konečně umlčí všechny ty odpůrce a puristy, kteří nemohli vystát 911 GT3 pouze s automatickou převodovkou PDK. Ano, po faceliftu se bude prodávat Porsche 911 GT3 také s klasickým manuálem. Prozrazují to špionážní fotografie a dostupné informace z automobilky.

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Manuál bude prakticky shodný s tím, který má speciální Porsche 911 R. Teď je otázka, co prodej manuální GT3 udělá s cenami právě 911 R, které vyletěly do extrémních výšin. Na druhou stranu 911 R je limitovaná edice a GT3 jinak zaměřené auto.

Kdo jezdí na okruh a nahání sekundy a desetinky, ten asi více ocení rychlost a přesnost převodovky PDK, protože v té rychlosti se toho za volantem GT3 děje tolik, že průměrný šofér těžko bude s manuálem rychlejší a spolehlivější, pokud jde například o konzistenci v dosahovaných časech na kolo.

Test Porsche 911 4 GTS: Nezapomenutelná rozlučka  

Test Porsche 911 4 GTS: Nezapomenutelná rozlučka  

Jenže někdo chce manuál z principu samotného, takže se dá tlak ze strany fanoušků a potenciálních zákazníků pochopit. Pokud jde o motor, atmosférický plochý šestiválec 3,8 l zůstane, ale pravděpodobně mírně posílí z původních 349 kW (475 koní) a 440 Nm. Maximální otáčky tohoto motoru atakují hranici 8500 ot./min.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků