Potvrzeno: Ostré Toyoty Yaris se zase dočkáme. Půjde o pravý homologační speciál

Pár dní po premiéře nové generace Toyoty Yaris se dozvídáme, že po stránce ostřejších verzí má automobilka s malým hatchbackem velké plány.

Někdo by řekl, že nová Toyota Yaris vypadá agresivně už od prvního pohledu ve své standardní variantě. O nové generaci hatchbacku jsme se už podrobněji rozepsali, teď nás ale vedení Toyoty ujišťuje, že ještě naštvanější a hlavně na silnici schopnější ostrou verzi máme zanedlouho očekávat také.

Hot-hatche na základě Yarisu se tedy dočkáme, což je od základu dobrá zpráva. Viceprezident Toyoty pro Evropu Matt Harrison prozradil na premiéře britskému Auto Expressu, že značka musí rovněž novým Yarisem pozitivně odkazovat na její počínání ve světovém šampionátu v rallye (WRC). Na základě nové generace bude totiž postaven i závoďák pro sezónu 2020.

Nová Toyota Yaris oficiálně: Toto má být nový nejbezpečnější malý vůz světa

Nová Toyota Yaris oficiálně: Toto má být nový nejbezpečnější malý vůz světa

V případě silničního hot-hatche tak samozřejmě dojde na přepracování vozu sportovní divizí Gazoo Racing. Předchozí ostrá varianta Yaris GRMN si ve všech ohledech posbírala kladné dojmy od expertů i veřejnosti. Na tento úspěch bude chtít Toyota navázat, nicméně o limitovanou produkci jako dříve (400 ks pro Evropu) nepůjde.

Slova Harrisona totiž přímo navazují na plány dříve uvedené hlavním manažerem divize Gazoo Racing Shigekim Tomoyamou. „Pro další generaci rallyového Yarisu připravíme homologační silniční speciál. Bude jich třeba vyrobit 25.000 kusů za rok, takže nepůjde o limitovanou edici jako v případě GRMN,“ oznámil Tomoyama.

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Opravdu by tak mohlo jít o pořádný nekompromisní hot-hatch, který by dostál či předčil úspěchy Yarisu GRMN. O technice je zatím brzo polemizovat. Na hybridní ústrojí by nicméně nemuselo ještě dojít, neboť přechod na elektrifikované pohony je v pravidlech WRC vyhlížen až pro rok 2022.

Na první výsledky specialistů z Gazoo Racing bychom prý ani nemuseli čekat dlouho, určité představy se máme dočkat do několika měsíců. Každopádně ale Toyota uvede Yaris rovněž v nižší sportovní specifikaci GR Sport, která se zaměří hlavně na vzhled a podvozkové komponenty, podobně jako u dalších modelů s tímto odznakem.

Galerie doplněna o Toyotu Yaris GRMN (2017).

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

včera | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků