Potvrzeno: Obyčejná Porsche 911 dostanou šestiválec s turbem

Nevyhnutelné se stalo skutečností. Porsche nasadí do příštích generací modelu 911 přeplňování. Výjimkou bude pouze model GT3 RS.
Potvrzeno: Obyčejná Porsche 911 dostanou šestiválec s turbem

Chtěli jste vždycky Porsche 911 Turbo, ale jaksi vás omezoval rozpočet a nezbylo nic jiného než si koupit obyčejnou 911? Teď už vás to mrzet nemusí, protože i obyčejné modely Porsche 911 dostanou přeplňování, takže pak můžete vyrazit do nejbližšího tuningového obchodu a nakoupit si tolik samolepek Turbo, co hrdlo ráčí.

Ale teď trochu vážně. Tahle cesta byla asi nevyhnutelná a i Porsche teď přes produktového šéfa Wolfganga Hatze, který hovořil s magazínem Autocar, potvrdilo, že příští modely 911 už dostanou přeplňování a downsizovaný motor.

Testy | Sportovní auta | Srovnávací testy | Audi | První svezení | Porsche

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Původní zákulisní informace nás strašily dvoulitrovými čtyřválci, ale Hatz jasně řekl, že i příští 911 budou mít šestiválec. A navíc to bude motor, který bude technicky vycházet z nové jednotky pro dokončovanou 911 GT3 RS.

Právě nové Porsche 911 GT3 RS naznačí, co se bude s ikonickou 911 dít. Přesto GT3 RS ještě dostane klasické atmosférické sání a i když technické detaily Hatz prozradit nechtěl, cílem je dosáhnout na výkon 500 koní. Už dříve ale padlo, že objem atmosférického plochého šestiválce jen těžko překročí čtyři litry.

Sportovní auta | Zajímavosti | Byznys | Porsche

Levné Porsche nakonec bude, ale jen jako slabší Boxster s motorem 1,6 l

Přeplňovaná jednotka, která samozřejmě dostane přímé vstřikování, bude z motoru pro 911 GT3 RS úzce vycházet. Bude mít ale nižší kompresní poměr a zdvihový objem. I příští modely Turbo si půjčí tento motor, respektive jeho základ. Celá jednotka se má údajně také posunout více doprostřed auta v zájmu lepšího rozložení hmotnosti.

Vývoj nového motoru souvisí s novou dvoulitrovou čtyřválcovou jednotkou pro Porsche Boxster a Cayman. Porsche čerpá znalosti i ze svého závodního programu Le Mans.

Video | Sportovní auta | Technika | Porsche

Podívejte se, jak Porsche montuje ploché šestiválce pro 911

Když už jsme u Caymanu, Hatz potvrdil i příchod modelu Porsche Cayman GT4, který dorazí zřejmě do Frankfurtu a protože se na jeho vývoji podílí i divize motorsportu, bude to plnohodnotný ostrý model srovnatelný s GT3 a GT3 RS. Výkon se dostane někam ke čtyřem stovkám koní.

A ještě jednu věc Hatz potvrdil. Automobilka Porsche stále pracuje na sportovním modelu, který by se zařadil mezi 911 a 918 Spyder. O pohon se má starat benzínový osmiválec.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků