Potvrzeno: Obyčejná Porsche 911 dostanou šestiválec s turbem

Nevyhnutelné se stalo skutečností. Porsche nasadí do příštích generací modelu 911 přeplňování. Výjimkou bude pouze model GT3 RS.
Potvrzeno: Obyčejná Porsche 911 dostanou šestiválec s turbem

Chtěli jste vždycky Porsche 911 Turbo, ale jaksi vás omezoval rozpočet a nezbylo nic jiného než si koupit obyčejnou 911? Teď už vás to mrzet nemusí, protože i obyčejné modely Porsche 911 dostanou přeplňování, takže pak můžete vyrazit do nejbližšího tuningového obchodu a nakoupit si tolik samolepek Turbo, co hrdlo ráčí.

Ale teď trochu vážně. Tahle cesta byla asi nevyhnutelná a i Porsche teď přes produktového šéfa Wolfganga Hatze, který hovořil s magazínem Autocar, potvrdilo, že příští modely 911 už dostanou přeplňování a downsizovaný motor.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Původní zákulisní informace nás strašily dvoulitrovými čtyřválci, ale Hatz jasně řekl, že i příští 911 budou mít šestiválec. A navíc to bude motor, který bude technicky vycházet z nové jednotky pro dokončovanou 911 GT3 RS.

Právě nové Porsche 911 GT3 RS naznačí, co se bude s ikonickou 911 dít. Přesto GT3 RS ještě dostane klasické atmosférické sání a i když technické detaily Hatz prozradit nechtěl, cílem je dosáhnout na výkon 500 koní. Už dříve ale padlo, že objem atmosférického plochého šestiválce jen těžko překročí čtyři litry.

Levné Porsche nakonec bude, ale jen jako slabší Boxster s motorem 1,6 l

Levné Porsche nakonec bude, ale jen jako slabší Boxster s motorem 1,6 l

Přeplňovaná jednotka, která samozřejmě dostane přímé vstřikování, bude z motoru pro 911 GT3 RS úzce vycházet. Bude mít ale nižší kompresní poměr a zdvihový objem. I příští modely Turbo si půjčí tento motor, respektive jeho základ. Celá jednotka se má údajně také posunout více doprostřed auta v zájmu lepšího rozložení hmotnosti.

Vývoj nového motoru souvisí s novou dvoulitrovou čtyřválcovou jednotkou pro Porsche Boxster a Cayman. Porsche čerpá znalosti i ze svého závodního programu Le Mans.

Podívejte se, jak Porsche montuje ploché šestiválce pro 911

Podívejte se, jak Porsche montuje ploché šestiválce pro 911

Když už jsme u Caymanu, Hatz potvrdil i příchod modelu Porsche Cayman GT4, který dorazí zřejmě do Frankfurtu a protože se na jeho vývoji podílí i divize motorsportu, bude to plnohodnotný ostrý model srovnatelný s GT3 a GT3 RS. Výkon se dostane někam ke čtyřem stovkám koní.

A ještě jednu věc Hatz potvrdil. Automobilka Porsche stále pracuje na sportovním modelu, který by se zařadil mezi 911 a 918 Spyder. O pohon se má starat benzínový osmiválec.

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků