Potvrzeno: Nový Mercedes-AMG A45 dostane více než 400 koní z dvoulitru

AMG si korunu krále nejvýkonnějších hatchbacků nechce nechat vzít.

Nová třída A dostane od již osamocené značky AMG také méně výkonnou verzi A35. Pokud však zůstaneme u vrcholu nabídky, modelu A45, i s tím Němci počítají. Možná i proto, aby vytvořili místo pro méně výkonnou variantu, ale ještě pravděpodobněji z důvodu vzrůstající konkurenci extrémně výkonných hot-hatchů, áčku nadělí vyšší výkon.

Navýšení výkonu potvrdil pro The Motor Report na ženevském autosalonu šéf AMG Tobias Moers: "Bude mít více než 400 koní. Pro novou generaci vyvíjíme zcela nový dvoulitrový motor, který nemá nic společného se současným provedením," prozrazuje Moers.

Čtyřdveřové AMG GT naživo: Hybridní zabiják Panamery jede 315 km/h

Čtyřdveřové AMG GT naživo: Hybridní zabiják Panamery jede 315 km/h

Zároveň však Moers zdůrazňuje, že nemá rád přemotorovaná auta. Proto musí takový příděl výkonu zvládat i podvozek. Posíleny mají tedy být brzdy, očekává se více rozšířený rozchod náprav. Samozřejmostí je pohon všech kol. Spekuluje se i o zástavbě Drift módu. S tím přišel model E63 AMG. Posílá tehdy většinu výkonu na zadní kola. 

Vrchol výkonných hot-hatchů má dorazit ještě v letošním roce, současně se zmíněnou slabší variantou. První obrázek ve fotogalerii je grafickým návrhem nové A45 od Ascariss Design.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků