Potvrzeno: Nového Fordu Focus RS se nedočkáme. Důvody vás nepřekvapí

Emisní normy a nákladný vývoj nového ústrojí jsou příčinou úmrtí nejostřejší verze Focusu.

Celkem nedávno se objevily spekulace o technice nového Focusu RS, který by pochopitelně vycházel ze současné generace hatchbacku a tradičně se posadil nad již ostřejší verzi ST. Teď se ovšem Ford znenadání vyslovil, že nového RS se nakonec vůbec nedočkáme. Se zprávami o osudu známého hot hatche přišel britský Autocar.

Nového Fordu Focus RS se tedy nedočkáme z velice jasných důvodů. Evropský automobilový trh se stále přísnějšími emisními limity je pro vznik výkonných, žíznivých modelů s úzkou skupinou zájemců nepříznivým prostředím, čemuž chtěl Ford zprvu vzdorovat vývojem hybridního ústrojí pro nové RS. Jenže ani tato cesta se podle všeho neukázala jako proveditelná.

TEST Ford Puma 1.0 EB mHEV ST-Line X: Hra na kočku, ale rozhodně ne na myš

TEST Ford Puma 1.0 EB mHEV ST-Line X: Hra na kočku, ale rozhodně ne na myš

Britské publikaci řekl mluvčí Fordu následující: „Na základě emisních standardů v Evropě, zvyšování pokut za nadlimitní emise CO2 a vysokých nákladů na vývoj RS s určitou formou elektrifikace pro relativně malou sérii vozů jsme se rozhodli, že další RS verzi Focusu neplánujeme.“

Inženýři pracující na projektu nového Focusu RS měli přijít s možným řešením, jak přivést na svět hot hatch, který by se u Fordu vešel do nových emisních limitů jeho modelového portfolia. S výše uvedenými důvody ale zřejmě nebylo možné vývoj novinky odlepit do země.

Ford Mustang je opět nejprodávanějším sporťákem světa. Ten nový čekají výrazné změny

Ford Mustang je opět nejprodávanějším sporťákem světa. Ten nový čekají výrazné změny

Od Fordu rovněž zaznělo, že v Evropě se bude automobilka soustředit na sportovní a výkonné modely ve formě Focusu ST a Fiesty ST, stejně jako Mustangu – který má v roce 2022 dorazit také jako hybrid – nebo silného Rangeru Raptor. Nejvýkonnější verzí Focusu tedy zůstane benzinové ST, jehož čtyřválec 2.3 EcoBoost produkuje 280 koní (206 kW).

V galerii Ford Focus RS minulé generace a současný Focus ST.

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků