Potvrzeno: Nového Fordu Focus RS se nedočkáme. Důvody vás nepřekvapí

Emisní normy a nákladný vývoj nového ústrojí jsou příčinou úmrtí nejostřejší verze Focusu.

Celkem nedávno se objevily spekulace o technice nového Focusu RS, který by pochopitelně vycházel ze současné generace hatchbacku a tradičně se posadil nad již ostřejší verzi ST. Teď se ovšem Ford znenadání vyslovil, že nového RS se nakonec vůbec nedočkáme. Se zprávami o osudu známého hot hatche přišel britský Autocar.

Nového Fordu Focus RS se tedy nedočkáme z velice jasných důvodů. Evropský automobilový trh se stále přísnějšími emisními limity je pro vznik výkonných, žíznivých modelů s úzkou skupinou zájemců nepříznivým prostředím, čemuž chtěl Ford zprvu vzdorovat vývojem hybridního ústrojí pro nové RS. Jenže ani tato cesta se podle všeho neukázala jako proveditelná.

TEST Ford Puma 1.0 EB mHEV ST-Line X: Hra na kočku, ale rozhodně ne na myš

TEST Ford Puma 1.0 EB mHEV ST-Line X: Hra na kočku, ale rozhodně ne na myš

Britské publikaci řekl mluvčí Fordu následující: „Na základě emisních standardů v Evropě, zvyšování pokut za nadlimitní emise CO2 a vysokých nákladů na vývoj RS s určitou formou elektrifikace pro relativně malou sérii vozů jsme se rozhodli, že další RS verzi Focusu neplánujeme.“

Inženýři pracující na projektu nového Focusu RS měli přijít s možným řešením, jak přivést na svět hot hatch, který by se u Fordu vešel do nových emisních limitů jeho modelového portfolia. S výše uvedenými důvody ale zřejmě nebylo možné vývoj novinky odlepit do země.

Ford Mustang je opět nejprodávanějším sporťákem světa. Ten nový čekají výrazné změny

Ford Mustang je opět nejprodávanějším sporťákem světa. Ten nový čekají výrazné změny

Od Fordu rovněž zaznělo, že v Evropě se bude automobilka soustředit na sportovní a výkonné modely ve formě Focusu ST a Fiesty ST, stejně jako Mustangu – který má v roce 2022 dorazit také jako hybrid – nebo silného Rangeru Raptor. Nejvýkonnější verzí Focusu tedy zůstane benzinové ST, jehož čtyřválec 2.3 EcoBoost produkuje 280 koní (206 kW).

V galerii Ford Focus RS minulé generace a současný Focus ST.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 75 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků