Potvrzeno: nové nejmenší BMW bude předokolka

25 komentářů

Martin Štěpánek (kritikaut)
19. března • 7:30

Špatně,špatně,špatně,špatně a zase špatně!!!V BMW nemá předohrab co dělat.Vždyť všechna BMW mají náhon na zadek!!!!To je moc špatné.Náhon na zadek dobře funguje v BMW M3,M5 a v řadě 3.Jestli ten náhon hodí do BMW řady 1,tak se máme na co těšit.Jediné co mě na tomto článku zaujalo je,že BMW řady 1 je předražená.A je to oravda.Za to co dáte za řadu 1 si můžete koupit třeba Peugeot 407 Excellence 2.0 HDi se 10x airbagy,ABS,ESP,ASR,satelitní navigaci,a spousty,spousty doplňků.Nebo Volkswagen Tiguan v plné výbavě,Chevrolet Captiva,nový Renault Laguna v plné výbavě.No je toho hodně.A jestli předohrab za nějakých 600 000Kč,tak bych osobně já nebral BMW řady 1 s tím jejich předohrabem ani se zadohrabem.Bůh ví,jak to bude fungovat,protože dodnes dělali auta s pohonem na zadek.A za ty peníze si to koupíte???BMW řady 1 je se dobře se ovladá,styl se mi nelíbí,cena se může vyšplhat až na 1 100 000 Kč za vyšperkování a je to vlastně Golf takže je předražený,zpracování plastů je jenom bída takže také ne,místa vzadu je moc málo,takže ne(nevím kdo by si sedl za mně když mám skoro 1,9m :-D),kufr je malý a špatný,takže také ne.Tady je hned několik záporů o BMW řady 1.Takže jestli chcete BMW řady 1,kupte si Golfa!!A s Golfem se ještě rádi povozíte.;-):-)

hnt
19. března • 21:54

Nekteri to nikdy nepochopi..
Ja mam bmw 1 za 850k a jizda je proste zabava a co na tom ze bych za to mohl mit treba o2 rs s 10x vetsim kufrem?!?!?!? dlabu na kufr mam 1,9 a bmw je jedno z mala aut kde se dobre sedi, jde vytahnout volant dost k sobe abych mohl mit natazenejsi nohy (cti proste mi vyhovuje) a je mi uplne jedno jestli jsem mohl mit golfa se stejnym vykonem za 500k. Nekdo ty prachy prochlasta nekdo je vyhodi za auto (auta) - je to jejich problem, kdyz to nechces nekupuj...BTW golfa jsem mel trojkovyho, jezdil vsema dalsima a urcite bych ho teda nechtel...

Vana666
20. března • 6:58

hnt: aniž bych chtěl působit nějak zapškle, závidím těm co ještě vidí v jízdě po silnicích nějakou zábavu. Mraky smrdících kamiónů, za každým druhým rohem policajt, cesty rozbité jak prase, zácpy, furt čumět kdo mě chce zrovna sestřelit, radary a tomu bodový systém ... no zábavu si představuju úplně jinakv téhle "zábavě" hraje samotné použité auto jen minimální roli

Posraldescu
18. března • 17:20

Mám zaručené informace, že BMW kupuje Dacia a budoucí 1er dostane podvozek z Logana B-]

klukjakobuk
18. března • 9:26

kdyby autor psal přesně co na té prezentaci zaznělo - od 1 výše zadokolky,
předokolky nebo čtyřkolky ve třídách menších jak 1

Zelí
18. března • 6:43

BMW je v technickém vývoji cca 30 let pozadu. Jinak řečeno, zůstali na špici společně s žigulíkem.
Vypadá to, že z konstrukce v bmw odešel v devadesáti letech do zaslouženého důchodu hlavní konstruktér, který konzistentně zastával svou pozici a padesát let bránil jakémukoli pokroku.
Teorie motorových vozidel již před padesáti lety rozřešila optimální koncepce - výkonné limuziny 4x4, malé vozy předohrab. Věcí názoru je jenom to, kde je výkonové rozhraní mezi předohrabem a 4x4.B-]

kraken
20. března • 19:27

Pane Zelí, vy musíte být opravdovým odborníkem, když si dovedete tvrdit, že BMW je ve vývoji 30 let pozadu... Je to jako bych tvrdil naopak já, že vozy s pohonem předních kol jsou pozadu x let jako koněspřežka či rikša... i pohon všech náprav již známe z hluboké minulosti, například nosítka pro krále... Jste pitomec

fahrer
19. března • 7:51

Malé vozidlo může být předokolka. Jde ale o to najít hranici, kde auto začíná být "malým". Pro někoho to může být už jedničková řada, pro jiného až mini.

Kakakiki
18. března • 14:59

BMW robi zadnokolky skôr z nostalgie, je to to iste ako Porsche a zadny nahon... ;-)

Kakakiki
19. března • 7:50

Sorry, edit: Porsche a motor vzadu... B-]

d1.8t
18. března • 8:59

Tak tebe tady vidim brojit proti RWD už po několikáté. A vždycky přemýšlím, proč to děláš. Buď s tím nemáš zkušenosti, nebo jsi lama a neumíš s tím jezdit. Ať chceš nebo ne umožňuje klasická koncepce nejlepší vyvážení auta a preferuje ovladatelnost, to si nemyslím, že jsou zrovna atributy zpožděného vývoje. Pro mě je RWD u auta hodně důležitý a proto BMW. Z popsaného vývoje opravdu nemám radost. :-(Byly doby kdy jsem psal podobně jako ty a bál se zadokolky. Ale naštěstí jsem prohlédl koupil RWD, naučil se s tím jezdit a už bych neměnil. B-]

Zelí
18. března • 20:36

Namistrovaní uživatelé bmw se dělí na dvě skupiny. První skupina co to už nabořila a je už v záhonu - ti tady už nepromluví a druhá skupina, která si myslí, že to má v paži, ale čeká je osud skupiny 1.
Ztráta směrové stability se totiž nedá uřídit. To nezvládne ani šumák. A následky jsou fatální - viz. skupina 1.

Radek
18. března • 23:11

No nevim, ale ja sam mam e46 se zadnim nahonem a se zapnutou stabilizaci se auto v zatacce nehne ani o cm, a kdyz uz se hne tak se do vteriny vrati do puvodniho smeru. A navic kdyz s predokolkou vlitnes nekam do zatacky rychle tak s tim neudelas uz vubec, takze vyhoda predokolky je nulova.... A to ze se pulka lidi zabije, to se zabije i v jinejch autech....

Zelí
19. března • 18:49

To jsi na velkém omylu. Už jenom to, že je to řiditelné víceméně jenom se zapnutým esp, by ti mohlo lecos napovědět. To, že v bmw asi zhebnul hlavní konstruktér je vidět i na tom, že letos posunuli přední nápravu o cca 10 cm dopředu. Je to sice stále málo, ale vědomá snaha o nějaké zlepšení tam je. Předtím desítky let nic.

Předohrab
18. března • 9:26

Devadesáti procentům lidí je ale úplně jedno, jestli má auto RWD nebo FWD.
U limuzín je přední náhon spíše technický problém, protože ty obrovské dvanáctiválce prostě napříč spolu s převodovkou pod přední kapotu strčit nejdou. Ale třeba u BMW řady 1 to vidím v budoucnu na přední pohon, protože auto velikosti Golfu s interiérem velikosti Pola si od nich koupí člověk jenom kvůli tomu znáčku na kapotě a tedy spíše navzdory zvolené koncepci pohonu. A tahle množina lidí není neomezená. U Mercedesu to už nejspíše pochopili, viz. budoucí řada B.

d1.8t
18. března • 9:50

Nevím jestli je to 90%, ale v zásadě s tebou souhlasím. Je jim to jedno. Souhlasím i s tím, že si velké procento lidí koupí BMW kvůli znáčku. Ale pořád je ještě početná skupina nadšenců kteří chtějí sportovní zadokolku a pro ty už moc možností nezbývá.

Radek Ondrášík
18. března • 10:34

1400-1800 kg je sportovní zadokolka? asi na to mám jiný pohled. JInak samotná koncepce RWD nezajišťuje dobré rozložení hmotnosti, k tomu má BMW hodně daleko. Samozřejmě vůči FWD je to lepší, ale AWD nabídne to samé. Nejlepší vyvážení mají samozřejmě auta s motorem uprostřed, ale chápu kam tím mířiš.Prostě 1500 kg "lehká" zadokolka ala současné BMW je vše, jen ne sportovní. Ano, dupnout na plyn a přetočit to lze i nyní, pro někoho děsna zábava, ale s takto obtloustlými auty je to spíše nuda a vynucensot, než zábavnost.Kdo chce sportovní náčiní, nemíři dnes do běžné produkce žádné automobilky, žádná nic takového nenabízí.
A navíc zadní náhon má zásadní nevýhodu v prostornosti. Přes dlouhý rozvor je smolík v tom, že motor je až za předními koly, takže zadokolky vůči předokolkám silně trpí na nedostatek místa v interiéru. Stačí srovnat generační 5er/E-klasse a A6. Další podstatný atribut.Takže pro tu hrstku těch, co to RWD reálně využijí nemá smysl dělat auta. Ti stojí peníze za vývoj a přitom tvoří malou skupinku zákazníků, kteří navíc pomalu a jistě vymírají.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
cc
18. března • 12:28

napsaný hezky to jo, ale tvrdit ze zadná soucasna automobilka nedela auto pro sport a pro zabavu? na to jses hochu maly pivo:-/

Vana666
18. března • 14:34

cc: auta pro sport ? tak takové se samozřejmě dělají
nejsou ale určené do normálního provozu

Radek Ondrášík
18. března • 12:44

To ja prece netvrdim, ale tvrdim, ze zadna bezna automobilka nedela auto pro sport a zabavu. Samozrejme firmy jako Lotus, Caterham apod. ano tam je tech vyrobcu mraky. Ale co sportovniho a zabavneho nabizi BMW? VW? Skoda? Alfa Romeo? Fiat? Saab?... ja si klidne budu tvrdit ze nic.

Permon
18. března • 12:53

Mazda MX5? Honda S2000?

Radek Ondrášík
18. března • 13:19

No vidite, neco se najde, budme za to radi, ale ze toho je.

RedBaron
18. března • 9:36

Mercedes sem netahej, to nejsou auta pro řidiče. Jedničku si koupí ženská do města protože se jí prostě líbí nebo chlap, který rád řídí a vychutná si zadokolku. BMW se postupně vzdává všech aspektů, které je dělaly dobrým autem pro rychlou a zábavnou jízdu. Pokud se vzdají i toho posledního - pohonu zadních kol - nezbyde na BMW nic, čím by se profilovalo od ostatních značek. Vrtule na kapotě a ledviny velké jako víka od popelnice to určitě nespasí.

Vana666
18. března • 7:42

Zelí: teorie to možná před padesáti lety rozřešila, ale praxe na to dodnes nějak nehledí. Hlavně co se týká limuzín

Kankunen
18. března • 7:08

Počkej, borci ti vysvětlí něco o ztrátě charakteru s lehce vybočeným zadkem.

Doporučujeme

Články odjinud