Potvrzeno: nové nejmenší BMW bude předokolka

BMW prochází poslední dobu opravdu revolučními změnami. A není to žádná sláva, mnichovská revoluce připomíná leda tu velkou říjnovou - automobilka bude nabízet tříválec, upouští od používaní objemných motorů, přiškrcuje sportovní zážitky z jízdy a nejnověji i nabídne model s pohonem předních kol, který přijde s novou platformou vyvíjenou pro modely Mini.

Chystaný vůz od BMW s pohonem předních kol se má stát konkurentem pro nedávno představené Audi A1. Od BMW by se to na první pohled mohlo jevit jako poněkud nelogický krok, jelikož za nejsilnějšího konkurenta nejmenší Audi je považován Mini Cooper, avšak právě mezi ním a novým BMW mají být zejména zřetelné designové rozdíly, model to zkrátka bude určen všem, jímž pověst a vzhled Mini není po chuti a těm, jimž řada 1 přijde málo výstřední nebo předražená.

Spolu s oficiálním oznámením vývoje tohoto typu pohonu jsme se i dověděli, že bavorská automobilka hodlá toto řešení posunout i do dalších segmentů, takže jednou se třeba dočkáme BMW řady 3 s 1,5 litrovým tříválcem a pohonem předních kol - honba v dotažení značek jako je Škoda tím bude završena . Navíc nová vyvíjená platforma má být velice přizpůsobivá a automobilka se toho jistě bude snažit co nejvíc využít, už jenom podle posledních prohlášení by se dala použit alespoň na 20 různých modelů. Doslova zázrak...

Klepněte pro větší obrázek
Pohon předních kol u Mini čekají zjevně skvělé časy...
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků