Potvrzeno: Nová Toyota Mirai se oficiálně představí v prosinci. Bude revoluční

Honza  |  14. 10. 2020 09:58

revoluční, čti plné tvarově nenavazujících obrazovek / tabletů
ale to tradiční plastové tlačítko varovných blinkrů (z nákladˇáku) tam Japonci nezapomněli

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  14. 10. 2020 10:18

V současné době v celosvětové produkci převažuje výroba vodíku z fosilních paliv (96 %), tzv. parním reformingem zemního plynu. Jak zahnojit planetu a na papíře vykázat nulu.

Odpovědět  |   | 
koncernový antipíčus  |  14. 10. 2020 10:38

To je ale nesmysl. Snad ještě horší než biopaliva první generace z dílny Agrofertu.

Odpovědět  |   | 
TraktorDrnčíInside  |  14. 10. 2020 14:40

Ona i ta druhá generace je ekologické zvěrstvo.

Odpovědět  |   | 
jean  |  17. 10. 2020 12:58

Nechápem tie mínusy, ved máš pravdu. Nemôžeme zobrať biomasu z krajiny, lebo sa zmení na púšť.

Odpovědět  |   | 
Tohares  |  14. 10. 2020 11:28

Doplnění paliva za pár minut, nebo také týdnů... https://www.thedrive.com/tech/28489/a-hydrogen-sta...
Prostě slepá ulička na všech frontách už od začátku...

Odpovědět  |   | 
LADA  |  14. 10. 2020 12:41

je videt, ze mas prehled a ze jsi znalec - odbornik a vis cim argumentovat.... (jako by nebyly vybuchy benzinek, navic lze v pripade vodiku hasit - i to, co zbyde. Kdyz zacnou horet baterky, tak nelze uhasit a nez se doveze kontejner a cisterny s vodou, tak uplynou hodiny casu a jak to potom dopadne v hromadnych garazich, to se da domyslet ).
S tou slepou ulickou argumentovali kdysi i odpurci zeleznice, parnich vlaku, aut ne benzin a na naftu,...

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  14. 10. 2020 13:20

Jenže argumentovat vodíkem tak energeticky náročným na výrobu je pokrokové jak Sovětský svaz. Nebyl by rozumnější postup umět vyrobit vodík a pak dělat auto, od střechy se nestaví.

Odpovědět  |   | 
.  |  14. 10. 2020 16:40

. | 11. 10. 2020 13:21
https://www.czechcrunch.cz/2020/09/tahace-na-vodik-i... ... ...
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/mercedes-r... ... ...
https://www.obnovitelne.cz/clanek/1240/necekani-spoj... ... ...
https://techbox.dennikn.sk/daimler-hra-s-vodikom-na-... ... ...
Markus Schäfer, šéf vývoje spoločnosti Daimler, nedávno uvedl, že „palivové články fungují skvěle. Je to jen otázka ceny a potřebujeme velké objemy.“
Že má vodík stále budoucnost, ukazuje nakonec nejlépe samotný Daimler - stále chystá techniku pro nákladní vozidla a právě minulý týden uzavřel dohodu o spolupráci s Volvem. Nákladní doprava se zcela jistě v budoucnosti bez vodíku neobejde, protože kamionům by baterie na tisíce kilometrů s třiceti tunami nákladu nestačily, natož kontejnerovým lodím.
Tahače a autobusy mají dnes ještě jednu výhodu: vejde se do nich rozměrnější pohonné ústrojí. U osobních aut je prostor pod kapotou limitující. Do žádného dnešního modelu se nevejde svazek článků výkonnější než 100 kW, což v Toyotě Mirai nebo Hondě Clarity stačí, ale na Mercedes-Benz GLC už to bylo málo a musel si vypomáhat velkou baterií. Vedle snížení ceny je právě miniaturizace největší výzvou v konstrukci vodíkových osobních vozidel.
Shrnuto - současná situace je v podobě odpovědi na otázku, co bylo dříve - slepice nebo vejce. Aby se vyplatila výroba a distribuce vodíku, musí být hodně vodíkových aut. Aby se vyplatilo provozovat vodíková auta, musí být dostatek dostupných čerpacích stanic vodíku. A aby byly vodíková auta levná, musí se vyrábět ve velkých seriích (viz Markus Schäfer, šéf vývoje spoločnosti Daimler:„palivové články fungují skvěle. Je to jen otázka ceny a potřebujeme velké objemy.“)

Odpovědět  |   | 
.  |  14. 10. 2020 16:42

podívej se Kankunene, to není z mé hlavy, dal jsem odkazy, můžeš si přečíst názory povolanějších odborníků. Ještě bych připomenul problematiku uskladňování přebytků elektrické energie a ten vodík vodík je perspektivní prostředek (to není také z mé hlavy). Přečerpávací elektrárny není možná stavět všude a mají často velmi negativní ekologický dopad, nejenom ohromnou spotřebu energie na jejich výstavbu ale obecně i do ekosystému přírody. (Podívej se na problematiku výroby elektřiny v jaderných elektrárenách a potom ti třeb dojdou důvody výstavby přečerpávačky Dlouhé Stráně.) Též větrné nebo příbojové elektrárny mohou přebytečnou energii ukládat do výroby vodíku, který se dá uskladňovt. To všechno dohromady ovlivní cenu vodíku. Nepůjde to ale šmahem, proto jsem připomínal to srovnání s vejci a slepicí (co bylo dříve). Předpokládal jsem, že pochopíš obsah odkazů, které jsem uvedl. Pro kamiony, lokomotivy a lodě baterie nejsou a nebudou vhodné. Stejně tak pro velká letadla a dlouhé lety bude vhodnější ten vodík (asi jeho přímé spalování) než baterie. Co se týká mechanizmu té spotřební daně, jak jsi uvedl, tak třeba to bude v určité fázi ta cesta jak ovlivnit výhodnost ceny vodíku. Stačilo by zatížit třeba 200-500% zvýšení daně benzinu a nafty a naopak nedanit vodík všechno potom může vypadat jinak. Uvidíme, co se urodí v sídle EU. Jsou to často nápady, které bych si před 20 lety nedokázal ani představit. Prohlašovat něco o naivitě a hlouposti řešení budoucnosti vodíku jako paliva pro různé použití je poněkud odvážné už vzhledem k tomu, že vodík je na Zemi nejrozšířenější prvek a je ho plné moře, tedy na rozdíl od ropy, jejíž zásoby ve srovnání s vodíkem jsou velmi omezené. Ekologické důsledky spalování vodíku jsou ve srovnání s ostatními palivy naprosto zanedbatelné.
Za 20-30 let se ukáže, kdo byl dnes anivní a hloupý. Počkáme a uvídíme.

Odpovědět  |   | 
.  |  14. 10. 2020 16:48

Byla to Kankunene reakce na IPace, nechtělo se mi to celé předělávat, proto některé reakce n cenu a zdanění nebyly na tebe, ale to určitě pochopíš a neber to osobně.

Odpovědět  |   | 
:-)  |  14. 10. 2020 17:17

Zkušeně, hezkej průjem, dávám devět lobbistů z deseti

Odpovědět  |   | 
.  |  14. 10. 2020 17:28

však to bylo na tvoji hlavu, vidím že jsem se strefil.

Odpovědět  |   | 
Pikus  |  14. 10. 2020 17:37

Jediny proc se tlaci vodik je to, ze uredniky bylo za nejvetsi zlo vybrano pouze CO2. Vodik tyto emise nema a proto jako super.

Realne je ekologicke CNG ... metan vznika v ramci veskereho tleni, stejne by unikal do atmosfery a jako sklenikovy plyn je to vetsi problem. Jeho jednoduche zachycovani treba na skladkach tak vyrazne pomuze. Navic se daji vyuzivat stavajici spalovaci motory ... klidne i s vyssim kompresnim pomerem, protoze metan ma vyssi cetanove cislo. Podzemni zasoby metanu mame taky na nejaky 1-2 stoleti. Jedine co tomu brani je CO2 a urednici. Jinak opravdu neni nic moc ekologictejsiho za svuj zivotni cyklus nez to CNG.

Odpovědět  |   | 
Tohares  |  14. 10. 2020 18:27

Když hoří (nevybuchuje) benzinka nebo nabíječka či trafostanice, tak provozovatel nemusí zavřít všechny ostatní ve státě. Také takový požár nevytváří tlakovou vlnu, která lidem aktivuje airbagy v autě. Rychlé tankování je ten poslední argument, na který se internetoví zastánci vodíku odvolávají. A to jsem ani nenakousnul cenu vodíkové stanice, včetně toho, že spousta těch dnešních nezvládne natankovat plnou, protože nejsou stavěné na tlaky 700bar+.

Auta na benzín atd. hoří každý den, akorát se o tom nepíše. Auta na elektřinu hoří méně často a to řádově. Problémy s hašením se projeví v ceně povinného ručení a vsadím se s Vámi, že to bude směrem dolů, protože se sice hasí draze, ale mnohem méně často. Na rozdíl od internetových odborníků v tom mají pojišťovny peníze, a proto rizika hodnotí dle reality ve světě, nikoli v médiích.

Vodík je energeticky zhruba 3-4x méně efektivní než auto na baterie, což se samozřejmě projeví v ceně paliva a ekologické stopě.

Vodík je 20 let v budoucnu už 40 let. Brutálně dotovaných (dotují to výrobci, státy i kupci) aut na vodík se prodá pár tisíc ročně, ale bateriových pár milionů. Jasně se ukazuje, že, když v tom jsou peníze, internetová pravda jde stranou...

Aneb jak už jednou prohlásil Elon Musk: "Vodík je neuvěřitelně hloupý a časem to bude jasné všem".

Odpovědět  |   | 
.  |  14. 10. 2020 19:29

Spalovací motory se škrábaly k vrcholu 130 let, vodík má ještě v tomto srovnání čas 90 let rozvoje (včetně technologie skladování, distribuce,...). Kdo ví, co se ještě objeví za vynálezy. Já osobně zůstanu u klasíky. Experimenty s hybridy, baterkama a nemluvě o vodíku nechám jiným. Kdyby bylo nejhůř, tak v důchodu přejdu na CNG. Myslím si, že to ještě ale takových 30 let řešit nebudu muset. Rychleji to v Česku EU neprotlačí, pokud ještě za těch 30 let bude vůbec EU existovat a nepřestane blbnout s pseudoekologií..

Odpovědět  |   | 
:-)  |  14. 10. 2020 13:16

Tak tohle vypadá fakt líp než ta předchozí generace.
Akorát ten vodík, teda...
No doufejme že se toho nechytne Bureš a jeho Agrofart.

Odpovědět  |   | 

chlapče, ty nejsi asi z moravy a neznáš ani firmu DEZA CS CABOT, Petrochemia-Blachownia, Deza Polska Sp. z o.o., Agrobohemie kde je ndřazená organizace AROFERT a tam se vodík vyrábí. AGROFART je polský výrobce zemědělské techniky a ještě napiš, žes nikdy od nich neviděl hvězdicový membránový čerpadlo.

Odpovědět  |   | 
:-)  |  16. 10. 2020 20:23

Tak von už Buřeš čerpá už aj v Polskej? Dyť teprv teď pořešil čerpání tu, v čechistánu. A von teda bude hvězdicově čerpat po celej evropě? Přes ňákýho Déžu?

Poslóché, a nedělá von spíš cyklistické zvonky? V polsku je prý "plotí zlotem"- navíc by dával potom smysl i ten vodík, teda...

Odpovědět  |   | 
TraktorDrnčíInside  |  14. 10. 2020 14:39

Kdyby investovali 1/10 do vývoje CNG, tak v lepším výsledku již jezdíme minimálně 10 let. Vodík je nesmysl i kdyby byl zadarmo. Tlaky jak kráva, prostoupí úplně vším, některé materiály narušuje atd.

Dopadne to stejně jako první Mirai proti Modelu S. Tesla Motors s trpasličím vývojovým oddělením vyrobila lepší auto než obří Toyota s nejlepším vývojem mezi automobilkami.

Odpovědět  |   | 

CNG má menší dojezd na velikost nadrže oproti vodíku. Když nechceš vodík, tak si kup hybrid nebo plug in toyotu, když tesla to nenabízí.

Odpovědět  |   | 
.  |  14. 10. 2020 16:39

hele petříku, když už se opět angažuješ odbotnými radami d diskusi o vodíkových autech, nemůžeš mi (nám) konečně sdělit odkud jsi sebral informaci, kterou jsi vypustil v diskusi k článku:
"Hyundai už má první vodíkový náklaďák. Xcient Fuel Cell bude jezdit po Švýcarsku"
petr r. (petrumr)
10. 10. 2020 21:05
v praze otevřeli první veřejnou plničku na vodík.
Já jsem petříku zjistil, že žádná veřejná plnička na vodík v Praze oteřena nebyla. Je možné, že máš lepší zdroj informací. Tak mi (nám) sděl tedy pražskou adresu té otevřené veřejné plničky na vodík, já se tam zajedu podívat. Na oplátku ti sdělím jak to tam vypadá a další informace (cenu, jaká je obsluha, jak dlouho trvá plnění auta a tak...)
A pokud ses spletl tak to přiznej a nechovej se jako komunista, který lhal, lže a bude vždy lhát a manipulovat a nikdy nepřizná chybu.
Také byly poněkud mimo tvé rady Lojzíkovi, který si chce koupit Mirai a ty jsi mu radil Hyundai. Myslíš si, že je lepší než tento diskutovaný Mirai?

Odpovědět  |   | 

já jsem to řešil s Lojzíkem po e-mailu, když pošleš TP vodíkového auta, tak ti dám adresu i telefon obsluhy.

Odpovědět  |   | 

jinak tak 734597691. Tam tě do té prahy přepojí kecale.

Odpovědět  |   | 
.  |  14. 10. 2020 19:30

není jednodušší sdělit adresu té čerpačky, kecale?

Odpovědět  |   | 

a chceš je tam přepadnout, co tam chceš dělat, když nemáš auto? By se měla zajímat o tě policie, plničky nejsou mezi hustým obydlím.

Odpovědět  |   | 
.  |  14. 10. 2020 21:04

Když napíšeš petříku, že v Praze otevřeli první veřejnou plničku na vodík, tak je přirozené, že se tě člověk zeptá kde. Zejména v případě, když má dostupné informace, které hovoří o opaku. Takovým způsobem jako ty, petříku, reagují lidé, kteří mají problémy s pamětí, pozorností, abstraktním myšlením a nevyhovují určitému kulturně podmíněnému očekávání toho, jak se má chovat člověk jejich věkové skupiny v daném kontextu.
Když normálně myslící jedinec napíše, že v Praze otevřeli první veřejnou plničku na vodík, tak ví kde. A když se ho někdo zeptá kde, tak jednoduše odpoví kde se ta veřejná plnička vodíku nachází. To ale není tvůj případ. Ty reaguješ způsobem typickým pro jedince s mentální retardací, závažným postižením vývoje rozumových schopností.
Proto nechápeš třeb rozdíly mezi veřejnými a neveřejnými plničkami vodíku a ani si nepamatuješ, kde se nachází a kde si zachytil informci, kterou jsi zkomolil a považuješ za pravdivou. Souvisí to s tvým postižením. To postižení by ale nebylo ještě tak hrozné ve srovnání s tvými osobními vlastnosti (závist, pomlouvačnost, lži, vyhrožování, žalování, práskání). Předvádíš jak se chová a jedná lidský zmetek.

Odpovědět  |   | 
:-)  |  16. 10. 2020 20:29

Mno, za mě se lidský zmetek chová takto: "Stačilo by zatížit třeba 200-500% zvýšení daně benzinu a nafty..."

A kdopak tady tyhle fašounské kecy vedl, mourku? Co?

Odpovědět  |   | 
.  |  17. 10. 2020 18:34

bylo napsáno:"....Stačilo by zatížit třeba 200-500% zvýšení daně benzinu a nafty a naopak nedanit vodík všechno potom může vypadat jinak. Uvidíme, co se urodí v sídle EU. Jsou to často nápady, které bych si před 20 lety nedokázal ani představit...."
Co je v tom za fašounské kecy? Máš malou hlavu mourku, neumíš číst, nerozumíš přečtenému a nemyslíš. Jenom předeš a vrníš. Místo toho si nastuduj co je fašismus. Pokud spojíš fašismus s EU, tak některé rysy fašistické ideologie - autoritatářství, vůdcovství a silná ekonomická role EU chápaná korporativisticky jsou obavou z EU, která v příspěvku zazněla. Jenže některé rysy nejsou všechny rysy, a proto ani v tomto kontgextu nelze spojovat EU s fašistickou ideologií.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  14. 10. 2020 17:25

šulin..

Odpovědět  |   | 
josephko  |  18. 10. 2020 12:17

Interiér je des a hrôza. To najhoršie z Lexusu a Toyoty...
Vodík nevidím moc perspektívny pri osobných autách. Skôr pri diaľkových kamiónoch, lodiach, lokomotívach a lietadlách, resp. vrtuľníkov.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

dnes | Vladimír Kadera
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nád…

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

12.  10.  2020 | | 82 N/A
Rusol David
PrezidentTatra
Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácn…

Mezi speciality první novodobé škodovky s pohonem předních kol patřívaly nejen akční modely, ale i zahraniční přestavby. Nejunikátnější z nich byla dopřána Holanďanům.

17.  10.  2020 | | 8 N/A
Prejzek Lukáš
Škoda FavoritRetro
Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O levné SUV-kupé může být velký zájem

Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O l…

Stylové SUV-kupé za lidovou cenu zprvu určené pro Rusko míří dále do světa. Česku se rovněž nevyhne.

23.  9.  2020 | | 48 N/A
Fuglevič Daniel
EvropaArkanaRenault
Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD Slušovice ale tajně testovali v ČSSR

Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD …

Audi léta tvrdí, že muzejní exponát Sport Quattro RS 002 skupiny S s pětiválcem uprostřed je nástupce Sport Quattra S1 E2 skupiny B. Není to tak docela pravda. Mezi těmito automobily stojí funkční prototypy RS 001, které byly kvůli utajení před Volkswagenem testovány za železnou oponou v Československu. Když se existence strojů provalila, pod osobním dohledem Piëcha musely být rozebrány a dodnes se o nich nemluví.

27.  9.  2020 | | 38 N/A
Mihálik Miro
WRCprototypQuattroRallyeAudiTajnéRetro
Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dostal pod 400 tisíc, lákavější jsou i Kuga a Puma

Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dosta…

Slevy se vedle celých vozů týkají i na vybrané prvky výbavy. Nejlákavější je určitě Smart Edition u modelu Puma.

4.  10.  2020 | | 33 N/A
Kadera Vladimír
Akční nabídkaFord