Potvrzeno: Nová Toyota Mirai se oficiálně představí v prosinci. Bude revoluční

Na konci minulého roku uvedení konceptu a na konci letošního roku uvedení sériové verze. Toyota dále věří vodíku.

Když se nám loni v říjnu představil koncept Mirai, bylo zřejmé, že Toyota má v plánu razantně změnit pojetí svého dosavadního vodíkového modelu. Vize druhé generace již tehdy vypadala blízko produkční verzi a nyní japonská automobilka potvrzuje, že novinky se opravdu dočkáme, a to zanedlouho v prosinci.

Upoutávka na webu značky přitom využívá profilového pohledu na modře zbarvený, částečně zahalený model, u kterého byste mnoho změn vůči konceptu nenašli. Zatímco se tedy původní vodíkový model uvedený v roce 2014 vyznačoval excentrickým designem, novinka půjde o něco konvenční, avšak stále působivou cestou sedanu s razantněji splývající zádí.

I papež už jezdí na vodík. František dostal od Japonců další speciální papamobil

I papež už jezdí na vodík. František dostal od Japonců další speciální papamobil

Koncept měří na délku 4973 mm, na šířku 1885 mm, na výšku 1468 mm a rozvor má dlouhý 2918 mm, takže kromě nižší výšky v každém ohledu narostl oproti dosavadní generaci. Designové prvky současných Toyot jsou na konceptu viditelné, i když předvádí další vývoj linií vozů japonské značky. Velka změna se však bude u nového Miraie nacházet velice pravděpodobně i pod karoserií.

Nová generace by totiž měla využívat novou platformu s pohonem zadních kol, na rozdíl od současného pohonu přední nápravy. O pohonném ústrojí využívajícím palivové vodíkové články dosud automobilka mnohé neupřesnila. Každopádně je ale cílem zvýšit dojezd modelu o 30 %, čímž by nový Mirai ujel na jedno natankování až kolem 650 kilometrů.

Hyundai už má první vodíkový náklaďák. Xcient Fuel Cell bude jezdit po Švýcarsku

Hyundai už má první vodíkový náklaďák. Xcient Fuel Cell bude jezdit po Švýcarsku

Představa nového interiéru vytváří dojem komfortní limuzíny, s novou architekturou palubní desky, prémiovými materiály a velkými pohodlnými sedačkami. Před řidičem je v konceptu digitální přístrojový štít, uprostřed se tyčí 12,3palcová obrazovka infotainmentu, zpětné zrcátko je rovněž digitální a ve výbavě plánuje Toyota i audiosystém JBL se 14 reproduktory.

S upřesněním prosincové premiéry je pravděpodobné, že o více informací a další upoutávky na novou generaci vodíkového modelu se Toyota podělí v nadcházejících týdnech. Prvotní uvedení pro domácí japonský trh je však samozřejmostí. O osudu Miraie v Evropě se teprve dozvíme.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

dnes | Martin Jeník | 1 příspěvek
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků