Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto omlazenou verzi modelu Fabia. V prodeji by se vůz mohl objevit už v polovině roku 2018.

Souhrnný článek o novinkách s nabídce Škody Auto, jsme na Autorevue zveřejnili před už před koncem loňského roku. Jenže zatímco tehdy šlo o poznatky z německého fora věnujícího se mladoboleslavské automobilce, nyní si můžeme začít odškrtávat první oficiálně potvrzené informace.

Škoda příští rok uvede dva modely RS a jedno GT, píší Němci

Škoda příští rok uvede dva modely RS a jedno GT, píší Němci

Podle Vítězslava Pelce, tiskového mluvčího českého zastoupení Škodovky, se už na březnovém autosalonu v Ženevě dočkáme omlazeného provedení Fabie. Informaci uvedl ve svém nejnovějším vydání časopis Auto Tip, který zveřejnil také možnou podobu karoserie a interiéru. Na rozdíl sesterských modelů Polo a Ibiza zatím Fabia s největší pravděpodobností nedostane modulární základ MQB A0, pohonnou a palubní technikou se k nim však vůz z Mladé Boleslavi zřejmě přiblíží.

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

V rámci faceliftu by mělo dojít k mírným změnám vzhledu. Auto Tip počítá s užšími předními světlomety, o kterých ostatně vypovídají i zatím slušně maskované prototypy testované na našich silnicích. Vzadu bychom měli najít svítilny využívající diodovou techniku a lehce přepracovaný tvar nárazníku. Současné Polo a Ibiza napovídají také použití digitálního přístrojového štítu, infotainmentu se „skleněným“ displejem a dvouzónové automatické klimatizace, tyto prvky si ale podle nás Škodovka schová na mezigenerační obměnu.

Zbavuje se Škoda zásob motoru 1.4 TSI? Octavia Trumf má 150 koní za 444.900 Kč

Zbavuje se Škoda zásob motoru 1.4 TSI? Octavia Trumf má 150 koní za 444.900 Kč

Fabia již v rámci změn pro modelový rok 2018 dostala motor 1.0 TSI s výkony 70 a 81 kW a vypadla čtyřválcová dvanáctistovka TSI. Facelift by mohl přinést navýšení výkon silnější verze na 85 kW, z nabídky by se rovněž mohla odporoučet čtrnáctistovka TDI, která v malém voze nedává příliš smysl. Ve vzduchu visí možnost použití motoru 1.0 TGI (66 kW) spalujícího benzin i zemní plyn. Podle zvyklostí Škody by měl dostat označení G-Tec.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků