Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto omlazenou verzi modelu Fabia. V prodeji by se vůz mohl objevit už v polovině roku 2018.

Souhrnný článek o novinkách s nabídce Škody Auto, jsme na Autorevue zveřejnili před už před koncem loňského roku. Jenže zatímco tehdy šlo o poznatky z německého fora věnujícího se mladoboleslavské automobilce, nyní si můžeme začít odškrtávat první oficiálně potvrzené informace.

Škoda příští rok uvede dva modely RS a jedno GT, píší Němci

Škoda příští rok uvede dva modely RS a jedno GT, píší Němci

Podle Vítězslava Pelce, tiskového mluvčího českého zastoupení Škodovky, se už na březnovém autosalonu v Ženevě dočkáme omlazeného provedení Fabie. Informaci uvedl ve svém nejnovějším vydání časopis Auto Tip, který zveřejnil také možnou podobu karoserie a interiéru. Na rozdíl sesterských modelů Polo a Ibiza zatím Fabia s největší pravděpodobností nedostane modulární základ MQB A0, pohonnou a palubní technikou se k nim však vůz z Mladé Boleslavi zřejmě přiblíží.

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

V rámci faceliftu by mělo dojít k mírným změnám vzhledu. Auto Tip počítá s užšími předními světlomety, o kterých ostatně vypovídají i zatím slušně maskované prototypy testované na našich silnicích. Vzadu bychom měli najít svítilny využívající diodovou techniku a lehce přepracovaný tvar nárazníku. Současné Polo a Ibiza napovídají také použití digitálního přístrojového štítu, infotainmentu se „skleněným“ displejem a dvouzónové automatické klimatizace, tyto prvky si ale podle nás Škodovka schová na mezigenerační obměnu.

Zbavuje se Škoda zásob motoru 1.4 TSI? Octavia Trumf má 150 koní za 444.900 Kč

Zbavuje se Škoda zásob motoru 1.4 TSI? Octavia Trumf má 150 koní za 444.900 Kč

Fabia již v rámci změn pro modelový rok 2018 dostala motor 1.0 TSI s výkony 70 a 81 kW a vypadla čtyřválcová dvanáctistovka TSI. Facelift by mohl přinést navýšení výkon silnější verze na 85 kW, z nabídky by se rovněž mohla odporoučet čtrnáctistovka TDI, která v malém voze nedává příliš smysl. Ve vzduchu visí možnost použití motoru 1.0 TGI (66 kW) spalujícího benzin i zemní plyn. Podle zvyklostí Škody by měl dostat označení G-Tec.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků