Potvrzeno: Nissan GT-R 2011 zrychlí na stovku za tři sekundy

Když jsme vám před čtrnácti dny ukazovali video z prezentace Nissanu, na kterém jeho vylepšený GT-R pro modelový rok 2011 dokázal zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhé tři sekundy, zdálo se to skoro neuvěřitelné. Předchozí čas 3,5 sekundy tak byl pokořen o rovnou půlsekundu přičemž výkon vzrostl jen o 45 koní.

Pokud se vám půlsekunda zdá být malichernou, je třeba si otevřeně říci, že v těchto dimenzích platí trochu jiná měřítka než u vaší Octavie. Zrychlení na stovku za 3 nebo 3,5 sekundy značí rozdíl třídy a vyžaduje velké úsilí takového posunu zaznamenat. Právě proto se tak velký rozdíl mezi pouhými jinýmo ročníky téhož vozu zdál být neuvěřitelný. Video sice nelže, ale okolnosti mohly být pro potřeby dané prezentace upraveny různě. Stačí trochu jiné pneumatiky, trochu upravený výkon...

S menším časovým odstupem ale Nissan vydal tiskové prohlášení, ve kterém daný čas GT-R 2011 oficiálně potvrdil. Je to jedna z nejstručnějších tiskových zpráv, kterou jsem kdy v životě viděl, ale říká vše podstatné - vůz letos ve dnech 12. a 13. listopadu na okruhu v Sendai ve zcela standardním nastavení se sériovými pneumatikami dosáhl při opakovaných měřeních za sucha a teplot 14,9 až 18,6 °C zrychlení z 0 na 100 km/h za rovné 3,0 sekundy.

Pokud vás tato informace vzala u srdce, nezbývá než vyrazit si vůz objednat, k dispozici je již i u nás. A pokud nikoli, můžete ještě chvíli šetřit na Veyron Super Sport a za dalších 30 milionů korun získat čas ještě o půlsekundu lepší...

Klepněte pro větší obrázek
Nissan své závěry podpořil telemetrickými data z měření...
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků