Potvrzeno: Nastavovat navigaci v autě je nebezpečnější než psát SMS

Antiautomat  |  09. 10. 2017 08:38

Najvacsie zlo su systemy, kde zmizli vsetky tlacitka a ovlada sa to dotykacom. Esteze mam staru dobru klasiku. Tlacitka a kolecka, ktore nahmatam a ovladam to po hmate ako cvicena opica bez toho aby som musel co len na chvilu spustit zrak z toho, co sa deje predomnou.

A dopadol by som zle, tot vcera polsky Fiat Freemont, ktory ma na dialnici predbehol (jazdim obvyklych 130-140) a zrazu to zadupol, pretoze pred nim sa dobrzdovalo do stojacej kolony. Kedze cez neho nebolo nic vidiet (tu kolonu takisto nie), nasledoval manever do volneho priestoru (chvalabohu tam krajnica je) a dobrzdenie. Dobrzdil som to za nim, ale istota je istota. Bol to moment a ABS kopalo do pedalu ako besne.

Bavit sa v tej chvili s nejakym dotykacom, bol by som uz tam.

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  09. 10. 2017 20:57

Hm, takže až budu chtít nastavit palubní navigaci, tak musím stát vedle auta, aby to bylo bezpečné? Kdyby někdo napsal, že nastavovat navigaci za jízdy, budiž... Tady už se fakt články dostávají na úroveň blesku...

Odpovědět  |   | 
Driver  |  11. 10. 2017 12:10

Nejvíc mě dojímají frikulíni, co sice jezdí autem bez klimy a budou hejtrovat tablety v nových autech, ale sami při jízdě "felicií bez STK na alu z Golfa4GTI a prorezlými prahy" mačkají FB na Iphone místo aby v autě s dotykovými tablety využili diktování zpráv přes hlasové ovládání. Takže kdo je omezený a co je vlastně nebezpečné?
I ten pre-crash systém je spolehlivější a zastaví lépe než ty rezavé felicie, co jim díky technickému stavu brzdy fungují tak, že než zastaví za autonomím autem, tak ho nejdřív naboří.

Odpovědět  |   | 
Net  |  10. 10. 2017 09:38

Tak každý rozumný řidič snad ví, že to je nebezpečné (stejně jako psát sms na dotykáči), takže buď bezpečně zastaví, nebo to nastavuje tak, aby nikoho neohrozil (třeba při zastavení na červenou). Většina lidí navigaci nastaví před jízdou a v případě problému (zavřená silnice) zastaví a hledají alternativní trasu.

U SMS je horší, že mnohem více lidí reaguje na SMS kterou za jízdy dostali a mají potřebu odpovědět dřív, než to bude bezpečné, ale i tak si myslím, že naštěstí opravdu nezodpovědných řidičů je minimum, i tak je potkat nechci.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  11. 10. 2017 12:13

V Golfu 5 byl RNS510 s SMS na displayi a šlo tam už i odpovídat, akorát to nebylo zpočátku v Evropě, dřív to byl soft pro USA a časem aktualizace i v Evropě. Dodnes na to lidi čumí, jak to je možné že to funguje v autě starém 15let a že to vůbec funguje. A co umí dnešní "Tablety" to se dozví zase až za 15let, ale pomlouvat to budou mnohem déle...

Odpovědět  |   | 
Driver  |  11. 10. 2017 12:04

To je typická demence. 1) není to určeno pro všechny a vždy. 2) Ergonomicky jsou současné systémy nejlepší co kdy byly, měl jsem všechny generace, a kdysi nebyly v mapách ani CZ, pak tam nebylo slovensko a CZ ano, ještě minulý rok v SK nefungovaly limity rychlostí dle GPS a dle kamery, vše se zlepšuje a zdokonaluje, a ty tisíce položek v menu potřebují dotykové ovládání. Chtěl bych vidět, jak zahodíte dnešní tablet a budete fungovat na Nokia Comunicator 9110.... Takže nejlepší cestou to jde. Ergonomie jako ovládání řeší hlasové ovládání, a posílání tras předem z PC, a reálně není na co skuhrat. Ano, zabít se s ABS lze, protože prodlužuje brzdnou dráhu. Proto taky existují poloautonomní řízení a asistenti, aby zabránili kolizi, když mrknete na display. Ale chce to myslet hlavou. A jak jsem uvedl, pro omezence je tu nabídka ojetin, doporučuji Mamuta, to je super auto, tam pozornost nic neodvádí, ani kazetový přehrávač, akorát se Vám asi namotá kazeta, ale nemusíte čistit display

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 26 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků

Nejčtenější články

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dlouhodobé řešení přitom stojí pár korun

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dl…

Zimní sezóna je nadobro tady a nejednoho řidiče štvou neustále zamlžená okna v jeho autě. Podívali jsme se na obecné i babské rády, jak s tímto problémem nejlépe zatočit.

13.  12.  2019 | | 98 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A