Potvrzeno: Nastavovat navigaci v autě je nebezpečnější než psát SMS

6 komentářů

Driver
11. října • 12:04

To je typická demence. 1) není to určeno pro všechny a vždy. 2) Ergonomicky jsou současné systémy nejlepší co kdy byly, měl jsem všechny generace, a kdysi nebyly v mapách ani CZ, pak tam nebylo slovensko a CZ ano, ještě minulý rok v SK nefungovaly limity rychlostí dle GPS a dle kamery, vše se zlepšuje a zdokonaluje, a ty tisíce položek v menu potřebují dotykové ovládání. Chtěl bych vidět, jak zahodíte dnešní tablet a budete fungovat na Nokia Comunicator 9110.... Takže nejlepší cestou to jde. Ergonomie jako ovládání řeší hlasové ovládání, a posílání tras předem z PC, a reálně není na co skuhrat. Ano, zabít se s ABS lze, protože prodlužuje brzdnou dráhu. Proto taky existují poloautonomní řízení a asistenti, aby zabránili kolizi, když mrknete na display. Ale chce to myslet hlavou. A jak jsem uvedl, pro omezence je tu nabídka ojetin, doporučuji Mamuta, to je super auto, tam pozornost nic neodvádí, ani kazetový přehrávač, akorát se Vám asi namotá kazeta, ale nemusíte čistit display :-D

Net
10. října • 9:38

Tak každý rozumný řidič snad ví, že to je nebezpečné (stejně jako psát sms na dotykáči), takže buď bezpečně zastaví, nebo to nastavuje tak, aby nikoho neohrozil (třeba při zastavení na červenou). Většina lidí navigaci nastaví před jízdou a v případě problému (zavřená silnice) zastaví a hledají alternativní trasu.U SMS je horší, že mnohem více lidí reaguje na SMS kterou za jízdy dostali a mají potřebu odpovědět dřív, než to bude bezpečné, ale i tak si myslím, že naštěstí opravdu nezodpovědných řidičů je minimum, i tak je potkat nechci.

Driver
11. října • 12:13

V Golfu 5 byl RNS510 s SMS na displayi a šlo tam už i odpovídat, akorát to nebylo zpočátku v Evropě, dřív to byl soft pro USA a časem aktualizace i v Evropě. Dodnes na to lidi čumí, jak to je možné že to funguje v autě starém 15let a že to vůbec funguje. A co umí dnešní "Tablety" to se dozví zase až za 15let, ale pomlouvat to budou mnohem déle... :-D

Phoenix
9. října • 20:57

Hm, takže až budu chtít nastavit palubní navigaci, tak musím stát vedle auta, aby to bylo bezpečné? Kdyby někdo napsal, že nastavovat navigaci za jízdy, budiž... Tady už se fakt články dostávají na úroveň blesku...

Driver
11. října • 12:10

Nejvíc mě dojímají frikulíni, co sice jezdí autem bez klimy a budou hejtrovat tablety v nových autech, ale sami při jízdě "felicií bez STK na alu z Golfa4GTI a prorezlými prahy" mačkají FB na Iphone místo aby v autě s dotykovými tablety využili diktování zpráv přes hlasové ovládání. Takže kdo je omezený a co je vlastně nebezpečné?
I ten pre-crash systém je spolehlivější a zastaví lépe než ty rezavé felicie, co jim díky technickému stavu brzdy fungují tak, že než zastaví za autonomím autem, tak ho nejdřív naboří. :-/

Antiautomat
9. října • 8:38

Najvacsie zlo su systemy, kde zmizli vsetky tlacitka a ovlada sa to dotykacom. Esteze mam staru dobru klasiku. Tlacitka a kolecka, ktore nahmatam a ovladam to po hmate ako cvicena opica bez toho aby som musel co len na chvilu spustit zrak z toho, co sa deje predomnou. A dopadol by som zle, tot vcera polsky Fiat Freemont, ktory ma na dialnici predbehol (jazdim obvyklych 130-140) a zrazu to zadupol, pretoze pred nim sa dobrzdovalo do stojacej kolony. Kedze cez neho nebolo nic vidiet (tu kolonu takisto nie), nasledoval manever do volneho priestoru (chvalabohu tam krajnica je) a dobrzdenie. Dobrzdil som to za nim, ale istota je istota. Bol to moment a ABS kopalo do pedalu ako besne.Bavit sa v tej chvili s nejakym dotykacom, bol by som uz tam.

Doporučujeme

Články odjinud