Potvrzeno: Nastavovat navigaci v autě je nebezpečnější než psát SMS

Zámořská agentura AAA uskutečnila zajímavý výzkum. Myslíte si, že psaní SMS za volantem je to největší zlo? To jste na omylu.
Potvrzeno: Nastavovat navigaci v autě je nebezpečnější než psát SMS

Systémy infotainmentu v automobilech mají čím dál více funkcí. Výzkum americké agentury AAA ale ukázal, že to nemusí být zrovna výhoda. Pokud si totiž myslíte, že nejvíce řidiče rozplyluje za volantem psaní textových zpráv, jste na omylu.

Podle zkoumání AAA je totiž nejhorší nastavování navigace na zmíněném infotainment systému. Pozornost řidiče může taková činnost odvést i více než na 40 sekund. Pokud je řidič navíc frustrován z těchto moderních technologií, rozptýlení se zvyšuje. A to statistiky ukazují, že téměř 40% Američanů používá infotainment systémy za jízdy. 

Elektromobily jsou dvakrát ekologičtější než před pěti lety, tvrdí výzkum

Elektromobily jsou dvakrát ekologičtější než před pěti lety, tvrdí výzkum

Až na druhé příčce z hlediska nebezpečně rozptylujících činností se umístila oblíbená činnost řidičů - psaní SMS. Jen střední míru pozornosti řidiče podle agentury AAA vyžaduje ladění stanic rádia či telefonování. Poslech rádia je pak na nejnižší úrovni rozptýlení. 

Výzkum zkoumal chování celkem 130 lidí při jízdě ve 30 nových automobilech různých automobilek. 12 vozů z nich podle agentury vyžaduje od řidičů velmi vysokou dávku pozornosti.

A ani jeden z testovaných vozů nebyl shledán jako ten, který od řidičů vyžaduje jen nízkou pozornost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 26 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků