Potvrzeno: Nastavovat navigaci v autě je nebezpečnější než psát SMS

Zámořská agentura AAA uskutečnila zajímavý výzkum. Myslíte si, že psaní SMS za volantem je to největší zlo? To jste na omylu.
Potvrzeno: Nastavovat navigaci v autě je nebezpečnější než psát SMS

Systémy infotainmentu v automobilech mají čím dál více funkcí. Výzkum americké agentury AAA ale ukázal, že to nemusí být zrovna výhoda. Pokud si totiž myslíte, že nejvíce řidiče rozplyluje za volantem psaní textových zpráv, jste na omylu.

Podle zkoumání AAA je totiž nejhorší nastavování navigace na zmíněném infotainment systému. Pozornost řidiče může taková činnost odvést i více než na 40 sekund. Pokud je řidič navíc frustrován z těchto moderních technologií, rozptýlení se zvyšuje. A to statistiky ukazují, že téměř 40% Američanů používá infotainment systémy za jízdy. 

Elektromobily jsou dvakrát ekologičtější než před pěti lety, tvrdí výzkum

Elektromobily jsou dvakrát ekologičtější než před pěti lety, tvrdí výzkum

Až na druhé příčce z hlediska nebezpečně rozptylujících činností se umístila oblíbená činnost řidičů - psaní SMS. Jen střední míru pozornosti řidiče podle agentury AAA vyžaduje ladění stanic rádia či telefonování. Poslech rádia je pak na nejnižší úrovni rozptýlení. 

Výzkum zkoumal chování celkem 130 lidí při jízdě ve 30 nových automobilech různých automobilek. 12 vozů z nich podle agentury vyžaduje od řidičů velmi vysokou dávku pozornosti.

A ani jeden z testovaných vozů nebyl shledán jako ten, který od řidičů vyžaduje jen nízkou pozornost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 41 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků