Potvrzeno: Nastavovat navigaci v autě je nebezpečnější než psát SMS

Zámořská agentura AAA uskutečnila zajímavý výzkum. Myslíte si, že psaní SMS za volantem je to největší zlo? To jste na omylu.
Potvrzeno: Nastavovat navigaci v autě je nebezpečnější než psát SMS

Systémy infotainmentu v automobilech mají čím dál více funkcí. Výzkum americké agentury AAA ale ukázal, že to nemusí být zrovna výhoda. Pokud si totiž myslíte, že nejvíce řidiče rozplyluje za volantem psaní textových zpráv, jste na omylu.

Podle zkoumání AAA je totiž nejhorší nastavování navigace na zmíněném infotainment systému. Pozornost řidiče může taková činnost odvést i více než na 40 sekund. Pokud je řidič navíc frustrován z těchto moderních technologií, rozptýlení se zvyšuje. A to statistiky ukazují, že téměř 40% Američanů používá infotainment systémy za jízdy. 

Elektromobily jsou dvakrát ekologičtější než před pěti lety, tvrdí výzkum

Elektromobily jsou dvakrát ekologičtější než před pěti lety, tvrdí výzkum

Až na druhé příčce z hlediska nebezpečně rozptylujících činností se umístila oblíbená činnost řidičů - psaní SMS. Jen střední míru pozornosti řidiče podle agentury AAA vyžaduje ladění stanic rádia či telefonování. Poslech rádia je pak na nejnižší úrovni rozptýlení. 

Výzkum zkoumal chování celkem 130 lidí při jízdě ve 30 nových automobilech různých automobilek. 12 vozů z nich podle agentury vyžaduje od řidičů velmi vysokou dávku pozornosti.

A ani jeden z testovaných vozů nebyl shledán jako ten, který od řidičů vyžaduje jen nízkou pozornost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků