Potvrzeno: Nastavovat navigaci v autě je nebezpečnější než psát SMS

Zámořská agentura AAA uskutečnila zajímavý výzkum. Myslíte si, že psaní SMS za volantem je to největší zlo? To jste na omylu.
Potvrzeno: Nastavovat navigaci v autě je nebezpečnější než psát SMS

Systémy infotainmentu v automobilech mají čím dál více funkcí. Výzkum americké agentury AAA ale ukázal, že to nemusí být zrovna výhoda. Pokud si totiž myslíte, že nejvíce řidiče rozplyluje za volantem psaní textových zpráv, jste na omylu.

Podle zkoumání AAA je totiž nejhorší nastavování navigace na zmíněném infotainment systému. Pozornost řidiče může taková činnost odvést i více než na 40 sekund. Pokud je řidič navíc frustrován z těchto moderních technologií, rozptýlení se zvyšuje. A to statistiky ukazují, že téměř 40% Američanů používá infotainment systémy za jízdy. 

Elektromobily jsou dvakrát ekologičtější než před pěti lety, tvrdí výzkum

Elektromobily jsou dvakrát ekologičtější než před pěti lety, tvrdí výzkum

Až na druhé příčce z hlediska nebezpečně rozptylujících činností se umístila oblíbená činnost řidičů - psaní SMS. Jen střední míru pozornosti řidiče podle agentury AAA vyžaduje ladění stanic rádia či telefonování. Poslech rádia je pak na nejnižší úrovni rozptýlení. 

Výzkum zkoumal chování celkem 130 lidí při jízdě ve 30 nových automobilech různých automobilek. 12 vozů z nich podle agentury vyžaduje od řidičů velmi vysokou dávku pozornosti.

A ani jeden z testovaných vozů nebyl shledán jako ten, který od řidičů vyžaduje jen nízkou pozornost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků