Potvrzeno: Koenigsegg Agera R předstihl Bugatti Veyron Supersport

Potvrzeno: Koenigsegg Agera R předstihl Bugatti Veyron Supersport

Zástupci Guinnessovy knihy rekordů vyhlásili oficiální výsledky, podle nichž se vůz Koenigsegg Agera R stává rekordmanem v disciplíně 0-300-0 km/h. Z nuly zrychlil na rychlost 300 km/h a zastavil za 21.19 sekundy. Tento čas dosáhl letos v září. Švédský supersport tak stanovil nový světový rekord mezi produkčními vozy.

Pro značku Koenigsegg to není novinka. Je to již čtvrtý rekord, kterým se zapsala do Guinessovy knihy rekordů od roku 2003.

V tomto případě porazilo dvoudveřové kupé Agera R současný nejrychlejší vůz světa Bugatti Veyron Supersport. Zástupci německého časopisu Sport Auto s ním dosáhli času 25.3 sekundy.

Supersportovní vůz Agera R z dílny švédského výrobce Koenigsegg má pětilitrový osmiválec s dvojitým přeplňováním, výkonem 1115 k (820 kW) a točivým momentem 1200 Nm. Váží pouhých 1330 kilogramů. Má sedmistupňovou dvojspojkovou automatickou převodovku. Z „nuly na sto“ zrychluje za 2,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 394 km/h.

Rekordní časy:

0-300 km/h: 14.53 sekundy
300-0 km/h: 6.66 sekundy
0-300-0 km/h: 21.19 sekundy


 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků