Potvrzeno: Koenigsegg Agera R předstihl Bugatti Veyron Supersport

Potvrzeno: Koenigsegg Agera R předstihl Bugatti Veyron Supersport

Zástupci Guinnessovy knihy rekordů vyhlásili oficiální výsledky, podle nichž se vůz Koenigsegg Agera R stává rekordmanem v disciplíně 0-300-0 km/h. Z nuly zrychlil na rychlost 300 km/h a zastavil za 21.19 sekundy. Tento čas dosáhl letos v září. Švédský supersport tak stanovil nový světový rekord mezi produkčními vozy.

Pro značku Koenigsegg to není novinka. Je to již čtvrtý rekord, kterým se zapsala do Guinessovy knihy rekordů od roku 2003.

V tomto případě porazilo dvoudveřové kupé Agera R současný nejrychlejší vůz světa Bugatti Veyron Supersport. Zástupci německého časopisu Sport Auto s ním dosáhli času 25.3 sekundy.

Supersportovní vůz Agera R z dílny švédského výrobce Koenigsegg má pětilitrový osmiválec s dvojitým přeplňováním, výkonem 1115 k (820 kW) a točivým momentem 1200 Nm. Váží pouhých 1330 kilogramů. Má sedmistupňovou dvojspojkovou automatickou převodovku. Z „nuly na sto“ zrychluje za 2,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 394 km/h.

Rekordní časy:

0-300 km/h: 14.53 sekundy
300-0 km/h: 6.66 sekundy
0-300-0 km/h: 21.19 sekundy


 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků