Potvrzeno: Koenigsegg Agera R předstihl Bugatti Veyron Supersport

Potvrzeno: Koenigsegg Agera R předstihl Bugatti Veyron Supersport

Zástupci Guinnessovy knihy rekordů vyhlásili oficiální výsledky, podle nichž se vůz Koenigsegg Agera R stává rekordmanem v disciplíně 0-300-0 km/h. Z nuly zrychlil na rychlost 300 km/h a zastavil za 21.19 sekundy. Tento čas dosáhl letos v září. Švédský supersport tak stanovil nový světový rekord mezi produkčními vozy.

Pro značku Koenigsegg to není novinka. Je to již čtvrtý rekord, kterým se zapsala do Guinessovy knihy rekordů od roku 2003.

V tomto případě porazilo dvoudveřové kupé Agera R současný nejrychlejší vůz světa Bugatti Veyron Supersport. Zástupci německého časopisu Sport Auto s ním dosáhli času 25.3 sekundy.

Supersportovní vůz Agera R z dílny švédského výrobce Koenigsegg má pětilitrový osmiválec s dvojitým přeplňováním, výkonem 1115 k (820 kW) a točivým momentem 1200 Nm. Váží pouhých 1330 kilogramů. Má sedmistupňovou dvojspojkovou automatickou převodovku. Z „nuly na sto“ zrychluje za 2,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 394 km/h.

Rekordní časy:

0-300 km/h: 14.53 sekundy
300-0 km/h: 6.66 sekundy
0-300-0 km/h: 21.19 sekundy


 

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků