Potvrzeno: Ford chystá do Detroitu duchovního nástupce supersportu GT

Potvrzeno: Ford chystá do Detroitu duchovního nástupce supersportu GT

Na autosalonu v Detroitu se představí koncept supersportu automobilky Ford, který naváže na tradici modelů GT40 a modernějšího GT. Technické detaily jsou prozatím tajné, respektive ještě žádné nejsou. Půjde zřejmě jenom o designovou studii, na které se ještě bude pracovat.

Magazín Autoweek ale přišel s informací, že Ford dokonce auto nasadí s plnou tovární podporou už v roce 2016 při závodě 24 h Le Mans v kategorii GTE, což by byl dozajista stylový návrat legendy. Vedle slavného závodu prý ale automobilka počítá s podporou týmů v domácích a zahraničních závodech a šampionátech.

Podívejte se, jak se krotí Ford GT40 na zmoklém okruhu v Goodwoodu

Podívejte se, jak se krotí Ford GT40 na zmoklém okruhu v Goodwoodu

Není potvrzeno, co by mělo být pod kapotou. Nabízí se šestiválec EcoBoost s přeplňováním a také nový osmiválec z Fordu Mustang GT350, záležet bude na aktuálních pravidlech. V roce 2016 Ford oslaví 50 let od prvního celkového vítězství v Le Mans s legendárním modelem GT40.

Ford GT40 vyhrál 24 h Le Mans v letech 1966 až 1969 a naprosto deklasoval konkurenci od Ferrari a Porsche. Pak se ale ze slavného závodu automobilka stáhla. A jak to vypadalo z pohledu řidiče Fordu GT40 v Le Mans v roce 1969? Podívejte se na video.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků