Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Že nedávají vznětové motory zase takový smysl v malých vozech, se ví už dlouho. Nyní však končí i v modelu na pomezí segmentů B a C. Tedy alespoň dočasně.

S modernizací třetí generace Škody Fabia došlo na zredukování nabídky pohonných jednotek. Byl zastaven prodej verze 1.4 TDI a zůstaly pouze litrové tříválce, přičemž ty přeplňované dostaly filtr pevných částic. Dalo se to očekávat, protože v malých vozech není zástavbovost turbodieselů tak vysoká, nyní ale máme oficiálně potvrzeno také ukončení prodeje vznětových motorů pro model Rapid.

Nová Škoda Fabia oficiálně: Diesel je mrtev, zůstaly jen litrové tříválce

Nová Škoda Fabia oficiálně: Diesel je mrtev, zůstaly jen litrové tříválce

K ukončení objednávek naftových motorů do Škody Rapid došlo ve středu tohoto týdne. Informaci nám sdělil dobře informovovaný zdroj a potvrdil tiskový mluvčí Škody Auto Vítězslav Pelc s tím, že všechny objednávky přijaté do 14. února budou řádně vyřízeny a expedovány zákazníkům. Pouze připomenu, že pro Rapid byly dostupné turbodiesely 1.4 TDI/66 kW (manuál i automat) a 1.6 TDI/85 kW (manuál).

„Z dlouhodobého hlediska se zástavbovost dieselových pohonných jednotek v segmentu menších modelů pohybovala na hranici několika málo procent, výjimku tvoří pouze větší dodávky firmám a velkoodběratelům,“ řekl redakci Autorevue Pelc.

Škoda příští rok chystá hlavně facelifty. Také ale nový "rapid"

Škoda příští rok chystá hlavně facelifty. Také ale nový "rapid"

V případě současné generace Škody Rapid se nicméně jedná o dočasné řešení. Nástupce, který se podle našich informací bude jmenovat Škoda Spaceback a vyroste na modulární platformě MQB A0, staticky uvidíme před koncem letošního roku, a ten už turbodiesely opět nabídne.

Zajímavé zprávy přicházejí také ohledně motoru 1.4 TSI, o jehož konci se hovoří už delší dobu. Podle dobře informovaného zdroje se s ním počítá pouze do červencové celozávodní dovolené, po ní naběhne dnes už dobře známá patnáctistovka TSI.

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

V případě Rapidu stávající generace to znamená, že od konce července až do zastavení produkce bude nabízen pouze s tříválcem TSI, a sice ve dvou výkonových provedeních (70 a 81 kW). Nástupce už dostane celou škálu agregátů, které známe z vozů koncernu VW s platformou MQB A0.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků