Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Že nedávají vznětové motory zase takový smysl v malých vozech, se ví už dlouho. Nyní však končí i v modelu na pomezí segmentů B a C. Tedy alespoň dočasně.

S modernizací třetí generace Škody Fabia došlo na zredukování nabídky pohonných jednotek. Byl zastaven prodej verze 1.4 TDI a zůstaly pouze litrové tříválce, přičemž ty přeplňované dostaly filtr pevných částic. Dalo se to očekávat, protože v malých vozech není zástavbovost turbodieselů tak vysoká, nyní ale máme oficiálně potvrzeno také ukončení prodeje vznětových motorů pro model Rapid.

Nová Škoda Fabia oficiálně: Diesel je mrtev, zůstaly jen litrové tříválce

Nová Škoda Fabia oficiálně: Diesel je mrtev, zůstaly jen litrové tříválce

K ukončení objednávek naftových motorů do Škody Rapid došlo ve středu tohoto týdne. Informaci nám sdělil dobře informovovaný zdroj a potvrdil tiskový mluvčí Škody Auto Vítězslav Pelc s tím, že všechny objednávky přijaté do 14. února budou řádně vyřízeny a expedovány zákazníkům. Pouze připomenu, že pro Rapid byly dostupné turbodiesely 1.4 TDI/66 kW (manuál i automat) a 1.6 TDI/85 kW (manuál).

„Z dlouhodobého hlediska se zástavbovost dieselových pohonných jednotek v segmentu menších modelů pohybovala na hranici několika málo procent, výjimku tvoří pouze větší dodávky firmám a velkoodběratelům,“ řekl redakci Autorevue Pelc.

Škoda příští rok chystá hlavně facelifty. Také ale nový "rapid"

Škoda příští rok chystá hlavně facelifty. Také ale nový "rapid"

V případě současné generace Škody Rapid se nicméně jedná o dočasné řešení. Nástupce, který se podle našich informací bude jmenovat Škoda Spaceback a vyroste na modulární platformě MQB A0, staticky uvidíme před koncem letošního roku, a ten už turbodiesely opět nabídne.

Zajímavé zprávy přicházejí také ohledně motoru 1.4 TSI, o jehož konci se hovoří už delší dobu. Podle dobře informovaného zdroje se s ním počítá pouze do červencové celozávodní dovolené, po ní naběhne dnes už dobře známá patnáctistovka TSI.

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

V případě Rapidu stávající generace to znamená, že od konce července až do zastavení produkce bude nabízen pouze s tříválcem TSI, a sice ve dvou výkonových provedeních (70 a 81 kW). Nástupce už dostane celou škálu agregátů, které známe z vozů koncernu VW s platformou MQB A0.

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

včera | AutoRevue.cz | 4 příspěvky
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků