Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Že nedávají vznětové motory zase takový smysl v malých vozech, se ví už dlouho. Nyní však končí i v modelu na pomezí segmentů B a C. Tedy alespoň dočasně.

S modernizací třetí generace Škody Fabia došlo na zredukování nabídky pohonných jednotek. Byl zastaven prodej verze 1.4 TDI a zůstaly pouze litrové tříválce, přičemž ty přeplňované dostaly filtr pevných částic. Dalo se to očekávat, protože v malých vozech není zástavbovost turbodieselů tak vysoká, nyní ale máme oficiálně potvrzeno také ukončení prodeje vznětových motorů pro model Rapid.

Nová Škoda Fabia oficiálně: Diesel je mrtev, zůstaly jen litrové tříválce

Nová Škoda Fabia oficiálně: Diesel je mrtev, zůstaly jen litrové tříválce

K ukončení objednávek naftových motorů do Škody Rapid došlo ve středu tohoto týdne. Informaci nám sdělil dobře informovovaný zdroj a potvrdil tiskový mluvčí Škody Auto Vítězslav Pelc s tím, že všechny objednávky přijaté do 14. února budou řádně vyřízeny a expedovány zákazníkům. Pouze připomenu, že pro Rapid byly dostupné turbodiesely 1.4 TDI/66 kW (manuál i automat) a 1.6 TDI/85 kW (manuál).

„Z dlouhodobého hlediska se zástavbovost dieselových pohonných jednotek v segmentu menších modelů pohybovala na hranici několika málo procent, výjimku tvoří pouze větší dodávky firmám a velkoodběratelům,“ řekl redakci Autorevue Pelc.

Škoda příští rok chystá hlavně facelifty. Také ale nový "rapid"

Škoda příští rok chystá hlavně facelifty. Také ale nový "rapid"

V případě současné generace Škody Rapid se nicméně jedná o dočasné řešení. Nástupce, který se podle našich informací bude jmenovat Škoda Spaceback a vyroste na modulární platformě MQB A0, staticky uvidíme před koncem letošního roku, a ten už turbodiesely opět nabídne.

Zajímavé zprávy přicházejí také ohledně motoru 1.4 TSI, o jehož konci se hovoří už delší dobu. Podle dobře informovaného zdroje se s ním počítá pouze do červencové celozávodní dovolené, po ní naběhne dnes už dobře známá patnáctistovka TSI.

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

V případě Rapidu stávající generace to znamená, že od konce července až do zastavení produkce bude nabízen pouze s tříválcem TSI, a sice ve dvou výkonových provedeních (70 a 81 kW). Nástupce už dostane celou škálu agregátů, které známe z vozů koncernu VW s platformou MQB A0.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků