Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Že nedávají vznětové motory zase takový smysl v malých vozech, se ví už dlouho. Nyní však končí i v modelu na pomezí segmentů B a C. Tedy alespoň dočasně.

S modernizací třetí generace Škody Fabia došlo na zredukování nabídky pohonných jednotek. Byl zastaven prodej verze 1.4 TDI a zůstaly pouze litrové tříválce, přičemž ty přeplňované dostaly filtr pevných částic. Dalo se to očekávat, protože v malých vozech není zástavbovost turbodieselů tak vysoká, nyní ale máme oficiálně potvrzeno také ukončení prodeje vznětových motorů pro model Rapid.

Nová Škoda Fabia oficiálně: Diesel je mrtev, zůstaly jen litrové tříválce

Nová Škoda Fabia oficiálně: Diesel je mrtev, zůstaly jen litrové tříválce

K ukončení objednávek naftových motorů do Škody Rapid došlo ve středu tohoto týdne. Informaci nám sdělil dobře informovovaný zdroj a potvrdil tiskový mluvčí Škody Auto Vítězslav Pelc s tím, že všechny objednávky přijaté do 14. února budou řádně vyřízeny a expedovány zákazníkům. Pouze připomenu, že pro Rapid byly dostupné turbodiesely 1.4 TDI/66 kW (manuál i automat) a 1.6 TDI/85 kW (manuál).

„Z dlouhodobého hlediska se zástavbovost dieselových pohonných jednotek v segmentu menších modelů pohybovala na hranici několika málo procent, výjimku tvoří pouze větší dodávky firmám a velkoodběratelům,“ řekl redakci Autorevue Pelc.

Škoda příští rok chystá hlavně facelifty. Také ale nový "rapid"

Škoda příští rok chystá hlavně facelifty. Také ale nový "rapid"

V případě současné generace Škody Rapid se nicméně jedná o dočasné řešení. Nástupce, který se podle našich informací bude jmenovat Škoda Spaceback a vyroste na modulární platformě MQB A0, staticky uvidíme před koncem letošního roku, a ten už turbodiesely opět nabídne.

Zajímavé zprávy přicházejí také ohledně motoru 1.4 TSI, o jehož konci se hovoří už delší dobu. Podle dobře informovaného zdroje se s ním počítá pouze do červencové celozávodní dovolené, po ní naběhne dnes už dobře známá patnáctistovka TSI.

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

V případě Rapidu stávající generace to znamená, že od konce července až do zastavení produkce bude nabízen pouze s tříválcem TSI, a sice ve dvou výkonových provedeních (70 a 81 kW). Nástupce už dostane celou škálu agregátů, které známe z vozů koncernu VW s platformou MQB A0.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků