Potvrzeno: BMW neplánuje nástupce pro řadu 3 GT. Značce se tato verze nevyplatí

Tento krok jsme očekávali a nyní od vedení BMW přichází jednoznačné potvrzení. Nová generace řady 3 se nedočká praktičtější varianty Gran Turismo.

BMW řady 3 Gran Turismo bylo u předchozí generace modelu jakýmsi mezistupněm mezi klasickým sedanem a kombi. Varianta „trojky“ se splývající zádí a trochu větším kufrem přišla na trh v roce 2013, ale zrovna pozitivní reakce se nedočkala. Nyní BMW oficiálně uvedlo, že u nové generace řady 3 nemáme verzi GT očekávat.

Britskému Autocaru tuto informaci sdělil samotný předseda německé automobilky Harold Krüger, který jednoduše uvedl, že řada 3 GT „nebude mít nástupce“ – na rozdíl od kombi Touring, jehož patentové snímky již utekly na veřejnost a spatřeny už byly na silnicích i maskované testovací prototypy.

Takto bude vypadat nové BMW 3 Touring. Unikly patentové ilustrace

Takto bude vypadat nové BMW 3 Touring. Unikly patentové ilustrace

Zamítnutí nové generace řady 3 GT vzešlo podle Krügera hlavně na základě finančních plánů automobilky. Výroba GT se BMW prostě nevyplatí, zájem o tuto verzi není natolik vysoký a výrobce navíc prochází obdobím razantních úspor, kdy se bude různými cestami snažit ušetřit náklady ve výši přes 12 miliard euro.  

Nového kombi Touring bychom se měli dočkat už v nadcházejících měsících. Při testech už byla rovněž zahlédnuta nová generace kupé řady 4, a to rovněž ve formě kabrioletu, vycházející z nové „trojky“. A samozřejmě také BMW pilně pracuje na uvedení nové generace M3, o které jsme informovali již dříve.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků