Potvrzeno: BMW neplánuje nástupce pro řadu 3 GT. Značce se tato verze nevyplatí

Tento krok jsme očekávali a nyní od vedení BMW přichází jednoznačné potvrzení. Nová generace řady 3 se nedočká praktičtější varianty Gran Turismo.

BMW řady 3 Gran Turismo bylo u předchozí generace modelu jakýmsi mezistupněm mezi klasickým sedanem a kombi. Varianta „trojky“ se splývající zádí a trochu větším kufrem přišla na trh v roce 2013, ale zrovna pozitivní reakce se nedočkala. Nyní BMW oficiálně uvedlo, že u nové generace řady 3 nemáme verzi GT očekávat.

Britskému Autocaru tuto informaci sdělil samotný předseda německé automobilky Harold Krüger, který jednoduše uvedl, že řada 3 GT „nebude mít nástupce“ – na rozdíl od kombi Touring, jehož patentové snímky již utekly na veřejnost a spatřeny už byly na silnicích i maskované testovací prototypy.

Takto bude vypadat nové BMW 3 Touring. Unikly patentové ilustrace

Takto bude vypadat nové BMW 3 Touring. Unikly patentové ilustrace

Zamítnutí nové generace řady 3 GT vzešlo podle Krügera hlavně na základě finančních plánů automobilky. Výroba GT se BMW prostě nevyplatí, zájem o tuto verzi není natolik vysoký a výrobce navíc prochází obdobím razantních úspor, kdy se bude různými cestami snažit ušetřit náklady ve výši přes 12 miliard euro.  

Nového kombi Touring bychom se měli dočkat už v nadcházejících měsících. Při testech už byla rovněž zahlédnuta nová generace kupé řady 4, a to rovněž ve formě kabrioletu, vycházející z nové „trojky“. A samozřejmě také BMW pilně pracuje na uvedení nové generace M3, o které jsme informovali již dříve.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků