Potvrzeno: BMW M5 bude pohánět přeplňovaný osmiválec

To o čem se spekuluje už více než rok a co ostatně probíráme i u dnešní sady špionážních fotografií, se nakonec potvrdilo. BMW upustí od desetiválce a novou M5 bude pohánět přeplňovaný osmiválec, který po výkonnostní stránce jistě nebude zaostávat, avšak fanoušky točivých mnichovských agregátů tato novinka jistě nepotěší. Downsizing absurdně zasahuje všechny segmenty, a to i tam, kde z hlediska emisí čehokoli nemá v globálním měřítku pražádný vliv. Nicméně BMW je zásadové a když už seriozně hovoří o přeplňovaném tříválci pro řadu 3, nemůže nás překvapit snad už nic. Pojďme však zpátky k M5.  

Rozhodnutí použít osmiválec prý nepadlo jen kvůli aktuálnímu trendu, ale i kvůli konkurenci, která do svých sportovních sedanů přeplňované agregáty úspěšně implantovala, takže použití pětilitrového desetiválce připadá automobilce poněkud zbytečné. Jediným takovým konkurentem je dnes ale Audi RS6.
Bavorský výrobce prozatím neinformoval, o jaký agregát přesně půjde, spekuluje se ovšem o objemu 4,4 l, který se poprvé objevil v „komerčních“ X5M a X6M. Přibližně 550 koní, které je tento agregát schopen bez sebemenších problémů vyprodukovat, bude pro pohon M5 bohatě stačit.
Osmiválec nebude pod kapotou M5 žádnou novinkou, objevil se mj. v generaci E39. Tam byl ale atmosérický a celý vůz hrál na docela jinou strunu než současná, natož pak budoucí M5...
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků