Potvrzeno: BMW M5 bude pohánět přeplňovaný osmiválec

To o čem se spekuluje už více než rok a co ostatně probíráme i u dnešní sady špionážních fotografií, se nakonec potvrdilo. BMW upustí od desetiválce a novou M5 bude pohánět přeplňovaný osmiválec, který po výkonnostní stránce jistě nebude zaostávat, avšak fanoušky točivých mnichovských agregátů tato novinka jistě nepotěší. Downsizing absurdně zasahuje všechny segmenty, a to i tam, kde z hlediska emisí čehokoli nemá v globálním měřítku pražádný vliv. Nicméně BMW je zásadové a když už seriozně hovoří o přeplňovaném tříválci pro řadu 3, nemůže nás překvapit snad už nic. Pojďme však zpátky k M5.  

Rozhodnutí použít osmiválec prý nepadlo jen kvůli aktuálnímu trendu, ale i kvůli konkurenci, která do svých sportovních sedanů přeplňované agregáty úspěšně implantovala, takže použití pětilitrového desetiválce připadá automobilce poněkud zbytečné. Jediným takovým konkurentem je dnes ale Audi RS6.
Bavorský výrobce prozatím neinformoval, o jaký agregát přesně půjde, spekuluje se ovšem o objemu 4,4 l, který se poprvé objevil v „komerčních“ X5M a X6M. Přibližně 550 koní, které je tento agregát schopen bez sebemenších problémů vyprodukovat, bude pro pohon M5 bohatě stačit.
Osmiválec nebude pod kapotou M5 žádnou novinkou, objevil se mj. v generaci E39. Tam byl ale atmosérický a celý vůz hrál na docela jinou strunu než současná, natož pak budoucí M5...

BMW řada 5

Po výstředním designovém experimentu u generace E60 se pětkové BMW vrátilo ke konzervativnímu vzhledu. Pořád se vyrábí se zadním pohonem, stále více zákazníků ale volí čtyřkolku xDrive.

Test BMW 520d xDrive Sedan • BMW řady 5 Touring​ • Elektromobil • Facelift • Historie BMW řady 5 •Test BMW 545e xDrive

Doporučujeme

Články odjinud